Jeg har prøvet lidt at regne på prisen fra pricejapan:
Z2 pris fra price japan: 194.630 Yen lig DKK 10.623,-
Told (varekode 9007.20.00.90) 3.7% lig DKK 393,-
Moms 25% (betales også af told og fragt) DKK 2.754,-
Ialt &n bsp; &n bsp; &n bsp; &n bsp; &n bsp; DKK 13.770,-
I prisen er indeholdt at man kan sende den tilbage gratis (retur) 1 gang til pricejapan inden for 30 dage hvis der er fejl på projektoren eller dead pixels. Se deres website. Der er også indeholdt pricejapans gebyr for bankoverførsel. (Dertil kommer gebyret i DK)
Hvis man ikke tager "ship back" forsikringen (hvilket jeg mener man bør) koster det 4 procent mindre.
Man skal være opmærksom på, at garantien kun gælder i Japan. Dvs den skal sendes dertil hvis noget går galt. Jeg har dog hørt om en del som har problemer med at få deres "tyske" Z2 serviceret dernede, så det bedste er naturligvis en dansk forhandler men her er prisen 16-18K.
Desuden er det en japansk model. Se her hvad det betyder: http://www.pricejapan.com/stock/price.php?loc=eur_desc&p roduct_id=4
Bla at den ikke har Scart, men de fleste vil bruge DVI alligevel.
Hvis der er flere som vil købe sammen, vil jeg gerne påtage mig at stå for handelen mod et "gebyr" for 200 kroner. Jeg køber selv en. De skal dække omkostninger i DK til bankoverførsel samt forsendelse af pakken i Danmark. Så skal man ikke selv rode med told/skat, bankoverførsler etc.
Vi kan jo lade tilbuddet stå indtil onsdag aften i denne uge (25.2) og se ad. PM mig hvis du er interesseret.