Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2025 | 01:10   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: Højttalermåling for den fattige amatør (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Dennis Frie
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Maj 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 08 Marts 2009 kl. 00:57 | IP-adresse registreret  

HOLM Acoustics skrev:

Slettet

!

Det lyder da som lidt af en udfordring, men det lyder som om du har lidt af det nødvendige udstyr, så mon ikke det skulle kunne lade sig gøre.

Jeg har en loddekolbe med SMD loddespids hvis det er til nogen hjælp.

Til top Vis Dennis Frie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dennis Frie Besøg Dennis Frie's Websted

David
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 08 Marts 2009 kl. 02:23 | IP-adresse registreret  

Hold da op, hvor et dejligt initiativ fra Holm Acoustics.

Hvis da bare man boede på djævleøen (det er første gang tanken strejfer mig), var der hermed 4 tilmeldte.

Hvis der kommer et kit ud af det her, er jeg helt sikkert køber.
Til top Vis David's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af David Besøg David's Websted

Jan Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 November 2005
Lokalitet: København
Sendt: 08 Marts 2009 kl. 11:47 | IP-adresse registreret  

Det lyder meget tiltalende med en billig og kalibreret målemikrofon/-forstærker løsning, så den er jeg også med på.

SOXEN spørger den 6. marts, om der er nogle, som har erfaringer med Kirchners løsning.

Jeg har i et års tid benyttet den sammen med min Lyngdorf TDAI 2200, og syntes det virker rigtigt godt.

Det er meget nemt at benytte, det eneste upraktiske er donglen, som var defekt.

Her reagegrede Krichener dog rigtigt hurtigt - jeg havde fået sendt en ny fra Tyskland på 3 dage - en rigtig god servies!

Men hvor kan man dog bruge meget tid på at måle og korigerer, ikke kun på TDAI´en men også på møbler, tæpper, barn og kone;-)

Til top Vis Jan Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jan Nielsen

daniels
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 08 Marts 2009 kl. 11:55 | IP-adresse registreret  

Med hensyn til det Kirchner, hvilket kit skal man vælge?

I deres shop har de flere pakker, men kan ikke helt gennemskue hvad man får med hvad:

ATB PC Pro = 148€
ATB QC = 298£

Og under Audio Analyzer har de tre ATB 701 produkter. Hvad skal man bruge/vælge, hvis man vil lave sig en "stor"-pakke, så man kan "alt" hvad man skal bruge for at udmåle højttalere?

Kjeldsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Kjeldsens forbindelser

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 08 Marts 2009 kl. 12:10 | IP-adresse registreret  

Herligt at se den drejning tråden har taget. Og rigtigt godt at se HOLM's entusiasme.
Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

Dennis Frie
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Marts 2009 kl. 12:23 | IP-adresse registreret  

Kjeldsen skrev:
Herligt at se den drejning tråden har taget. Og rigtigt godt at se HOLM's entusiasme.

Ja så endte det alligevel med lidt DIY mikrofon-projekter, rigtig fedt
Til top Vis Dennis Frie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dennis Frie Besøg Dennis Frie's Websted

daniels
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Marts 2009 kl. 23:44 | IP-adresse registreret  

Håber vi kan finde et par stykker endnu.

Regnskabet ser fint ud.

Kan sagtens aftage to kit.
Har en mani med at skulle have to af alt, så man altid har en reserve

Dennis Frie
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Marts 2009 kl. 23:53 | IP-adresse registreret  

Jep, regnskabet ser meget fint ud.

Had angår wire-wrap rullerne er du meget velkommen til at få hvad der måtte blive tilbage - ingen problemer der.

Jeg håber meget vi kan finde lidt flere der kunne have interesse i pojektet, ellers må vi jo alle gå i daniels fodspor og købe 2 hver

m@dsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 December 2004
Sendt: 09 Marts 2009 kl. 07:53 | IP-adresse registreret  

Så hae jeg også meldtmig på. Så er vi snart nok til at det kan blive til virkelighed

m@dsen

Kjeldsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Kjeldsens forbindelser

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 09 Marts 2009 kl. 08:43 | IP-adresse registreret  

HOLM Acoustics skrev:
Måske vi skulle få skubbet denne tråd over i "Selvbyggeri" så der er flere der opdager den?

Jeg har allerede i sidste uge opfordret admin til at flytte tråden. Mon ikke den flyttes inden længe

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

daniels
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Marts 2009 kl. 12:19 | IP-adresse registreret  

Jeg vil, som før nævnt, gerne stille for to, da jeg skal hjælpe en kammerat igang med noget måleudstyr.

joesch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Oktober 2008
Sendt: 09 Marts 2009 kl. 13:53 | IP-adresse registreret  

Nå, så må jeg vel hellere bidrage og træde til som nr. 8. Jeg har godt nok lige bestilt mikrofon + ekstra 61a kapsler for en uge siden, men det kan vel ryge tilbage på ebay så. Pokkers til upassende tidspunkt at lancere dit tilbud Hr. Holm

Men jeg skal lige have afklaret én ting: Jeg har ikke en linje-indgang, men kun mikrofon-indgang i mit lydkort (Prodigy Cube), der vist allerede leverer de krævne volt. Hvordan harmonerer det med Holm-Mic'en, der kontrueres med tilhørende forforstærker?
Til top Vis joesch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af joesch

joesch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Oktober 2008
Sendt: 09 Marts 2009 kl. 15:28 | IP-adresse registreret  

Hej igen

Det er dælme osse svært for mig, at finde ud af ... med min begrænsede viden om volt og modstande og alt sådan noget djævelskab. Er jeg den eneste, der har de overvejelser?

Mikrofonindgangen er vist beregnet til Skype-telefon og deslige og med et multimeter på måler den så vidt jeg kan bedømme som den mikrofonindgang, der sidder i min bærbare, men forskelligt fra linje-indgangen i min pc (Live!-kort). Så hvis vi går ud fra den er en indgang i stil med andre mikrofon-indgange i folks bærbare ..? Hvis jeg tager Cube'n med kan du så evt. se, hvad der skal til ... så jeg ikke kommer i karambolage med noget?

Beklager, hvis jeg mudrer tråden helt til, men med en mikrofon i posten ved jeg ikke om jeg er på vej til at gå over åen efter vand.

Takker!

</SPAM>
Til top Vis joesch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af joesch

Greekstar
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 09 Marts 2009 kl. 16:41 | IP-adresse registreret  

Hmm. tror sq også jeg hopper på. så kan jeg hive en af kolberne med også.. og måske noget B&K mic?..

Dennis Frie
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Marts 2009 kl. 23:12 | IP-adresse registreret  

Det lyder som en meget fin måde at gøre det på - det skulle nødig ende med, at du står med en regning på 3-4000 kroner

For min skyld kan du bare sende reg. nr og kontonummer  - så skal jeg bare nok overføre pengene. Jeg stoler på dig

(Mail sendt om 2 min)

m@dsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 December 2004
Sendt: 10 Marts 2009 kl. 09:48 | IP-adresse registreret  

Dennis Frie skrev:
Det lyder som en meget fin måde at gøre det på - det skulle nødig ende med, at du står med en regning på 3-4000 kroner

For min skyld kan du bare sende reg. nr og kontonummer  - så skal jeg bare nok overføre pengene. Jeg stoler på dig

(Mail sendt om 2 min)

Det kan jeg godt tilslutte mig, det er ihvertfald det nemmeste for mig med bankoverførelse.

Mail er sendt.

m@dsen

janils
Branchemedlem
Branchemedlem
Pladespilleren.dk

Bruger siden: 02 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 10 Marts 2009 kl. 22:53 | IP-adresse registreret  

Hvis der bare mangler en enkelt, så melder jeg mig gerne på banen. Har jo allerede en af Holms fine mikrofoner, men kan godt bruge en mere. Jeg er med! 

Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 11 Marts 2009 kl. 14:09 | IP-adresse registreret  

Det er meget, meget træls at skulle kvæle et initiativ fra fødslen, som mange folk gerne ser være her. Ikke desto mindre har vi retningslinjer på forum som klart og tydeligt forbyder branchemedlemmer at reklamere på forum.

Her bliver reklameret med forskellige produkter fra Holm Acoustic(om de er non-profit eller ej gør en ingen forskel) og der bliver opslået et reklamearrangement hvor der vil blive fortalt om Holms Acoustics produkter.

Reglerne er lige for alle, og hvorvidt det er et godt initiativ eller ej, gør heller ingen forskel. Hvis andre branchemedlemmer ikke må, så må Holm Acoustic heller ikke. Jeg beklager overfor alle der har set frem til dette arrangement, men beder om forståelse for at HIFI4ALL har nogen regler, vi ikke kan eller vil bøje i ny og næ.

Tråden må gerne gå videre, men er ikke åben for diskussion ift. denne beslutning.

Mvh

Til top Vis Mastervol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mastervol

Dennis Frie
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Marts 2009 kl. 14:30 | IP-adresse registreret  

Det er desværre helt korrekt at Holm Acoustic er et branchemedlem. Jeg synes dog det er synd at en person der har så stor viden inden for et specifikt emne ikke kan få lov til at lave en hygge aften for lidt hifi-interesserede hvor der forklarers om lydmåling og samtidig bliver givet hjælp til at sætte noget billigt måleudstyr sammen - blot fordi han er branchemedlem. Det virker helt grotesk.

Holm Acoustic tilbyder et non-profit projekt. At han samtidig vil fortælle om lydmåling, da han har ekspertisen til det synes jeg da er utrolig lækkert. Det er rigtigt, at der vil blive fortalt om nogle af hans freeware programmer - men det kan jeg ganske simpel ikke se problemet i. Måske vi bliver fristet til at bruge hans freeware programmer i stedet for andre?

Hvis der fra hifi4all's side ikke kan accepteres at personer der virkelig ved en masse om hifi (som typisk er folk der er inden for brancen) er aktive og nu og da frivilligt tilbyder at hjælpe er der da et eller andet helt galt.

Jeg har indtil videre været rigtig glad for hifi4all og aldrig set noget forkert blive "redigeret/slettet", men jeg mener bestemt at det her er helt forkert.

Dennis Frie
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Marts 2009 kl. 14:34 | IP-adresse registreret  

David skrev:
Jan Nielsen indlæg er da også lige forsvundet?

Jep. Enten var hans indlæg en anelse for "groft" skrevet, eller også er det ikke tilladt at diskutere mastervolumes beslutning.

Under alle omstændigheder kan jeg godt forstå Jan Nielsens frustration og kan desværre kun give ham ret.

<< Forrige Side af 5 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes