Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 16:38   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Kvinder og hifi (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Sendt: 11 Februar 2008 kl. 20:12 | IP-adresse registreret  

Batman skrev:

don dario skrev:
Se.. jeg har nu fire veninder der er vilde Hifi freaks... med ret vilde setups..

Den ene har Audio Flight one cd, audio flight two forstærker.. VPI pladespiller.. Vienna BGC osv osv.. og nej det er ikk en underlig tyk grim pige...hehe

Den anden kører med harman Citation 22.. evalotion rosinante højt.. og infinity højt.. Velodyne sub.. Cairn Cd spille.. Thorens TD 321 tunet.. med dyna 10x5 pu.. og van den hul kabler osv osv..

3 Kører med jungso forstærker.. thule cdspille. B&W højt.. systemdek II pladespiller. med dyna 10x5 pu.. velodyne sub osv osv..

4. Classic forstærker.. (rør).. thorens TD 316 denon pu.. yamaha højt(ska udskiftes) Project riaa.. Gamut kabler.. osv osv..

Pæne søde piger.. de er helt vilde med pladespillere.. det er mega sjovt..
De har fået smag for det efter de har hørt på mig i årevis:-)

MVH
Don

Ja, det kan lykkes - du har gjort et godt job (Med det brugernavn har du sikkert også andre talenter som pigerne kan være faldet for)

Du har tydeligvis ikke set ham

MVH WRONG

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 11 Februar 2008 kl. 20:39 | IP-adresse registreret  

AV Precision skrev:
jensen skrev:
Så jo dem er der også mange af der går op i musik, jeg skrev musik ikke hifi.

Præcis. Jeg har alle dage sagt at min yndlings-kunde er en musik-interesseret kvinde (eller film-interesseret for den sags skyld). Hvis de har en ægte interesse i musikken, så forstår de forskellen hvis man demoer på en stor og en lille højttaler, og accepterer at der er grænser for de fysiske love. Til gengæld forstår de det KUN hvis man demonstrerer det - at forklare at en lille højttaler ikke kan lave stor lyd er ikke nok. Det er faktisk meget befriende at blive bedømt 100% på ydelsen (nej, ikke flere vitser under bæltestedet...), uden dén forudindtagethed som rigtigt mange mænd møder op med. Kvinder er generelt _bedøvende_ ligeglad med om højttaleren hedder huttelihut eller happelihap, bare musikken lyder fedt. Mænd har en meget større tendens til at sætte forventninger op inden de sætter sig til at lytte. Det kan f.eks. være at hvis en lille højttaler spiller bedre bas end man forventede, så overskygger dét at højttaleren er dårlig på andre områder, eller omvendt hvis en stor højttaler spiller overraskende lidt bas, så fokuserer man på dét. Kvinder er (generelt) meget bedre til at "lytte forbi" lydkvaliteten, og høre musikken.

Helt rigtigt.

Høre en mand på en lille højttaler så siger de fleste den mangler dit og dat, de tro med det samme den skulle kunne alt.

Men en kvinde siger bare den gør det jo godt.

Så jeg må sige de bedste kunder er kvinder ( er er ikke så meget pjat og bla bla)

Dem kan vi så også lære noget af der.

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 11 Februar 2008 kl. 20:53 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:

Så længe der for alt i verden ikke er nogen af dem der læser denne tråd - ja!

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 11 Februar 2008 kl. 21:09 | IP-adresse registreret  

AV Precision skrev:

jensen skrev:

Det gør de stol på det.

don dario
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2006
Sendt: 12 Februar 2008 kl. 10:09 | IP-adresse registreret  

wrong skrev:
Batman skrev:

don dario skrev:
Se.. jeg har nu fire veninder der er vilde Hifi freaks... med ret vilde setups.. Den ene har Audio Flight one cd, audio flight two forstærker.. VPI pladespiller.. Vienna BGC osv osv.. og nej det er ikk en underlig tyk grim pige...hehe Den anden kører med harman Citation 22.. evalotion rosinante højt.. og infinity højt.. Velodyne sub.. Cairn Cd spille.. Thorens TD 321 tunet.. med dyna 10x5 pu.. og van den hul kabler osv osv.. 3 Kører med jungso forstærker.. thule cdspille. B&W højt.. systemdek II pladespiller. med dyna 10x5 pu.. velodyne sub osv osv.. 4. Classic forstærker.. (rør).. thorens TD 316 denon pu.. yamaha højt(ska udskiftes) Project riaa.. Gamut kabler.. osv osv.. Pæne søde piger.. de er helt vilde med pladespillere.. det er mega sjovt.. De har fået smag for det efter de har hørt på mig i årevis:-) MVH Don

Ja, det kan lykkes - du har gjort et godt job (Med det brugernavn har du sikkert også andre talenter som pigerne kan være faldet for)

Du har tydeligvis ikke set ham

MVH WRONG

Det er en sjov måde at bede at om nye tænder på

MVH
Don
Til top Vis don dario's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af don dario

don dario
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2006
Sendt: 12 Februar 2008 kl. 10:10 | IP-adresse registreret  

erla skrev:

Batman skrev:

don dario skrev:
Se.. jeg har nu fire veninder der er vilde Hifi freaks... med ret vilde setups.. Pæne søde piger.. de er helt vilde med pladespillere.. det er mega sjovt.. De har fået smag for det efter de har hørt på mig i årevis:-) MVH Don

Ja, man kan lige høre det for sig...: "Hva' så piger, skal I med hjem og høre englene synge, når fars nål kører i rillen?" /erla

haha den var god!!!

MVH
Don
Til top Vis don dario's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af don dario

Batman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 September 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 12 Februar 2008 kl. 12:38 | IP-adresse registreret  

Selvfølgelig kan man finde piger der er dybt interesseret i musik og sågar også i hifi, meeen - de er vist i mindretal. Enhver hifisælger vil vist komme op på dupperne hvis der kommer sådan en kvinde ind i hans butik. Forleden så jeg en annonce KSB hvor en pige (hvis man skal tro afsendersignaturen) havde en highend pladespiller til salg (skulle hun mon opgradere?) Så hænger underkæben lidt. Hvis man er dybt interesseret i musik er man vel også interesseret i den bedst mulige gengivelse uanset om man er mand eller kvinde?

Fornylig genudsendte DR1 et program "Den lille forskel". Her udtaler en parterapeut, at mange hjem er indrettet som om der bor to kvinder. Mandens interesser må ikke være synlige i det moderne hjem. (Jeg skal straks sige at jeg ikke selv har noget at klage over på dette punkt.)

Jeg skulle ellers mene at et par gedigne rørmonoforstærkere kan skabe en rigtig hyggelig stemning i stuen.

Kan  forøvrigt sagtens forestille mig at en musikinteresseret kvinde formår at lytte "forbi" al teknikken  og ind i musikken og ikke lader sig imponere af de samme ting som vi tekniknørder har for vane.

mvh

Til top Vis Batman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Batman

BjarkeHedegaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2007
Lokalitet: København
Sendt: 12 Februar 2008 kl. 12:54 | IP-adresse registreret  

Synes da mange kvinder sagtens kan få interessen hvis de hører nogle gode højttalere. - Så ser de prisen og vender om for at købe et LG anlæg i Føtex. Tror bare det er prioritering. Jeg har dog fået lokket min kæreste til at købe Denon + podspeakers i stedet for billigt Føtex-grej. (Det var dog hovedsageligt designet der trak dér!)

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Bruger siden: 04 Marts 2007
Sendt: 12 Februar 2008 kl. 13:05 | IP-adresse registreret  

BjarkeHedegaard skrev:

Synes da mange kvinder sagtens kan få interessen hvis de hører nogle gode højttalere. - Så ser de prisen og vender om for at købe et LG anlæg i Føtex.

Hvis dét sker, så har vi jo været for dårlige til at demonstrere at der findes noget midt imellem - måske netop fordi vi i vores entusiasme har lagt fornuften på hylden, og glemmer at forholde os til hvor meget lyd det egentlig kan lade sig gøre at få for ganske overkommelige penge.

harley_lady
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2005
Sendt: 26 Februar 2008 kl. 20:03 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:
AV Precision skrev:

jensen skrev:

Det gør de stol på det.

Ja vi læser skam al jeres mandehørm (Some of Us) og håber vi bliver klogere på kabler ( det var den tråd jeg søgte under) Jo der er skam kvinder her i denne verden som elsker musik, og vel og mærke "godt formidlet" musik, altså med fede anlæg, og de må gerne være store og dyre og fylde i stuen, hvis de da spiller.....

Det er jo ikke nogen selvfølgelighed, vel drenge......

Jeg er desværre en af de få, der slås med manden om anlæggets "must" i stuen, og derfor både dets pris og størrelse...... Så tro ikke I har det så hårdt ... 

Den moderne musik er vidunderlig; det er umuligt at spille en falsk tone....
Til top Vis harley_lady's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af harley_lady Besøg harley_lady's Websted

harley_lady
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2005
Sendt: 26 Februar 2008 kl. 20:18 | IP-adresse registreret  

Batman skrev:

Kan  forøvrigt sagtens forestille mig at en musikinteresseret kvinde formår at lytte "forbi" al teknikken  og ind i musikken og ikke lader sig imponere af de samme ting som vi tekniknørder har for vane.

mvh

Yderst fornuftig snak.....

Den moderne musik er vidunderlig; det er umuligt at spille en falsk tone....
Til top Vis harley_lady's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af harley_lady Besøg harley_lady's Websted

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 26 Februar 2008 kl. 20:52 | IP-adresse registreret  

don dario skrev:
Se.. jeg har nu fire veninder der er vilde Hifi freaks... med ret vilde setups..

Det var da utroligt. Den eneste kvinde jeg kender, der interesserer sig bare minimalt for hifi, er min mor. Hun spiller på et sæt gamle B&W højttalere

Sveske
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 26 Februar 2008 kl. 21:43 | IP-adresse registreret  

Min ekskæreste spiller på en Sherwood reciever og et sæt B&W'er, og en af mine veninder spiller på mit gamle Luxman sæt - og hun synes endda selv, hun skal have opgraderet højttalerne (hvilket hun også træger til! ). Så helt skidt står det da ikke til. Men slet ikke så vildt som Don Dario

Guide til billedupload
Til top Vis Sveske's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sveske

Batman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 September 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 27 Februar 2008 kl. 11:56 | IP-adresse registreret  

[

[/QUOTE]

Ja vi læser skam al jeres mandehørm (Some of Us) og håber vi bliver klogere på kabler ( det var den tråd jeg søgte under) Jo der er skam kvinder her i denne verden som elsker musik, og vel og mærke "godt formidlet" musik, altså med fede anlæg, og de må gerne være store og dyre og fylde i stuen, hvis de da spiller.....

Det er jo ikke nogen selvfølgelighed, vel drenge......

Jeg er desværre en af de få, der slås med manden om anlæggets "must" i stuen, og derfor både dets pris og størrelse...... Så tro ikke I har det så hårdt ... 

[/QUOTE]

Herligt med et feminint indspark

Til top Vis Batman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Batman

Rysz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 27 Februar 2008 kl. 22:09 | IP-adresse registreret  

Man skal ikke undervudere det feminine indspark. Jeg har selv gået i tanker om, at nedgradere fronterne for at få det til, at fylde knap så meget i stuen. Havde udsæt et par sæt og ville lige have fruens godkendelse (synes egentlig de spillede ok, taget i betragtning af, at det var en nedgradering af størrelsen).

Hun hæv små 10 skiver med ned i butikken, og efter en lille times lytning nedte det med et stort "NO - GO". Ikke tale om, at de skulle hjem og stå. De spillede jo langt ringere end dem vi har nu. Større detaljering ja, men hun savnede bunden når hun kobler af til Saxon, Iron Maiden og Judas Priest. Så nu er det på jagt igen

Til top Vis Rysz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rysz

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 27 Februar 2008 kl. 22:12 | IP-adresse registreret  

don dario skrev:

Den ene har Audio Flight one cd, audio flight two forstærker.. VPI pladespiller.. Vienna BGC osv osv.. og nej det er ikk en underlig tyk grim pige...hehe

Den anden kører med harman Citation 22.. evalotion rosinante højt.. og infinity højt.. Velodyne sub.. Cairn Cd spille.. Thorens TD 321 tunet.. med dyna 10x5 pu.. og van den hul kabler osv osv..

3 Kører med jungso forstærker.. thule cdspille. B&W højt.. systemdek II pladespiller. med dyna 10x5 pu.. velodyne sub osv osv..

4. Classic forstærker.. (rør).. thorens TD 316 denon pu.. yamaha højt(ska udskiftes) Project riaa.. Gamut kabler.. osv osv..

MVH
Don

Jeg vil aldrig ha en dame med et bedre anlæg end mig, det sku for pinligt

All Vintage

Billedeupload guide
Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 27 Februar 2008 kl. 22:32 | IP-adresse registreret  

LouBP skrev:

don dario skrev:

MVH
Don

Det ville ellers være en billig måde at få opgraderet anlægget på. hvis damen havde et anlæg der er bedre

MVH WRONG

HappyFrog
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Oktober 2005
Sendt: 28 Februar 2008 kl. 07:31 | IP-adresse registreret  

Rysz skrev:

Hun hæv små 10 skiver med ned i butikken, og efter en lille times lytning nedte det med et stort "NO - GO". Ikke tale om, at de skulle hjem og stå. De spillede jo langt ringere end dem vi har nu. Større detaljering ja, men hun savnede bunden når hun kobler af til Saxon, Iron Maiden og Judas Priest. Så nu er det på jagt igen

Sådan har min kæreste det heldigvis også. Det må selvfølgelig gerne være pænt, det synes jeg et eller andet sted også selv, men hvis en nedgradering går på kompromis med lyden så kan det være det samme.
Da vi flyttede i hus røg hele surround setuppet i kælderen og jeg købte stereo udstyr for ca 5000,- til stuen. Der gik ikke længe før hun indrømmede at hun savnede punchet fra det andet anlæg, der nu kun kører film. Så da jeg i sidste uge ville bruge nogle surt optjente sparepenge på nyt anlæg til stuen, var der grønt lys med det samme 

Til top Vis HappyFrog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HappyFrog Besøg HappyFrog's Websted

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 28 Februar 2008 kl. 07:50 | IP-adresse registreret  

LouBP skrev:

don dario skrev:

MVH
Don

Nå ? med det du har nu, får du sgu da svært ved at finde en så .

thiemer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2006
Sendt: 29 Februar 2008 kl. 00:02 | IP-adresse registreret  

ja jo ikke så meget pjat med kvinderne??

fruen og jeg var til messe i aalborg kultur&kongres , hifi klubben &lydeksperten havde stor set alt udstillet fra div. mærker, vi hørte bla. de nye højtalere fra lyngdorf og han fik sin sag for , den langhåret vidste ikke at vi hørte på et sæt til 45000,- hun syntes at det lød meget godt men den grå farve som var markant på den slanke sorte højtaler , den kunne hun ikke li` ,så siger hun sku` kan den ikke fåes i andre farver  ,hvor til "sælgeren" siger vi laver jo kun den ene model lige nu! så spørger hun hvad koster de?? 45000,- og andre farver 46000,- , altså 1000,- til omlakering. så svare hun det er da fordårligt, dem skal vi ikke have,hvor efter vi går vidre

tror nok at han blev lidt forviret.

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes