Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 09:33   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Søger erfaring med sennheiser HD650 + 600 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 16 Juni 2010 kl. 15:29 | IP-adresse registreret  

Det er der ingen der kan, så skal du have en afspiller med digital udgang eks de gamle Iriver m.fl
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino

nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 August 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 16 Juni 2010 kl. 15:45 | IP-adresse registreret  

techtrino skrev:
Låse op chip? Alle de dock jeg har set er tilsluttet direkte til pinse på docken.

Jeg tror ikke der er et dedikeret linje setup inde i ipoden, hvorfor skulle der være det. Men altså jeg ved ikke om det er snadt, men bare efter hvad jeg har læst så er det det samme signal bare skruet ned.

Der har alle dage været direkte og dedikeret line-out på pinde i dock stikket. At Apple's egen "store" multimedie dock så IKKE bruger line-out men tapper fra hovedtelefon udgangen er noget andet.

techtrino skrev:
Det er der ingen der kan, så skal du have en afspiller med digital udgang eks de gamle Iriver m.fl

Det er nu ikke korrekt. Wadia's dock hiver digitalt ud og det er der også andre der gør (Krell bl.a. så vidt jeg husker) men de er desværre alle enten stationære til 220V i hjemmet eller en del af up-market car audio installationer.

"Transportabelt" er der vist ikke noget på markedet pt men Fostex fra Japan arbejder tilsyneladende på noget ret spændende

Alle disse anvender en speciel chip licenseret fra Apple som lukker op for et digitalt signal på nogle af pindene i det normale dock stik.

Og så er der et firma der laver en dock som blot kræver en modificeret iPod (kan ikke huske hvilket) og som koster mega mange bananer.

Til top Vis nc8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nc8000

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Juni 2010 kl. 16:31 | IP-adresse registreret  

Nja, det de gør er at de læser indholdet som enhver anden usb-enhed. Det er selvfølgeligt digitalt men ikke et output fra Dac delen. Så kan man ligeså godt købe sig en bedre/god afspiller

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Juni 2010 kl. 16:35 | IP-adresse registreret  

nc8000 skrev:

Der har alle dage v�ret direkte og dedikeret line-out p� pinde i dock stikket. At Apple's egen "store" multimedie dock s� IKKE bruger line-out men tapper fra hovedtelefon udgangen er noget andet.

Jaja, de pins kender jeg godt Men det gør det ikke til et linjesignal, for jeg mener stadig at alt kører igennem forstærker delen. Der er jo en grund til at du ikke finder line-outs på andre afspillere stort set, eks. sonys x-serie har det også, men det er kun fordi man så lettere kan lade, afspille osv med kun en tilslutning, og vil tro at det er samme grund til at du finder det på apples produkter

freako
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 December 2005
Lokalitet: København
Sendt: 16 Juni 2010 kl. 16:35 | IP-adresse registreret  

K 701 er topmodellen fra AKG og det fås ikke meget bedre end dette. Vejl. pris 2.995,- Køb sådan et sæt, og du vil få det bedste 3000.- kan købe til dig. Langt bedre end Sennheisers.

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Juni 2010 kl. 16:37 | IP-adresse registreret  

freako skrev:
K 701 er topmodellen fra AKG og det f�s ikke meget bedre end dette. Vejl. pris 2.995,- K�b s�dan et s�t, og du vil f� det bedste 3000.- kan k�be til dig. Langt bedre end Sennheisers.

Ahh k701 er en smagssag, senn 600 og 650 er der også mange der foretrækker fremfor k701

Jonzie
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2007
Lokalitet: København
Sendt: 16 Juni 2010 kl. 17:13 | IP-adresse registreret  

techtrino skrev:
Nja, det de gør er at de læser indholdet som enhver anden usb-enhed. Det er selvfølgeligt digitalt men ikke et output fra Dac
delen. Så kan man ligeså godt købe sig en bedre/god afspiller

Jamen jeg tror også det var dét jeg spurgte om? Jeg har en ekstern DAC og vil gerne have en dock som bare kan hive det digitale signal ud af
iPod'en og fungere som en transport.

