Forfatter |
|
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
Sendt: 08 Oktober 2009 kl. 22:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
wazix skrev:
LPH. skrev:
wazix skrev:
Kan se du bor i aalborg og der har vi Stofa tv. Der skal somend bare et CA-modul til med tilhørende stofa kort, så har du digital tv.
Dog skal det siges hvis du har AN-TV, så sender de digital tv ukrypteret fra ca. den 1. nov. Dvs at du ikke behøber ca-modul, boks, kort osv... Det eneste du behøver er et tv med DVB-C tuner. Og det har du, så min anbefaling, spar de penge og vent til den 1. nov.. :D
Mvh
|
|
|
Bor midt i aalborg og har stofa tabel tv, kan man så undgå at være med i an-tv?
Skal der ikke noget andet end "bare" det alm antenne udtag til for at få digital? er godt nok blank på dette område 
Venter skam også, ville bare høre hvad mulighederne er nu når det analog signal forsvinder.
|
|
|
For dit og mit vedkommende sker der ikke noget mht det analoge signal, da vi begge har stofa tv. Og da jeg også bor inde midt i aalborg, så er man som regel i en antenne forening. Og i vores tilfælde AN TV. Og det frigiver digital tv over kabel. dvs omkring den 1. nov ( da antv venter til der omkring) skal du lave en ny kanal søgning på DVB-C tuneren i dit tv.
Og det er gratis hvis tv'et har den dvb-c tuner indbygget. :)
|
|
|
Undskyld jeg Hijacker lidt. Jeg bor også Aalborg og har også AN-TV.
Jeg mener at de (AN-TV) bliver ved med at sende i analog kvalitet, og ikke i digital med mindre man køber box eller lignende.
Correct me if i i´m Wrong  __________________ Mvh Thue
|
Til top |
|
|
wazix Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 171
|
Sendt: 08 Oktober 2009 kl. 22:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
thuekay skrev:
wazix skrev:
LPH. skrev:
wazix skrev:
Kan se du bor i aalborg og der har vi Stofa tv. Der skal somend bare et CA-modul til med tilhørende stofa kort, så har du digital tv.
Dog skal det siges hvis du har AN-TV, så sender de digital tv ukrypteret fra ca. den 1. nov. Dvs at du ikke behøber ca-modul, boks, kort osv... Det eneste du behøver er et tv med DVB-C tuner. Og det har du, så min anbefaling, spar de penge og vent til den 1. nov.. :D
Mvh
|
|
|
Bor midt i aalborg og har stofa tabel tv, kan man så undgå at være med i an-tv?
Skal der ikke noget andet end "bare" det alm antenne udtag til for at få digital? er godt nok blank på dette område 
Venter skam også, ville bare høre hvad mulighederne er nu når det analog signal forsvinder.
|
|
|
For dit og mit vedkommende sker der ikke noget mht det analoge signal, da vi begge har stofa tv. Og da jeg også bor inde midt i aalborg, så er man som regel i en antenne forening. Og i vores tilfælde AN TV. Og det frigiver digital tv over kabel. dvs omkring den 1. nov ( da antv venter til der omkring) skal du lave en ny kanal søgning på DVB-C tuneren i dit tv.
Og det er gratis hvis tv'et har den dvb-c tuner indbygget. :)
|
|
|
Undskyld jeg Hijacker lidt. Jeg bor også Aalborg og har også AN-TV.
Jeg mener at de (AN-TV) bliver ved med at sende i analog kvalitet, og ikke i digital med mindre man køber box eller lignende.
Correct me if i i´m Wrong 
|
|
|
Korrekt, som jeg også skrev, så bliver der IKKE rørt ved det gamle analoge signal. Hvis du går ind på AN-TV's hp, så står der somsagt at de sender digital tv gratis, til de kunder, som har et fladskærms tv med en DVB-C tuner indbygget :)
http://www.an-tv.dk/dk/information/meddelelser/digitalt_tv_t il_alle_i_an-tv.htm
|
Til top |
|
|
LPH. Forum Bruger

Bruger siden: 25 Marts 2006 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 169
|
Sendt: 09 Oktober 2009 kl. 23:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay, så skulle man lige smide en skrive i BluRay og så kommer der en besked om at der er en firmware update og den installer jeg så og wupti så kan jeg gå direkte på youtube og se film og klips direkte på flimmer kassen.
TOTALT KLASSE  __________________ -LPH
|
Til top |
|
|
MoTiNi Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 540
|
Sendt: 10 Oktober 2009 kl. 18:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Rysz Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1445
|
Sendt: 10 Oktober 2009 kl. 22:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
LPH. skrev:
[
NO WAY!!!!!! så må jeg nøjes med analog TV eller udforske det der kort og så et CI kort eller hvad det nu hed.
|
|
|
Så må du så nøjes med analog. CA-modul fungerer også kun, hvis du har DVB-C. Uden den modtager = intet digi-tv udne ekstern boks....altså Zaptor.
|
Til top |
|
|
LPH. Forum Bruger

|
Sendt: 12 Oktober 2009 kl. 06:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rysz skrev:
LPH. skrev:
[
NO WAY!!!!!! så må jeg nøjes med analog TV eller udforske det der kort og så et CI kort eller hvad det nu hed.
|
|
|
Så må du så nøjes med analog. CA-modul fungerer også kun, hvis du har DVB-C. Uden den modtager = intet digi-tv udne ekstern boks....altså Zaptor.
|
|
|
Ja det fandt jeg ud af, l**te TV. __________________ -LPH
|
Til top |
|
|
MoTiNi Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 540
|
Sendt: 18 November 2009 kl. 19:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
LPH. skrev:
MoTiNi skrev:
Er du tilfreds med din Samsung BD-P3600 ?
Jeg overvejer at købe én magen til.
|
|
|
Ja det er jeg, rigtig godt tilfreds. Dog skal det siges at jeg ikke får set alt for mange film lige pt, det jo først lige ved at være ordentlig mørk om aftenen nu. Men når den så er i brug er den meget støjsvag, hurtig og nem at betjene. Et stort plus er den medfølgende ”dongle”-adapter og ja så har den også et nice design som er meget kone-venlig.
|
|
|
Jeg fik lige oprette en tråd her omkring BD-P3600, men så kom jeg jo tanke om at du jo havde en.
Nu har du så haft den i et stykke tidog nu er det jo til med blevet mørkt. Er du stadig tilfreds med den ?
__________________ Morten
Prøv BeoForum.dk nu med Beo 5 sektion.
Mit B&O HD Cinema set-up
|
Til top |
|
|
LPH. Forum Bruger

