| Forfatter |
|
søren N Forum Bruger

Bruger siden: 25 April 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1475
|
| Sendt: 22 November 2008 kl. 14:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det vil jeg gerne... men tror måske at jeg skal til fødselsdag.... tjekker lige med maj  ellers skriver jeg lige ..
__________________ "Musikken frem for alt"
Mit Anlæg, kig forbi
Er du hifi-kræsen?
|
| Til top |
|
| |
Brok Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3135
|
| Sendt: 17 December 2008 kl. 14:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ny grammofonpladeafspiller i hytten.
Købte igår en Luxman PD272 for en slik. Sælger oplyste, at den havde en defekt, hvilket viste sig at være ganske korrekt. Det er formentlig wiringen inde i armen, som er i udu.
Nå... så er der jo en hifibuddy som lige ringer og siger: "Jeg har da tilfældigvis en PD277 med død automatik stående. Dermed fungerer den akkurat som en PD272. Vil du låne den?" Ja tak, siger man så! Den står nu og spiller lystigt, monteret med Dynavector DV 10x5 (justeret ind på øjemål ). Det virker fannerme fornuftigt, gør det så
Hygge,
Brok __________________ Skodgrej og popmusik
Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
|
| Til top |
|
| |
kennethjensen Udelukket fra forum

Branchemedlem Audioheaven
Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2146
|
| Sendt: 17 December 2008 kl. 15:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
brok skrev:
|
Ny grammofonpladeafspiller i hytten.
Købte igår en Luxman PD272 for en slik. Sælger oplyste, at den havde en defekt, hvilket viste sig at være ganske korrekt. Det er formentlig wiringen inde i armen, som er i udu.
Nå... så er der jo en hifibuddy som lige ringer og siger: "Jeg har da tilfældigvis en PD277 med død automatik stående. Dermed fungerer den akkurat som en PD272. Vil du låne den?" Ja tak, siger man så! Den står nu og spiller lystigt, monteret med Dynavector DV 10x5 (justeret ind på øjemål ). Det virker fannerme fornuftigt, gør det så
Hygge,
Brok
|
|
|
Tillykke med "liget" Rart og spille rigtig musik ik Er selv igang med og købe ny pladespiller, glæder mig som bar pokker... __________________ Kenneth
|
| Til top |
|
| |
Brok Forum Bruger

|
| Sendt: 19 December 2008 kl. 12:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Takker, Kenneth.
Sådan en ældre Luxman grammofonpladeafspiller gør det fakkertalt uhyre fornuftigt... selv med DV10x5 monteret på øjemål!
hygge,
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 19 December 2008 kl. 13:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
brok skrev:
|
Takker, Kenneth.
Sådan en ældre Luxman grammofonpladeafspiller gør det fakkertalt uhyre fornuftigt... selv med DV10x5 monteret på øjemål!
hygge,
Brok
|
|
|
I know, de gamle værk der skal man slet ikke kimse af. Utrolig god fasthed og dynamik i dem.  __________________ Kenneth
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 05 Januar 2009 kl. 22:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg går selv med planer om et sæt Electrocompani AW 180 da jeg godt kan lide den ro de har over næsten alle højtalere Men så er jeg kommet til at tænke på deres pre forstærkere, nærmere EC 4,8. Er du tilfreds med din, eller var/ er der andre du har i tankerne for fremtiden.
Ellers lækkert setup du har dig  __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
Brok Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Januar 2009 kl. 12:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Pierre.
Tak for rosen
Jeg deler din oplevelse af AW180 som værende et ganske kapabelt monotrin.
Forforstærkere fra Electrocompaniet er lidt en blandet affære, oplever jeg. En 4.5 ( og 4R, for den sags skyld), kan virke mere end en anelse nedblændet, uden den store transparens og opløsning. 4.7 sammenlignes ofte med 4.6 i ren ydelse, og jeg tror ikke jeg er uenig. De fungerer uhyre fornuftigt, og lægger ikke meget slør over løjerne. 4.8 er en anelse bedre end dem begge, i mine ører, men jeg har endnu ikke kunnet opdrive en brugt herhjemme.
Vær opmærksom på, at der findes en opgraderingsmulighed til alle forstærkerne, hvor der skiftes en håndfuld komponenter i strømforsyningen. Hermed kan en brugt forstærker bringes på teknisk omgangshøjde med de aktuelle modeller, hvis du skulle overveje at købe brugt.
Jeg er i alt væsentligt uhyre tilfreds med min EC 4.6, men overvejer flere alternativer, heriblandt 4.8, Dynamic Precision C1B, Audio Valve Eklipse og Bryston. De 3 sidstnævnte har jeg hørt i andre sammenhænge, og er alle meget spændende alternativer til en EC pre rent lydmæssigt. Men så er der lige det med designet... skal skidtet være med tilnærmelsesvist ens fronter? En smagssag, går jeg ud fra.
Hygge,
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 06 Januar 2009 kl. 15:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
brok skrev:
|
Hej Pierre.
Tak for rosen
Jeg deler din oplevelse af AW180 som værende et ganske kapabelt monotrin.
Forforstærkere fra Electrocompaniet er lidt en blandet affære, oplever jeg. En 4.5 ( og 4R, for den sags skyld), kan virke mere end en anelse nedblændet, uden den store transparens og opløsning. 4.7 sammenlignes ofte med 4.6 i ren ydelse, og jeg tror ikke jeg er uenig. De fungerer uhyre fornuftigt, og lægger ikke meget slør over løjerne. 4.8 er en anelse bedre end dem begge, i mine ører, men jeg har endnu ikke kunnet opdrive en brugt herhjemme.
Vær opmærksom på, at der findes en opgraderingsmulighed til alle forstærkerne, hvor der skiftes en håndfuld komponenter i strømforsyningen. Hermed kan en brugt forstærker bringes på teknisk omgangshøjde med de aktuelle modeller, hvis du skulle overveje at købe brugt.
Jeg er i alt væsentligt uhyre tilfreds med min EC 4.6, men overvejer flere alternativer, heriblandt 4.8, Dynamic Precision C1B, Audio Valve Eklipse og Bryston. De 3 sidstnævnte har jeg hørt i andre sammenhænge, og er alle meget spændende alternativer til en EC pre rent lydmæssigt. Men så er der lige det med designet... skal skidtet være med tilnærmelsesvist ens fronter? En smagssag, går jeg ud fra.
Hygge,
Brok
|
|
|
ellers har jeg sådan en pre her :)

har netop lige fået helt nye hundedyre Philips E88CC nos rør i SQ udgaven Kunne vi da godt prøve og spænde foran dine monoblokke. __________________ Kenneth
|
| Til top |
|
| |
Brok Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Januar 2009 kl. 19:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sådan en BAT der kunne bestemt være spændende at prøve...  __________________ Skodgrej og popmusik
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 06 Januar 2009 kl. 20:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
brok skrev:
Sådan en BAT der kunne bestemt være spændende at prøve... |
|
|
Vi finder da bare en dag, så dumper jeg forbi med den. Sgu god til prisen. Også hjalp det VOLDSOMT meget der kom nye rør i  __________________ Kenneth
|
| Til top |
|
| |
Brok Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Januar 2009 kl. 09:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nåh... Nu går det langsomt den rigtige vej: Lejlighed nr. 2 tømmes på lørdag. Torsdag flytter vi i midlertidigt husly på Nørrebro, og hvis alt går som det skal, indtager vi nyt domicil ca 1. april... ALT er pakket i kasser og står til opbevaring i kældre, hønsehuse og campingsvogn! En anelse trist at være uden "det hele", men hva', der er jo mange gode steder at gå til koncert. Den næste af slagsen bliver Kings Of Leon onsdag den 11. februar. I mellemtiden overvejer jeg nye/andre højttalere. Flere muligheder er i spil, og der er spændende ting på vej til anmeldelse... men endeligt valg må nok afvente en flytning... måske  . Af relevante emner indgår DAT TNT S7, Dali Grand, en stooor Usher model, Respons, Tannoy (!) og Helicon 400/800. Og fakkertalt er der også en enkelt kombination af standerdimser medsamt 2 subs, som trænger sig lidt på... Vi ser hvad der sker. Måske fungerer Holfi'erne langt bedre i den nye stue, end jeg tør håbe på? Jeg er jo ritti glad for dem, og de gør mange ting helt rigtigt, men jeg er bange for, de bliver lidt for klejne i den nye stue... Og så vil jeg lige slå et slag for DR: Der er altså ret mange fede radioprogrammer i løbet af dagen, når man nu mere eller mindre ufrivilligt ikke har adgang til sin egen muzak. Prøv det, og husk at betale licens! Og husk at langrend ER for rigtige mænd! alpint skiløb og hashkælke er for tøserøve  Brok
__________________ Skodgrej og popmusik
|
| Til top |
|
| |
søren N Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Januar 2009 kl. 10:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du er altis velkommen til at dumpe forbi, med en røvfuld plader og høre dem hos mig  hvis du alligevel er i nabolaget.. Brok jeg mindes at sidst jeg var hjemme hos dig der havde du 2 Dac´s.. passer det og hvilke 2 er det du har?
Mit Anlæg, kig forbi
Er du hifi-kræsen?
|
| Til top |
|
| |
Brok Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Marts 2009 kl. 17:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Søren. Det er super. Jeg slæber nogle slatne skodtransistorer med... må de bo lidt hos dig?
|
| Til top |
|
| |
søren N Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Marts 2009 kl. 00:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
JAAAAAAAa  . Det bliver de glade for. så skal jeg spille noget ungdommeligt musik for dem. Og måske de bliver gode venner med mit Flinke og høflige Densen grej? det kan man ikke vide...  Og du kære Hr. Brok er også meget velkommen
Mit Anlæg, kig forbi
Er du hifi-kræsen?
|
| Til top |
|
| |
Brok Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Marts 2009 kl. 14:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
EC'erne ankommer i din ædle residens seeeeent søndag aften. Jeg drikker gerne kaffe  __________________ Skodgrej og popmusik
|
| Til top |
|
| |
søren N Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Marts 2009 kl. 15:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og kaffe du skal have..  glæder mig til at høre den norske vellyd op imod mine danske B&O wannabees..
Mit Anlæg, kig forbi
Er du hifi-kræsen?
|
| Til top |
|
| |
Brok Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Marts 2009 kl. 23:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå... Så kom vi, trods brækket kraveben og generel udstrakt ungdomssløvsind, nogenlunde på plads i Indre København. Her er et par billeder: Fra sofaen:  Lidt på skrå:  Luxman PD-277(272):  En ældgammel skodrørfætter:  En gammel skodpre:  En oversigt: Holfi Sonair Elegance Lectron JH-50 Doxa 07 SE Luxman PD-277 (272) med DV 10X5 Electrocompaniet ECP-1 riaa dpa Enlightenment drive/DX32 dac Kimber 4VS højttalerkabler Silk mk. II signalkabler Således er der nu grundlagt et habitat for de 4 Hovedløse Riddere, som har været aldeles boligløse i månedsvis. Nu mangler vi sådan set bare en vandrepokal  Hygge, Brok
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 25 Marts 2009 kl. 23:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser godt ud Brok.
__________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3519
|
| Sendt: 25 Marts 2009 kl. 23:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej brok, det ser sku lækkert nok ud. Det ser noget andeledes ud end sidst du havde billeder, jeg tænker bl.a. på dit fravær af Electrocompagniet m.m.
__________________ mvh
|
| Til top |
|
| |
Brok Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Marts 2009 kl. 23:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
EC dimserne er venligst i husarrest hos en med-nørd... han synes vistnok de lyder aldeles rædselsfuldt
|
| Til top |
|
| |