| Forfatter |
|
MyLittlePony Forum Bruger

Bruger siden: 29 Februar 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 15
|
| Sendt: 29 Februar 2008 kl. 19:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg overvejer lidt samme projekt, nemlig at købe et surround anlæg til omkring 8k, jeg skal bruge en reciever og et sæt højtalere.
Reciever har jeg kigget på:
Denon AVR-1908 (4.500 kr)
Harman/Kardon AVR-247 (4.500 kr)
Onkyo TX-SR605 (4.500 kr)
Denon og Onkyo kan opskalere signaler til 1080p. Harman/Kardon kan opskalere signaler til 720p, men 1080 signaler bliver dog bare switched videre. Jeg har min computer som Mediecenter, og ville gerne slutte DVI til HDMI i den reciever jeg nu bestemmer mig for, så jeg kun har et kabel til mit TV, men jeg kan simpelthen ikke blive klog på, om man kan køre lyden separat, når man bruger HDMI. Måske må jeg nøjes med at bruge VGA to Component kabel.
Jeg har kigget på forskellige højtaler sæt. De skal ikke være for store, da jeg gerne vil have front/back op på væggen under loftet. De skal også kunne spille musik, men jeg er ikke den store musiknørd, men kan godt lide at holde fest, så det skal lyde "udholdeligt" og gerne højt nok til at spille en stue på 30 m2 op.
Argon 4x6210S, 1x6250C, 1xSub 8 (3.000 kr)
Harman/Kardon HKTS 11 (4.000 kr)
Audio Pro Precision Home Cinema (4.000 kr)
JBL Simply Cinema Series 260.5 (3.400 kr)
Jeg har en idé om, at Argon sættet er der jeg får mest reel lyd for pengene, når jeg også vil høre musik, men jeg ved ikke, hvad jeg snakker om. Er der nogen, der har noget at sige om det?
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger


Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2285
|
| Sendt: 29 Februar 2008 kl. 22:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Med så et stramt budget må man hekse.
Jeg ville købe en Onkyo TX-SR 605 i Tyskland pris ca. 3.500,-
Så ville jeg finde 6 stk Eltax MonitorIII, 1 til center 2 til front, 2 til bag højtaler og en til bagerste surround, de fåes til kr. 500,- per sæt = ialt kr. 1.500,-
Subwoffer Magnat Sub 200a ca. kr. 1.000,- eller Eltax Thunder 8 kr. 699,- eller Eltax Thunder 10 kr. 999,- eller Eltax Atomic A15.2 kr. 2.700,-
Kabler ca. kr. 300 - 1.000,-
ialt kr. 6.500 - 8.000,-
__________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
HD-DVD: Fordi livet er for kort til regionskoder
PS3 fordi Bluray 24fps og HD-lyd er nice
|
| Til top |
|
| |
MyLittlePony Forum Bruger

Bruger siden: 29 Februar 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 15
|
| Sendt: 01 Marts 2008 kl. 16:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror, jeg har fundet mit system:
Onkyo SR-605
Harman/Kardon HKTS 11
Jeg kan få hele sættet hos www.pixxbay.de til 860 Eu med forsendelse, altså omkring 6400 kr, så jeg har næsten ikke råd til at lade være.
Onkyo recieveren bliver generelt rost til skyerne, og højtaler sættet bliver også generelt omtalt meget positivt, og så er det alt inklusiv. Der er både vægophæng og kabler med højtalerne (jeg ved godt, det er en dødssynd ikke at købe kabler ved siden af, men det kan jeg altid gøre).
|
| Til top |
|
| |
Simsalabim Forum Bruger


Bruger siden: 19 Januar 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 187
|
| Sendt: 02 Marts 2008 kl. 00:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tror du, at de højtalere giver specielt god lyd?
Den Onkyo, må du gerne give lidt feedback på. Umiddelbart ser den lækker ud.
|
| Til top |
|
| |
sunmusic Forum Bruger


Bruger siden: 26 Juni 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1065
|
| Sendt: 02 Marts 2008 kl. 12:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
se her. GODE surroundhøjtalere til 900kr. så har du 7000 til en aktiv sub og forstærker.
|
| Til top |
|
| |
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
Bruger siden: 02 Januar 2008 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 1405
|
| Sendt: 02 Marts 2008 kl. 15:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
sunmusic skrev:
| se her. GODE surroundhøjtalere til 900kr. så har du 7000 til en aktiv sub og forstærker. |
|
|
De er i hvert fald gode til prisen!  __________________ Mvh Mathias Boesgaard
|
| Til top |
|
| |
MyLittlePony Forum Bruger

Bruger siden: 29 Februar 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 15
|
| Sendt: 02 Marts 2008 kl. 15:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Simsalabim skrev:
Tror du, at de højtalere giver specielt god lyd?
Den Onkyo, må du gerne give lidt feedback på. Umiddelbart ser den lækker ud.
|
|
|
Jeg har ikke en forventning om, at det er de bedste højtalere i verden, men de anmeldelser jeg har læst er rimeligt positive. Jeg synes også, at de er pæne, og så fylder de ikke så meget, når de er hængt op på væggen (Jeg ved godt, at jeg lyder som en pige). Jeg kan se herinde, at jeg ikke er den eneste, der har fået den idé at købe det højtalersæt.
|
| Til top |
|
| |
sunmusic Forum Bruger


Bruger siden: 26 Juni 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1065
|
| Sendt: 02 Marts 2008 kl. 16:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
MyLittlePony skrev:
(Jeg ved godt, at jeg lyder som en pige).
|
|
|
ØHH, du hedder MYLittlePony. jeg troede du var en pige
|
| Til top |
|
| |
MyLittlePony Forum Bruger

Bruger siden: 29 Februar 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 15
|
| Sendt: 04 Marts 2008 kl. 10:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad snakker du om, MyLittlePony, det er sku da god damn macho,
|
| Til top |
|
| |
MyLittlePony Forum Bruger

Bruger siden: 29 Februar 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 15
|
| Sendt: 26 Marts 2008 kl. 04:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har nu modtaget min Onkyo 605 og min HK 11 højtalersæt fra Tyskland samt et HDA X-Plosion 7.1 DTS lydkort fra XS-Sound.
Jeg har fået sat det hele sammen med min medie pc, og min Zepto fladskærm, og det spiller rigtigt godt.
Jeg har placeret sateliterne rimeligt højt oppe på væggen for at gøre det diskret, og det lyder rigtigt godt efter, at jeg har lavet audio calibration (eller hvad det hedder) med den medfølgende mikrofon.
Lydbilledet er måske lidt svag i mellem området, men jeg har heller ikke lavet nogen justeringer på det område endnu, og det er vel hvad man kan forvente med relativt små sateliter. Til gengæld synes jeg, at lyden er meget nuanceret, og til film er det helt suverænt. Jeg har brugt de medfølgende kabler (jeg ved godt, det er forbudt), kan de være årsag til at mellemtonen muligvis er lidt svag?
Der var nogle tilslutninger, som jeg håbede at kunne lave, som ikke er lykkedes:
Opskalering af Wii til 720p og HDMI til TV, dette kan godt lade sig gøre, men billedet bliver vist i 4:3, hvilket ikke kan justeres på mit Zepto fjernsyn. Så jeg må nøjes med 480p.
DVI til HDMI i min Onkyo fra PC'en, og så videre via HDMI. Hvis jeg bruger den løsning bliver billedet skåret i kanterne, så jeg kører fortsat med VGA i LCD opløsning i stedet for 720p via reciever.
Så jeg er altså endt med lidt flere kabler til fjernsynet, og må nøjes med analogt signal fra PC'en, men jeg tror, at problemet i højere grad ligger i manglende instillingsmuligheder i mit Zepto fjernsyn. Jeg er rigtig glad for mit Zepto fjernsyn og synes, at det har et godt billede, men det virker lidt som om deres menusystem og fjernsynets funktionalitet blev overstået lidt hurtigt for at få et billigt fjernsyn med et godt billede hurtigt på markedet.
Alt i alt er jeg en rigtig glad mand, der allerede har set Podrace scenerne fra Star Wars flere gange (noget af det eneste af interesse fra den film).
|
| Til top |
|
| |
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
Bruger siden: 02 Januar 2008 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 1405
|
| Sendt: 26 Marts 2008 kl. 07:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke med anlægget  __________________ Mvh Mathias Boesgaard
|
| Til top |
|
| |
jkjaers Forum Bruger


Bruger siden: 15 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2357
|
| Sendt: 26 Marts 2008 kl. 08:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
abel skrev:
"Bedste hjemmebio til ca. 8 kg?"
Du mener vel til 8K - det er vel lige meget hvad det vejer :-) |
|
|
Det kommer an på om det skal stå på en papirshylde - eller måske bag på cyklen... K / Kg fejlen er ofte set, og meningen ændrer sig drastisk... Skal man spille smart, så gør det ordentligt, suk! __________________ Venlig hilsen Jesper
"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
|
| Til top |
|
| |
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
Bruger siden: 02 Januar 2008 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 1405
|
| Sendt: 26 Marts 2008 kl. 08:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kg = Kilogram   __________________ Mvh Mathias Boesgaard
|
| Til top |
|
| |