Forfatter |
|
Nicolai18 Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 908
|
Sendt: 19 Februar 2008 kl. 18:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
AV Precision skrev:
Iøvrigt, en kommentar mht. hastigheden Blu-Ray introduceres i markedet med: Et år efter introduktionen af den første Panasonic DVD-afspiller, havde vi såvidt jeg husker stort set fortsat kun to Panasonic modeller at vælge imellem, og ret få film, som var temmeligt svære at opdrive. En artikel i High Fidelity (eller var det HF&E?) havde på dét tidspunkt overskriften "DVD = Det Var Det?", og stillede store spørgsmålstegn ved DVD's fremtid på markedet. Hvis vi ser på hvordan Blu-Ray står i dag, så står det MEGET stærkere end DVD gjorde efter samme periode i markedet. Der er ingen grund til at gå i panik, bare fordi det ikke er alle i hele verden der ejer en Blu-Ray afspiller to år efter introduktionen. Det vil være helt ok hvis det tager Blu-Ray 5 år eller mere at nå samme salgstal som DVD. Såvidt jeg husker, så overhalede DVD først VHS i salgstal i 2003, og blev lanceret i - 96? Det er 7 år på markedet, før det var det primære format. Og 10 år før Star Wars udkom på DVD... Det uofficielle succes-kriterie for blu-ray er således: Star Wars trilogien på markedet inden 2016, så er formatet en succes! 
|
|
|
God ponite med humor
Jeg ville nu også tage det helt rolig. Nu hvor krigen er slut er der sikkert mange(mig selv inklusisvt) som gider investere i en afspiller til HD-matriale. Jeg har personligt ikke investeret i en endnu da jeg ikke gad brænde fingrene ved at købe det "forkerte" format.
Yderligere er priserne på afspillere og film på vej ned så hr. og fru danmark snart også kan være med, dette vil medfører øget salg af bluray afspillere og film.
Mange producenter af hardware og software har også ventet på krigens afslutning, nu hvor det er afgjort tror jeg også de kommer ud af hullerne
Nicolai __________________ Mine Film
Min Biograf
|
Til top |
|
|
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
Sendt: 19 Februar 2008 kl. 18:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
brasch skrev:
Pierre skrev:
AV Precision skrev:
StarTrek skrev:
Spørsmålet er nu om Blu-ray kan overleve efter HD-DVD´s død ?
Da Toshiba ikke tro på Blu-ray formate (men forsætte med at prod. DVD afspiller og DVD reg.), så er det måske ikke sikke at der er en fremtid for Blu-ray formate og at Blu-ray ender som SACD, og den store vinder så er DVD og HDTV.
|
|
|
Derudover leverer en blu-ray film et _ubetinget_ bedre billede end en DVD-plade, hvilket er en meget væsentlig del af dét at få et nyt format på markedet. Hvis et format skal overtage fra det gamle, så skal det være sådan at du kan tage den billigste snot-afspiller i det nye format, og få bedre billeder end med verdens bedste afspiller til det gamle format. Sådan var det med DVD i forhold til VHS, og sådan er det med blu-ray i forhold til DVD. |
|
|
Hvorfor er det altid KUN billede som bliver fremhævet på BD/ HD som forbedring og aldrig lyden. Klart at der er bedre billede, men lyd forbedringen er klart mere tydlig end billede forbedringen fra dvd til BD/ HD 
For mit vedkommende (og jeg er nok ikke den eneste) så syntes jeg at billede på en god dvdafspiller ikke fejler noget, men lydsporet er der hvor dvdformatet fejler stort.
Alle test af div. dvd- / BD-afspillere går næsten også kun på billede og aldrig på lyden. Men alligevel går alle reklamer osv. på at få biograflyd hjem i din stue 
|
|
|
fordi de fleste ikke regner med at den "almindelige" forbruger kan udnytte det
|
|
|
Det kan den almindelige forbruger da heller ikke på billedesiden __________________ Vin & Vinyl
|
Til top |
|
|
steffenman Branchemedlem

Mowee.dk
Bruger siden: 18 Marts 2007 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 517
|
Sendt: 19 Februar 2008 kl. 22:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
At der nu kun er et format vil gøre at mange folk tør købe en afspiller! Så snarligt vil vi begynde at se store stigninger i salgstal :)
__________________ 109 Blu-ray film and counting!
Ejer af Mowee I/S & Mowee ApS.
Håndtering af mediafremvisning.
|
Til top |
|
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
Sendt: 19 Februar 2008 kl. 22:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Håber at dette gå denne vej "At der nu kun er et format vil gøre at mange folk tør købe en afspiller! Så snarligt vil vi begynde at se store stigninger i
salgstal :)", steffenman.
Og at man kan få fat i de normale forbruge, det krever vel at man også udsende nogle Blu-ray film i en høj kvalitet, så den normal forbruge kan se
forskelg på sit 32" TV, men stereo højtaler, der er desværre rigtig mange ringe Blu-ray udgivlser på market og her kan det værre lige gyldig om
man køber Blu-ray eller DVD version, så aben ligge hos filmselsbern og deres ønske om at udsende høj kvalitet Blu-ray film.
|
Til top |
|
|
abel Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2005 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 566
|
Sendt: 19 Februar 2008 kl. 22:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mens vi er ved lyd og billede på Blu-ray, så kan jeg forresten anbefale Ratatouille - super billede, super (uncompressed) lyd....nååå ja, og fed film :-
)
__________________ /Abel
|
Til top |
|
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
Sendt: 19 Februar 2008 kl. 22:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Venter også at motage min Ratatouille plus Cars (biler), så jeg glæder mig
Bare surt at man skal til at købe alle sin HD-DVD film fra Universal Studio som Blu-ray
Og det gode ved det hele er vel at man med sikkehed kan få Star Wars i Blu-ray, håber at det ikke skal tage ligeså lang tid som med DVD
|
Til top |
|
|
abel Forum Bruger

|
Sendt: 19 Februar 2008 kl. 22:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
Venter også at motage min Ratatouille plus Cars (biler), så jeg glæder mig  |
|
|
Cars har jeg kun set på DVD - men det var ganske ok.....tror den er super på BD.... __________________ /Abel
|
Til top |
|
|
Batman Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 September 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1524
|
Sendt: 19 Februar 2008 kl. 22:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og når nu vi får banket priserne helt i bund- som det så yndefuldt hedder - og hele hr og fru Danmark kan være med på BD vognen, så bliver der sikkert udviklet et nyt og endnu bedre feinschmecker format for de "rigtige" entusiaster. 
Hvordan kan det være at når noget bliver allemandseje, så går noget af spændingen og dynamikken af "showet"?
|
Til top |
|
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
Sendt: 19 Februar 2008 kl. 22:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Håber at Transformers i Blu-ray version kan leve op til HD-DVD versionen og at den komme med PCM 7.1 og DTS MA.
|
Til top |
|
|
perejvind Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2488
|
Sendt: 19 Februar 2008 kl. 23:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
I øjeblikket bliver 'sportsvognen' solgt til sportsvognspris.
Bare vent til prisen ryger ned i Wartburgklassen. 
|
|
|
Jeg er helt enig i at familien Danmark ikke hopper på Blu-Ray vognen før priserne er faldet, men så er jeg også overbevist om at de nok skal gøre det.
