Forfatter |
|
DADDY DJ Branchemedlem

Expert HiFi, Randers
Bruger siden: 21 August 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 85
|
Sendt: 16 Februar 2008 kl. 16:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Bassøe Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1567
|
Sendt: 16 Februar 2008 kl. 19:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
På tide, så kan det være vi slipper for at høre de mere og mere fantasifulde grunde til at HD-DVD skulle kunne overleve fra HD-DVD støtterne herinde.
I kan tude over det alt det i vil, men HD-DVD er død og begravet.
|
Til top |
|
|
hi-sonny-fi Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1886
|
Sendt: 16 Februar 2008 kl. 19:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bassøe skrev:
På tide, så kan det være vi slipper for at høre de mere og mere fantasifulde grunde til at HD-DVD skulle kunne overleve fra HD-DVD støtterne herinde.
|
|
|
Enig.
Det er faktisk helt utrolig så god en fantasi mange har haft, for at give grunde til at HD-DVD vinder.
|
Til top |
|
|
Bassøe Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1567
|
Sendt: 16 Februar 2008 kl. 19:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hi-Sonny-Fi skrev:
Bassøe skrev:
|
|
|
Enig.
Det er faktisk helt utrolig så god en fantasi mange har haft, for at give grunde til at HD-DVD vinder.
|
|
|
Hvilket også er den primære grund til, at jeg i det sidste stykke tid simpelthen ikke har gidet at deltage i det her fora, HD-DVD folket ville alligevel ikke høre efter og evt blive klogere.
Ved godt det lyder lidt arrogant og bedrevidende men der er intet nyt i, at når folk de må erkende de har taget fejl, at de så benægter alt, kommer med dårlige forklaringer og generelt bare ignorerer virkeligheden.
Lidt ligesom folk med visse politiske tilhørsforhold efter de sidste par dages mini "intifada".
Men dejligt at det nu er slut, det vil give HD et skub i den rigtige retning. 
|
Til top |
|
|
perejvind Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2488
|
Sendt: 16 Februar 2008 kl. 19:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bassøe skrev:
|
|
|
Ja, du har helt ret. Mange har ventet med at investere i en HD-afspiller til krigen var afgjort, og det er den så nu. Fremtiden er blå.

__________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
Til top |
|
|
hi-sonny-fi Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1886
|
Sendt: 16 Februar 2008 kl. 19:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
perejvind skrev:
Bassøe skrev:
|
|
|
Ja, du har helt ret. Mange har ventet med at investere i en HD-afspiller til krigen var afgjort, og det er den så nu. Fremtiden er blå.

|
|
|
Den kat der er faktisk sej.
|
Til top |
|
|
Hans J Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2285
|
Sendt: 16 Februar 2008 kl. 20:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bassøe skrev:
Hi-Sonny-Fi skrev:
Bassøe skrev:
|
|
|
Enig.
|
|
|
Hvilket også er den primære grund til, at jeg i det sidste stykke tid simpelthen ikke har gidet at deltage i det her fora, HD-DVD folket ville alligevel ikke høre efter og evt blive klogere.
Ved godt det lyder lidt arrogant og bedrevidende men der er intet nyt i, at når folk de må erkende de har taget fejl, at de så benægter alt, kommer med dårlige forklaringer og generelt bare ignorerer virkeligheden.
Lidt ligesom folk med visse politiske tilhørsforhold efter de sidste par dages mini "intifada".
|
|
|
Vi er såmænd bare nogen som kan lide at kæmpe for tingene, selvom det kan se håbløst ud .
__________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
HD-DVD: Fordi livet er for kort til regionskoder
PS3 fordi Bluray 24fps og HD-lyd er nice
|
Til top |
|
|
Emilos88 Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 554
|
Sendt: 16 Februar 2008 kl. 20:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dame læste det også lige på gamesection, vildt nok synes jeg det var hurtigt.  __________________ Get HIFI or die trying c",
|
Til top |
|
|
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 114
|
Sendt: 17 Februar 2008 kl. 08:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bassøe skrev:
|
|
|
Hi-Sonny-Fi skrev:
Enig.
|
|
|
Bassøe skrev:
|
|
|
Utroligt som I hyler, jeg er sgu da ligeglad med om HD har tabt krigen, køber gladeligt HD'er i stor stil. BD har vundet fint så køber vi en BD-afspiller, men FØRST når systemet er 110% på plads !
|
Til top |
|
|
MartinLynge Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 598
|
Sendt: 17 Februar 2008 kl. 09:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
HD DVD er DEAD. Lidt overraskende så voldsom og hurtig effekt Warner exclusive BD fik.
Men JA det er godt for forbrugeren, som i ro og mag kan købe afspiller og gå i Blockbuster og leje HD-film.
Lad os så bare håbe, at SONY til trods for manglende konkurrence formår at holde samme hastighed i udviklingen og ikke mindst priserne på hardware og film.
|
Til top |
|
|
RogueAgent Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2359
|
Sendt: 17 Februar 2008 kl. 10:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
MartinLynge skrev:
Lad os så bare håbe, at SONY til trods for manglende konkurrence formår at holde samme hastighed i udviklingen og ikke mindst priserne på hardware og film. |
|
|
Og at de snart får nosset sig sammen til at lægge låg på standarden så man kan være bare nogenlunde sikker på at en ny afspiller ikke er forældet 14 dage efter den er lanceret. __________________ Pioneer VSX-859 - Carver 753x - Energy RVS - Technics SL-1210mkII/Denon DL110 - Panasonic BD35 - Toshiba HD-XE1 - Pioneer CLD-D704 - LG 50PS8000 - Panasonic AE500
|
Til top |
|
|
MartinLynge Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 598
|
Sendt: 17 Februar 2008 kl. 10:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
RogueAgent skrev:
MartinLynge skrev:
Lad os så bare håbe, at SONY til trods for manglende konkurrence formår at holde samme hastighed i udviklingen og ikke mindst priserne på hardware og film. |
|
|
Og at de snart får nosset sig sammen til at lægge låg på standarden så man kan være bare nogenlunde sikker på at en ny afspiller ikke er forældet 14 dage efter den er lanceret. |
|
|
ENIG - bla. af samme grund, at jeg faktisk er overrasket over, at BD rendte med sejren.
|
Til top |
|
|
kvestergaard Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 339
|
Sendt: 17 Februar 2008 kl. 10:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
MartinLynge skrev:
|
|
Ja, for det er jo kun Sony der laver BD-afspillere og -film  Iøvrigt skal I nok ikke regne med at der kommer flere profiler udover BD Live, og hvis det er så vigtigt for jer med internet-adgang fra BD-film, at en afspiller der ikke har det defineres som forældet, så køb en PS3?
|
Til top |
|
|
kimC Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 675
|
Sendt: 17 Februar 2008 kl. 10:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
BD er vel allerede forældet om 1-2 år, netværksstreaming og download er fremtiden. Allerede nu kan man opnå bedre lyd end cd, med afspilning af lossless-formater fra harddisk! Så der kan da ikke gå mange øjeblikke før end at de fysiske medier er en saga blot.
|
Til top |
|
|
larl Forum Bruger

Bruger siden: 22 Oktober 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 912
|
Sendt: 17 Februar 2008 kl. 11:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
kimC skrev:
BD er vel allerede forældet om 1-2 år, netværksstreaming og download er fremtiden. Allerede nu kan man opnå bedre lyd end cd, med afspilning af lossless-formater fra harddisk! Så der kan da ikke gå mange øjeblikke før end at de fysiske medier er en saga blot. |
|
|
Nu fylder lyd også meget mindre end video 
Jeg forudser at der kommer til at gå en pæn del år, inden netværksstreaming kan erstatte Blu-ray. Dertil er hastighederne på nettet endnu alt alt for lave. Og sålænge det tager 12-24 timer at downloade en film, som fylder op til 50GB på harddisken, så er det ikke attraktivt som alternativ til medier for det brede flertal.
Optiske medier er et meget billigere format.
Jeg tvivler som sådan ikke på at kapaciteten på nettet vil fortsætte med at vokse, og linierne ud til de enkelte hjem bliver hurtigere og hurtigere. Men streaming af Blu-ray vil kræve vi alle har lyslederkabler ind i husene og at internet er kraftig nok til at håndtere de datamængder. Og der kommer til at gå mere end 1-2 år. Tro mig.
Blu-ray vil være et format man køber, når kvaliteten af lyd+billede skal være i top.
/Lars __________________ recordere.dk - AV Nyheder, Anmeldelser og Debat
|
Til top |
|
|
strong Forum Bruger

Bruger siden: 14 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 568
|
Sendt: 17 Februar 2008 kl. 12:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
larl skrev:
kimC skrev:
BD er vel allerede forældet om 1-2 år, netværksstreaming og download er fremtiden. Allerede nu kan man opnå bedre lyd end cd, med afspilning af lossless-formater fra harddisk! Så der kan da ikke gå mange øjeblikke før end at de fysiske medier er en saga blot. |
|
|
Tror aldrig fysiske medier bliver en saga blot. Der er da stadig mange der køber cd'er f.eks. Og så er der da altid noget fedt ved at ha' noget originalt produceret fra en kunstner/producent stående i reolen.
M.v.h. Strong
Nu fylder lyd også meget mindre end video 
Jeg forudser at der kommer til at gå en pæn del år, inden netværksstreaming kan erstatte Blu-ray. Dertil er hastighederne på nettet endnu alt alt for lave. Og sålænge det tager 12-24 timer at downloade en film, som fylder op til 50GB på harddisken, så er det ikke attraktivt som alternativ til medier for det brede flertal.
Optiske medier er et meget billigere format.
Jeg tvivler som sådan ikke på at kapaciteten på nettet vil fortsætte med at vokse, og linierne ud til de enkelte hjem bliver hurtigere og hurtigere. Men streaming af Blu-ray vil kræve vi alle har lyslederkabler ind i husene og at internet er kraftig nok til at håndtere de datamængder. Og der kommer til at gå mere end 1-2 år. Tro mig.
Blu-ray vil være et format man køber, når kvaliteten af lyd+billede skal være i top.
/Lars |
|
|
|
Til top |
|
|
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
Sendt: 17 Februar 2008 kl. 13:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror da stadig jeg vil købe HD DVD'er indtil jeg ikke kan finde nogen interessante, hvis toshiba kommer med en udmelding om at de trækker sig ud, så bør det vel alt andet lige være med til at sænke priserne yderligere i diverse butikker, hvilket passer mig fint indtil videre. Jeg kan så også godt forestille mig at der ikke bliver lavet "priskrig" fra blu rays side, dels fordi det koster penge og de har vel en interesse i at HD DVD'er bliver udsolgt hurtigt, fremfor at trække det ud
__________________ Fars er bedst når mor rør den
|
Til top |
|
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
Sendt: 17 Februar 2008 kl. 13:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dette sige vel alt "Toshiba besluttet at stoppe udviklingen af HD DVD, og lukke DVD fabrikken i det nordlige Japan ned", gad vide om Toshiba
begynder at prod. Blu-ray afspille, eller at de har trukke sige helt ud af HD market.
Men et er sikke der komme sikke et stor pris fald på HD-DVD film og afspille, når lager skal tømmes.
Om der komme et pris fald på Blu-ray film og afspille, er vel betinge af udbud og efterspørgsels og at profil 2 (BD live) komme hurtig på market,
så at Blu-ray er helt færdig udviklet (venter selv på at de første Profil 2 afspille komme på market), der efter kan vi se om Blu-ray slå rigtig an
hos hr. og fr. DK.
Et krav er at Blu-ray afspille og film komme til at koste det samme som DVD film og afspille, ikke før ville Blu-ray slå rigtig igemmen, alle
andre kan let leve med det normal DVD format, da de fleste kun har fladskærme med max 32" med 720p.
Og vi mangel lige de første Blu-ray HDD rec. på det europæiske market, før at vi helt kan sige helt bye bye til DVD formate.
|
Til top |
|
|
RogueAgent Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2359
|
Sendt: 17 Februar 2008 kl. 14:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
kvestergaard skrev:
MartinLynge skrev:
Lad os så bare håbe, at SONY til trods for manglende konkurrence formår at holde samme hastighed i udviklingen og ikke mindst priserne på hardware og film.
|
|
|
Ja, for det er jo kun Sony der laver BD-afspillere og -film 
Iøvrigt skal I nok ikke regne med at der kommer flere profiler udover BD Live, og hvis det er så vigtigt for jer med internet-adgang fra BD-film, at en afspiller der ikke har det defineres som forældet, så køb en PS3?
|
|
|
Selv om der er mange firmaer i BDA, så er der vist ikke mange der seriøst mener at ret mange andre end Sony står bag udviklingen af selve formatet - på samme måde som Toshiba har været primus motor på HD-DVD (og for den sags skyld DVD for 10 år siden), selv om mange andre firmaer var med da toget kørte.
Hvad får dig til at til tro at der ikke kommer flere tilføjelser efter 2.0..?
Problemet med at komme med nye "features" som en slags eftertanke (eller efterhånden som der kommer styr på softwaren), er ikke bare hvorvidt man har internetadgang og mulighed for features som (indrømmer jeg blankt), mange mennesker er bragende ligeglade med når de først har prøvet det i 10 minutter, men at der er en reel risiko for at de basale funktioner som afspilning af selve filmen bliver problematisk. Det har før været meldt ud at man ikke vil kunne garantere at alle discs produceret til profil 2.0 vil kunne afspilles i profil 1.0 afspillere.
Og så er det da nok muligt at problemet i et vist omfang kan løses med en firmwareopdatering, men det er i min verden bare ikke nær godt nok - afspilleren skal virke når man køber den, og man skal også kunne regne med at fremtidige udgivelser lavet til formatet rent faktisk kan afspilles uden at man skal have en højere IT uddannelse for at få det til at fungere. Falder man over en mindre bug som kan og skal løses, fint nok - men de basale funktioner skal bare fungere, nu og i fremtiden. Alt andet er i mine øjne enten en grundlæggende designfejl eller værre, bevidst at gøre techfreaks og early adopters til betalende betatestere af et ufærdigt produkt. Man skulle tro at nogen havde taget ved lære af erfaringerne fra DVD, men desværre nej...
Og personligt får jeg nok næppe nogensinde en PS3 indenfor dørene - jeg er ikke konsolgamer, og jeg bryder mig i den grad ikke om designet.  __________________ Pioneer VSX-859 - Carver 753x - Energy RVS - Technics SL-1210mkII/Denon DL110 - Panasonic BD35 - Toshiba HD-XE1 - Pioneer CLD-D704 - LG 50PS8000 - Panasonic AE500
|
Til top |
|
|
larl Forum Bruger

Bruger siden: 22 Oktober 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 912
|
Sendt: 17 Februar 2008 kl. 14:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
Dette sige vel alt "Toshiba besluttet at stoppe udviklingen af HD DVD, og lukke DVD fabrikken i det nordlige Japan ned", gad vide om Toshiba begynder at prod. Blu-ray afspille, eller at de har trukke sige helt ud af HD market. |
|
|
Allerede for nogle dage siden kom der rygter om, at Toshibas Blu-ray afspillere planlagt til produktions start 8/9 var blevet fremrykket til 8/7 istedet. Altså det tidspunkt hvor produktionen starter op.
Det var kun et rygte, men de seneste dages nyheder har jo givet tro på, at det er et af de rygter som mere befinder sig ovre i kategorien "endnu ubekræftede nyheder".
Rygte: Toshiba på vej med Blu-ray afspillere
Så jeg kan da ikke forestille mig at de forlader DVD markedet. De sadler bare om. Og med den kvalitet de har haft på HD DVD afspillere, så vil det glæde mig at se dem blive på markedet.
/Lars __________________ recordere.dk - AV Nyheder, Anmeldelser og Debat
|
Til top |
|
|