| Forfatter |
|
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 21 Februar 2008 kl. 19:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der ikke noget med at rygtesmederi fra forhandlere, der omhandler andre forhandlere, er noget man accepterer ikke er tilladt, når man tilmelder sig hifi4all ? Måske spiller min hukommelse mig et puds her... EDIT: Iøvrigt handler hifi4all vist ikke om aktiekurser og økonomi, så trådens emne er vist OT.
__________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
Gerdes Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1408
|
| Sendt: 21 Februar 2008 kl. 19:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
ctacta skrev:
Argh når man har KOB og betalt, så vil man ikke betale igen hos CVR.DK Men det er fejlkmeldt hos KOB. |
|
|
Har du hos KOB adgang til hele årsrapporten eller kun udvalgte nøgletal? __________________ Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 21 Februar 2008 kl. 21:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg forstår ikke hensigten med denne tråd ? Kan du ikke uddybe det engang, Christian ?
|
| Til top |
|
| |
Mulleblop Forum Bruger

Bruger siden: 05 Maj 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 256
|
| Sendt: 22 Februar 2008 kl. 00:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
ctacta har åbenbart ondt i røven af alt! .... og hvad vedkommer det mig - faktisk ingenting
lige bortset fra at de tråde han er "medlem af" altid er øverst på forsiden også skal man jo lige ind og se hvad det er 
|
| Til top |
|
| |
ctacta Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1866
|
| Sendt: 22 Februar 2008 kl. 09:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
witzel skrev:
| Jeg forstår ikke hensigten med denne tråd ? Kan du ikke uddybe det engang, Christian ? |
|
|
Hej Witzel,
Formålet er en debat som overskriften angiver, om spørgsmålet på om Pioneers PDP division i CE er ude i en krise. Set i relation til at NEC hoppede ud af PDP segmentet, frasolgte til Pioneer, og da Sony og snart andre har trukket sig fra PDP segmentet. Og det lader til at Pioneer på 3 årsregnskaber i træk har massive tab på hele CE forretningen, og massive afskrivninger i PDP investeringerne, og det faktum at de taber markedsandele, i en tid lige nu hvor PDP oplever fremgang.
Det mener jeg er interessant at følge, snakke om, idet en Pioneer jo er det ypperste på marked og samme jo har ændret strategi fra midrange prissætning til mere eksklusiv.
Det er ikke en smædekampagne mod Pioneer eller nogen andre. Det er ren og skær oplysning, interesse m.m. for hvad der sker i branchen og dermed fremadrettet hvad man som forbruger kan forvente af produkter. PDP er jo udviklet tilbage i 50'erne, og der er ikke sket meget de sidste par år, hvor LCD, OLED og Nano-tubes går igennem stormskridt hvad udvikling angår.
Jeg beklager hvis salgschefen fror Pioneer DK finder det uhensigtsmæssigt at diskutere dette emne, eller andre herinde finder det irriterende at tage fat i hvad der i mine øjne er langt mere interessant i debat, end meget af det smalltalk der finder sted i andre tråde herinde.
Hvis du vælger at give en advarsel, igen igen, på ovenstående, så er du velkommen hertil, men så vil jeg ikke længere være gæst på hifi4all, for så mener jeg at der er censur på hvad man må have debat om, i hvilket omfang m.m.
Venligst,
Christian
|
| Til top |
|
| |
Madhouse Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 290
|
| Sendt: 22 Februar 2008 kl. 09:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og PDP er?
Personal Development Planning?
Pacific Drum and Percussion?
Pesticide Data Program?
Programmed Data Processor? __________________ Den som siger ingenting er umuligt har aldrig prøvet at smække med en svingdør.
|
| Til top |
|
| |
ctacta Lukket konto

|
| Sendt: 22 Februar 2008 kl. 09:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Plasma Display Panel, gammel og velkendt betegnelse
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2285
|
| Sendt: 22 Februar 2008 kl. 10:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan ikke se, hvordan denne tråd skulle give en advarsel.
Jeg blev dog lidt forvirret over tabellen i første post, indtil jeg fulgte linket og kunne læse forklaringen på år til år kolonnen .
Om de er på vej ud i dyb krise, er jo ikke til at se ud af disse tal. Eksklusive produkter får jo aldrig de store markedsandele. Der nok kommet mere gang i plasma markedet, men dem som først får markedsandele er jo nok firmaer som Panasonic, men derfor kan Pioneer jo godt tjene penge. Nationale regnskaber betyder ikke en skid i internationale firmaer, pengene bliver flyttet rundt til de lande hvor der er lavest beskatning, sådan har det altid været og sådan vil det blive ved med at være. Regnskaberne bruges kun til at dunke de nationale afdelinger i hovedet så de henter flere og flere penge hjem til den store stygge ledelse og aktieejere.
__________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
HD-DVD: Fordi livet er for kort til regionskoder
PS3 fordi Bluray 24fps og HD-lyd er nice
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
| Sendt: 22 Februar 2008 kl. 10:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Rune|WildChild Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 937
|
| Sendt: 22 Februar 2008 kl. 10:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes problemet med din tråde ctacta er at du tager den negative tone og pacer den.. Du er altid ude med riven, efter alt og alle.. Derudover er det da et problem at du kigger på månedstal, og ikke ligefrem laver de store økonomiske analyser. Synes der er for meget menig mand leger finansøkonom og -analytiker, uden på nogen måde at have grundlaget for det.. Jeg tror jeg havde valgt at stille spørgsmålet en anden vej rundt, nemlig prøve at være lidt kritisk over for kilderne og så sige: "Jeg har læst følgende på [kilde], forholder det sig virkelig sådan osv osv" Synes du springer ned i konklusionen, glemmer dine kilder og kaster om dig til højere og venstre med fine termer det ikke lige virker som om du har 100 % styr på.. Derudover vil jeg dog sige at det er et ganske fornuftigt emne, tror bare det er din måde at tilgå emnerne på der p***er folk af, du er meget hurtig på aftrækkeren og skyder gerne med "løst krudt"  God debat!
__________________ Dynaudio Focus 140, Bladelius Tyr MKII, Rega Apollo, Xindak SC0.1
Mit setup
|
| Til top |
|
| |
ctacta Lukket konto

|
| Sendt: 22 Februar 2008 kl. 11:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Rune,
Syntes du der er en negativ tone i denne tråd? Det er få jeg har været ude med riven efter, Neeper tråden gik desværre over gevind, og det har jeg taget til mig, men denne her burde måske have startet med nedenstående pdf og grafen fra flatpanels.dk (som er kvartaler og ikke måneder)
http://pioneer.jp/corp/ir/finance/annual_report/pdf/annual_r eport07/2007e_22_70.pdf
I ovenstående pdf der er det jo tydeligt at Pioneer har problemer og store tab i CE divisionen, hvor PDP høre ind under, og da der er tal et par år tilbage, så kan man da godt på baggrund herfra se at den er gal. Den yderligere tilbagegang iflg. DisplaySearch vil påvirke de næste regnskab/resultat endnu mere negativt, og på et tidspunkt vil Pioneer jo være tvunget til at tage sin CE og tabgivende PDP division til efterretning, og måske trimme mere eller helt afvikle.
Jeg mener bestemt ikke der er tale om løs krudt, kan du ikke forklare nærmere? men måske er min tilgang til tingene lidt firkantet for andre, det må jeg tage til efterretning og forbedre så.
Venligst 
|
| Til top |
|
| |
Hilowfi Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 549
|
| Sendt: 22 Februar 2008 kl. 11:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Køb Pioneer det er klart det bedste billed efter min mening ( ejer selv SXE 436 lækker kvali) men det er vel hvordan man ser på både oknømisk og visuelt ellers stop denne debat Pioneer ved hvad de laver og det koster måske lidt ekstra og hvad så om de ikke sælger liget så mange som de har gjort der findes så mange analyser og det komme and på hvem der læser det og ikke mindst hvem der har skrevet det.
VH T __________________ Når du taler kan du kun sige noget du allerede ved. Når du lytter kan du lære hvad andre ved.
|
| Til top |
|
| |
torkild Udelukket fra forum

Produktionsteknikker, Dynaudio
Bruger siden: 15 Juli 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1309
|
| Sendt: 22 Februar 2008 kl. 22:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes at ctacta stiller et spændende spørgsmål på en sobre måde.
Det synd at produktchefen tager det personligt at "hans" virksomhed ikke sælger nok.
Tallene siger jo klart at de sælger for lidt !
Hvilken betydning for det for os der drømmer om en Pioneer skærm ?
__________________ Med denne udtalelse repræsentere jeg kun mig selv, og ikke Dynaudio.
|
| Til top |
|
| |
NillerViborg Lukket konto

Sound2Vision/LC Audio. Efter eget ønske!
Bruger siden: 17 Februar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 320
|
| Sendt: 22 Februar 2008 kl. 22:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
ctacta skrev:
witzel skrev:
| Jeg forstår ikke hensigten med denne tråd ? Kan du ikke uddybe det engang, Christian ? |
|
|
Hej Witzel,
, og det faktum at de taber markedsandele, i en tid lige nu hvor PDP oplever fremgang.
Det mener jeg er interessant at følge, snakke om, idet en Pioneer jo er det ypperste på marked og samme jo har ændret strategi fra midrange prissætning til mere eksklusiv.
|
|
|
Først til Witzel..: Du fandt på et tidspunkt ud af hvilket / hvilke firma'er jeg herinde representerer, og satte det på min profil. Fint med mig, jeg har ikke lagt skjul på det, og startede i sin tid for længe siden med at spørge til hvordan jeg blev sat til branchemedlem. Lidt lang indledning, og irelevant for tråden her, men jeg ku' være interesseret i CTACTA's tilhørsforhold - der er ikke nævnt noget firma e.l. ???
CTACTA / Christian..:
Pioneer har ikke lagt skjul på, at der inden for de sidste 2 år er luget uhyggeligt meget ud i mængden af forhandlere, og opsat krav og kriterier for at blive "godkendt". En satsning der skal højne kvalitet'en af kundernes total-oplevelse betydeligt, exclusivitet-wise - hvis i er med??. Dette sker / sket synkront i hele Europa / regionerne samtidig for at sikre ordentlige forhold. Samtidig kommer det nok ikke som nogen AHA-oplevelse at USA's økonomi ikke ligefrem et stormet fremad de sidste par år, hvilket vel logisk nok bidrager til at de dyreste varer taber markedsandele i USA, og i Europa indtil omlægningen af forhandlernettet er på plads - se på B&O's datidige forhandler-omlægning, den kostede osse dyrt til at starte med, men viste sig at være rigtig.
For mit eget vedkommende kan jeg kun sige, at i f.x. December har vi solgt _flere_!! pioneer skærme end Panasonic i min butik. De har stået ved siden af hindanden med billdede ( YouSee Kabel-TV ), og folk har selvstændigt - almindelige Hr. og Fru Danmark - valgt Pioneer'ne til trods for de højere priser. Så måske / sandsynligt at i det næste regnskab der bliver fremlagt vil man se en ændring i fordelingen af procenterne.
Kort om min baggrund, har jeg en lille uafhængig radiobutik i Viborg.
Lars / Sound2Vision A/S, Viborg ( www.s2v.dk )
|
| Til top |
|
| |
oo27 Forum Bruger

Bruger siden: 15 August 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 444
|
| Sendt: 23 Februar 2008 kl. 12:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
torkild skrev:
Det synd at produktchefen tager det personligt at "hans" virksomhed ikke sælger nok. Tallene siger jo klart at de sælger for lidt !
Hvilken betydning for det for os der drømmer om en Pioneer skærm ? |
|
|
Helt enig!
Hvis der er nogen der overreagerer eller opfører sig underligt må jeg da helt bestemt mene det er repræsentaten fra Pioneer!
For real, har jeg da aldrig oplevet en person der - udfra hans indlæg - repræsenterer Pioneer officielt herinde - gå i så små sko!
Hvis man er uening i den debat/sprgm. der bliver rejst er den eneste fornuftige reaktion da at argumentere sagligt og fagligt for, at modbevise det rejste emne. Ellers så lad da være at kommentere det.
Efter min bedste overbevisning, kan jeg ikke udlede af den første post at Ctata angriber Pioneer på nogen måde. Jeg synes da faktisk det er et ganske relevant spørgsmål der bliver rejst, og af en noget anden karakter end de sædvaneligt emner herinde.
Når jeg nu skal komme med min mening, kan jeg simpelthen ikke forstå den drejning de fleste tråde efterhånden tager herinde (og på mange andre fora). Der er af en eller anden grund en raserende "krig" mellem folk der køber Pana eller Pio. Af uranserlige årsager mener folk at de skal argumentere og forsvare deres køb af skærm til sidste blodsdråbe
Må indrømme jeg aldrig helt har forstået den indstilling. Det er klart man for det meste er glade for sit indkøb og man roser det - de fleste har jo ikke det helt voldsomme saglige sammenlignings grundlag. Men som jeg har luftet i andre tråde, mener jeg lige vi skal minde hinanden om at det er TV vi diskuterer ikke en ny rangordning af atomtallene eller NASA´s hemmeligholdelse af dit og dat (tænkt eksempel).
Buttom line: det er simpelthen for tyndt at fare sådan i flint over det emne der rejses i denne tråd samt alle de øvrige krige der verserer i efterhånden alle tråde herinde. __________________ Samsung LE-32R51B
Samsung HT-P70
|
| Til top |
|
| |
MoWa Forum Bruger