|
Sendt: 02 April 2010 kl. 10:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Long time no see 
Nå men jeg har haft udkig på sådan en Denon AVR-1910, men da jeg så (for ca 17gang) vil tjek den ud på hifiklubbens hjemme side ser jeg at der står: "UDSOLGT - Levering ukendt" så jeg skriver en mail til hifiklubben og spørg om de har en ide om hvornår den evt kommer igen og får følgende svar:
Hej,
den kan ikke bestilles og der kommer ikke flere - desværre.
Der kommer en AVR-1911 i Juni måned med HDMI 1.4 osv., men tidligere kan vi desværre ikke gøre noget!
Jeg har ikke kunne finde noget som helst omkring en AVR-1911 - nogen der ved noget om den?
__________________ -LPH
|
Til top |
|
|
CrashTestDummy Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 15
|
Sendt: 12 April 2010 kl. 08:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
LPH. skrev:
Long time no see 
Nå men jeg har haft udkig på sådan en Denon AVR-1910, men da jeg så (for ca 17gang) vil tjek den ud på hifiklubbens hjemme side ser jeg at
der står: "<SPAN style="COLOR: #ff0000">UDSOLGT - Levering ukendt</SPAN><SPAN style="COLOR: #ff0000">" så jeg
skriver en mail til hifiklubben og spørg om de har en ide om hvornår den evt kommer igen og får følgende svar: </SPAN> <SPAN
style="COLOR: #ff0000">
<DIV dir=ltr align=left><SPAN =875310808-30032010>Hej,</SPAN>
<DIV dir=ltr align=left><SPAN =875310808-30032010></SPAN>
<DIV dir=ltr align=left><SPAN =875310808-30032010>den kan ikke bestilles og der kommer ikke flere -
desværre.</SPAN>
<DIV dir=ltr align=left><SPAN =875310808-30032010>Der kommer en AVR-1911 i Juni måned med HDMI
1.4 osv., men tidligere kan vi desværre ikke gøre noget!</SPAN>
<DIV dir=ltr align=left><SPAN =875310808-30032010>Jeg har ikke kunne finde noget som helst omkring en AVR-1911 - nogen der ved noget
om den?</SPAN>
<DIV dir=ltr align=left><SPAN =875310808-30032010> </SPAN></SPAN> |
|
|
Ja, jeg har fået samme svar (dog mere information, og fået et tilbud)
Men Denon AVR-1911, skulle indeholde flere væsentlige opgraderinger i forhold til 1910, til en meget attraktiv pris (nok under 4000kr.). De specs,
jeg har fået oplyst over tlf. er bla.:
3D, ny form for Full HD så Tv'ets lyd kan bevæge sig igennem HDMI stikket, HDMI 1,4, Ny forbedret fjernbetjening og noget mere som jeg ikke
kan huske :).
Jeg har selv bestilt denne receiver.
|
Til top |
|
|
LPH. Forum Bruger

|
Sendt: 14 April 2010 kl. 08:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
CrashTestDummy skrev:
Ja, jeg har fået samme svar (dog mere information, og fået et tilbud) Men Denon AVR-1911, skulle indeholde flere væsentlige opgraderinger i forhold til 1910, til en meget attraktiv pris (nok under 4000kr.). De specs, jeg har fået oplyst over tlf. er bla.: 3D, ny form for Full HD så Tv'ets lyd kan bevæge sig igennem HDMI stikket, HDMI 1,4, Ny forbedret fjernbetjening og noget mere som jeg ikke kan huske :). Jeg har selv bestilt denne receiver.
|
|
|
Uhhhh det lyder næsten helt frækt glæder mig til der kommer noget mere håndgribelig info omkring 1911eren. Måske kommer der også en 2311, kan være jeg skal ligge lidt extra tilside hvis nu den fristede :) Syntes dog det er lidt underligt at der ingen informationer er at finde på nuværende tidspunkt, hvis den allerede kommer til Juni.
Den nuværende remote til 1910 og 2310 ligner da noget der er en l**t iforhold til andre Denon produkter __________________ -LPH
|
Til top |
|
|
LPH. Forum Bruger

|
Sendt: 14 April 2010 kl. 16:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hai igen
Var lige forbi den lokale hifi-pusher og spørge lidt ind til den nye Denon 1911 og fik at vide den først skulle havde været udsendt til September, men pga 1910 blev udsolgt (efter den kom på tilbud) har Denon valgt at fremskyde 1611 og 1911, dog kun i sort. Prisen stod til 3495,- men den kan self blive ændret. Spurgte ind til det nye 1.4 og svaret var at kun 1 eller 2 TV understøtter dette format pt, men på sigt ville det selv være til nytte.
En anden ting var fjernbetjeningen, den var ikke noget særligt, men den ligner trosalt en alm hifi fjernbetjening og ikke den spøjse der er med til 1910. De 2 største +'er som jeg så det, er at der kan sluttes en HDD direkte til reciveren og at den er klar til 3d, selv om det nok først er engang ude i fremtiden.
Kom sku til at bestille sådan en lille ting så nu må det godt blive Juni :) __________________ -LPH
|
Til top |
|
|
LPH. Forum Bruger

|
Sendt: 15 April 2010 kl. 17:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har fået en forspørgsel på min Yamaha reciever om den skal sælges når jeg får den ny Denon, men jeg no clue om hvad man kan få for sådan en, nogen der har styr på sådanne priser?
__________________ -LPH
|
Til top |
|
|
LPH. Forum Bruger

|
Sendt: 21 April 2010 kl. 21:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
LPH. Forum Bruger

|
Sendt: 21 April 2010 kl. 23:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der må mangle et eller andet, iflg fjernbetjeningen er der flere zoner, men hvor er udgangene til dette? på 1910 er der zone A og B, men ikke på 1911.... er lidt forvirret:

__________________ -LPH
|
Til top |
|
|
LPH. Forum Bruger

|
Sendt: 27 April 2010 kl. 11:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så der lidt mere info omkring Denon AVR-1911: http://www.hifiklubben.com/files/productinfo/denon/AVR1911_E 2.pdf
New Features
• Featuring 3D pass-through technology
• Supports HDMI 1.4a with 3D, Audio Return Channel, Deep Color,
“x.v.Color”, Auto Lipsync and HDMI control function
• Direct play for iPod and iPhone via USB
• Newly developed pre memory remote control handset with Glo-Key
• Remote Setup Guidance
Er måske ved at komme til den erkendelse at jeg måske har misforstået multizone funktionen, for kan stadig ikke se hvordan det skulle virke med de højtalere udgange der er bag på... __________________ -LPH
|
Til top |
|
|
hasselstream Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 304
|
Sendt: 04 Maj 2010 kl. 21:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du ikke har fået ordnet det med de rør til dækning af gevind. Så kunne du evt købe en længe Jern og save det til så det passer i længden. også smutte en tur forbi et firma der fornikler (om aftenen hvor chefen/værkfører er taget hjem) og have en 6 - 12 øl med. så kan de give det et lag krom.
Nu bor jeg i herning og har selv været forbi midtjydsk fornikling og forkromning privat.
(Nu kommer jeg der så også via firmaet til hverdag) men ved de kan lade sig gøre.
ellers så kunne du købe en badeværelses stang og skære til. de er ofte i krom :)
|
Til top |
|
|
LPH. Forum Bruger

|
Sendt: 26 Maj 2010 kl. 19:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så blev jeg den glade Ejer af en Denon AVR-1911 

Min trofaste hjælper som altid skal være med:

Kassens indhold:

På plads og i fuld sving:

Så skal den bare sættes op og fik en kaliberings DVD med til skærmen 
Spørg lige om det har været en god dag  __________________ -LPH
|
Til top |
|
|
hans123 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1050
|
Sendt: 27 Maj 2010 kl. 19:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke med den nye 1911
Har selv overvejet sådan en..
|
Til top |
|
|
TheDuns Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2010 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 12
|
Sendt: 09 Juni 2010 kl. 00:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvordan er den? Regner med selv at købe en snart :)
__________________ BenQ W600, NAD T743 Reciever, 5.1 Dali Concept højtalere.
|
Til top |
|
|
Fjendbo Forum Bruger

Bruger siden: 06 August 2009 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 200
|
Sendt: 11 Juni 2010 kl. 12:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej :)
Jeg har lige et spørgsmål mht. forstærkeren - eller bare et generelt spørgsmål, men overvejer denne model, heh :)
Nå men det er sådan, at jeg gerne vil have min PC tilsluttet via HDMI til forstærkeren, men lyden ska' køre ind via coaxial, da min PC ikk har HDMI, men kun DVI. Er det muligt? Ka' forstærkeren "opfatte" to signaler på samme tid, eller skal lyden oss køre via HDMI, når PC'en er tilsluttet det? ..
|
Til top |
|
|