Wadia'en ser feeed ud, men det ser også ud til at koste et bruttonationalprodukt.
Til top Vis Jonzie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonzie

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Juni 2010 kl. 17:25 | IP-adresse registreret  

Okay troede det skulle være transportabel 

Men hvorfor ikke købe en squeezebox? Der for du mere lyd for pengene. Den kan streame musik fra en PC/ Mac (fyy) eller en Nas/Server også understøtter den alle formater. Det betyder du kan sidde med din PC også trykke play, også kan du få lyd ud fra anlægget, du kan naturligvis også bruge fjernbetjeningen.

nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 16 Juni 2010 kl. 17:38 | IP-adresse registreret  

techtrino skrev:
Nja, det de gør er at de læser indholdet som enhver anden usb-enhed. Det er selvfølgeligt digitalt men ikke et output fra Dac delen. Så kan man ligeså godt købe sig en bedre/god afspiller

Ikke korrekt, det er som jeg beskrev og kræver at man licensierer en speciel chip fra Apple. Dekodningen af musikfilerne sker i iPod'en og så tapper de et digitalt signal fra før dac'en

nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 16 Juni 2010 kl. 17:41 | IP-adresse registreret  

Jonzie skrev:
Wadia'en ser feeed ud, men det ser også ud til at koste et bruttonationalprodukt.

Et noget billigere alternativ til Wadia som lydmæssigt skulle være lige så godt er Onkyo ND-S1

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Juni 2010 kl. 18:19 | IP-adresse registreret  

nc8000 skrev:

techtrino skrev:
Nja, det de g�r er at de l�ser indholdet som enhver anden usb-enhed. Det er selvf�lgeligt digitalt men ikke et output fra Dac delen. S� kan man liges� godt k�be sig en bedre/god afspiller

Ikke korrekt, det er som jeg beskrev og kr�ver at man licensierer en speciel chip fra Apple. Dekodningen af musikfilerne sker i iPod'en og s� tapper de et digitalt signal fra f�r dac'en

Hmm det er ikke hvad jeg har hørt, hvor har du læst det? Man kan self. styre ipoden via fjernbetjening, og det kan eks. Wadiaen jo godt, men ipoden kan jo ikke smide et digitalt eks. spdif signal ud.
Det jeg har hørt er at den læser filerne som er arrangeret via itunes også styres den fil der skal spilles ellers via alm fjernbetjeningsfunktion. Men det er jo det samme som at tage en usb stick og putte den i et billigt sony anlæg (som har den funktion)

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Juni 2010 kl. 18:24 | IP-adresse registreret  

Kunne godt tænke mig at skille sådan en Wadia ad og se helt præcis hvad det er den gør, jeg holder stadig på at det er alm data den henter ned.

Der er hvertfald ingen digital ud pins

http://pinouts.ru/PortableDevices/ipod_pinout.shtml

Og nej line out er bare alm analog signal

nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 16 Juni 2010 kl. 19:09 | IP-adresse registreret  

techtrino skrev:
nc8000 skrev:

techtrino skrev:
Nja, det de g�r er at de l�ser indholdet som enhver anden usb-enhed. Det er selvf�lgeligt digitalt men ikke et output fra Dac delen. S� kan man liges� godt k�be sig en bedre/god afspiller

Ikke korrekt, det er som jeg beskrev og kr�ver at man licensierer en speciel chip fra Apple. Dekodningen af musikfilerne sker i iPod'en og s� tapper de et digitalt signal fra f�r dac'en

Hmm det er ikke hvad jeg har hørt, hvor har du læst det? Man kan self. styre ipoden via fjernbetjening, og det kan eks. Wadiaen jo godt, men ipoden kan jo ikke smide et digitalt eks. spdif signal ud.
Det jeg har hørt er at den læser filerne som er arrangeret via itunes også styres den fil der skal spilles ellers via alm fjernbetjeningsfunktion. Men det er jo det samme som at tage en usb stick og putte den i et billigt sony anlæg (som har den funktion)

F.eks. her og indirekte her. Hvis det ikke foregik som jeg beskriver ville det f.eks. ikke kunne lade sig gøre at afspille drm beskyttede filer fra iTunes store da Apple ikke har licensieret deres drm algoritme til nogen overhovedet.

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Juni 2010 kl. 19:22 | IP-adresse registreret  

Jo det ville da Alt data ligger jo på ipoden, docken ser nok bare ipoden som en bærbar lagerenhed også henter den det den skal bruge.

Husk der er ikke pins der kan overføre andet end data via USB og Firewire, så det vil sige ipoden er som en lille computer der streamer til Dacen på samme måde som de fleste andre afspillere kan.

Jeg tror bare Wadia og de andre bare skal tjene lidt på podden og derfor bruger de lidt marketing magi

Men altså det er betyder jo ikke det er dårligt, det er jo lidt smart for folk der har alt deres musik på deres ipod. Men jeg vil holde på, at streame via en squeezebox el.lign vil være langt bedre og billigere.

Sorry lang snak off-topic

kolind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2005
Sendt: 16 Juni 2010 kl. 19:54 | IP-adresse registreret  

freako skrev:
K 701 er topmodellen fra AKG og det fås ikke meget bedre end dette. Vejl. pris 2.995,- Køb sådan et sæt, og du vil få det bedste 3000.- kan købe til dig. Langt bedre end Sennheisers.

Som techtrino siger er det nu nok mere smag og behag end de er teknisk bedre.. Yderligere er K701 jo den gamle model, og kan købes til ca det halve af det du nævner  

Til top Vis kolind's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kolind

nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 16 Juni 2010 kl. 21:48 | IP-adresse registreret  

techtrino skrev:
Jo det ville da Alt data ligger jo på ipoden, docken ser nok bare ipoden som en bærbar lagerenhed også henter den det den skal bruge.

Husk der er ikke pins der kan overføre andet end data via USB og Firewire, så det vil sige ipoden er som en lille computer der streamer til Dacen på samme måde som de fleste andre afspillere kan.

Jeg tror bare Wadia og de andre bare skal tjene lidt på podden og derfor bruger de lidt marketing magi

Men altså det er betyder jo ikke det er dårligt, det er jo lidt smart for folk der har alt deres musik på deres ipod. Men jeg vil holde på, at streame via en squeezebox el.lign vil være langt bedre og billigere.

Sorry lang snak off-topic

Det emne og denne diskussion gider jeg ikke bruge mere tid på nu, du har jo tydeligvis besluttet dig for hvad du tror på uagtet hvad andre siger og skriver. Og ja hele denne diskussion var ret meget off topic

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Juni 2010 kl. 22:06 | IP-adresse registreret  

Jeg tager jo bare udgangspunkt i det jeg kan se og læse, og er bare lidt kritisk over hvad eks. Wadia skriver. Faktum er jo at der ikke er pins til det, så hvor dataen fra ipodens dac skal komme fra kan jeg simpelthen ikke se. Men altså jeg har jo ikke kigget i en Wadia osv, så atlså jeg kan jo godt tage fejl, så hvis nogen rent teknisk kan forklare det så vil jeg gerne lære mere 

Kane
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Maj 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 16 Juni 2010 kl. 22:42 | IP-adresse registreret  

Er pointen ikke at signalet ikke kommer fra Ipoddens DAC men men før? Altså at man undgår Ipodens DAC og kan bruge en ekstern?

Sansa Clip+ -> KSC75, PortaPro eller Etymotic ER4P
Til top Vis Kane's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kane

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Juni 2010 kl. 22:50 | IP-adresse registreret  

Kane skrev:
Er pointen ikke at signalet ikke kommer fra Ipoddens DAC men men f�r? Alts� at man undg�r Ipodens DAC og kan bruge en ekstern?

Jo, og jeg siger så bare at det kommer bare via USB som enhver anden usb enhed, da jeg ikke kan se hvordan det ellers skal fungere

Kane
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Maj 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 16 Juni 2010 kl. 23:30 | IP-adresse registreret  

Det er vel også fint nok. Det er trods alt de færreste usb sticks der kommer med 160GB og let tilgængelig musik.

Sansa Clip+ -> KSC75, PortaPro eller Etymotic ER4P
Til top Vis Kane's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kane

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum