Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 12:18   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: High End cd OG ekstern DAC. Hvorfor? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
TruthSpinner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 Juli 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 22 Februar 2008 kl. 13:26 | IP-adresse registreret  

nicoleif skrev:
Nilau skrev:

Inden der går for meget gætteri og personlig tro i det....så prøv selv at lytte til de forskellige løsninger.

Mvh.

Niels

Jamen så må jeg så lige komme med min egentlige bevæggrund for at starte denne tråd; jeg overvejer at købe en Audio Note DAC1.1x signature og kombinere den med min SB3! Det er så her tankerne er gået her på om SB3 løsningen er ikke ligeså/bedre - og her snakker jeg kun til transport -  end enhver cd-afspiller! 

Ikke helt (der er trods 50 ps jistter), men i princippet jo.
Til top Vis TruthSpinner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TruthSpinner

nicoleif
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2005
Sendt: 22 Februar 2008 kl. 13:29 | IP-adresse registreret  

TruthSpinner skrev:
nicoleif skrev:
Nilau skrev:

Inden der går for meget gætteri og personlig tro i det....så prøv selv at lytte til de forskellige løsninger.

Mvh.

Niels

Jamen så må jeg så lige komme med min egentlige bevæggrund for at starte denne tråd; jeg overvejer at købe en Audio Note DAC1.1x signature og kombinere den med min SB3! Det er så her tankerne er gået her på om SB3 løsningen er ikke ligeså/bedre - og her snakker jeg kun til transport -  end enhver cd-afspiller! 

Ikke helt (der er trods 50 ps jistter), men i princippet jo.

Er de bedste cd-afspillere 100% fri for jitter?

Til top Vis nicoleif's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nicoleif

Rune|WildChild
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2004
Lokalitet: København
Sendt: 22 Februar 2008 kl. 13:33 | IP-adresse registreret  

nicoleif skrev:
Rune|WildChild skrev:
Johan N skrev:

Rune|WildChild skrev:
Ydermere er du jo nødt til at kende checksummen på din indlæste cd, før du kan være 100% sikker på at den er læst korrekt..

Med accurateRip sammen med f.eks EAC så er det sikkerstilt hvis nogen anden har fåt samme checksumme som du, eller mer korrekt det er _helt usandsynelig at nogen får exakt den samme checksumme som du hvis det ikke er den korrekte checksummen.

Det kan du sagtens bilde mig ind

Jeg vil bare gerne have glæden ved at have ALLE mine cd'er stående og så tage det fine cover ned, kigge bagpå og så lægge skiven i cd-afspilleren, det er HYGGE!! Men også et helt andet emne..

Ja den er god med dig. Der er nogle af os der efterhånden har købt cd'er i over 20 år og et issue som holdbarhed af diskene er vist ikke noget du tænker på. En del af mine >20 år gamle cd'er er begyndt at krakelere og så er overførsel til andet medie vist et MUST!

Jeg mente det nu seriøst, men nu har jeg kun en alder af 22 somre, så må indrømme jeg ikke har så gamle cd'er(købte min første i 95), men mon ikke cd-medierne fysisk er blevet bedre siden dengang?

nicoleif
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2005
Sendt: 22 Februar 2008 kl. 13:36 | IP-adresse registreret  

Rune|WildChild skrev:
nicoleif skrev:
Rune|WildChild skrev:
Johan N skrev:

Rune|WildChild skrev:
Ydermere er du jo nødt til at kende checksummen på din indlæste cd, før du kan være 100% sikker på at den er læst korrekt..

Med accurateRip sammen med f.eks EAC så er det sikkerstilt hvis nogen anden har fåt samme checksumme som du, eller mer korrekt det er _helt usandsynelig at nogen får exakt den samme checksumme som du hvis det ikke er den korrekte checksummen.

Jeg vil bare gerne have glæden ved at have ALLE mine cd'er stående og så tage det fine cover ned, kigge bagpå og så lægge skiven i cd-afspilleren, det er HYGGE!! Men også et helt andet emne..

Ja den er god med dig. Der er nogle af os der efterhånden har købt cd'er i over 20 år og et issue som holdbarhed af diskene er vist ikke noget du tænker på. En del af mine >20 år gamle cd'er er begyndt at krakelere og så er overførsel til andet medie vist et MUST!

Jeg mente det nu seriøst, men nu har jeg kun en alder af 22 somre, så må indrømme jeg ikke har så gamle cd'er(købte min første i 95), men mon ikke cd-medierne fysisk er blevet bedre siden dengang?

Jeg mener faktisk jeg læste for ikke så mange år siden at man stadig kun skal regne med max 25 års holdbarhed på cd'er!

Til top Vis nicoleif's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nicoleif

Johan N
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 November 2006
Lokalitet: København
Sendt: 22 Februar 2008 kl. 16:13 | IP-adresse registreret  

Rune|WildChild skrev:

Hvad er det du ikke og/eller tror på?

Til top Vis Johan N's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Johan N

flechr8
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 22 Februar 2008 kl. 16:23 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=nicoleif]Endnu en fordel i SB3's favør er at den gør brug af en  buffer hvilket cd-afspillere ikke gør og jitter kan så vidt jeg ved ikke passere en buffer!

[CD-afspillere bruger såmænd også buffere af forskellige afarter. Gode afspillere bruger sofistikerede PLL kredsløb hvorimod mainstream lav budgets elektronik benytter simple dejitterizere. Men nok om det.. Du må ud og finde en SB3..]

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes