Tilbage til HIFI4ALL.DK 30. maj 2025 | 11:08   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: interfacelift’s grej (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 17
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
interfacelift
Lukket konto
Lukket konto
Lukket, eget ønske!

Bruger siden: 07 Oktober 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 29 Februar 2008 kl. 23:08 | IP-adresse registreret  

floe skrev:
interfacelift skrev:
floe skrev:
interfacelift skrev:

Ascari skrev:
I kan sagtens have ret, ingen tvivl.

Men har I nogensinde hørt en Classic 6.6?
Har I haft den spændt for 801?

Og nu er det jo ikke afgørende hvor meget en forstærker koster, men hvordan den er bygget. Jeg ved at den kostede 17k da den kom til landet, det gør den måske knapt 3 gange bedre end den er nu hvor den koster 7k?

Det er klart at mere styrke næsten altid er en fordel, men hvem siger at Interfacelift bliver ved med at eje en Classic 6.6? Det er sjældent at folk skifter alt i en omgang, man tager tit den svageste del af kæden og forstærker den, hvorfor er B&W så et dårligt bud på en højttaler, hvis resten af grejet dermed senere kan følge trop hvis der er steder der kan opgraderes?

Og så er jeg nu stadigt ret sikker på at din Classic 6.6 fint kan lege med de B&W, jeg ville ihvertfald ikke have nogen skrupler med at sætte dem til og skrue godt op

tak Ascari, jeg har simpelthen ikke gidet svaret på de anlægs der bare sviner vores forstærker  Men imo lyder classic langt dyrere end den er - som du siger kostede den en del da den blev lancheret, og synes dette er et glimrende eksempel på folks direkte hjernelamme logik der går ud på at ting skal koste ad helvede til for at lyde godt. Lyt til det og kom med jeres kommentar, ellers giver det ingen mening at komme med sine latterlige udtalelser uden at på nogen måde vide om man har ret eller ej. Jeg er selv helt enig i at classic har masser af effekt til at trække de b&w - at de ikke lyder så godt sammen er jo en anden side af sagen, men som Ascari siger - Alt ting til sin tid? Tror i helt seriøst dem herinde med anlægs til om mod en million kroner købte det hele dengang de var i ca. min alder og begyndte at interesse sig for hifi? Læg mærke til hvor mange tråde herinde der starter i en fin stuebio, men ender i en seriøst hjemmebiograf? Men hvis i ikke har hørt classic og b&w sammen - eller i det hele taget lyttet til det så synes jeg helt ærligt i skal prøve det? Altså jeg har ikke, men jeg siger hverken at det lyder dårligt eller godt sammen, jeg har bare et lille ønske om at prøve det sammen.

Jeg har holdt mig i en pæn tone hele vejen igennem, og har IKKE "svinet" Jeres omnipotente Classic 6.6, men jeg gider ikke finde mig i den kommentar. Problemet er at du IKKE har hørt 801, og åbenlyst mener Classic 6.6 er svaret på enhver sekts guds bønner. Du har ikke engang hørt halvdelen af de højttalere du snakker om at købe........

Se nu realistisk på sagen... Jeg siger ikke at Classic'en er en dårlig forstærker, men at parre den med et par 801'ere er er bare ikke seriøst...

Der var en grund til jeg satte en "" efter svinet til, det var nu bare ment som en joke. Og nej - igen hvis du gad læse ordentligt efter skrev jeg "hvert ting til sin tid" - hvilket er ment på den måde at jeg ikke har råd til det hele på en gang forfanden da - du har holdt dig i en pæn tone ja - og jeg undskylder hvis jeg kommer til at lyde lidt grov.. Men har du lyttet til 6.6 ?

Jeg har hørt 6.6 ja. Det er en rigtig god forstærker, som er prissat alt for lavt, men træerne vokser ikke ind i himlen og der er ganske enkelt flere klassers forskel på 801 og Classic 6.6

Det lyder godt at du har hørt den, som sagt ved jeg ikke om det lyder godt, men inde for hifiverdenen er der jo den kæmpe frihed at man bare kan prøve det, og hvis man ikke kan lide det, så kan man vel bare skifte ud. Du skal have tak for hjælpen, men som sagt har jeg ikke lyttet til b&w endnu overhovedet, så vil ikke nægte at det ikke er en god cocktail

Til top Vis interfacelift's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af interfacelift

interfacelift
Lukket konto
Lukket konto
Lukket, eget ønske!

Sendt: 17 Marts 2008 kl. 19:43 | IP-adresse registreret  

DER ER NU SURROUND I HYTTEN

Hej alle sammen. Så er der kommet surround i hytten.

Det består af følgende:

_________

Receiver      : Marantz sr4600

Dvd           : Marantz dv4600/ps3

Front         : Dls r55

Center        : Audio pro ( ukendt modelnummer )

Surround      : Audio pro image 12

Surround back : Audip pro image 12

Alt sammen udstyr jeg havde liggende i forvejen, selvfølgelig bliver der opgraderet hurtigts muligt.

Desuden er der kommet 4 reclinere og anlægget er blevet flyttet til fordel for den projektor der kommer engang i næste uge ( forhåbentlig )

Der kommer billeder i morgen tror jeg - jeg vil gerne have ordentlige lysforhold samt støvsugning og bedre kabelskjuling. 

Til top Vis interfacelift's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af interfacelift

KrammeAcoustics
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2006
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 17 Marts 2008 kl. 20:07 | IP-adresse registreret  

Og vigtigst af alt, en ny dynge frække "M" blade på bordet ...tak, til os andre at kigge på.
Til top Vis KrammeAcoustics's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KrammeAcoustics

interfacelift
Lukket konto
Lukket konto
Lukket, eget ønske!

Sendt: 17 Marts 2008 kl. 20:14 | IP-adresse registreret  

KrammeAcoustics skrev:
Og vigtigst af alt, en ny dynge frække "M" blade på bordet ...tak, til os andre at kigge på.

Skal jeg også tage billeder af alle sider ?

KrammeAcoustics
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Marts 2008 kl. 01:31 | IP-adresse registreret  

interfacelift skrev:

....nemlig ja !!!

Til top Vis KrammeAcoustics's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KrammeAcoustics

interfacelift
Lukket konto
Lukket konto
Lukket, eget ønske!

Sendt: 18 Marts 2008 kl. 14:38 | IP-adresse registreret  

KrammeAcoustics skrev:
interfacelift skrev:

....nemlig ja !!!

det gør jeg.. under ingen omstændigheder, men du kan jo bytte noget hifi for alle bladene

KrammeAcoustics
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Marts 2008 kl. 16:37 | IP-adresse registreret  

Du kan få en 30 år gammel nikotin-klistret kassetebåndoptager af mærket Radionette i bytte, for de fedtede "M" blade.

Næeeh kære facelift, du kunne lære noget af C K N i linket herunder, han bruger "M" konstruktivt:

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=56695&P N=1&TPN=2

interfacelift
Lukket konto
Lukket konto
Lukket, eget ønske!

Sendt: 20 Marts 2008 kl. 20:18 | IP-adresse registreret  

KrammeAcoustics skrev:

Du kan få en 30 år gammel nikotin-klistret kassetebåndoptager af mærket Radionette i bytte, for de fedtede "M" blade.

Næeeh kære facelift, du kunne lære noget af C K N i linket herunder, han bruger "M" konstruktivt:

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=56695&P N=1&TPN=2

jeg må sige han klarer det godt

harmanman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2008
Lokalitet: København
Sendt: 21 Marts 2008 kl. 14:44 | IP-adresse registreret  

Fedt anlæg, og ikke midst fedt værrelse, men det vile ikke være det samme uden anlægget!!!
Jeg kan anbefale at prøve med nogle bedre kabler, det virker sgu!!!
Til top Vis harmanman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af harmanman

interfacelift
Lukket konto
Lukket konto
Lukket, eget ønske!

Sendt: 21 Marts 2008 kl. 15:37 | IP-adresse registreret  

harmanman skrev:
Fedt anlæg, og ikke midst fedt værrelse, men det vile ikke være det samme uden anlægget!!!
Jeg kan anbefale at prøve med nogle bedre kabler, det virker sgu!!!

Skal have nye i næste uge

interfacelift
Lukket konto
Lukket konto
Lukket, eget ønske!

Sendt: 21 Marts 2008 kl. 15:40 | IP-adresse registreret  

Dog er jeg ikke en kabeleuntiast, jeg tror ikke på de gør de store forskelle. Det ene kobber leder vel ligeså godt som det andet, dog tror jeg der er nogle kabler der direkte forværrer lyden, men jeg tror ikke det kan betale sige at bruge flere 1000 kr på kabler. Jeg vil hellere bruge penge på at forbedre akustikken, møbler osv. for ikke at nævne selve anlægget!

gæst
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 21 Marts 2008 kl. 15:54 | IP-adresse registreret  

Ascari skrev:

Og nu er det jo ikke afgørende hvor meget en forstærker koster, men hvordan den er bygget. Jeg ved at den kostede 17k da den kom til landet, det gør den måske knapt 3 gange bedre end den er nu hvor den koster 7k?

Det er klart at mere styrke næsten altid er en fordel, men hvem siger at Interfacelift bliver ved med at eje en Classic 6.6? Det er sjældent at folk skifter alt i en omgang, man tager tit den svageste del af kæden og forstærker den, hvorfor er B&W så et dårligt bud på en højttaler, hvis resten af grejet dermed senere kan følge trop hvis der er steder der kan opgraderes?

Og så er jeg nu stadigt ret sikker på at din Classic 6.6 fint kan lege med de B&W, jeg ville ihvertfald ikke have nogen skrupler med at sætte dem til og skrue godt op

Forstærkeren har ALDRIG kostet 17k i Danmark/Skandinavien. Det var planen for distributøren, men den blev aldrig søsat, da den var alt for høj. 17k, det er listeprisen - ja, men den har ikke været solgt for 17k herhjemme. Du kan spørge Jørgen fra Ardency, som tog agenturen i sin tid, om han har solgt en eneste forstærker til den pris. Det har han ikke. Prisen har altid lagt mellem $700-800 i udlandet.

6.6 + 801? Den tager vi lidt senere....
Til top Vis gæst's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gæst

interfacelift
Lukket konto
Lukket konto
Lukket, eget ønske!

Sendt: 21 Marts 2008 kl. 15:55 | IP-adresse registreret  

gæst skrev:
Ascari skrev:

Forstærkeren har ALDRIG kostet 17k i Danmark/Skandinavien. Det var planen for distributøren, men den blev aldrig søsat, da den var alt for høj. 17k, det er listeprisen - ja, men den har ikke været solgt for 17k herhjemme. Du kan spørge Jørgen fra Ardency, som tog agenturen i sin tid, om han har solgt en eneste forstærker til den pris. Det har han ikke. Prisen har altid lagt mellem $700-800 i udlandet.

6.6 + 801? Den tager vi lidt senere....

det blev ikke til b&w, han nåede at sælge dem - desuden har jeg skiftet til surround

interfacelift
Lukket konto
Lukket konto
Lukket, eget ønske!

Sendt: 22 Marts 2008 kl. 13:06 | IP-adresse registreret  

Endelig billeder:

Mit anlægsbeskrivelse har i fået, derfor vil jeg fortælle lidt om lyden bag det hele. Alt i alt er det rigtig fedt. Audio Pro går faktisk rigtig godt med dls, og marantz lyder faktisk godt med det hele. Jeg savner dog en lille smule effekt til fronterne, men det kan uden problemer trække det så det lyder acceptabelt, men hver ting til sin tid. Sådan er det jo. Min sub er ikke stor, den har faktis kun 6,5", men jeg har hørt andre subs på 10" der langt fra kunne spille ligeså dyb bas. Jeg er faktisk overrasket over hvor god bas man kan få for de 4.500 kr. den koster. Jeg synes alle elementerne lyder rigtig godt sammen, og classic og dls går ikke så godt sammen som marantz og dls. Måske er det fordi marantz er lidt mere blød og varm i lyden hvorimod classic er mere kold og måske mere rå effekt. Classic 6.6 er en rigtig god forstærker - misforstå mig endelig ikke, men dls er ikke dens bedste partner. Jeg har fået rigtig god lyd for næsten ingen penge, og det giver virkelig et plus til film. I stereo lyder det også respektabelt hvis man sætter forstærkeren til stereo, men classic anlægget var selvfølgelig bedre på netop det punkt. Jeg er sikker på at den næste opgradering efter projektor bliver en masse blu-ray skiver så jeg kan nye det gode billede. Jeg tror faktisk ikke jeg vil opgradere meget rent lyd/billed mæssigt inden for den nærmeste fremtid, men derimod forbedre akustik, få nogle flotte møbler og en bedre mørklægning. Lige nu er det vigtigste for mig at nye anlægget og se en masse film.

Der er kommet rigtig dejlige receliner, og desuden er der kommet ny opstilling som forberedelse til projektor, men det kan i alt sammen se på billederne der kommer nu.

Her kl. 15.00 skal jeg ud og købe et tæppe som så skal skjule kablerne men jeg ved i elsker billeder

Jeg poppede lige LOTR 3, hvorfor ved jeg ikke lige, men screenshots er altid gode

Ude i hver side af rummet står der 2 ekstra stole som bliver rykket ind hvis der er brug for det. Dette lettergjorde højttaler placering så der kommer perfekt lyd i de to stole, da det alligvel er mine forældre der sidder i de ekstra betyder lyden intet for dem. Det kræver lige 2 minutter at rykke stolene hen på sweetspot, men det er det hele værd.

wildstyle
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006
Sendt: 22 Marts 2008 kl. 13:39 | IP-adresse registreret  

Det ser godt ud, interfacelift.

Skal der males i rummet, eller skal det forblive som det er nu? Jeg ville ønske jeg kunne male mine vægge mørkegrå eller måske endda matsorte. Det ville være topnotch, eftersom lyset bliver kastet ret meget tilbage fra de hvide vægge, når jeg ser film på projektoren.

Det lyder godt med tæppet, det skal jeg også selv have inden længe.

Er du ved at have fundet ud af hvad for noget projektor-værk du skal have?
Til top Vis wildstyle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wildstyle

interfacelift
Lukket konto
Lukket konto
Lukket, eget ønske!

Sendt: 22 Marts 2008 kl. 13:47 | IP-adresse registreret  

wildstyle skrev:

Skal der males i rummet, eller skal det forblive som det er nu? Jeg ville ønske jeg kunne male mine vægge mørkegrå eller måske endda matsorte. Det ville være topnotch, eftersom lyset bliver kastet ret meget tilbage fra de hvide vægge, når jeg ser film på projektoren.

Der skal ikke males sort, det skal trods alt forblive et værelse, men en grå kunne jeg måske godt overtale mutter til. Projektoren forventes i næste uge, det bliver en JVC hd-1 i sort med tab-tension lærred 90" med motor.

don dario
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 22 Marts 2008 kl. 13:50 | IP-adresse registreret  

Er du Jethro tull fan???

MVH
Don
Til top Vis don dario's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af don dario

interfacelift
Lukket konto
Lukket konto
Lukket, eget ønske!

Sendt: 22 Marts 2008 kl. 13:51 | IP-adresse registreret  

don dario skrev:
Er du Jethro tull fan???

MVH
Don

æhh hva?

wildstyle
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006
Sendt: 22 Marts 2008 kl. 13:51 | IP-adresse registreret  

interfacelift skrev:

wildstyle skrev:

Der skal ikke males sort, det skal trods alt forblive et værelse, men en grå kunne jeg måske godt overtale mutter til. Projektoren forventes i næste uge, det bliver en JVC hd-1 i sort med tab-tension lærred 90" med motor.

Ja, desværre er hverken sort eller grå specielt dagligdags-venlig - hvem der dog bare havde et dedikeret bio-rum.

Uha, det lyder jo ret seriøst. HD1 er jo min drømmeprojektor, den skal du nok blive glad for. Det må være fedt at have mulighed for så seriøst grej, som 14 årig.
Til top Vis wildstyle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wildstyle

interfacelift
Lukket konto
Lukket konto
Lukket, eget ønske!

Sendt: 22 Marts 2008 kl. 13:53 | IP-adresse registreret  

wildstyle skrev:
interfacelift skrev:

wildstyle skrev:

Ja, desværre er hverken sort eller grå specielt dagligdags-venlig - hvem der dog bare havde et dedikeret bio-rum.

Uha, det lyder jo ret seriøst. HD1 er jo min drømmeprojektor, den skal du nok blive glad for. Det må være fedt at have mulighed for så seriøst grej, som 14 årig.

Det er rigtig fedt, og jeg er min mor evig taknemmelig fordi hun har gjort det muligt, jeg synes det er ufatteligt dejligt, og jeg synes det er irriterende jeg ikke altid viser min "appreciation"

<< Forrige Side af 17 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes