| Forfatter |
|
Jdluxe Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 283
|
| Sendt: 07 Februar 2008 kl. 19:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Per N skrev:
|
nu har jeg selv kun haft 252b, og kun hørt den anden kortvarigt, men den var hen ad fra samme skuffe, dog kan kan jeg ikke udtale mig om den kunne være en anelse bedre, måske, måske ikke, den er slatten og har slet ikke fat om enhederne
|
|
|
Ja den mangler muskler, 150w.... nope!
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
| Sendt: 07 Februar 2008 kl. 19:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jdluxe skrev:
|
@Mastervol:
Kender ikke 153b kan derfor ikke udtale mig, men sammenligner PM17 og 252b.
Pm17 spiller mere neutralt, mere detaljeret, bedre rum, bedre bund, har flere muskler, og så er den meget flottere tillige (Waf)
Men dermed ikke sagt at prse syntes om det, det er imo. hans ører der er chefen!
|
|
|
Om den er flottere er nok en smagssag. Det skulle ikke undre mig om PM 17 er god, men jeg har desværre ikke hørt den.
Men håber da at prse kan bruge diskussionen til lidt. 
|
| Til top |
|
| |
Jdluxe Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Februar 2008 kl. 19:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mastervol skrev:
|
Men håber da at prse kan bruge diskussionen til lidt. 
|
|
|
Ja det er det vigtigste, held og lykke med jagten prse
|
| Til top |
|
| |
Kenneth K. Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 281
|
| Sendt: 07 Februar 2008 kl. 19:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Personligt kan jeg anbefale Densen Beat 100. Ellers der et fint sæt Pioneer tilsalg her på siden: http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=69497 - jeg har kun hørt sættet meget kort, men det skulle være fremragende til prisen ifølge en bekendt. Og så er det jo også super flot at kigge på  . Det en Beat100'en forøvrigt også.
vh.
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
| Sendt: 07 Februar 2008 kl. 20:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Per N skrev:
JRolLbs skrev:
Kan i hvert fald anbefale cayin 252B her fra. Anmeldelsen her på siden siger vel alt |
|
|
Anmeldser siger intet, man skal høre selv en cayin 252b er ubestridt den ringste forstærker jeg nogensinde har haft -og det siger ikke så lidt (det var både første og sidste gang jeg købte noget uden og høre det ud fra andres anbefalinger ) en cayin 153 er ca. lige så dårlig.
En rigtig godt forstærker jeg kan anbefalde der lige kan falde ind i prisklassen brugt måske er en nad s200 eller s300 de er rigtig fine og spille godt og har masser af overskud.
Der har lige været noget ældre classe (seventy) til salg herinde for 4000 den er osse rigtig fin. |
|
|
Jeg troede det var Classic der var det dårligste du havde hørt, eller det var måske kun cd-afspilleren? den var ihvertfald meget ringe sagde du, og fra Kina og alt muligt ondt, ligesom Cayin
|
| Til top |
|
| |
Per N Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 675
|
| Sendt: 07 Februar 2008 kl. 20:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mastervol skrev:
|
Det er trods alt en amp til 5.5 - 6.5 k og jeg synes du udsætter den for svære odds når du sammenligner den med de to, de er jo mange dyrere! Som du selv siger er 802 jo meget strømkrævende og skal helst parres med kraftigt udstyr før den åbner sig.
Jeg synes nu det er udstyr til samme pris en 252b kostede 7,5k dengang en b300 kostede 8k, 2 stk trends under 2k, de 2 accuphaser kan ikke rigtig sammenlignes pga. tiden men prisen på de nye tilsvarende modeller idag er vel 14-15k Alle sammen kan erhverves betydelig billigere brugt end en cayin 252 eller 153 den dag i dag, derfor er min sammenligning ret retfærdig synes jeg da selv ihvertfald ej spøg til side, ja en 802 er træls, det er nævnte b&w spørgeren vil trække os lidt til dels. Desvære var det en gennemgående karakter for min 252 den lød sådan, jeg hørte den selvfølgelig os på mine letdrevne ht'er her lavede jeg dog aldrig nogen sammenligning med de andre amps, da den blev anskaffet for effektens skyld til b&w'erne, det kunne den bare ikke klare
Jeg ved ikke om du er til neutral eller mere fyldig lyd, men du skulle prøve 153B en dag på noget mere letdrevent udstyr hvis du har mod på det. Tror du vil ændre din holdning til hvad 153B kan, i hvert fald til prisen. 
Jeg er til korrekt uforvrænget lyd i hele frekvens spektret, hvis du kommer forbi den nordlige del af tysklands odde en dag må du da gerne tage din 153 med så kan vi da smæk den på mine ht'er og se hvad den sir hvis det er.
Jeg må desvære være enig med Jdluxe om den er lidt svag. Men hver sin smag. |
|
|
__________________ Den sande glæde opnåes ved at lave tingene selv!
|
| Til top |
|
| |
Per N Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 675
|
| Sendt: 07 Februar 2008 kl. 20:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ascari skrev:
Per N skrev:
JRolLbs skrev:
Kan i hvert fald anbefale cayin 252B her fra. Anmeldelsen her på siden siger vel alt |
|
|
Anmeldser siger intet, man skal høre selv en cayin 252b er ubestridt den ringste forstærker jeg nogensinde har haft -og det siger ikke så lidt (det var både første og sidste gang jeg købte noget uden og høre det ud fra andres anbefalinger ) en cayin 153 er ca. lige så dårlig.
En rigtig godt forstærker jeg kan anbefalde der lige kan falde ind i prisklassen brugt måske er en nad s200 eller s300 de er rigtig fine og spille godt og har masser af overskud.
Der har lige været noget ældre classe (seventy) til salg herinde for 4000 den er osse rigtig fin.
|
|
|
Jeg troede det var Classic der var det dårligste du havde hørt, eller det var måske kun cd-afspilleren? den var ihvertfald meget ringe sagde du, og fra Kina og alt muligt ondt, ligesom Cayin
|
|
|
Inden for cd afspillere må classic'en nok tage prisen! ellers er deres amps os ret godt med i kapløbet mod bunden Men nu handlede tråden jo om hvad spørgen skulle købe o ikke hvad jeg synes om din cd afspiller __________________ Den sande glæde opnåes ved at lave tingene selv!
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Februar 2008 kl. 20:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Per N skrev:
Mastervol skrev:
|
Det er trods alt en amp til 5.5 - 6.5 k og jeg synes du udsætter den for svære odds når du sammenligner den med de to, de er jo mange dyrere! Som du selv siger er 802 jo meget strømkrævende og skal helst parres med kraftigt udstyr før den åbner sig.
Jeg synes nu det er udstyr til samme pris en 252b kostede 7,5k dengang en b300 kostede 8k, 2 stk trends under 2k, de 2 accuphaser kan ikke rigtig sammenlignes pga. tiden men prisen på de nye tilsvarende modeller idag er vel 14-15k Alle sammen kan erhverves betydelig billigere brugt end en cayin 252 eller 153 den dag i dag, derfor er min sammenligning ret retfærdig synes jeg da selv ihvertfald ej spøg til side, ja en 802 er træls, det er nævnte b&w spørgeren vil trække os lidt til dels. Desvære var det en gennemgående karakter for min 252 den lød sådan, jeg hørte den selvfølgelig os på mine letdrevne ht'er her lavede jeg dog aldrig nogen sammenligning med de andre amps, da den blev anskaffet for effektens skyld til b&w'erne, det kunne den bare ikke klare
Jeg ved ikke om du er til neutral eller mere fyldig lyd, men du skulle prøve 153B en dag på noget mere letdrevent udstyr hvis du har mod på det. Tror du vil ændre din holdning til hvad 153B kan, i hvert fald til prisen. 
Jeg er til korrekt uforvrænget lyd i hele frekvens spektret, hvis du kommer forbi den nordlige del af tysklands odde en dag må du da gerne tage din 153 med så kan vi da smæk den på mine ht'er og se hvad den sir hvis det er.
Jeg må desvære være enig med Jdluxe om den er lidt svag. Men hver sin smag.
|
|
|
|
|
|
Jeg mener da B300 kostede en 16 k, kan det ikke passe? Og prisen på en kvali forstærker som Accuphase med de komponenter den har, kan man nok ikke bygge en forstærker for i dag til 6-7 k.
Jeg har ikke min 153B mere, den røg videre til fordel for en Meridian effekt og Vincent pre. Noget bedre ja, men jeg er sikker på at 153B ville klare sig godt i sammenligning. 
|
| Til top |
|
| |
Jdluxe Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Februar 2008 kl. 20:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
prse Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 918
|
| Sendt: 07 Februar 2008 kl. 23:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil i morgen pakke mine højtalere ind i store bløde håndklæder, ligge dem i min solide vandrerygsæk, og få lyttet til så mange forskellige forstærkere som muligt rundt omkring i diverse ineressante hifi-butikker, hovedsageligt de stedre hvor jeg kan høre de modeller der er blevet foreslået i tråden her.
Glæder mig!!
Tak igen drenge
Mvh. Peter
|
| Til top |
|
| |
BjarkeHedegaard Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1575
|
| Sendt: 08 Februar 2008 kl. 00:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ascari skrev:
SMAJ skrev:
BjarkeHedegaard skrev:
Sony.. adbad!  |
|
|
det er muligt..... men har du hørt den?
|
|
|
Jeg tror det har noget at gøre med at du talte dårligt om NAD 
|
|
|
Tror aldrig jeg har set SMAJ herinde før. Anyway, jeg synes bare Sony stinker som helhed. Hvis den der forstærker er god, er det godt, men ville stadig hade at have den stående, for alle der ser den, ville tænke: "Gad vide hvor billig den var i Merlin?" __________________ Mvh Bjarke Hedegaard
|
| Til top |
|
| |
BjarkeHedegaard Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1575
|
| Sendt: 08 Februar 2008 kl. 00:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
prse skrev:
Jeg vil i morgen pakke mine højtalere ind i store bløde håndklæder, ligge dem i min solide vandrerygsæk, og få lyttet til så mange forskellige forstærkere som muligt rundt omkring i diverse ineressante hifi-butikker, hovedsageligt de stedre hvor jeg kan høre de modeller der er blevet foreslået i tråden her.
Glæder mig!!
Tak igen drenge
Mvh. Peter |
|
|
Lyder som en super god ide! :D Er sgu den bedste måde at finde den rigtige! Som du nok kan høre, har du ramt et småreligiøst punkt, for alle har deres forskellige præferencer. Så du skal bare finde din. :) __________________ Mvh Bjarke Hedegaard
|
| Til top |
|
| |
tadman Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 438
|
| Sendt: 08 Februar 2008 kl. 00:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
prse skrev:
Glæder mig!!
Tak igen drenge
Mvh. Peter |
|
|
gode forstærkere kan være svære at få til 5000 kr, også brugt. Prøv evt en Sugden af de nyere, ikke en gammel, da de ofte har fejl. I mine ører er det vel det mest musikalske til pengene, måske en Naim...
vh
|
| Til top |
|
| |
prse Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 918
|
| Sendt: 09 Februar 2008 kl. 23:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen
Nu er jeg blevet den glade ejer af en ny forstærker
Og det blev en Sugden Audition T - brugt, men med 2 års garanti fra AudioConsult.
En dejlig no-nonsens engelsk forstærker med masser af kræfter og god klang.
Det lyder simpelthen så godt!
Tusind tak for hjælpen alle sammen
Hilsen Peter
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Februar 2008 kl. 00:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stort tillykke!
|
| Til top |
|
| |
boble77 Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1
|
| Sendt: 10 Februar 2008 kl. 18:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er begyndt at kigge efter en ny forstærker og var glad for at finde denne tråd. Jeg kan forstå at det ikke er helt ligegyldigt hvilke højtalere man har når men køber forstærker.
Jeg har et par Dali Evidence 870 som jeg er meget glad for.
Jeg havde overvejet at købe enten en Denon PMA-1500AE eller en NAD C372. Simpelthen fordi disse to er i den prisklasse jeg kan klare og jeg plejer at gå i HIFI-klubben. Efter at have læst denne tråd er jeg også begyndt at overveje og køre til Randers og høre en Cayin 153b.
Jeg har ikke så meget forstand på Watt, Ohm og Amp, så jeg er ikke sikker på hvad jeg skal være opmærksom på når jeg sidder i butikken og hører en forstærker med nogle andre højtalere. Jeg ville blive glad for en kommentar
Jeg har i øjeblikket en NAD 3100 brokoblet med en NAD 2100 effektforstærker.
Egentlig syntes jeg anlægget spiller godt på gode dage, men desværre har det også
dårlige. Nogle gange forsvinder lyden i den ene højtaler. Når jeg trykker på monoknappen spiller begge, så jeg tror det må være forforstærkeren.
|
| Til top |
|
| |
SMAJ Forum Bruger

Bruger siden: 26 April 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 404
|
| Sendt: 11 Februar 2008 kl. 11:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
BjarkeHedegaard skrev:
Ascari skrev:
SMAJ skrev:
BjarkeHedegaard skrev:
Sony.. adbad!  |
|
|
det er muligt..... men har du hørt den?
|
|
|
Jeg tror det har noget at gøre med at du talte dårligt om NAD 
|
|
|
Tror aldrig jeg har set SMAJ herinde før. Anyway, jeg synes bare Sony stinker som helhed. Hvis den der forstærker er god, er det godt, men ville stadig hade at have den stående, for alle der ser den, ville tænke: "Gad vide hvor billig den var i Merlin?"
|
|
|
Bevares... Nad har lavet produkter der virker såsom 3020, men man ville nok ikke tænke hvor billig den var i Merlin, fordi Alle ved at den stod til 995dkk i hifiklubben....
Ude i venstre kolonne kan man se hvor længe jeg har været her og hvor mange indlæg jeg har lagt. . oki!
|
| Til top |
|
| |
SMAJ Forum Bruger

Bruger siden: 26 April 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 404
|
| Sendt: 11 Februar 2008 kl. 11:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
prse skrev:
Hej igen
Nu er jeg blevet den glade ejer af en ny forstærker
Og det blev en Sugden Audition T - brugt, men med 2 års garanti fra AudioConsult.
En dejlig no-nonsens engelsk forstærker med masser af kræfter og god klang.
Det lyder simpelthen så godt!
Tusind tak for hjælpen alle sammen
Hilsen Peter |
|
|
tillykke.for mig at se har du gjort det rigtige ,nemlig taget ud og lytte før du købte egne preferencer kan nemlig være ganske anderledes end andres...
|
| Til top |
|
| |