Spencer skrev:
(Dette er iøvrigt en Wartburg)
|
|
|
Holy Moses! Jeg er netop blevet Wartburg-fan. (Men jeg ville helt sikkert male Wartburg-logoet over)  __________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
Til top |
|
|
FHWac Forum Bruger

Bruger siden: 07 November 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 390
|
Sendt: 19 Februar 2008 kl. 23:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Agent Cooper Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 622
|
Sendt: 19 Februar 2008 kl. 23:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
AV Precision skrev:
Iøvrigt, en kommentar mht. hastigheden Blu-Ray introduceres i markedet med: Et år efter introduktionen af den første Panasonic DVD-afspiller, havde vi såvidt jeg husker stort set fortsat kun to Panasonic modeller at vælge imellem, og ret få film, som var temmeligt svære at opdrive. En artikel i High Fidelity (eller var det HF&E?) havde på dét tidspunkt overskriften "DVD = Det Var Det?", og stillede store spørgsmålstegn ved DVD's fremtid på markedet. Hvis vi ser på hvordan Blu-Ray står i dag, så står det MEGET stærkere end DVD gjorde efter samme periode i markedet. Der er ingen grund til at gå i panik, bare fordi det ikke er alle i hele verden der ejer en Blu-Ray afspiller to år efter introduktionen. Det vil være helt ok hvis det tager Blu-Ray 5 år eller mere at nå samme salgstal som DVD. Såvidt jeg husker, så overhalede DVD først VHS i salgstal i 2003, og blev lanceret i - 96? Det er 7 år på markedet, før det var det primære format. Og 10 år før Star Wars udkom på DVD... Det uofficielle succes-kriterie for blu-ray er således: Star Wars trilogien på markedet inden 2016, så er formatet en succes! 
|
|
|
Det er fuldstændigt korrekt (hvis vi ser bort fra succeskriteriet for StarWars på BD).
Jeg var endda selv en af dem som købte den første Panasonic DVD afspiller der kunne fåes herhjemme i 98. 
Star Trek - du har intet at frygte så slap af. Blu-ray er kommet for at blive. De har pt. mere opbakning fra industrien og Hollywood end DVD havde efter 1½ år på markedet og der er flere interessante BD titler at vælge imellem end det var tilfældet med DVD. Jeg forventer at filmselskaberne inden udgangen af 2008 har gjort det til praksis, at udstyre BD udgaverne af nøje udvalgte nye titler med extramateriale som ikke vil kunne findes på DVD versionerne.
Den Transformers Blu-ray master der blev til før Paramount droppede Blu-ray, var med PCM og på en BD50 disc. Vi er intet at bruge DTS-HD MA til, når den samme udgivelse er udstyret med PCM. Mon ikke det bliver den som kommer i brug nu (forhåbentligt)?
Jeg venter også på Ratatouille på BD - glæder mig meget til at se den herhjemme i HD med kæreste og venner.  __________________ Truman: "You saw a giant?"
Cooper: "Yes."
Albert: "Any relation to the dwarf?"
|
Til top |
|
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
Sendt: 20 Februar 2008 kl. 15:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Desværre har Sony meld ud at de ønsker en prisstigning på Sony Blu-ray afspille, og på samme tid har de sørme også udtalet at de ville droppe
DVD inden for tre år, så der er ikke meget logi i hvad Sony planer er for Blu-ray formate
Hvis Blu-ray skal havde en fremtid, skal de billige Blu-ray afspille ned i samme prisklasse som de normale DVD, det samme gælder for filme, de
må ikke koste en krone mere end ny DVD film, og komme på tilbud på samme tid som DVD, eller ender Blu-ray som et format for de få, som
SACD er idag.
Glæder mig til at Transformers komme med PCM og i BD50 disk.
Om mon ikke vi ville se, Indian Jones 1-3 på Blu-ray, nok når 4 få primære, det ville sige omkring 22 maj 2008.
|
Til top |
|
|
lunddal Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 815
|
Sendt: 20 Februar 2008 kl. 15:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sony ønsker ikke en prisstigning!
Sony har sagt at de ikke vil gå ned på det niveau der var før jul med deres egne afspillere, da de ikke ser deres produkter som lavprisprodukter - hvad andre gør rager dem en papand.
Der er jo allerede annonceret en afspiller her i Europa til ca. 1.800,- og jeg tror ikke der var mange DVD afspillere til 1.800,- mindre end to år efter DVD blev lanceret.
DVD havde ifølge din logik så heller ikke en chance, da både afspillere og film var dyrere end VHS.
|
Til top |
|
|
kvestergaard Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 339
|
Sendt: 20 Februar 2008 kl. 15:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
Desværre har Sony meld ud at de ønsker en prisstigning på Sony Blu-ray afspille, og på samme tid har de sørme også udtalet at de ville droppe
DVD inden for tre år, så der er ikke meget logi i hvad Sony planer er for Blu-ray formate
Hvis Blu-ray skal havde en fremtid, skal de billige Blu-ray afspille ned i samme prisklasse som de normale DVD, det samme gælder for filme, de
må ikke koste en krone mere end ny DVD film, og komme på tilbud på samme tid som DVD, eller ender Blu-ray som et format for de få, som
SACD er idag.
|
|
|
Hrmm, du kan overhovedet ikke sammenligne situationen som BD er i nu med SACD, og det er der også flere der har påpeget tidligere i denne tråd. Lad mig skære det ud i pap: 1) BD giver en markant forbedring af billede og lyd, som de fleste med et større fladskærms-TV og/eller surroundanlæg kan sætte pris på. SACD giver en forbedring over CD, men forskellen er ikke lige så åbenlys som den er ved BD og efter min mening sværere at realisere. 2) SACD var i en formatkrig med DVD-Audio der aldrig blev afsluttet. BD har vundet krigen over HD DVD og der er ikke noget som helst alternativ til 1080p video med lossless lyd på markedet i dag. 3) BD har stor opbakning både hos elektronikproducenterne og filmselskaberne. Det samme kan ikke siges om SACD (hvilket til dels nok skyldes formatkrigen mod DVD-Audio). Om max. en uge så er alle de store Hollywood studier inkl. Paramount bag BD, dvs. vi kan se frem til at få en masse film udgivet på formatet (i modsætning til SACD hvor det var/er ret begrænset med udgivelser). Så vil du ikke godt lade være med at få det til at lyde som om at BD nærmest er i graven når sandheden er det modsatte, nemlig at BD nu har alle muligheder for at blive et stærkt supplement til DVD. Og BD vil fungere fint som supplement til DVD i mange år, det er altså ikke nødvendigt at udkonkurrere DVD på 3 år.
|
Til top |
|
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
Sendt: 20 Februar 2008 kl. 15:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er springet fra VHS til DVD noget større en springe fra DVD til Blu-ray, og mange kan let leve med DVD, en af grund er selfølig de laver priser
og at mange ikke kan se den stor forskel mellem DVD og Blu-ray, og slet ikke ville give det mere som Blu-ray koste.
Derved kan Blu-ray ende som SACD, et format for det få, på verdensplan er der vel højst solg 1% af HD-DVD/Blu-ray film, så der er lange vej før
at Blu-ray kan blive en succes ovefor DVD.
Kan ikke se logi i af udsend en nyt Disk film format (som kan værre beder), hvis det ikke skal overtage DVD plads.
Så i år, er vel en prøve år om Blu-ray kan overleve DVD, eller stille død ud.
|
Til top |
|
|
abel Forum Bruger

|
Sendt: 20 Februar 2008 kl. 16:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
Nu er springet fra VHS til DVD noget større en springe fra DVD til Blu-ray, og mange kan let leve med DVD, en af grund er
selfølig de laver priser
og at mange ikke kan se den stor forskel mellem DVD og Blu-ray, og slet ikke ville give det mere som Blu-ray koste. |
|
|
Det forstår jeg slet ikke du kan skrive (eller nogen kan læse uden at undre sig over hvor endelserne på ordene blev af....  ) - springet fra DVD til
Blu-ray er da mindst lige så stort som fra VHS til DVD. Både på lyd og billede.
Men jeg tror de fleste misforstår det hele som en krig mellem formater og kvaliteter - familien danmark køber det der står på hylden - entusiasterne
vælger hvad der skal på hylden. Vi valgte at skifte til DVD da det kom fordi der var bedre kvalitet - min mor kan sku' ikke se forskel på en VHS eller
en DVD film...hun vil heller ikke kunne se forskel på DVD og Blu-ray. Men hun køber det der står på hylden!
(Hun vil nok kunne skimte en forskel på VHS og Blu-ray.....) __________________ /Abel
|
Til top |
|
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
Sendt: 20 Februar 2008 kl. 16:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor mang af den normal forbruger kan få glæde af Blu-ray, når de fleste kun har en billige 32" fladskærme, men max stereo lyd, her er DVD
mere end riglig, desværre er der rigtig mang Blu-ray udgivlser der ikke er et hak beder en den normal DVD som man kan få for en flad 50, men
det er rigtig der også er nogle super Blu-ray udgivlser.
Jeg har ikke kunne overbevise min venner om at Blu-ray er beder end DVD, de kan fakis ikke se logi i at jeg har købe en Blu-ray afspiller, de kan
ikke se den stor forskel mellem DVD og Blu-ray, når man set det på en normal 32" TV, i bund og grund er det dem med en rigtig hjemmebiogarf
med PJ. og et stor surrund lyd anlæge der for alvor kan udnytte fordel ved Blu-ray.
Og for at et HD format skal blive en succes, skal der som du skrive står Blu-ray afspille på hylder til samme pris som DVD afspille (også hos Aldi,
Bilka m.m.), og film skal ikke koste mere, og værre let tilgængeligt.
|
Til top |
|
|
lunddal Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 815
|
Sendt: 20 Februar 2008 kl. 16:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek, du forstår stadigvæk ikke at Blu-ray ikke skal udkonkurrere DVD hverken i år eller næste år, og DVD udkonkurrerede heller ikke VHS specielt hurtigt.
Der gik 7-8 år før DVD kom til at sælge det samme som VHS.
Mange der køber DVD i dag ville nok have været lige så glade for VHS, men det kan de ikke få.
Det samme vil sikkert ske med Blu-ray, for når det medie begynder at udgøre en pæn del af markedet, så vil skiftet simpelthen foregå ved at man neddrosler DVD i f.eks. udgivelser og features.
Derudover vil prisen på afspillerne jo falde (vi er allerede gået fra 10.000 til 1.800 for de billigste på under to år), og næste gang der skal købes en afspiller køber man en der både kan håndtere DVD og Blu-ray for under en tusse i supermarkedet.
Afspillerne skal nok komme i Bilka og Aldi, men tag det nu roligt - forvent ikke et formatskifte på få måneder.
|
Til top |
|
|
kvestergaard Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 339
|
Sendt: 20 Februar 2008 kl. 16:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
Nu er springet fra VHS til DVD noget større en springe fra DVD til Blu-ray, og mange kan let leve med DVD, en af grund er selfølig de laver priser
og at mange ikke kan se den stor forskel mellem DVD og Blu-ray, og slet ikke ville give det mere som Blu-ray koste.
Derved kan Blu-ray ende som SACD, et format for det få, på verdensplan er der vel højst solg 1% af HD-DVD/Blu-ray film, så der er lange vej før
at Blu-ray kan blive en succes ovefor DVD.
Kan ikke se logi i af udsend en nyt Disk film format (som kan værre beder), hvis det ikke skal overtage DVD plads.
Så i år, er vel en prøve år om Blu-ray kan overleve DVD, eller stille død ud. |
|
|
Logikken er såmænd at hvis du gerne vil have en bedre billed- og lydkvalitet så investerer du i BD, hvis ikke så kan du nøjes med DVD. Som det er nu appellerer DVD og BD til to forskellige målgrupper. Derfor kan begge formater fint leve sammen. I modsætning dertil var HD DVD/BD hhv. SACD/DVD Audio rettet mod præcis samme målgruppe, og derfor duer det ikke at have to formater. Efterhånden som prisen på BD falder til tæt på DVD (og det vil den gøre) og flere og flere film udgives på BD så vil de to målgrupper smelte sammen og BD vil have mulighed for at overhale DVD.
|
Til top |
|
|