Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2026 | 03:23   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: hvad skal jeg have nu ? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
pigolo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Sendt: 25 Februar 2008 kl. 21:02 | IP-adresse registreret  

mureren skrev:

Har du prøvet at bytte rundt på din Thule og 3020i'eren?

ja det har jeg.

og det har vækket meget undren da jeg gjorde det.

for når jeg sætter den på en vens B&W 601s3 så spiller den fint ingen problemer overhovedet helt fin kontrol over bas og det hele.

men med det samme den ryger på mine kasser så spiller den MEGET klemt totalt død i bunden og inden bas overhovedet.

det der så vækker mere undren er.

jeg gik ned i den lokale hifiklub med forstærkeren og satte den til et par B&W 683
meget for stor højtaler og havde skam heller ikke forventet nogen kontrol eller lign.
det jeg bare ledte efter var om den lavede samme nummer som med mine standere.
men det gjorde den slet ikke.
jeg spillede selvf ikke særlig højt men kunne tydeligt høre forskel der var bas og det hele hang fint sammen.

det forstod sælgeren ikke lige og tror også han var lidt mistroisk overfor mig.
så vi satte den til et par 685 som mine.
og den lavede helt samme trick som hjemme hos mig selv.
vi fandt aldrig en løsning på problemet, og forstår virkelig ikke hvad der kan være galt?.

for ville godt nok være dejligt vis jeg kunne bruge min Nad i stedet for da den spiller klart mere musikalsk end min thule.

Nogen der nogensinde har oplevet noget lign problem med den forstærker?
eller som har forslag til noget?

Til top Vis pigolo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pigolo

Tweaker
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2007
Lokalitet: København
Sendt: 25 Februar 2008 kl. 23:41 | IP-adresse registreret  

Jeg havde en 3020i for mange år siden (ærgrer mig en grøn gris over jeg solgte den ), og den åd alle højttalere med største lethed, så dine B&W`er må være en usandsynlig vanskelig belastning.

Hvis jeg var dig, så smed jeg B&W`erne ud (eller solgte dem ), og fandt et par gode vintage højttalere. Et bud kunne være JBL L100, som der altid er nogle til salg af, her på sitet. Ikke en perfekt højttaler, men meget underholdende, og vil sikkert stå godt til NAD`en, rent lydmæssigt.

Til top Vis Tweaker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tweaker

pigolo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Februar 2008 kl. 13:01 | IP-adresse registreret  

Tweaker skrev:

Jeg havde en 3020i for mange år siden (ærgrer mig en grøn gris over jeg solgte den ), og den åd alle højttalere med største lethed, så dine B&W`er må være en usandsynlig vanskelig belastning.

Hvis jeg var dig, så smed jeg B&W`erne ud (eller solgte dem ), og fandt et par gode vintage højttalere. Et bud kunne være JBL L100, som der altid er nogle til salg af, her på sitet. Ikke en perfekt højttaler, men meget underholdende, og vil sikkert stå godt til NAD`en, rent lydmæssigt.

kan ikke rigtig se hvordan de hæjtalere skulle være en stor belastning?
prøvede jo et par store gulvhøjtalere endda fra samme serie og der gik det fint ved moderat niveau så det kan jeg ikke få til at hænge sammen.

vis jeg endelig skal have et par vintage højtalere skal det være standere som mine egne. da jeg har et ret lille lytterum/kollegie værelse kun i beton..

men tak for buddet Tweaker

Bettebas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 26 Februar 2008 kl. 13:32 | IP-adresse registreret  

Hej pigolo

Tak for en underholdende dag, hos dine forældre. Altid rart at møde andre lidelsesfæller

Jeg vil bare give dig et godt (Jysk!) råd: Pas på dine penge. Der er satme meget du kan brænde nallerne på derude. (nu får jeg sikkert hele forummet på nakken!!!)

Iøvrigt spillede dine B&W'er noget bedre, end jeg havde forventet. Men til din musik smag/stil, ville jeg nu også pege på et par JBL'er.

Trist med afstanden, for jeg har jo et par der spiller på nr. 2 anlæg, også med en 3020i'er, som du måske burde høre spille sammen.

Hygge herfra Randers

Til top Vis Bettebas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bettebas

pigolo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Februar 2008 kl. 14:43 | IP-adresse registreret  

Bettebas skrev:

Hej pigolo

Tak for en underholdende dag, hos dine forældre. Altid rart at møde andre lidelsesfæller

Jeg vil bare give dig et godt (Jysk!) råd: Pas på dine penge. Der er satme meget du kan brænde nallerne på derude. (nu får jeg sikkert hele forummet på nakken!!!)

Iøvrigt spillede dine B&W'er noget bedre, end jeg havde forventet. Men til din musik smag/stil, ville jeg nu også pege på et par JBL'er.

Trist med afstanden, for jeg har jo et par der spiller på nr. 2 anlæg, også med en 3020i'er, som du måske burde høre spille sammen.

Hygge herfra Randers

Goddag Bettebas
jamen det var skam så lidt det var rigtig hyggeligt,
nyder lyden i min pioneer den spiller over al forventning:)

ja synes nemlig også mine B&W spiller rigtig fint. selvf er det muligt der findes noget bedre der er mere mig.
men jeg vil hellere ligge ud en fin vintage forstærker eller lign.
bare for at starte et sted.

ja det kunne sku være fedt vis jeg kunne komme til at høre de højtalere du snakker om.
hvad er det for nogle ??

Mvh Pigolo

Tweaker
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2007
Lokalitet: København
Sendt: 26 Februar 2008 kl. 15:49 | IP-adresse registreret  

pigolo skrev:
Tweaker skrev:

prøvede jo et par store gulvhøjtalere endda fra samme serie og der gik det fint ved moderat niveau så det kan jeg ikke få til at hænge sammen.

vis jeg endelig skal have et par vintage højtalere skal det være standere som mine egne. da jeg har et ret lille lytterum/kollegie værelse kun i beton..

En højttalers størrelse siger ikke noget om, hvor svær den er at trække. Det kommer an på hvordan den er lavet, rent elektrisk. Muligvis har dine B&W`er en lav impedans, med nogle grimme fasevinkler, og så bliver det for meget for den lille vellydende forstærker. De store du har prøvet, er formentlig en meget nemmere belastning. 

Til top Vis Tweaker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tweaker

pigolo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Februar 2008 kl. 16:11 | IP-adresse registreret  

Tweaker skrev:
pigolo skrev:
Tweaker skrev:

En højttalers størrelse siger ikke noget om, hvor svær den er at trække. Det kommer an på hvordan den er lavet, rent elektrisk. Muligvis har dine B&W`er en lav impedans, med nogle grimme fasevinkler, og så bliver det for meget for den lille vellydende forstærker. De store du har prøvet, er formentlig en meget nemmere belastning. 

ok så er det nok der problemet ligger så.

så lærte jeg også noget i dag, tak for det tweaker

Bettebas
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Februar 2008 kl. 23:39 | IP-adresse registreret  

pigolo skrev:
Bettebas skrev:

Hej pigolo

Hygge herfra Randers

Goddag Bettebas

ja synes nemlig også mine B&W spiller rigtig fint. selvf er det muligt der findes noget bedre der er mere mig.

ja det kunne sku være fedt vis jeg kunne komme til at høre de højtalere du snakker om.
hvad er det for nogle ??

Mvh Pigolo

Hej igen

De hedder HP6B. Prøv at google dem. Skulle være de sidste "billigere" modeller som er lavet i USA. Tror kun det er deres top modeller, som bliver lavet hjemme i dag. Resten er fremstillet enten i Mexico eller Kina.

Her er manualen... http://manuals.harman.com/JBL/HOM/Owner%27s%20Manual/HP6B%20 om.pdf

Kan se den er udgivet i 1996...så vintage og vintage Mine er iøvrigt købt nye, i efteråret 2003

Held og lykke med salget.

MVH

Bettebas

pigolo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Februar 2008 kl. 23:57 | IP-adresse registreret  

Bettebas skrev:
pigolo skrev:
Bettebas skrev:

Hej pigolo

Hygge herfra Randers

Goddag Bettebas

hvad er det for nogle ??

Mvh Pigolo

Hej igen

De hedder HP6B. Prøv at google dem. Skulle være de sidste "billigere" modeller som er lavet i USA. Tror kun det er deres top modeller, som bliver lavet hjemme i dag. Resten er fremstillet enten i Mexico eller Kina.

Her er manualen... http://manuals.harman.com/JBL/HOM/Owner%27s%20Manual/HP6B%20 om.pdf

Kan se den er udgivet i 1996...så vintage og vintage Mine er iøvrigt købt nye, i efteråret 2003

Held og lykke med salget.

MVH

Bettebas

tusind tak for det Bettebas

ja vintage er der jo ikke særlig meget af når det er fra midthalvfemserne
men tak afligvel dem vil jeg lige kigge på.

Mvh Pigolo

Bettebas
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Februar 2008 kl. 00:05 | IP-adresse registreret  

Hej igen

Jeg havde for mange år siden en model som hed 18ti. En super højttaler der omkring 87-89. De her HP6B minder meget om dem. Samme opbygning, men ikke rigtig finer på kabinetterne. De spiller væsentligt anderledes end dine B&W'er.

Hygge

Bettebas

pigolo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Februar 2008 kl. 00:17 | IP-adresse registreret  

Bettebas skrev:

Hej igen

Jeg havde for mange år siden en model som hed 18ti. En super højttaler der omkring 87-89. De her HP6B minder meget om dem. Samme opbygning, men ikke rigtig finer på kabinetterne. De spiller væsentligt anderledes end dine B&W'er.

Hygge

Bettebas

ok dem vil jeg da lige tage et kig på så hehe.

mener du at JBL er det bedste alternativ for mig inden for vintage højtalere ??

Bettebas
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Februar 2008 kl. 00:23 | IP-adresse registreret  

pigolo skrev:
Bettebas skrev:

Hej igen

Hygge

Bettebas

Det er ihvertfald et godt bud, din musiksmag taget i betragtning. Om du kan lide lyden fra dem, kan jeg jo ikke vide... En anden mulighed kunne være Snell J mk.2 eller mk.3. Sindsyg god speaker i forhold til prisen. Men de spiller så igen helt anderledes

Hygge

Bettebas

MSG1979
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2007
Lokalitet: Fyn
Sendt: 27 Februar 2008 kl. 00:38 | IP-adresse registreret  

Jeg har haft 6 stk HP6B til et surround setup

Jeg endte med at bruge dem til til stereo setup, da de spillede helt suverænt.

Husker at jeg var fuldstændig målløs da jeg satte dem til min gamle luxman L-85v fra 1979. Det gav max fodtramp effekt :) Med en helt kanon varme og nerve

Jeg gav 695kr stykket i KT radio i Odense (det er vel 3 år siden). De havde fået en palle hjem de kune

ne sælge til en god pris. Ærgrer mig over jeg solgte dem alle 6.

Til top Vis MSG1979's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MSG1979

pigolo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Februar 2008 kl. 01:02 | IP-adresse registreret  

Bettebas skrev:
pigolo skrev:
Bettebas skrev:

Hej igen

Hygge

Bettebas

Det er ihvertfald et godt bud, din musiksmag taget i betragtning. Om du kan lide lyden fra dem, kan jeg jo ikke vide... En anden mulighed kunne være Snell J mk.2 eller mk.3. Sindsyg god speaker i forhold til prisen. Men de spiller så igen helt anderledes

Hygge

Bettebas

det er sku dejligt du kommer med en masse forslag da jeg selv er helt på bar bund i denne sag her hehe.

så vis der er mere du tror vil være mig så sig endelig til er mere end frisk på det meste.
skal jo have udvidet min hifi horisont.
har jo ikke hørt så meget desværre.

men tusind tak for hjælpen bettebas..

Mvh Pigolo

pigolo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Februar 2008 kl. 01:04 | IP-adresse registreret  

MSG1979 skrev:

Husker at jeg var fuldstændig målløs da jeg satte dem til min gamle luxman L-85v fra 1979. Det gav max fodtramp effekt :) Med en helt kanon varme og nerve

Jeg gav 695kr stykket i KT radio i Odense (det er vel 3 år siden). De havde fået en palle hjem de kune

det må jeg godt nok sige det lyder jo rigtig fint hehe.

kan du fortælle mig lidt om hvordan de ligger lydmæssigt i forhold til mine B&W ??

godt nok også en billig nypris de havde. så koster de vel nærmest intet nu eller ?

På forhånd tak for indputtet og hjælpen 

Mvh Pigolo

Bettebas
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Februar 2008 kl. 10:52 | IP-adresse registreret  

pigolo skrev:
MSG1979 skrev:

det må jeg godt nok sige det lyder jo rigtig fint hehe.

kan du fortælle mig lidt om hvordan de ligger lydmæssigt i forhold til mine B&W ??

godt nok også en billig nypris de havde. så koster de vel nærmest intet nu eller ?

På forhånd tak for indputtet og hjælpen 

Mvh Pigolo

Sorry jeg kommer lige på tværs her.....også

Havde også mine 18ti'ere spændt efter en Luxman. Mener den hed L-550. En ret heftig 50watts kl A model. Sådan en spiller fremragende, men bryder desværre ofte sammen....

HP6B og HP8B blev, til sidst ihvertfald, solgt langt under normalprisen. Tror desværre ikke du skal regne med, at finde dem til foræringspris. Har lige set et sæt L-20T i KSB til 2500 kr

Hygge Bettebas

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes