| Forfatter |
|
SMAJ Forum Bruger

Bruger siden: 26 April 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 404
|
| Sendt: 07 Februar 2008 kl. 14:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
BjarkeHedegaard skrev:
Sony.. adbad!  |
|
|
det er muligt..... men har du hørt den?
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
| Sendt: 07 Februar 2008 kl. 14:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
SMAJ skrev:
BjarkeHedegaard skrev:
Sony.. adbad!  |
|
|
det er muligt..... men har du hørt den?
|
|
|
Jeg tror det har noget at gøre med at du talte dårligt om NAD 
|
| Til top |
|
| |
prse Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 918
|
| Sendt: 07 Februar 2008 kl. 14:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tusind tak indtil videre  , virkeligt fedt med så mande gode forslag!
Jeg har kun haft kort tid til at se på alle svarene, så i aften bliver det mere grundigt
Forresten, er der ingen der kan anbefale noget fra Marantz?
Mvh. Peter
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
| Sendt: 07 Februar 2008 kl. 14:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo, Marantz er også et godt bud, det er helt sikkert også et lyt værd hvis du kan finde noget interessant
|
| Til top |
|
| |
prse Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 918
|
| Sendt: 07 Februar 2008 kl. 15:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ascari skrev:
Jo, Marantz er også et godt bud, det er helt sikkert også et lyt værd hvis du kan finde noget interessant  |
|
|
Jeg har en demomodel af PM 7001 til 4200kr reserveret til mig, men jeg ved ikke om jeg burde købe noget mere strømstærkt...? Det lyder til at f.eks Cayin til en god pris ville være at foretrække...
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
| Sendt: 07 Februar 2008 kl. 16:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ascari skrev:
|
Ja, man skal helt sikkert passe på hvad man smider på sine højttalere...
Hvis jeg stod i din situation ville jeg helt sikkert kigge på Cayin 153b, jeg ved mastervol selv har haft en, og han bliver ved med at ævle om hvor god den er, så mon ikke der er lidt sandt i det? 
Under alle omstændigheder tror jeg bestemt den er et lyt værd, du vil ihvertfald have fuld kontrol med den forstærker.
|
|
|
Hahaha... Og jeg bliver ved indtil jeg hører noget bedre til prisen! 
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Februar 2008 kl. 16:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den PM7001 er jeg ikke ret imponeret over. Med et par Dali dur de måske, men de bliver nok for varme med B&W tror jeg (Både bogstaveligt talt og lydmæssigt  ).
|
| Til top |
|
| |
Jdluxe Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 283
|
| Sendt: 07 Februar 2008 kl. 16:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Marantz PM 17 gerne en mk2! Slår Denon, Nad, Cayin m.m. ren lyd, 16 kg 2*60w har muskler....er du heldig finder du den til ca. 5000.-
|
| Til top |
|
| |
virious Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 Oktober 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1508
|
| Sendt: 07 Februar 2008 kl. 17:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jdluxe skrev:
Marantz PM 17 gerne en mk2! Slår Denon, Nad, Cayin m.m. ren lyd, 16 kg 2*60w har muskler....er du heldig finder du den til ca. 5000.-
|
|
|
Har du hørt Cayin'en?
|
| Til top |
|
| |
Jdluxe Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Februar 2008 kl. 17:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
virious skrev:
Jdluxe skrev:
|
|
|
|
Har du hørt Cayin'en?
|
|
|
Har haft 252b, mine Av'er havde den det svært med, den lyder helt ok, men farver lyden efter min mening!
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Februar 2008 kl. 18:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg mener nok at både Marantz og Audiovector farver lyden noget mere end Cayin. Desuden er 153B også bedre end 252B. 
Men hvorom alt er, så har prse da fået nogen mulige ideer til forstærkere han kan lytte til! 
|
| Til top |
|
| |
Per N Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 675
|
| Sendt: 07 Februar 2008 kl. 18:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
JRolLbs skrev:
Kan i hvert fald anbefale cayin 252B her fra. Anmeldelsen her på siden siger vel alt |
|
|
Anmeldser siger intet, man skal høre selv en cayin 252b er ubestridt den ringste forstærker jeg nogensinde har haft -og det siger ikke så lidt (det var både første og sidste gang jeg købte noget uden og høre det ud fra andres anbefalinger ) en cayin 153 er ca. lige så dårlig.
En rigtig godt forstærker jeg kan anbefalde der lige kan falde ind i prisklassen brugt måske er en nad s200 eller s300 de er rigtig fine og spille godt og har masser af overskud.
Der har lige været noget ældre classe (seventy) til salg herinde for 4000 den er osse rigtig fin. __________________ Den sande glæde opnåes ved at lave tingene selv!
|
| Til top |
|
| |
Jdluxe Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Februar 2008 kl. 18:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mastervol skrev:
|
Jeg mener nok at både Marantz og Audiovector farver lyden noget mere end Cayin. Desuden er 153B også bedre end 252B. 
Men hvorom alt er, så har prse da fået nogen mulige ideer til forstærkere han kan lytte til! 
|
|
|
Det er muligt Av farver lyden, men i sammenligning Marantz PM 17 og Cayin, så er der ingen tvivl i min verden!
Ja prse skal om muligt få noget grej slæbt hjem, så han kan lytte sig til det ideelle!
|
| Til top |
|
| |
JRolLbs Forum Bruger

Bruger siden: 25 December 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 234
|
| Sendt: 07 Februar 2008 kl. 18:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mastervol skrev:
|
|
|
|
Nu har jeg kun lyttet overfladisk på 153B og ikke engang i mit eget rum, men kan forstå, du har erfaring med begge (har i hvert fald set en 153B i din tråd ).. Ville lige høre, om du kunne sætte lidt ord på forskellen? (og det er ikke for at starte en 252vs153, men af ren interesse )
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Februar 2008 kl. 18:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
JRolLbs skrev:
Mastervol skrev:
|
|
|
|
Nu har jeg kun lyttet overfladisk på 153B og ikke engang i mit eget rum, men kan forstå, du har erfaring med begge (har i hvert fald set en 153B i din tråd ).. Ville lige høre, om du kunne sætte lidt ord på forskellen? (og det er ikke for at starte en 252vs153, men af ren interesse )
|
|
|
Jeg har desværre ikke hørt 252B, men har altid hørt at 153B skulle være en sjat bedre de gange jeg har spurt folk der har hørt begge. Forskellen skulle primært ligge i at diskanten skulle have været blevet en smule mindre aggressiv og 153B skulle have mere ro over lyden. 
Til Per N kan jeg da bare sige at jeg også selv ville blive forbavset over kraften fra 153B hvis jeg normalt var vandt til 2x10 watt fra en Trends forstærker. Ej, hvis du nu fortæller mig hvad du synes er galt med 153B (der er åbenbart meget!) så kan vi måske snakke... 
|
| Til top |
|
| |
Jdluxe Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Februar 2008 kl. 19:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mastervol skrev:
JRolLbs skrev:
Mastervol skrev:
|
|
|
|
|
|
|
Jeg har desværre ikke hørt 252B, men har altid hørt at 153B skulle være en sjat bedre de gange jeg har spurt folk der har hørt begge. Forskellen skulle primært ligge i at diskanten skulle have været blevet en smule mindre aggressiv og 153B skulle have mere ro over lyden. 
Til Per N kan jeg da bare sige at jeg også selv ville blive forbavset over kraften fra 153B hvis jeg normalt var vandt til 2x10 watt fra en Trends forstærker. Ej, hvis du nu fortæller mig hvad du synes er galt med 153B (der er åbenbart meget!) så kan vi måske snakke... 
|
|
|
Man bør nok som min. have grundlaget iorden før man udtaler sig, og vejleder andre!
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Februar 2008 kl. 19:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jdluxe skrev:
Mastervol skrev:
JRolLbs skrev:
Mastervol skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Man bør nok som min. have grundlaget iorden før man udtaler sig, og vejleder andre!
|
|
|
Ja, det var for kategorisk jeg sagde det. Hvad synes du forresten PM 17 gør bedre end 153B?
|
| Til top |
|
| |
Per N Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 675
|
| Sendt: 07 Februar 2008 kl. 19:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mastervol skrev:
|
|
|
|
Ja det blev jeg osse, nu har jeg selv kun haft 252b, og kun hørt den anden kortvarigt, men den var hen ad fra samme skuffe, dog kan kan jeg ikke udtale mig om den kunne være en anelse bedre, måske, måske ikke, den er slatten og har slet ikke fat om enhederne på samme måde som trends'en det er faktisk lidt skræmmende idet den vel levere 15 gange så meget effekt, men åbenbart ingen strøm, dens dæmpningsfaktor må være ringe. Mellentonen er ikke særlig klar og diskanten er skinger. Det bare min mening, hvad jeg hellere ville have i klassen har jeg nævnt -mine trends du fik ind i billedet dur ikke til dette formål, af fysiske årsager, medmindre man køber nogle stykker
På tidspuktet jeg havde 252b blev den sammenlignet med accuphase a202-3, 2 stk trends, samt densen b300 den tabte enormt til alle sammen, og det sir ikke så lidt. Alle sammen er testet på mine gamle b&w 802 under lige vilkår(ja de er en hård belastning, men den skulle på papiret faktisk være den stærkeste) __________________ Den sande glæde opnåes ved at lave tingene selv!
|
| Til top |
|
| |
Jdluxe Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Februar 2008 kl. 19:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
@Mastervol:
Kender ikke 153b kan derfor ikke udtale mig, men sammenligner PM17 og 252b.
Pm17 spiller mere neutralt, mere detaljeret, bedre rum, bedre bund, har flere muskler, og så er den meget flottere tillige (Waf)
Men dermed ikke sagt at prse syntes om det, det er imo. hans ører der er chefen!
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Februar 2008 kl. 19:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Per N skrev:
Mastervol skrev:
|
|
|
|
Ja det blev jeg osse, nu har jeg selv kun haft 252b, og kun hørt den anden kortvarigt, men den var hen ad fra samme skuffe, dog kan kan jeg ikke udtale mig om den kunne være en anelse bedre, måske, måske ikke, den er slatten og har slet ikke fat om enhederne på samme måde som trends'en det er faktisk lidt skræmmende idet den vel levere 15 gange så meget effekt, men åbenbart ingen strøm, dens dæmpningsfaktor må være ringe. Mellentonen er ikke særlig klar og diskanten er skinger. Det bare min mening, hvad jeg hellere ville have i klassen har jeg nævnt -mine trends du fik ind i billedet dur ikke til dette formål, af fysiske årsager, medmindre man køber nogle stykker
På tidspuktet jeg havde 252b blev den sammenlignet med accuphase a202-3, 2 stk trends, samt densen b300 den tabte enormt til alle sammen, og det sir ikke så lidt. Alle sammen er testet på mine gamle b&w 802 under lige vilkår(ja de er en hård belastning, men den skulle på papiret faktisk være den stærkeste)
|
|
|
Tjah, slatten ville jeg nu ikke kalde den. Den kan bestemt levere en god mængde strøm og er meget dynamisk. Mellemtonen mener jeg er rigelig klar, den er bare ikke fremhævet ligesom jeg synes den er på rigtig mange forstærkere i dag. Der hvor jeg kunne ønske 153B var bedre, ville nok være præcisionen i perspektivet som ikke står helt klart frem, men der stopper mine anker også.
Det er trods alt en amp til 5.5 - 6.5 k og jeg synes du udsætter den for svære odds når du sammenligner den med de to, de er jo mange dyrere! Som du selv siger er 802 jo meget strømkrævende og skal helst parres med kraftigt udstyr før den åbner sig.
Jeg ved ikke om du er til neutral eller mere fyldig lyd, men du skulle prøve 153B en dag på noget mere letdrevent udstyr hvis du har mod på det. Tror du vil ændre din holdning til hvad 153B kan, i hvert fald til prisen. 
|
| Til top |
|
| |