Forfatter |
|
jero Forum Bruger

Bruger siden: 20 Maj 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 199
|
Sendt: 25 Februar 2008 kl. 11:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
Bruger siden: 02 Januar 2008 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 1404
|
Sendt: 25 Februar 2008 kl. 11:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kom til at købe sådan en sag igår: 
< =text/>setImgWidth();
__________________ Mvh Mathias Boesgaard
|
Til top |
|
|
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
|
Sendt: 25 Februar 2008 kl. 11:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvordan laver man et rigtigt billedeupload? Kan simpelthen ikke finde ud af det  __________________ Mvh Mathias Boesgaard
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
Sendt: 25 Februar 2008 kl. 11:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
MathiasFB skrev:

dobbeltklik på det lille billede så det bliver stort marker bilede ved at trække musen hen over det tryk ctrl+c (copy)
placer musemarkøren her på siden og tryk ctrl+v (paste)
Hvordan laver man et rigtigt billedeupload? Kan simpelthen ikke finde ud af det  |
|
|
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

|
Sendt: 25 Februar 2008 kl. 11:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
ftp://ftp.studer.ch/Public/Products/her et ftp site - brug explorer virker ikke med mozilla - der kan du downloade alle (stort set ) revox manualer - tillyke med din B77 - en herlig maskine - som skulle man tro filmskabere (filmen Munchen) allerede blev lavet i 1974 -  Så længe "villadsen" reperere maskiner er dine to største bekymringer hoveder og at skaffe nye bånd. Revox og Studer var lavet til at blive prof. serviceret løbende - derfor er der en del skodelektronik i som der ikke er så meget at gøre ved andet end at skifte det når det brænder af. Båndtansporten er lidt mere primitiv end på fx revox 700 - men lyden er i top - selv med 3½ som er din langsomme hastighed. Nogle revox maskiner A77 (og måske B77 - det kan jeg ikke huske) virker ikke hvis ikke der sidder et blindstik i fjernbetjeningsudtaget/stikket - det kan drive en helt ud af flippen hvis man ikke kan få l....til at virke og har overset sådan et manglende stik kan du tysk kan du rode lidt rundt her http://www.revoxforum.de/forum/
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

|
Sendt: 25 Februar 2008 kl. 12:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
til vintage QUAD fans er http://quadrevisionspot.blogspot.com/2008_02_01_archive.htmlstedet at søge inspiration - med respekt for Quad - hold jer fra britiske net audio - de f....r bare det gamle guld op med l..... løsninger Der er også en italiener der presser 2x80 watt ud af de gamle 303 - dont do it!
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

|
Sendt: 25 Februar 2008 kl. 12:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
PQR - måske er det ikke voigt piper men et forsøg på at efterligne Albatros (posselt og siden dantax)
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

