Forfatter |
|
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
Sendt: 26 Februar 2008 kl. 08:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
oh yes ! lad os få den Sennheiser på banen så vi kan få et ukomprimeret soundtrack hvor man kan høre alle de italienske heste på en gang - full throttle and no looking back
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
Til top |
|
|
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 23 November 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1571
|
Sendt: 26 Februar 2008 kl. 08:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
oh yes ! lad os få den Sennheiser på banen så vi kan få et ukomprimeret soundtrack hvor man kan høre alle de italienske heste på en gang - full throttle and no looking back
|
|
|
26 italienske heste (målt på baghjulet) ved 4.000 rystende omdr/m.! Jeg bliver helt oplivet og tror at Nagraen fra arbejde skal med ind over denne storslåede optagelse! PQR __________________ Masser af vintage grej.
www.vintagehifi.dk
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

|
Sendt: 26 Februar 2008 kl. 09:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
DET BLIVER STORT  og underlægningsmusik mixet in over i baggrunden fx. lidt italiensk 60er prog-rock 
|
Dedicato a... - LP |

|
La band improvvisò una jam cacofonica di 18 minuti, Le Ultime Parole di Brandimarte (con l’avvertenza "da ascoltarsi con la tv accesa, senza volume"), dal loro unico album Dedicato A (1967), una delle tracce più sperimentali dell’epoca. Der opfordres altså til at lytte til musikken, med tv'et tændt <(sidstnævnte dog uden lyd) - da vi allerede er over i fusion tror jeg at det er den helt rigtige underlægningsmusik til din "Moto" __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
Til top |
|
|
mirland Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1076
|
Sendt: 26 Februar 2008 kl. 09:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
mirland skrev:
Ja, det er sgi et smukt rum Jeg fik godt nok et lille chok da jeg så størrelsen af "kummefryserne" i siderne! Nu er mit eget udstyr ikke så vintage at det gør noget, men det er rigtig skægt at lytte til og sammenligne lydidealer "før og nu".
Hmm, ku' være man sku' købe sig en bette TD-124 eller noget
|
|
|
er du seriøst interesseret i en TD 124 ?
|
|
|
Ja, det har jeg været længe, og har også kigget en del på Janils' men synes plinten er træls... __________________ System | Mirland.dk | Bitter@MySpace
|
Til top |
|
|
mirland Forum Bruger

|
Sendt: 26 Februar 2008 kl. 10:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
pqrannes skrev:
mirland skrev:
Ja, det er sgi et smukt rum Jeg fik godt nok et lille chok da jeg så størrelsen af "kummefryserne" i siderne! ...
|
|
|
Hej Mirland,
Næste gang må du blive lidt længere, så du kan "dykke" ned i "kummefrysernes" univers!
PQR
|
|
|
Jotak - det ville da være spændende! __________________ System | Mirland.dk | Bitter@MySpace
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

|
Sendt: 26 Februar 2008 kl. 10:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
mirland skrev:
r-l-b skrev:
mirland skrev:
Ja, det er sgi et smukt rum Jeg fik godt nok et lille chok da jeg så størrelsen af "kummefryserne" i siderne! Nu er mit eget udstyr ikke så vintage at det gør noget, men det er rigtig skægt at lytte til og sammenligne lydidealer "før og nu".
|
|
|
|
|
|
Ja, det har jeg været længe, og har også kigget en del på Janils' men synes plinten er træls...
|
|
|
min er med original ortofon plint med guld-logo.skiftt-badge i højre hjørne og original arm der har sme fatning og som passer perfect til spu - der er en version 1 (den flotteste) er det sådan en di kigger efter eller leder du efter en mod'ed i monsterplint etc? __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
Til top |
|
|
mirland Forum Bruger

|
Sendt: 26 Februar 2008 kl. 10:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
mirland skrev:
r-l-b skrev:
mirland skrev:
|
|
|
|
|
|
Ja, det har jeg været længe, og har også kigget en del på Janils' men synes plinten er træls...
|
|
|
min er med original ortofon plint med guld-logo.skiftt-badge i højre hjørne og original arm der har sme fatning og som passer perfect til spu - der er en version 1 (den flotteste) er det sådan en di kigger efter eller leder du efter en mod'ed i monsterplint etc?
|
|
|
Jeg tror faktisk at jeg allerhelst vil have en "original" så jeg kender udgangspunktet  __________________ System | Mirland.dk | Bitter@MySpace
|
Til top |
|
|
niklasthedolphi Udelukket fra forum

Bruger siden: 13 Oktober 2007 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 217
|
Sendt: 26 Februar 2008 kl. 12:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
pqrannes skrev:
r-l-b skrev:
|
|
|
26 italienske heste (målt på baghjulet) ved 4.000 rystende omdr/m.!
Jeg bliver helt oplivet og tror at Nagraen fra arbejde skal med ind over denne storslåede optagelse!
PQR
|
|
|
Hvis nu du skulle finde på at lave en lydoptagelse med din Nagra og måske et sæt Roede mikrofoner eller Neumann alt efter hvad du finder bedst, så justér lige tomgangen først så Falconen viser hvad den er så god til, nemlig, uden at dø, at kunne beherske en tomgang så langt nede som var det en Hundested motor med glædehoved som vi kendte dem fra fiskekutterne i 50'erne og 60'erne. Prøv at lyt her eller her. "dolph"
|
Til top |
|
|
tube mania Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2380
|
Sendt: 29 Februar 2008 kl. 19:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så kom Revox B77'eren til live(idag). Det var bare totalt svigt i tape-source selektoren. Jeg skilte apparatet og rensede alle kontakter og den spiller nu som en drøm.
mvh __________________ Rørforstærker diy185W|McIntoshMR71|Luxman SQ38|Marantz 2500|TEACVRDS 10|Rectilinear High Boy+
AMT1Air Motion Transformer|FisherX101 rør|Pioneer SX1080|AVO-MK4 tubetester|HP3580A audio-analyzer
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

|
Sendt: 29 Februar 2008 kl. 21:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
tube mania skrev:
Så kom Revox B77'eren til live(idag). Det var bare totalt svigt i tape-source selektoren. Jeg skilte apparatet og rensede alle kontakter og den spiller nu som en drøm.
mvh |
|
|
hej Tube Mania Tillykke med din B77 Prøv en sjov øvelse - tag en CD der lyder kedelig fladt og kedelig som fx. Bridge over troubled water med Simon and Garfunkle Spild den over på bånd på 7½ og lyt __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
Til top |
|
|
Scatcat Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2539
|
Sendt: 29 Februar 2008 kl. 21:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
pqrannes skrev:
Vintage hifi er fedt. Hvorfor?
Det lyder bedre end nyt hifi Det ser bedre ud end nyt hifi Det er (almindelige vis) billigere end nyt hifi.
Viva vintage!

De observanter kan få øje på dette:
Jealvox sound monitors (trevejshorn) Sansui au-9900 forstærker Sansui tu-9900 tuner (dog bag de hvide højttalere) 2 stk. Philips AG9015 rør (OTL) forstærkere (den ene er bare på besøg for at blive løbet langsomt i gang!) Scandyna (Dynaco!) A-25 højttalere Acoustic Research AR-6 højttalere Acoustic Research AR-14 højttalere Pioneer RT-909 spolebåndoptager Luxman PD272 grammofon Thorens TD126 mkII grammofon Heathkit AR-15 Receiver NAD 2030 forstærker Sansui QS-500 quadrofoni-bagforstærker
Plus en nyere dvd-afspiller (Pioneer), en stor ældre Denon CD-afspiller, samt en mindre Sony ES cd-afspiller.
Alt er i brug i en 2-3 setups med fælles input, samt vintage 5.1 surround (fjernsynet rulles frem!)
Det hvide voight pipes agtige højttalere har jeg fået i dag. Jeg ved ikke hvad de egentlig er og det virker som om at 5'' vifaerne i dem er blevet lidt stive!
En dag, hvor lyset er bedre og jeg har ryddet mere op, får jeg en rigtig præsentationstråd. Dette må række ind til videre!
Peter Q.
|
|
|
For hulen da et rum Også med en PD-272. RESPEKT  __________________ Mvh Michael
"Det er underordnet hvad du har, bare du er tilfreds og det lyder godt"
|
Til top |
|
|
LouBP Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2428
|
Sendt: 29 Februar 2008 kl. 21:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
tube mania Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2380
|
Sendt: 29 Februar 2008 kl. 23:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-i-b skrev;
Prøv en sjov øvelse - tag en CD der lyder kedelig fladt og kedelig som fx. Bridge over troubled water med Simon and Garfunkle
Spild den over på bånd på 7½ og lyt
Jamen det vil jeg da prøve og tak
---------------------------------- LouBP skrev;
For djævlan pqrannes, r-l-b og Tube mania, hvor ville jeg gerne se jeres set-ups!
Det ka vi da nok finde ud af . Vi bor jo i samme lands-del....næsten.
mvh
__________________ Rørforstærker diy185W|McIntoshMR71|Luxman SQ38|Marantz 2500|TEACVRDS 10|Rectilinear High Boy+
AMT1Air Motion Transformer|FisherX101 rør|Pioneer SX1080|AVO-MK4 tubetester|HP3580A audio-analyzer
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

|
Sendt: 02 Marts 2008 kl. 15:45 | IP-adresse registreret
|
|
|

Det er et smukt syn PQR - er det et bashorn der munder ud i taget over den venstre voigt pipe eller er det dit vindue 
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
Til top |
|
|
MSG1979 Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2007 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 646
|
Sendt: 02 Marts 2008 kl. 15:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
pqrannes skrev:
Det overrasker nok ingen der følger denne sektion af hifi4all.dk, at jeg gør i vintage.

De observanter kan få øje på dette:
Jealvox sound monitors (trevejshorn) Sansui au-9900 forstærker Sansui tu-9900 tuner (dog bag de hvide højttalere) 2 stk. Philips AG9015 rør (OTL) forstærkere (den ene er bare på besøg for at blive løbet langsomt i gang!) Scandyna (Dynaco!) A-25 højttalere Acoustic Research AR-6 højttalere Acoustic Research AR-14 højttalere Pioneer RT-909 spolebåndoptager Luxman PD272 grammofon Thorens TD126 mkII grammofon Heathkit AR-15 Receiver NAD 2030 forstærker Sansui QS-500 quadrofoni-bagforstærker
Plus en nyere dvd-afspiller (Pioneer), en stor ældre Denon CD-afspiller, samt en mindre Sony ES cd-afspiller.
Alt er i brug i en 2-3 setups med fælles input, samt vintage 5.1 surround (fjernsynet rulles frem!)
Det hvide voight pipes agtige højttalere har jeg fået i dag. Jeg ved ikke hvad de egentlig er og det virker som om at 5'' vifaerne i dem er blevet lidt stive!
En dag, hvor lyset er bedre og jeg har ryddet mere op, får jeg en rigtig præsentationstråd. Dette må række ind til videre!
Peter Q.
|
|
|
hvad er det for forstærker der står lige under pladespiller i højre side?
|
Til top |
|
|
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 23 November 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1571
|
Sendt: 02 Marts 2008 kl. 16:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej og tak til alle for de flinke kommentarer. Jeg er lige kommet hjem fra en weekendtur til de østlige provinser (er det København den store by dér hedder?) og ikke mindst Neil Young koncerten i Falconer i torsdag. HOLD DA HELT KÆFT! Det var bare så godt. Til r-l-b: det er bare et lille loftsvindue du kan se bag den venstre voigt(sagtige) pibe Til MSG1979: Forstærkren til højre under Thorens 126eren er en oldgammel (1960) Philips AG9015 rørforstærker, som foruden OTL (OutputTransformerLess) udgange der kræver 800 ohms højttalere (som jeg også har men ikke bruger) ogse har alm. 8/16 ohms udgange, som trækker mine kummefryser store trevejshorn. Peter Q. EDIT: man kan evt. læse (på hollandsk dog) om philipsforstærkeren her.
__________________ Masser af vintage grej.
www.vintagehifi.dk
|
Til top |
|
|
MSG1979 Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2007 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 646
|
Sendt: 02 Marts 2008 kl. 16:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja vintage lever!
Folk er ved at være trætte af den kliniske og kolde musikformidling som mange anlæg idag formidler. Efterspørgslen på vintage grej er større end nogensinde. Meget af det grej jeg har og har haft er inden for de sidste 2 år steget med op til 400%.
Jeg er selv på bølgen og har været det i mange år. :)
smid modeller og mærker op herinde som vi skal kigge efter :)
|
Til top |
|
|