Emne: Casa Brok ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Brok Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3135
|
| Sendt: 13 Juli 2009 kl. 12:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jep, de er absolut nydelige, og efter sigende skulle de tilmed lyde næsten hæderligt. Vejl. udsalgspris i Norge er anslået 140.000,-... hvem henter det første sæt..?
Hygge, Brok __________________ Skodgrej og popmusik
Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
|
| Til top |
|
| |
Asklepios Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 611
|
| Sendt: 13 Juli 2009 kl. 13:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
brok skrev:
|
Jep, de er absolut nydelige, og efter sigende skulle de tilmed lyde næsten hæderligt. Vejl. udsalgspris i Norge er anslået 140.000,-... hvem henter det første sæt..?
Hygge, Brok |
|
|
Jeg har ferie, så jeg henter det gerne...  Men hvem har pengene!?  __________________ Mange hilsener
Simon
B&O, ProAc, Rega & Sonos
Atlas
|
| Til top |
|
| |
Brok Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Juli 2009 kl. 13:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Igår var floe og Søren forbi. Damn, de dan drikke vin, de unge knægte! I et forsøg på at følge med dem, må jeg erkende at pandeskallen i morges oplevedes aldeles ikke ulig en baseball straks efter den er blevet battet ud af stadion
Ørerne er ligeledes ved at hele, og de værste skader på inventar udbedret. Om naboerne blev forstyrret? Aner det ikke, men... mon ikke?
|
| Til top |
|
| |
søren N Forum Bruger

Bruger siden: 25 April 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1475
|
| Sendt: 23 Juli 2009 kl. 14:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Andreas tak for igår. Er der nogle der kan drikke vin og fortælle røverhistorier fra de varme lande, så er det da dig  De var rigtigt rigtigt lækre de Katana højtalere vi lyttede til igår. Tak for god mad og vin i overdådige mængder, ærgeligt at jeg skulle tidligt op idag
__________________ "Musikken frem for alt"
Mit Anlæg, kig forbi
Er du hifi-kræsen?
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
| Sendt: 23 Juli 2009 kl. 23:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
brok skrev:
Igår var floe og Søren forbi. Damn, de dan drikke vin, de unge knægte! I et forsøg på at følge med dem, må jeg erkende at pandeskallen i morges oplevedes aldeles ikke ulig en baseball straks efter den er blevet battet ud af stadion |
|
|
I denne sammenhæng vil jeg gerne benytte lejligheden til at spørge hvad du havde hældt i de ædle dråber, som afstedkom en aldeles lignende tilstand for undertegnedes vedkommende?! - Men som du også var inde på; da først jeg var kommet op og ud ad døren var halvdelen af dagens arbejde klaret - resten var blot et spørgsmål om tid (og kaffe) 
brok skrev:
Ørerne er ligeledes ved at hele, og de værste skader på inventar udbedret. Om naboerne blev forstyrret? Aner det ikke, men... mon ikke? |
|
|
Jeg mindedes i hvert fald at den kvindelige entitet på et tidspunkt mente at naboerne også havde ret til lidt søvn  Tak for en aldeles hæslig aften! Om det er mine ører der fejler noget, ren tilvending, eller alkoholens skyld, så begynder dit rum på forunderligvis at arte sig mere og mere. Vinyl + EC + Holfi + Led Zeppelin var en aldeles fremragende kombo, og for de(n) der mente at lyden blev for skinger over ~120 dB, thi han har ikke forstand på den slags   Bladelius og de blanksorte papkasser du havde stående var også en lækker lækker suppe! De højttalere kunne jeg sagtens leve med, og jeg er helt enig i din holdning til dem  Tak for (endnu) en super hyggelig skodaften i København K 
__________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
Floes gamle vin på nye flasker
|
| Til top |
|
| |
erla Udelukket fra forum

Bruger siden: 29 Juli 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1081
|
| Sendt: 23 Juli 2009 kl. 23:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
"Kvindelig entitet" i riddersammenhæng - hvad er nu det for noget ?
Må vi lige tillade os at gøre opmærksom på vedtægternes §3 stk 1 og §9 stk 2 - og kan vi så få et rigtigt referat med alle de slibrige detaljer! 
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Juli 2009 kl. 00:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
erla skrev:
Må vi lige tillade os at gøre opmærksom på vedtægternes §3 stk 1 og §9 stk 2 - og kan vi så få et rigtigt referat med alle de slibrige detaljer!  |
|
|
Bare rolig erla, der er i denne sammenhæng blot tale om broks bedre halvdel og værge  __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
|
| Til top |
|
| |
Scatcat Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2539
|
| Sendt: 24 Juli 2009 kl. 02:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
floe skrev:
erla skrev:
| "Kvindelig entitet" i riddersammenhæng - hvad er nu det for noget ?
Må vi lige tillade os at gøre opmærksom på vedtægternes §3 stk 1 og §9 stk 2 - og kan vi så få et rigtigt referat med alle de slibrige detaljer!  |
|
|
Bare rolig erla, der er i denne sammenhæng blot tale om broks bedre halvdel og værge 
|
|
|
Ahhh, så er man mere rolig. Troede lige man skulle true med bål og brand.
"Bedre halvdel" er vi helt på det rene med. Værge, det er jo noget knægten altid har haft brug for!!!!!!!!!!!!!!!! . __________________ Mvh Michael
"Det er underordnet hvad du har, bare du er tilfreds og det lyder godt"
|
| Til top |
|
| |
Brok Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Juli 2009 kl. 09:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
erla skrev:
|
Må vi lige tillade os at gøre opmærksom på vedtægternes §3 stk 1 og §9 stk 2 - og kan vi så få et rigtigt referat med alle de slibrige detaljer! 
|
|
|
Kendskab til Vedtægterne er som bekendt indgående for undertegnede. Af samme årsag skal jeg blot henvise til floes indlæg og bekræfte: Min værge dukkede op ved løjernes opstart, konstaterede at alt så nogenlunde tilforladeligt ud, og overlod os derefter til fri leg, inden for de på forhånd udstukne retningslinjer. Ved midnat kiggede værgen ind igen, inspicerede skaderne og oplyste, at nu var klokken ved at være sengetid.
Værgen har således ikke aktivt taget del i løjerne, men blot sikret at jeg ikke efterfølgende ville blive sat på gaden grundet anklager om husspektakler. (At der så rent faktisk var et værre spektakel på matriklen, idet vi havde strøm nok til rådighed, er en helt anden historie).
Nå, men hyggeligt var det, trods det ringe selskab Og de sorte bæster er, udover det rædselsfulde udseende, pænt skodagtige som musikformidlere
|
| Til top |
|
| |
Brok Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Juli 2009 kl. 11:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Afe hensyn til Ridder erlas ubændige nysgerrighed, skal jeg her kort og forsøgvist redegøre for onsdagens genvordigheder. Kort mestendels fordi jeg er på arbejde, forsøgsvist i særdeleshed fordi de spirituelle drikkevarer der indtoges onsdag medførte ubodelig skade på korttidshukommelsen: Dagen startede med et hurtigt bad. Meget hurtigt, idet jeg ikke mener man bør spilde for megen tid på den slags unødigt pjank. Herefter noget der virkede som arbejde, efterfulgt af et visit hos en dagligvaregrossist i nærmiljøet. Således belæsset med ingredienser, travede jeg de 75 meter hjem, tømte postkassen og tændte for kogepladen. Herefter opdagede jeg, at jeg havde glemt at tage sandalerne af. Øv. Nå, men aftenens måltid lavede jo ikke sig selv, og jeg skulle også en tur i vinkælderen, inden teenagerne dukkede op. Søren ringede og fortalte, at han blev lidt forsinket, idet han sad nøgen i sin stue og forsøgte at lufttørre efter en særdeles fugtig cykeltur rundt i snart sagt alle afkroge af København, med formålet at indkøbe en bestemt slags buks. Floe meddelte via Short Message Service, at han vill forlade sin arbejdsplads når der fandtes ophold i den ubønhørligt silende regn. Tænk, jeg vidste slet ikke, han havde et arbejde? Måske er det bare noget han siger fordi det er for flovt at være på overførslesindkomst?
Nåh, men det gik jo som det plejede, forstået på den måde at maden stort set passede sig selv, vinen tilsyneladende fordampede hurtigere end vi kunne hælde den op, og de musikalske udgydelser var omtrent så rædselsfulde som forventet. Det var, trods selskabet, faktisk næsten henved en hyggelig aften. Om Sørens forholdsvist tidlige hjemrejse skyldtes, som han påstod, at han skulle på arbejde dagen derpå, eller om det i realiteten var fordi han, som ved tidligere lejligheder, atter var blevet overrasket over virkningen af den indtagne mængde alkohol, skal jeg lade den enkelte læser forholde sig til på eget initiativ. Min værge kiggede forbi et par gange. Faktisk ville hun gerne have deltaget i festlighederne, men som det vil være de fleste kendt, tillader Vedtægterne ikke personer uden Y-kromosomer at attendere... medmindre de har en opvartende funktion. Det har hun ikke. Hun er krævende. Og streng, men retfærdig. Vi klarede os dog heldigvis igennem aftenen uden at ødelægge noget af betydning, og jeg må blot konstatere, at ovenboen, som kl. 23.57 demonstrativt smækkede vinduet i, jo sådan set bare kunne have gjort det tidligere, hvis nu ikke musikken behagede vedkommende?
Der blev anvendt: Lidt ledninger af forskellig herkomst, grej fra hhv. Electrocompaniet, dpa og Bladelius, medsamt højttalere fra Holfi og Gemme Audio. Det overvejedes at forsøge elektrisk overbelastning af et sæt DALI 350 som okkuperer et stuehjørne. Det blev dog ved snakken, da vi ærligt talt ikke gad at slæbe dem frem.
Trods alt en tak til de fremmødte, som forvandlede en ellers ganske almindelig onsdag aften til noget, der tilnærmelsesvist mindede om hygge
Brok __________________ Skodgrej og popmusik
|
| Til top |
|
| |
søren N Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Juli 2009 kl. 14:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mr. Brok har talt!  Hører i efter?
Mit Anlæg, kig forbi
Er du hifi-kræsen?
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
| Sendt: 24 Juli 2009 kl. 18:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lyder jo næsten hyggeligt Brok 
Har du ikke billeder af det grej i prøvede, og måske lidt kommentarer på det... __________________ Mvh Thue
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Juli 2009 kl. 13:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
brok skrev:
Afe hensyn til Ridder erlas ubændige nysgerrighed, skal jeg her kort og forsøgvist redegøre for onsdagens genvordigheder. Kort mestendels fordi jeg er på arbejde, forsøgsvist i særdeleshed fordi de spirituelle drikkevarer der indtoges onsdag medførte ubodelig skade på korttidshukommelsen: Dagen startede med et hurtigt bad. Meget hurtigt, idet jeg ikke mener man bør spilde for megen tid på den slags unødigt pjank. Herefter noget der virkede som arbejde, efterfulgt af et visit hos en dagligvaregrossist i nærmiljøet. Således belæsset med ingredienser, travede jeg de 75 meter hjem, tømte postkassen og tændte for kogepladen. Herefter opdagede jeg, at jeg havde glemt at tage sandalerne af. Øv. Nå, men aftenens måltid lavede jo ikke sig selv, og jeg skulle også en tur i vinkælderen, inden teenagerne dukkede op. Søren ringede og fortalte, at han blev lidt forsinket, idet han sad nøgen i sin stue og forsøgte at lufttørre efter en særdeles fugtig cykeltur rundt i snart sagt alle afkroge af København, med formålet at indkøbe en bestemt slags buks. Floe meddelte via Short Message Service, at han vill forlade sin arbejdsplads når der fandtes ophold i den ubønhørligt silende regn. Tænk, jeg vidste slet ikke, han havde et arbejde? Måske er det bare noget han siger fordi det er for flovt at være på overførslesindkomst?
Nåh, men det gik jo som det plejede, forstået på den måde at maden stort set passede sig selv, vinen tilsyneladende fordampede hurtigere end vi kunne hælde den op, og de musikalske udgydelser var omtrent så rædselsfulde som forventet. Det var, trods selskabet, faktisk næsten henved en hyggelig aften. Om Sørens forholdsvist tidlige hjemrejse skyldtes, som han påstod, at han skulle på arbejde dagen derpå, eller om det i realiteten var fordi han, som ved tidligere lejligheder, atter var blevet overrasket over virkningen af den indtagne mængde alkohol, skal jeg lade den enkelte læser forholde sig til på eget initiativ. Min værge kiggede forbi et par gange. Faktisk ville hun gerne have deltaget i festlighederne, men som det vil være de fleste kendt, tillader Vedtægterne ikke personer uden Y-kromosomer at attendere... medmindre de har en opvartende funktion. Det har hun ikke. Hun er krævende. Og streng, men retfærdig. Vi klarede os dog heldigvis igennem aftenen uden at ødelægge noget af betydning, og jeg må blot konstatere, at ovenboen, som kl. 23.57 demonstrativt smækkede vinduet i, jo sådan set bare kunne have gjort det tidligere, hvis nu ikke musikken behagede vedkommende?
Der blev anvendt: Lidt ledninger af forskellig herkomst, grej fra hhv. Electrocompaniet, dpa og Bladelius, medsamt højttalere fra Holfi og Gemme Audio. Det overvejedes at forsøge elektrisk overbelastning af et sæt DALI 350 som okkuperer et stuehjørne. Det blev dog ved snakken, da vi ærligt talt ikke gad at slæbe dem frem.
Trods alt en tak til de fremmødte, som forvandlede en ellers ganske almindelig onsdag aften til noget, der tilnærmelsesvist mindede om hygge
Brok |
|
|
Og jeg som troede at JEG var ineffektiv i arbejdstiden  Andre har åbenbart tid til at skrive større noveller mellem 8 og 16 - SÅ typisk det offentlige  Joe altså nu er det jo den studerendes lod at være på overførselsindkomst, men da SU ikke kan brødføde et barn i Guatemala er man desværre nødt til at supplere med et arbejdsmæssigt biddrag til finanskrisen sideløbende.  Så meget for dårligt lissom'  Jeg har iøvrigt stadig ondt i hovedet. Det kan selvfølgelig også være relateret til det jeg drak i går... __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
|
| Til top |
|
| |
Brok Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Juli 2009 kl. 20:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
thuekay skrev:
|
Det lyder jo næsten hyggeligt Brok 
Har du ikke billeder af det grej i prøvede, og måske lidt kommentarer på det...
|
|
|
Hej Thue.
Kommentarer, og lidt til, kommer senere, i en anmeldelse her på siden. Hav tålmodighed lidt endnu
|
| Til top |
|
| |
Brok Forum Bruger

|
| Sendt: 13 August 2009 kl. 21:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu gik det jo hverken værre eller bedre, end at der ankom et sæt nye brugte skodæsker i Casa Brok. At de kun lige kunne være i bilen er jo i sig selv vældigt, men de spiller nu også næsten hæderligt.
Det blev ikke til selvbyg, omend bemeldt kasser kan købes som et kit for den fingernemme. Jeg er doven af natur, og fik et tilbud der vanskeligt kunne afslås. Derfor står der nu et sæt Amadeus TNT S7 og akklimatiserer i stuen. De er pænt ok flotte i zebrano-finerfolie, og har en vanvittigt potent nedre mellemtone og bas. Ikke buldrende, men udstrakt og med overraskende dybde. De løse vinduer i stuen klirrer lystigt, selv ved det nogle vil kalde baggrundsniveau. Billeder og mere, hvis jeg gider.
|
| Til top |
|
| |
kennethjensen Udelukket fra forum

Branchemedlem Audioheaven
Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2146
|
| Sendt: 14 August 2009 kl. 11:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kæft hvor køber du meget skrammel
|
| Til top |
|
| |
Brok Forum Bruger

|
| Sendt: 15 August 2009 kl. 10:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Njahh, det sker nu ikke så tit som hos dig, Kenneth
Stuen ligner godt nok lidt en genbrugsstation for udfaset elektronik, men det er dog fortsat muligt at bevæge sig nogenlunde uhindret rundt. TNT S7'erne er nu godt på plads i stuen, efter en heeel del rykken rundt og sager. Jeg er endt op med mine gamle PM Audio 425 kabler i længden kort, som forbindelse mellem effektdimser og højttalere. Afstanden til bagvæg er ca 50 cm fra bagpladen, og med lidt over en meter til sidevægge. Knapt 3 meter mellem højttalerne, og 3½ meter til hyggestolen. Det fungerer ret godt . TNT S7 er ret forskellige fra mine Holfier, men dog med en lang række fællestræk. Mere om det senere. Nu er det tid til løbetur i regnvejr __________________ Skodgrej og popmusik
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3519
|
| Sendt: 15 August 2009 kl. 10:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skulle der ikke oploades nogle nye billeder eller hur?
__________________ mvh
|
| Til top |
|
| |
Brok Forum Bruger

|
| Sendt: 15 August 2009 kl. 11:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
brok skrev:
|
(snip)Billeder og mere, hvis jeg gider.
|
|
|

Der skal nok komme et billede eller 2, i løbet af weekenden.
|
| Til top |
|
| |
søren N Forum Bruger

|
| Sendt: 17 August 2009 kl. 18:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er weekenden gået!
Mit Anlæg, kig forbi
Er du hifi-kræsen?
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|