| Forfatter |
|
sismofyt Branchemedlem

elav.dk
Bruger siden: 02 August 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 833
|
| Sendt: 14 Februar 2008 kl. 23:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
den er tom, haha
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 15 Februar 2008 kl. 00:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fin fin undvigelsesmanøvre dér.
|
| Til top |
|
| |
Martin_Kbh Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1203
|
| Sendt: 15 Februar 2008 kl. 00:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har længe søgt efter et par 4340.
|
| Til top |
|
| |
LouBP Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2428
|
| Sendt: 15 Februar 2008 kl. 01:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
sismofyt Branchemedlem

elav.dk
Bruger siden: 02 August 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 833
|
| Sendt: 15 Februar 2008 kl. 09:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja, i følge mig. alt hvad jeg skriver er i følge mig, med mindre andet er noteret. jeg går også ud fra det samme gør sig gældene for et hvert andet indlæg herinde  krenzler, JBL har bare aldrig været min store passion, derfor er de ikke på listen. 44XX som studie monitorer er overhovedet ikke brugbare. JBL ses iøvrigt sjældent i studier nu om dage <-- og det er et faktum  de dansk udviklede TI'er er rimeligt gode, men vintage er de vidst ikke endnu
|
| Til top |
|
| |
Hermann. Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2168
|
| Sendt: 15 Februar 2008 kl. 10:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der spørges til JBL 4410, de var til salg i anden halvdel af firserne og var identiske med JBL L-80t med hensyn til enheder. Jeg har selv l 80t, og den fungerer stadig fuldstændig upåklageligt, efter at begge er har fået ny baskant hos Basrep syd for Vejle.
4406 svarer til L - 20t
4408 svarer til L - 60t
4410 svarer til L - 80t
4412 svarer til L - 100t
Bemærk der er også en nyere serie, hvor der ikke er et t tilsidst, men med de samme modelbetegnelser. Så L - 80t er en helt anden højtaler end L - 80.
|
| Til top |
|
| |
LouBP Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Februar 2008 kl. 11:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Aha, det var jo egentlig rart at vide, tak for det Hermann
Nu er det heller ikke fordi jeg skal bruge den i et studie, jeg holder bare mget af en ufarvet lyd. Jeg skal bruge højtalere i den størrelse som JBL har og Pioneer HPM serien, så hvis i har bud på andre højtalere af samme kaliber og den størrelse til xa 2000 +-. så skriv det endeligt
Jeg syne at være mest interesseret i JBL L100, 4410, L88, L56 og L36 og Pioneer HPM 100 - 110 - 150. Men hold kæft hvor er det svært at vælge noget. __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
| Til top |
|
| |
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
Bruger siden: 02 Januar 2008 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 1405
|
| Sendt: 15 Februar 2008 kl. 11:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pioneer HPM-110 ! 
Find dig et billigt sæt.
Mvh Mathias
__________________ Mvh Mathias Boesgaard
|
| Til top |
|
| |
mirland Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1076
|
| Sendt: 15 Februar 2008 kl. 11:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har haft dem du snakker om "4410 i valnød". Jeg har også haft L100 Century og begge lider efter min mening under to ting: JBL "mytologi" og rumle-lyd med en hidsig diskant der ikke har meget med hverken transparens eller neutralitet at gøre - men bare skriger. Jeg synes ikke at det er en særlig neutral højttaler og den ihvertfald ikke stram/tør, men snarere rumlende og virkelig vanskelig at placere. I starten var jeg meget "wow!" da jeg fik dem, men det er altså bare ikke et langtidsholdbart indtryk. Hvis det er en monitor du vil have, så skal du kigge på mærker som ATC eller PMC. Jeg har selv ATC og kan kun anbefale dem på det kraftigste. Men især ATC kræver noget saft. Meget saft rent faktisk.
__________________ System | Mirland.dk | Bitter@MySpace
|
| Til top |
|
| |
LouBP Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Februar 2008 kl. 12:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
mirland skrev:
| Jeg har haft dem du snakker om "4410 i valnød". Jeg har også haft L100 Century og begge lider efter min mening under to ting: JBL "mytologi" og rumle-lyd med en hidsig diskant der ikke har meget med hverken transparens eller neutralitet at gøre - men bare skriger. Jeg synes ikke at det er en særlig neutral højttaler og den ihvertfald ikke stram/tør, men snarere rumlende og virkelig vanskelig at placere. I starten var jeg meget "wow!" da jeg fik dem, men det er altså bare ikke et langtidsholdbart indtryk. Hvis det er en monitor du vil have, så skal du kigge på mærker som ATC eller PMC. Jeg har selv ATC og kan kun anbefale dem på det kraftigste. Men især ATC kræver noget saft. Meget saft rent faktisk. |
|
|
Men koster ATC ikke kassen? __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Februar 2008 kl. 12:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
LouBP skrev:
| Men koster ATC ikke kassen? |
|
|
Prislister her og her (pdf).
Reelle 150+ kvalitets-watt er nok ikke en dårlig ide.
|
| Til top |
|
| |
LouBP Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Februar 2008 kl. 12:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
krenzler skrev:
LouBP skrev:
| Men koster ATC ikke kassen? |
|
|
Prislister her og her (pdf).
Reelle 150+ kvalitets-watt er nok ikke en dårlig ide.
|
|
|
Som jeg sagde, KASSEN __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
| Til top |
|
| |
Martin_Kbh Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1203
|
| Sendt: 15 Februar 2008 kl. 13:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
mirland skrev:
| Jeg har haft dem du snakker om "4410 i valnød". Jeg har også haft L100 Century og begge lider efter min mening under to ting: JBL "mytologi" og rumle-lyd med en hidsig diskant der ikke har meget med hverken transparens eller neutralitet at gøre - men bare skriger. Jeg synes ikke at det er en særlig neutral højttaler og den ihvertfald ikke stram/tør, men snarere rumlende og virkelig vanskelig at placere. I starten var jeg meget "wow!" da jeg fik dem, men det er altså bare ikke et langtidsholdbart indtryk. Hvis det er en monitor du vil have, så skal du kigge på mærker som ATC eller PMC. Jeg har selv ATC og kan kun anbefale dem på det kraftigste. Men især ATC kræver noget saft. Meget saft rent faktisk. |
|
|
Jeg kan ikke helt se en sammenligning mellem disse højttalere. Der skulle meget gerne være forskel - den ene koster 3500-5000 sættet og er 30 år gamle. Hvad ville du sammenligne L100 med - SCM40? Måske ikke helt fair. Er selv begejstret for ATC, men der er også en helt anden liga.
JBL er legetøj. Man skal lade være med at gøre dem til mere en de selv kan forsvare.
Nåede du i øvrigt at høre dem på din nye forstærker?
|
| Til top |
|
| |
LouBP Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Februar 2008 kl. 18:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Martin_Kbh skrev:
mirland skrev:
|
|
Jeg kan ikke helt se en sammenligning mellem disse højttalere. Der skulle meget gerne være forskel - den ene koster 3500-5000 sættet og er 30 år gamle. Hvad ville du sammenligne L100 med - SCM40? Måske ikke helt fair. Er selv begejstret for ATC, men der er også en helt anden liga.
JBL er legetøj. Man skal lade være med at gøre dem til mere en de selv kan forsvare.
Nåede du i øvrigt at høre dem på din nye forstærker?
|
|
|
Snakker du til mig eller? __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 15 Februar 2008 kl. 18:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det ikke Seansmiller der udskiftede sine JBL L? med Pioneer 100 ? og var svært glad for det ?
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
P Sikjær Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 449
|
| Sendt: 15 Februar 2008 kl. 19:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er sjældent et par JBL L 65 Jubal til sagl, men det hænder. Det er en gammel HT efterhånden. Men er man til JBL lyd så kan de anbefales, har selv haft to sæt gennem tiderne og har været super glade for dem.
Der er også den danske serie Ti, der er der den store model TI 5000 den er også kanon, men fylder en del. Den kan også anbefales, de sælges for mellem 7-10.000 kr. sættet. __________________ Peter Sikjær
|
| Til top |
|
| |
LouBP Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Februar 2008 kl. 19:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
| Er det ikke Seansmiller der udskiftede sine JBL L? med Pioneer 100 ? og var svært glad for det ? |
|
|
Jo det var, og jeg vil gerne have fingre i sådan et sæt det er bare ikke så nemt lige nu __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Februar 2008 kl. 19:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
| Er det ikke Seansmiller der udskiftede sine JBL L? med Pioneer 100 ? og var svært glad for det ? |
|
|
Til HPM-900 (grafit bas/mellemtone) for at være præcis.
|
| Til top |
|
| |
bdef Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juli 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 739
|
| Sendt: 15 Februar 2008 kl. 20:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
.oO( Husker lige tilbage på min 4406'ere. Med titanium diskant, der klingede godt til metal instrumenter, men ellers lidt aggrasive. Perspektiv ledte jeg efter i manuellen, men det stod der intet om og til sidst købte jeg mine Elac 121JET )
Jeg har lige lavet et hjemmebyg/fusk horn med en JBL enhed beregnet til bilstereo og der er mere perskektiv i, end i mine gamle 4406'ere.
Det var bare lige min mening om dem. Håber det kan bruges. De var dynamiske, men så har jeg heller ikke så meget mere positivt at sige om dem....
|
| Til top |
|
| |
LouBP Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Februar 2008 kl. 16:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er blevet tilbudt et sæt Pioneer hpm 910, men dem har jeg aldrig gørt om, nogen der kender dem?
EIDT: De hed åbenbart s-910. Dem har jeg dog heller ikke hørt om. __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
| Til top |
|
| |