Bruger siden: 06 August 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 218
|
| Sendt: 23 Februar 2008 kl. 12:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
oo27 skrev:
torkild skrev:
Det synd at produktchefen tager det personligt at "hans" virksomhed ikke sælger nok. Tallene siger jo klart at de sælger for lidt !
Hvilken betydning for det for os der drømmer om en Pioneer skærm ? |
|
|
Helt enig!
Hvis der er nogen der overreagerer eller opfører sig underligt må jeg da helt bestemt mene det er repræsentaten fra Pioneer!
For real, har jeg da aldrig oplevet en person der - udfra hans indlæg - repræsenterer Pioneer officielt herinde - gå i så små sko!
Hvis man er uening i den debat/sprgm. der bliver rejst er den eneste fornuftige reaktion da at argumentere sagligt og fagligt for, at modbevise det rejste emne. Ellers så lad da være at kommentere det.
|
|
|
Helt enig, jeg blev meget chokeret over at læse indlæggene fra Pioneermanden - jeg kan virkelig ikke forestille mig, at det er noget der kan accepteres fra Pioneers side.
|
| Til top |
|
| |
oo27 Forum Bruger

Bruger siden: 15 August 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 444
|
| Sendt: 23 Februar 2008 kl. 12:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej - det må være en "Omme´r"
Jeg er af den opfattelse at hvis man virkelig vil repræsentere et brand offentligt, ja så må jobbet da gå ud på at profilere virksomheden så positivt som muligt. Jeg vil mene denne debat kunne være argumenteret i jorden meget nemt ved at tage bolden op og forklare hvordan tingene ser ud for Pio DK (siden det nu var dem der blev repræsenteret), og Pio Global som en samlet enhed. Det ville være på sin plads at argumentere sagligt og professionelt og behandle alle os potentielle kunder med en åbenhed og respekt som vi ellers som regel praktisere på sådanne åbne debat forums som dette.
Nu kan jeg se nogen der nævner at det er Pioneers salgschef der har været mand for de tidligere udtalelser - det kan simpelthen umuligt være sandt! __________________ Samsung LE-32R51B
Samsung HT-P70
|
| Til top |
|
| |
MoWa Forum Bruger

Bruger siden: 06 August 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 218
|
| Sendt: 23 Februar 2008 kl. 13:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
oo27 skrev:
|
Jeg er af den opfattelse at hvis man virkelig vil repræsentere et brand offentligt, ja så må jobbet da gå ud på at profilere virksomheden så positivt som muligt. Jeg vil mene denne debat kunne være argumenteret i jorden meget nemt ved at tage bolden op og forklare hvordan tingene ser ud for Pio DK (siden det nu var dem der blev repræsenteret), og Pio Global som en samlet enhed. Det ville være på sin plads at argumentere sagligt og professionelt og behandle alle os potentielle kunder med en åbenhed og respekt som vi ellers som regel praktisere på sådanne åbne debat forums som dette.
Nu kan jeg se nogen der nævner at det er Pioneers salgschef der har været mand for de tidligere udtalelser - det kan simpelthen umuligt være sandt!
|
|
|
Jeg kan google mig frem til at det er deres produktchef.
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 23 Februar 2008 kl. 13:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
MoWa skrev:
oo27 skrev:
|
Nu kan jeg se nogen der nævner at det er Pioneers salgschef der har været mand for de tidligere udtalelser - det kan simpelthen umuligt være sandt!
|
|
|
Jeg kan google mig frem til at det er deres produktchef.
|
|
|
hvilket måske ikke ligefrem gør ham til ekspert på på økonomien __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3050
|
| Sendt: 23 Februar 2008 kl. 13:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
brasch skrev:
| hvilket måske ikke ligefrem gør ham til ekspert på på økonomien |
|
|
Men alt andet lige gør ham mere ekspert på økonomien i Pioneer koncernen end en hvilken som helst anden der har postet i denne tråd.
Jeg synes forsvaret er meget reelt: Hvis man sælger mere end nogensinde før, er man så i krise fordi konkurrenternes vækst er endnu større? Pioneer har med omstruktureringerne af distributionen netop fokuseret på indtjening frem for markedsandele, så det burde ikke være noget større chok, hvis man ellers har fulgt lidt med, at de taber markedsandele til Panasonic. Det er bare ikke særligt relevant, for dén kamp har Pioneer opgivet for længst.
Jeg synes det er meget mere interessant at fokusere på hvad der sker for et brand som Philips, som er godt i gang med at køre sig selv i sænk. Pioneer har det ikke nemt, men de kæmper en brav kamp, og i mine øjne gør de det på de rigtige måder, med en udvikling der virker mere langsigtet end de fleste andre producenter (fokus på kvalitet og service frem for pris). Philips graver sig i mine øjne bare længere og længere ned. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |