Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 10:58   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: DCD-1500AE eller ej ? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 22 Februar 2008 kl. 17:51 | IP-adresse registreret  

Roky skrev:

Det er lidt sjovt at han anbefaler det Taralabs Spectrum 1a (ikke?) for det fik jeg nemlig også anbefalet- Det har nok noget at gøre med det er samme sælger (købte også min i Odense)

Jeg købte det Spectrum kabel for at det lige også skulle tage lidt af det skingre

Det lyder da som en dygtig sælger. Først sælger han en cd-afspiller som han ( og kunderne ) synes lyder dårligt og derefter sælger han et dyrt kabel til at kompensere for den dårlige lyd.

Til top Vis Stanley's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stanley

2ben.dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 23 Februar 2008 kl. 08:25 | IP-adresse registreret  

Hej,

DENON er lys i lyden, og syntes bestemt ikke at 1500 er en dårlig afspiller. Men igen det er smag og behag. Har prøvet NAD som er i den anden side (mørk) og der bruger folk sølv kabler for at gøre lyden lys. Det er det samme der sker her (bare modsat).

Mvh. Torben

Til top Vis 2ben.dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 2ben.dk

Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Februar 2008 kl. 09:08 | IP-adresse registreret  

2ben.dk skrev:

DENON er lys i lyden, og syntes bestemt ikke at 1500 er en dårlig afspiller.

Det var nu heller ikke det jeg mente med mit indlæg. Jeg konstaterer bare at der er nogle der har den, eller overvejer at købe den, som ikke er tilfredse med lyden.

2ben.dk skrev:

Men igen det er smag og behag.

Netop. Og derfor er det også fint nok at der er forskel på lyden fra forskellige apparater. Så burde alle kunne blive tilfredse. Jeg undrer mig så bare over at man køber en cd-afspiller hvis man inden købet har konstateret at man ikke er tilfreds med lyden. Så ville jeg da vælge en anden fremfor at begynde at eksperimentere med dyre kabler som iflg. sælgeren kan løse problemet.

fsmik
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2007
Sendt: 23 Februar 2008 kl. 10:46 | IP-adresse registreret  

Hej,

Jeg kan kun være enig i at det mærkelig at først køber man en forholdsvis dyr CD-afspiller og derefter skal man købe et dyrt kabel for at få afspilleren til at lyde ordentlig.

Historien er at jeg altid har været tilfreds med mit Denon anlæg både mht til lyd + stabilitet og det gør at jeg er positiv indstillet over for Denon. Jeg hørte så DCD-700AE og DC-1500AE og der var ikke i tvivl om at det skulle være DCD-1500AE. Lyden var meget mere detaljeret og jeg kunne også godt lide udsendet af 1500'eren. Jeg havde dog en ting at bemærke og det var lidt skinger. På mit nuværende anlæg, har jeg altid skruet ganske lidt ned for diskanten og så lyder det helt OK. Tænkte at det kunne jeg forsat gøre med den nye af-spiller men startede denne tråd med overskriften "DCD-1500AE eller ej ?", for at høre om andres mening om specielt 1500'eren.

At finde en CD-afspiller andre steder var udelukket, pga. kammeraten og gavekortet. Men jeg er også 100% sikker på at jeg bliver tilfreds med afspilleren (ellers ville jeg ikke have brugt 5k på den).

Nu skal jeg bare have fundet ud af hvad jeg gør mht. kabel. Om jeg skal forsætte med at bruge det nuværende "no-name" kabel eller købe et nyt kabel. Det nuværende kabel har jeg jo ikke være utilfreds med, men hvis det nu kunne lyde endnu bedre og uden behov for dæmpet diskant til en forholdsvis lav pris, så ville det jo være fedt.  "forholdsvis lav pris" vil jeg oversætte til max 1000 kr.

Denon PMA-1520
Denon DCD-1500 II
Denon TU-800
JBL 120TI
Til top Vis fsmik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af fsmik

Roky
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007
Lokalitet: Århus
Sendt: 23 Februar 2008 kl. 16:07 | IP-adresse registreret  

Stanley skrev:
Roky skrev:

Det er lidt sjovt at han anbefaler det Taralabs Spectrum 1a (ikke?) for det fik jeg nemlig også anbefalet- Det har nok noget at gøre med det er samme sælger (købte også min i Odense)

Jeg købte det Spectrum kabel for at det lige også skulle tage lidt af det skingre

Det lyder da som en dygtig sælger. Først sælger han en cd-afspiller som han ( og kunderne ) synes lyder dårligt og derefter sælger han et dyrt kabel til at kompensere for den dårlige lyd.

Hej Stanley!

Nu skriver du til at starte med at cd-afspilleren er dårlig og noget andet bagefter, men jeg kan godt forstå hvad du mener

I mit tilfælde kunne toppen godt være lidt stressende, men ikke noget der var direkte ubehageligt med mindre jeg en gang i mellem spillede en af de der utallige nitte indspildninger som aldrig burde have været udgivet(her tænker jeg på "The Loudness war").

En af grundene til at jeg valgte denne afspiller var ligesom fsmik skriver kvalitet og holdbarhed- for det får man sku i denne afspiller.

Selve drevet føles mere solidt(ud fra mine fornemmelser og ikke ekspertviden) end alle de nye cdafspillere jeg har følt på op til 10 k. nogle endda op til 25 k.
Jeg er 100 på at jeg har en cdafspiller jeg vil være tilfreds med de næste år (indtil jeg føler trang til at prøve noget nyt)

Jeg synes at det er synd at tillægge cdafspilleren alt for meget betydning for den endelige lyd og min "lidt lyse lyd" var nok snarere forkert tilpasning af mit grej.

Til top Vis Roky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Roky

Roky
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Februar 2008 kl. 16:18 | IP-adresse registreret  

fsmik skrev:

Nu skal jeg bare have fundet ud af hvad jeg gør mht. kabel. Om jeg skal forsætte med at bruge det nuværende "no-name" kabel eller købe et nyt kabel. Det nuværende kabel har jeg jo ikke være utilfreds med, men hvis det nu kunne lyde endnu bedre og uden behov for dæmpet diskant til en forholdsvis lav pris, så ville det jo være fedt.  "forholdsvis lav pris" vil jeg oversætte til max 1000 kr.

For din egen pengepungs skyld så lad være med at brug alle de 1000 kr som du har budgetteret til signal kabel for  blot  at kompensere for lyden.

Du henter ikke mere end/forandrer maks ca 5-10 % af lyden ved bedre kabler. Der hvor jeg synes du skal hente noget er ved opstilling og evt noget papir (køkkenrulle) foran diskanten. Har jeg selv prøvet, og der var en smule forbedring.

Hvis jeg var dig ville jeg læse lidt om de forskellige kabelmærkers lydkarakteristikker. Gå derefter ind på KBS, dba qxl mm og find dig et kabel til under en plovmand.
Nu ved jeg godt at du gerne vil af med "din vens penge i HIFI-klubben" men 400 kr fra eller til gør vel ikke det helt store

Jeg har selv et taralabs kabel købt brugt til 200 kr (nypris 599 eller noget i den stil) og det er jeg rigtig glad for! Jeg kan ikke høre den store forskel fra et noname og så til det, det er så lidt at jeg tilskriver det alt andet end kablet

MVH Roky

Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Februar 2008 kl. 16:58 | IP-adresse registreret  

Roky skrev:

Hej Stanley!

Nu skriver du til at starte med at cd-afspilleren er dårlig og noget andet bagefter, men jeg kan godt forstå hvad du mener

Jeg kan nu ikke se hvor jeg har skrevet at jeg mener den er dårlig. Jeg har aldrig hørt den så jeg forholder mig kun til det I andre skriver.

fsmik
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2007
Sendt: 23 Februar 2008 kl. 17:05 | IP-adresse registreret  

Hej Roky,

Min kammerat og jeg nu købt for det aftalte beløb, så glem det.

Køkkenrulle ide'en køber jeg dog ikke, det vil sku se underlig ud

Hvis jeg kan finde et nyt eller brugt kabel som kan forbedre lyden i mine øre, så er jeg villig til at ofre op til 1.000 kr på det. Taralabs Spectrum 1a kunne være et foreslag, men er der andre foreslag ?. Torben's foreslag (Audioquest King Cobra + Audioquest Diamondback ) kunne også bruges hvis det var brugte kabler.

Ved at låne kabel kufferten fra butikken, kan jeg teste om jeg overhovedet kan høre forskel i mit miljø.

Denon PMA-1520
Denon DCD-1500 II
Denon TU-800
JBL 120TI
Til top Vis fsmik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af fsmik

sunmusic
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juni 2007
Lokalitet: København
Sendt: 23 Februar 2008 kl. 18:19 | IP-adresse registreret  

Til top Vis sunmusic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sunmusic

2ben.dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Februar 2008 kl. 18:27 | IP-adresse registreret  

Hej,

Jeg vil bestemt sige at et godt kabel hjælper - men der er selvfølgelig en grænse. Til sidst giver det ikke så meget. Men et godt kabel vil altid hjælpe !

Kig evt her eller i den blå avis. Der er tit kabler til salg for under halv pris af ny.

Mvh. Torben

2ben.dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Februar 2008 kl. 18:32 | IP-adresse registreret  

Hej igen,

Men jeg vil også sige at en dårlig CD-afspiller kan man ikke gøre bedre med et super kabel. Sådan hænger verdenen ikke sammen  Jeg mener sagtens at en Denon 1500 CD afspiller kan bære et godt kabel ! Men det hele skal jo passe sammen.

Syntes at DENON med årene er kommet lidt mere over i den mørke side, uden at det er ret meget.

Mvh. Torben

Roky
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Februar 2008 kl. 20:30 | IP-adresse registreret  

Stanley skrev:
Roky skrev:

Hej Stanley!

Jeg kan nu ikke se hvor jeg har skrevet at jeg mener den er dårlig. Jeg har aldrig hørt den så jeg forholder mig kun til det I andre skriver.

My bad Kan se at du mener at os(købere) og sælger mener at den er dårlig, men det er er nu ikke det der er tilfældet....

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Sendt: 23 Februar 2008 kl. 21:56 | IP-adresse registreret  

2ben.dk skrev:

Hej igen,

Men jeg vil også sige at en dårlig CD-afspiller kan man ikke gøre bedre med et super kabel. Sådan hænger verdenen ikke sammen  Jeg mener sagtens at en Denon 1500 CD afspiller kan bære et godt kabel ! Men det hele skal jo passe sammen.

Syntes at DENON med årene er kommet lidt mere over i den mørke side, uden at det er ret meget.

Mvh. Torben

jeg synes så det er stik modsat, men måske er det fordi jeg engang havde stereo og nu er gået over til deres surroundreceivere

2ben.dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Februar 2008 kl. 10:23 | IP-adresse registreret  

Hej,

Beklager hvis jeg tog fejl af jeres opfattelse af 1500'eren. Syntes du at DENON er blevet lyser med årene ?

Mvh. Torben

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes