|
Ingen fare..... ladelytterne på 331/332/333 var ikke noe generelt problem men kun knyttet til en begrenset serie med Philips kondensatorer benyttet i denne serien. Disse svigtet i løpet av kort tid (pga. lekkasje) og ble skiftet på garantien.
Lydsignaturen er også lik på 331/332/333, der er kun snakk om mere effekt. De er til å med laget for å kombineres ved biamping, f.eks. 331 på diskant/mellomtone og 333 i bass.
ML 331 lyder fantastisk bra også i dag og konstruksjonen ligger ikke tilbake for forsterkere produsert i 2008.... ta Gryphon som et eksempel.
Selv har jeg sammenlignet Mark Levinson 331 med Krell KAV 400xi på ProAc og jeg foretrakk den varme organiske lyden til Levinson fremfor Krell som ble for hårdt og koldt i mine ører. Mellomtonen til Levinson er fullt på høyden med gode rør.
Som alltid er dette en sammenheng av komponenter, lytterom og prsonlige preferanser.
winter skrev:
|
Krell ville jeg gaa efter.Den er nyere og har ikke samme svagheder som ML hvor ladelytterne skal skiftes.(331/332/333)
Man smag og behag.
|
|
|
|