|
Sendt: 25 Februar 2008 kl. 12:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
mirland skrev:
Ja, det er sgi et smukt rum Jeg fik godt nok et lille chok da jeg så størrelsen af "kummefryserne" i siderne! Nu er mit eget udstyr ikke så vintage at det gør noget, men det er rigtig skægt at lytte til og sammenligne lydidealer "før og nu".
Hmm, ku' være man sku' købe sig en bette TD-124 eller noget
|
|
|
er du seriøst interesseret i en TD 124 ? __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
Til top |
|
|
tube mania Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2380
|
Sendt: 25 Februar 2008 kl. 12:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til;pqrannes Lækkert drengeværelse du har. Minder i nogen grad om mit værksted. Det er ca samme størrelse og godt fyldt med gl motorcykel højtalere måleinstrumenter forstærkere og gamle radioer. Sådan et rum bør enhver mand have!
rib skrev:
Så længe "villadsen" reperere maskiner er dine to største bekymringer hoveder og at skaffe nye bånd.
------------------------------------------------------------ ---------------------------------------------
Nye hoveder har den og reparere kan jeg selv, en del bånd har jeg . Læse tysk kan jeg også. Tid mangler, men næste weekend....måske. Manden jeg købte den af havde fået skiftet hoveder i den(jeg fik de gamle med) for 6år siden. Nogle få timer efter gik den kold og har stået i et skab indtil jeg købte den. Anser ikke at den fejler noget særligt. En strømforsyning deffekt er meget nærliggende. Kan køre ,men ikke noget udslag på meterne og ingen lyd.
Takker for info.
Freddy skrev;
Det er en MK1-version. Jeg mener - i løse tal- at Revox lavede B77'eren fra ca. '78 - 86. Godt, at hovederne er i god stand ,da de jo kan være dyre at anskaffe. Resten af maskinen kan jo stort set fås i stumper, da
------------------------------------------------------------ ----------------------------------------------------
Jamen så må den jo godt være her. jeg var kommet i tvivl. Nye hoveder det må jo så være guld værd for mig når de er så svære at finde. MK1 er vel bedre endMK2
jero skrev;
På linket kan du få alle oplysninger du måtte ønske om din Revox
------------------------------------------------------------ ---------------------------------------------
Takker for et godt link hvor jeg også kan læse om mine G36'ere som jeg skal til at istandsætte.
mvh
|
Til top |
|
|
piobyte Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 2169
|
Sendt: 25 Februar 2008 kl. 12:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej pqrannes 
Det er en fryd for øjet , alt dit gear Jeg lytter selv 50% af tiden på grej fra ca 1970- ? i en skøn mix , det er ikke ringe .
__________________ http://www.piobyte.dk/MSV2
|
Til top |
|
|
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
|
Sendt: 25 Februar 2008 kl. 12:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
MathiasFB skrev:
dobbeltklik på det lille billede så det bliver stort
marker bilede ved at trække musen hen over det
tryk ctrl+c (copy)
placer musemarkøren her på siden og tryk ctrl+v (paste)
Hvordan laver man et rigtigt billedeupload? Kan simpelthen ikke finde ud af det 
|
|
|
|
|
|
Så virker det:
This image has been scaled down to fit your computer screen. Click on it to show it in the original size.
__________________ Mvh Mathias Boesgaard
|
Til top |
|
|
Sveske Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2337
|
Sendt: 25 Februar 2008 kl. 13:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nope, ikke her i hvert fald. Prøv at bruge min guide - linket står i min signatur
EDIT: okay, det virker. det var nok bare imageshack der havde fået sand i maskinen __________________
Guide til billedupload
|
Til top |
|
|
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 23 November 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1571
|
Sendt: 25 Februar 2008 kl. 14:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
tube mania skrev:
Til;pqrannes Lækkert drengeværelse du har. Minder i nogen grad om mit værksted. Det er ca samme størrelse og godt fyldt med gl motorcykel højtalere måleinstrumenter forstærkere og gamle radioer. Sådan et rum bør enhver mand have!
... |
|
|
Tak for de pæne ord. Jeg har min motorcykel ude i garagen: Moto Guzzi Nouvo Falcone fra ca. 1969. PQR __________________ Masser af vintage grej.
www.vintagehifi.dk
|
Til top |
|
|
LouBP Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2428
|
Sendt: 25 Februar 2008 kl. 14:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
pqrannes skrev:
LouBP skrev:
...
Og Alle de højtalere gør mig så gal i hovedet over at jeg ingen har pt 
|
|
|
Hej LouBP,
Sådan havde jeg det også for 4 år siden. I panik løb jeg ud og købte at par defekte, halvnye Mission gulvhøjttalere. Siden har jeg fundet højttalere rundt omkring - besøg genbrugsbutikkerne så tit du kan, der er ingen vej uden om - og har dobbelt så mange som du ser på billedet!
Peter Q.
|
|
|
Hvis du vidste hvor mange genbrug jeg besøger om dagen, føj da Men det er ikke så nemt når man ikke har særlig mange penge og ikke de store muligheder for at hente tingen osv. Og så er det ofte nogle lidt for dårlige højtalere der står rundt omkring
Har heller ikke plads til et lager af højtalere, desværre __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
Til top |
|
|
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
|
Sendt: 25 Februar 2008 kl. 19:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
mirland skrev:
Ja, det er sgi et smukt rum Jeg fik godt nok et lille chok da jeg så størrelsen af "kummefryserne" i siderne! ...
|
|
|
Hej Mirland, Næste gang må du blive lidt længere, så du kan "dykke" ned i "kummefrysernes" univers! PQR __________________ Masser af vintage grej.
www.vintagehifi.dk
|
Til top |
|
|
niklasthedolphi Udelukket fra forum

Bruger siden: 13 Oktober 2007 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 217
|
Sendt: 25 Februar 2008 kl. 20:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
pqrannes skrev:
tube mania skrev:
... |
|
|
Tak for de pæne ord.
Jeg har min motorcykel ude i garagen: Moto Guzzi Nouvo Falcone fra ca. 1969.
PQR
|
|
|
Haleluja................................................. Sådan en har jeg også haft blandt mange andre Italienere!!! Er din med twin spark og 620ccm eller er den standard? Har den drejet svinghjul og hullet skjold? Hvad med kølede bremser. Har den Harley 750 fiskehale udstødning eller den originale med dobbelt dæmperrør? Smid gerne et billede af din maskine. Fed cykel. "dolph"
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

|
Sendt: 25 Februar 2008 kl. 20:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lad os straks inden "moderatoren" indgriber slå fast at vintage motocyler i den grad har noget med vintage hifi at gøre og det derfor er essentielt vigtigt at vi får lov til at poste billeder af PQRs Moto Guzzi - Jeg glemmer aldrig da de slettede men bedstefars Cortina fra 1963
|
Til top |
|
|
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
|
Sendt: 25 Februar 2008 kl. 22:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
niklasthedolphi skrev:
Haleluja.................................................
Sådan en har jeg også haft blandt mange andre Italienere!!! Er din med twin spark og 620ccm eller er den standard? Har den drejet svinghjul og hullet skjold? Hvad med kølede bremser. Har den Harley 750 fiskehale udstødning eller den originale med dobbelt dæmperrør?
Smid gerne et billede af din maskine.
Fed cykel.
"dolph"
|
|
|
Mens vi venter på at administratorerne vågner op og kommer efter os, skynder jeg mig lige at svare: Ja, den er med twin spark (to tændrør), ja, den er boret op fra 500 cc til vist nok 580 cc ja, svinghjulet er drejet ned og den er hidsig! nej, skoldet er ikke hullet, men jeg har tænkt på at male det sort! Bremserne er standard. Jeg har ikke den original dobbelte (og kedelige bessefar-) potte på, men en kort åben englænderpotte. Den er sortmalet og lidt rat (som det hedder). Jeg vover at smide et lille-bitte billede op her og tier så (administrator!) om dette for ever after:  PQR __________________ Masser af vintage grej.
www.vintagehifi.dk
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

|
Sendt: 25 Februar 2008 kl. 23:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
man må vel ikke kalde det en kværn når de er italiensk og riskoger er forbeoldt japanerne så jeg springer ud i at sige bello fantastico del motociclo til moderator: lyden af en kort engelsk orgelpibe på en italiener er som at smide startkabler i en black widow tonearm - det bliver ikke bedre
|
Til top |
|
|
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
|
Sendt: 26 Februar 2008 kl. 07:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b, du har ret, vi skal trække tråden tilbage til noget med lyd. Et sted står der sådan her om Nuovoen: "Immediate pick-up when you crack the throttle at low speed. See a gap
and it's yours. Immediate respect from other road users when you open
the throttle. The bike is loud, in a friendly booming kind of way. The
sound of the exhaust as you pull away from the lights seems to panic
car drivers into lifting off" Jeg fandt en legendarisk MD 441u3 Sennheiser mikrofon den anden dag, måske skulle jeg bruge den og få lavet en optagelse (på min RT-909) af lyden min Nuovo? Indtil da er her lyden (og billeder) af en velstrimmet Nouvo FalconeNB: dette klip er ikke optaget med en ordentlig mikrofon men med en build-in kamera mikrofon; jeg skylder jer en optagelse med ordentligt grej, der viser, hvor dybt en Nuovo går ned! PQR
__________________ Masser af vintage grej.
www.vintagehifi.dk
|
Til top |
|
|