Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 06:36   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Casa Brok (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 33
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Brok
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 21 August 2009 kl. 23:17 | IP-adresse registreret  

Det kommer helt an på, hvor hurtigt jeg kan finde den fornødne mængde fornærmende gloser

Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
Til top Vis Brok's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brok Besøg Brok's Websted

-KP-
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Sendt: 21 August 2009 kl. 23:22 | IP-adresse registreret  

brok skrev:
Det kommer helt an på, hvor hurtigt jeg kan finde den fornødne mængde fornærmende gloser

Hehe

Jeg spiller selv på Bladelius som du ved. Så det bliver da lidt sjovt, hvad du mener om det.

Til top Vis -KP-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af -KP-

Ole Hedegaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 August 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 21 August 2009 kl. 23:38 | IP-adresse registreret  

brok skrev:

Her er nogle forslag (bare noget ros vendt om):

Udefineret bas, anmasende, dårlig finish, ingen dybde, uroligt lydbillede, afskrækkende, kedelig, kold lyd, upræcis lyd, uklare i lyden, dårlig opløsning, udynamisk, find selv på flere

Til top Vis Ole Hedegaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ole Hedegaard

Brok
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 August 2009 kl. 09:45 | IP-adresse registreret  

Ole, den slags ytringer du der antyder, passer sjovt nok glimragende på mit eget latterlige skodgrej Magen til crap skal man vist lede længe efter. Til gengæld er det grimt.
Men hva', sådan noget må man nok bare lære at leve med. EC-dimserne har jo altid været kendt for at lyde uhyre klinisk og udynamisk, medsamt svampet og slattent. Heldigvis kan man jo da bare slukke efter et enkelt nummer. Men, så er det jo så meget desto sjovere at låne fremmede dimser, og blive bekræftet i at også andre producenter er kapable at fremstille ufatteligt ringe grej

Hygge,
Brok

Til top Vis Brok's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brok Besøg Brok's Websted

Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 25 August 2009 kl. 11:17 | IP-adresse registreret  

Jeg synes du skamroser dit grej, brok.
Til top Vis Mastervol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mastervol

Brok
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 August 2009 kl. 14:20 | IP-adresse registreret  

Moby, du ved jo, at mådehold udi egenros ikke er en af mine stærke sider

Kig snart forbi igen. Sidst, vi fik ruderne til at klirre lystigt, nåede grejet jo næsten kun at blive gennemvarmt.

Hygge,
Brok

Brok
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 September 2009 kl. 14:49 | IP-adresse registreret  

Se, nu gik det jo hverken værre eller bedre, end at jeg kom til at få et sæt TNT S7 stående i stuen. Planen var oprindeligt at få fingre i et byggesæt, og dermed drage nogle nyttige erfaring udi selvbyg, på baggrund af en gennemprøvet konstruktion med fuld byggevejledning. Et sæt 2 år gamle TNT S7 blev mig dog faldbudt, og det var ikke til at sige nej til. De er i perfekt stand, uden en eneste ridse eller mærke, og i zebrano finer.
Jeg havde hørt TNT S7 nogle gange forinden, og var fra første lyt uhyre overrasket over, hvor godt de hang sammen, og den lydmæssige afstemning af ScanSpeak enhederne faldt i den grad i min smag.

TNT S7 må ikke forveksles med den originale TNT, som i min verden var lidt af et misfoster: Aaalt for buldrende og upræcis bas, stresset diskantområde og en mellemtonegengivelse, som alt efter musikken enten var pågående og grynet, eller ikke tilstede. Hvorvidt High Fidelitys anemlder var på rygeheroin eller andre kapable virkelighedsforstyrrende medikamenter skal jeg ikke udtale mig om, men blot konstatere at hans og min opfattelse af TNT, med få undtagelser, ikke kunne være mere forskellig.

Så, hvordan spiller skidtet så?
Just ankommet i stuen, var jeg faktisk en smule skuffet, og overvejede et øjeblik at drikke mig i hegnet som flugt fra egen dumhed: Lyden var præget af en svampet, meget voluminøs og meget lidt præcis gengivelse. Ikke at de lød grimt, men de var slet ikke så præcise og sammenhængende som jeg huskede dem fra tidligere lyttechancer. Hmm, hvad fa'en var der galt?
En hurtig inspektion af enhederne, som i øvrigt er i pletfri stand, afslørede et akut behov for at finde skruetrækkeren frem. Samtlige enheder sad ganske løst i kabinettet! 4 skruer skulle strammes mere end to (2!) fulde omgange, før de sad ordentligt fast.

Og sikke en forskel det gjorde. Nu lød S7'erne pludseligt akkurat som jeg huskede dem. Eller, faktisk endnu bedre. At der er tale om topklasse enheder, fornuftigt afstemt kabinet og gode stumper i delefiltret er tydeligt. Her er ingen tendenser til skarphed eller ulden gengivelse, men derimod en meget detaljeret, stram og præcis gengivelse som aldrig blir øretrættende, selv ved nabofjendske niveauer. De er afstemt en anelse til fordel for grundtoneområdet fremfor ultimativ detaljering, hvilket passer mine ører fremragende. Faktisk opfører de sig i alt væsentligt som en rigtig, rigtig god mellemtone som strækker sig langt op i stratosfæren helt uden lyden af diskant, og den anden vej graver de gevaldigt dybt i de nedre regioner. De brgrænsninger, jeg tidligere har oplevet i stuen med stort set alle højttalere der har være på besøg, synes om ikke ophævet så i det mindste kraftigt reduceret. 

Niveauet fra nedre mellemtone og nedefter gør naturligt, at lydbilledet rykker en anelse baglæns. Sammenlignet med mine Holfi Sonair Elegance er musikerne lige en meter længere væk end tilvant. Opløsning og detaljering er tilstrækkelig, omend en sammenligning i sammen stue med et sæt Gemme Audio Katana klart viser, at der findes langt mere finkornede lydgengivere, som ved brug af eksotiske enheder og endnu simplere filtertopologi giver yderligere indsyn i de musikalske begivenheder.

En lydmæssig sammenligning med Ekta Grande synes oplagt, da bestykning og kabinetvolumen er stort set identiske på de 2 højttalere. Skal jeg pege på forskelle, vil jeg antyde at Ekta Grande er et mulehår foran på holografisk præsentation af de musikalske udskejelser, mens TNT S7 omvendt trækker det længste strå, når det handler om at gengive grundtoneområdet, så instrumenter og stemmer fremstår på et klippefast fundament. Forskellene er til at overse, og hvad der falder bedst i smag hos den enkelte, må henledes til personlige præferencer.

S7'erne er relativt letdrevne, og med et tilsyneladende harmløst impedansforløb: Ingen af de forhåndenværende forstærkere har nogen som helst problemer med at holde styr på de 4 enheder pr. side. Den gamle Lectron JH-50 med skodrør klarer opgaven med bravour og en deraf følgende uhyre lækker lyd, mens mine trofaste transistoriserede AW180'ere pludseligt får nyt overskud.

Planen er at lege lidt med delefiltret. Her skal nogle Duelundstumper i, for at se hvor langt designet kan strækkes. I'll keep you posted.

Hygge,
Brok

søren N
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 April 2006
Sendt: 02 September 2009 kl. 00:45 | IP-adresse registreret  

Tak for sidst Brok Hold kæft noget l**te musik du slæbte med.....
Kom du godt hjem?
Jeg vil gerne have besøg af dig en anden gang hvor du hjælper mig med pladespilleren, og det er dig der kommer med gode råd og ikke rødvinen du har drukket

Er du hifi-kræsen?
Til top Vis søren N's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af søren N

Brok
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 September 2009 kl. 09:26 | IP-adresse registreret  

Hej Søren.

Selv tak for sidst, det var dælme en hyggelig fødselsdag. jeg kom fint hjem, men kan sjovt nok ikke huske, præcist hvordan det foregik Tilsyneladende har jeg dog alle lemmer i behold, og det er da noget.

Jeg tror det er rigtig godt, vi ikke begyndte at rode med din grammofonpladeafspiller bemeldte aften, det ville sandsynligvis have medført, at den ville være endnu mere i smadder, end da du modtog den med posten

Lad os finde en aften i næste uge, hvor vi justerer lidt på den.

Og tillykke med de 30, gamle dreng.

Hygge,
Brok

ubl_
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 December 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 03 September 2009 kl. 19:14 | IP-adresse registreret  

Cool med noget "selvbyg"...
Lige inden du brænder alt for mange penge af på at opgradere filter, så prøv evt at hive fat i Henrik Høegh (Syncronic). Jeg synes at kunne mindes at han har lavet en filteropdatering af TNT s7 for DAT. (Om det er noget jeg har læst et eller andet sted eller fået af vide af ham direkte kan jeg ikke huske)

Til top Vis ubl_'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ubl_

Brok
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 September 2009 kl. 08:35 | IP-adresse registreret  

Hej ubl_.

Henrik har, såvidt jeg er orienteret, været med til at skrue et virksomt filter sammen til de ældre TNT-modeller, som mildt sagt kunne være en skræmmende oplevelse at lytte til.
Mine TNT S7 er af seneste aftapning.

Hygge,
Brok

Brok
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 September 2009 kl. 09:23 | IP-adresse registreret  

Ny stue på vej

Busk
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Tidl. Branchemedlem - Dobb.prof. MWB1977

Bruger siden: 05 April 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 07 September 2009 kl. 09:32 | IP-adresse registreret  

Hvor blev den gamle af?

B&W Nautilus 800 Sig. TE

www.busk-audio.dk Opdateret 18.Jan 2010
--------------------------------
Vestsjællands HiFi-Klub
www.vshk.dk
Til top Vis Busk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Busk Besøg Busk's Websted

Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Oktober 2007
Sendt: 07 September 2009 kl. 09:41 | IP-adresse registreret  

...og hvem vil have en stue - ny eller gammel - på en vej 

Brok
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 September 2009 kl. 09:55 | IP-adresse registreret  

Den gamle er slidt op

Så længe vejen er mod målet, må stuen gerne være netop der

Nærmere følger.

Brok

Brok
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 September 2009 kl. 13:04 | IP-adresse registreret  

SÅ er der mindre ned en uge, til vi flytter til nyt habitat.

Igår kom en håndfuld t**ser forbi, og hjalp med at "vinke farvel" til naboerne. Det klarede vi ret fornuftigt, synes jeg. Og ud fra ansigtsudtrykkene at dømme på de jeg har passeret på trappen, kunne de heller ikke sove før ved 2-tiden

Tak for hjælpen, drenge. Næste gang må vi høre noget ordentlig musik

Hygge,
Brok

kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Branchemedlem Audioheaven

Bruger siden: 10 Oktober 2004
Sendt: 27 September 2009 kl. 13:36 | IP-adresse registreret  

Skal i nu flytte igen

Brok
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 September 2009 kl. 14:21 | IP-adresse registreret  

Ja da. Det har været længe undervejs. Den nuværende er en lejebolig, og vi flytter til Frederiksberg i næste uge

Torben
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 27 September 2009 kl. 14:50 | IP-adresse registreret  

Tak for igår brok. Ja, det var godt lige at få fyret lidt watt af til øl, whisky og kaffe  Næste gang må vi lytte med knap så sure sokker, det hjalp jo ikke det store på lyden  Ses i det nye Casa brok

Mvh
Torben

Til top Vis Torben's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Torben

Scatcat
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003
Sendt: 27 September 2009 kl. 22:48 | IP-adresse registreret  

brok skrev:
Ja da. Det har været længe undervejs. Den nuværende er en lejebolig, og vi flytter til Frederiksberg i næste uge

Ahh, 2000. Stedet hvor kommende pensionister flytter til. (enjoy the moving)

(vi tales ved når jeg får styr på det, jeg nu skal have styr på )

<< Forrige Side af 33 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes