| Forfatter |
|
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
Bruger siden: 02 Januar 2008 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 1405
|
| Sendt: 27 Februar 2008 kl. 08:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
abel skrev:
Er jeg virkelig den eneste der aldrig ville eje de kasser, og syntes de er tude grimme?
Lidt lige som da VW re-lancerede deres folkevogn bobbel - lad nu ting der HAR være moderne blive i den tidsalder hvor de høre til. Vil folk have træ-sider på deres HiFi, så lad dem købe HiFi fra dengang hvor det var moderne - dét er stil! |
|
|
Ja det er du! 
VW's "New Beetle" er da meget fræk, og det synes jeg også at ovenstående Yamaha sæt er. Måske ikke mit førstevalg, men alligevel ganske spændende, og et "friskt" pust. __________________ Mvh Mathias Boesgaard
|
| Til top |
|
| |
flpdk Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 Juni 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 919
|
| Sendt: 27 Februar 2008 kl. 08:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
I sort er sættet meget pænere. Iøvrigt leveres og købes rigtig hifi altid i sort. Sølv-designet har altid for mig været noget fimset. __________________ Mvh Flemming
|
| Til top |
|
| |
rskriver Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2315
|
| Sendt: 27 Februar 2008 kl. 10:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sjovt..
Sad så sent som i går og undrede mig over, hvorfor der ikke var nogen producenter der prøvede at lave vintage-look på nyt udstyr..
Personligt synes jeg ikke lige disse to modeler ser specielt fede ud, men smag og behag.. stadig et fedt initiativ fra yamaha
EDIT: http://www.hificlassic.dk/billeder/gallerier/denon10001500.j pg << mit sæt
|
| Til top |
|
| |
hi-sonny-fi Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1886
|
| Sendt: 27 Februar 2008 kl. 16:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
MathiasFB skrev:
abel skrev:
Er jeg virkelig den eneste der aldrig ville eje de kasser, og syntes de er tude grimme?
Lidt lige som da VW re-lancerede deres folkevogn bobbel - lad nu ting der HAR være moderne blive i den tidsalder hvor de høre til. Vil folk have træ-sider på deres HiFi, så lad dem købe HiFi fra dengang hvor det var moderne - dét er stil! |
|
|
Ja det er du! 
VW's "New Beetle" er da meget fræk, og det synes jeg også at ovenstående Yamaha sæt er. Måske ikke mit førstevalg, men alligevel ganske spændende, og et "friskt" pust.
|
|
|
Nej han er ej.
Syntes også de er "tudegrimme" hehe. Heller ikke min smag må jeg nok indrømme.
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 27 Februar 2008 kl. 16:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er sgu et stiligt sæt. Spiller det lige så godt som det ser ud?
|
| Til top |
|
| |
Sveske Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2337
|
| Sendt: 27 Februar 2008 kl. 16:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hi-Sonny-Fi skrev:
MathiasFB skrev:
abel skrev:
| Er jeg virkelig den eneste der aldrig ville eje de kasser, og syntes de er tude grimme? Lidt lige som da VW re-lancerede deres folkevogn bobbel - lad nu ting der HAR være moderne blive i den tidsalder hvor de høre til. Vil folk have træ-sider på deres HiFi, så lad dem købe HiFi fra dengang hvor det var moderne - dét er stil! |
|
|
Ja det er du! 
VW's "New Beetle" er da meget fræk, og det synes jeg også at ovenstående Yamaha sæt er. Måske ikke mit førstevalg, men alligevel ganske spændende, og et "friskt" pust.
|
|
|
Nej han er ej.
Syntes også de er "tudegrimme" hehe. Heller ikke min smag må jeg nok indrømme. |
|
|
De er langt fra optimale - mørkt træ og sort metal ville gøre meget!
Men jeg synes stadig de er bedre end mange alternativer __________________
Guide til billedupload
|
| Til top |
|
| |
lexus Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1037
|
| Sendt: 27 Februar 2008 kl. 17:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
synes det ser cool ud,nogle der har nogle erfaringer,
så lad os høre om dem
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 27 Februar 2008 kl. 17:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sveske skrev:
Hi-Sonny-Fi skrev:
MathiasFB skrev:
abel skrev:
| Er jeg virkelig den eneste der aldrig ville eje de kasser, og syntes de er tude grimme? Lidt lige som da VW re-lancerede deres folkevogn bobbel - lad nu ting der HAR være moderne blive i den tidsalder hvor de høre til. Vil folk have træ-sider på deres HiFi, så lad dem købe HiFi fra dengang hvor det var moderne - dét er stil! |
|
|
Ja det er du! 
|
|
|
Nej han er ej.
Syntes også de er "tudegrimme" hehe. Heller ikke min smag må jeg nok indrømme.
|
|
|
De er langt fra optimale - mørkt træ og sort metal ville gøre meget! Men jeg synes stadig de er bedre end mange alternativer |
|
|
Hvilket alternativer. Ægte Vintage?
|
| Til top |
|
| |
Sveske Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Februar 2008 kl. 17:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ej nu rabler det da for dig!
Men jeg ville da foretrække det sæt der (eller i hvert fald forstærkeren) frem for f.eks. et krellmonster eller Rega Cursa eller endda en NAD. Men det er jo nok bare mig (læs: ikke dig) __________________
Guide til billedupload
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 27 Februar 2008 kl. 17:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sveske skrev:
Ej nu rabler det da for dig! Men jeg ville da foretrække det sæt der (eller i hvert fald forstærkeren) frem for f.eks. et krellmonster eller Rega Cursa eller endda en NAD. Men det er jo nok bare mig (læs: ikke dig)  |
|
|
Du kan da ikke samligne den Yamaha med et krellmonster.
Det jeg mener er at dette produkt er rimeligt unikt da man skal hend i ægte vintage for at finde samme målgruppe.
Konkurrenten vil da være det gamle l**t du kan få på DBA.dk
Så rabler det da hvis for dig din sveske. 
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 27 Februar 2008 kl. 18:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Forstærkeren har noget "uskyldigt" over sig - lidt ligesom gamle "Arena" produkter - eller skole-forstærkere - 60/tidlig 70er - CD'en er bare for fimset og en CD skuffe på retro udstyr skal lyde som døren på en Bentley (i overført betydning) og ikke være sådan en lille pjævset brevsprække
Sveske - hvad er det nu der ender med Tandberg hos dig - man skal sku bare se væk et par dage og så har Tanten fået omvendt jer alle sammen
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
LouBP Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2428
|
| Sendt: 27 Februar 2008 kl. 18:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
Forstærkeren har noget "uskyldigt" over sig - lidt ligesom gamle "Arena" produkter - eller skole-forstærkere - 60/tidlig 70er - CD'en er bare for fimset og en CD skuffe på retro udstyr skal lyde som døren på en Bentley (i overført betydning) og ikke være sådan en lille pjævset brevsprække
Sveske - hvad er det nu der ender med Tandberg hos dig - man skal sku bare se væk et par dage og så har Tanten fået omvendt jer alle sammen
|
|
|
Jeg ville skam heller ikke eje det sæt, det er ikke pænt, forsætærkeren er ok, men cd'en er tudegrim. Og så er det bøgefiner fandeme godt nok grimt, hvis amn gør noget skal man gøre det ordenligt. som nogen nævnte minder det mig om de Eltax højtalere
Hvad? Skal sveske ha Tandberg eller hva? __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
| Til top |
|
| |
Sveske Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Februar 2008 kl. 18:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hi-Sonny-Fi skrev:
Sveske skrev:
Ej nu rabler det da for dig! Men jeg ville da foretrække det sæt der (eller i hvert fald forstærkeren) frem for f.eks. et krellmonster eller Rega Cursa eller endda en NAD. Men det er jo nok bare mig (læs: ikke dig)  |
|
|
Det jeg mener er at dette produkt er rimeligt unikt da man skal hend i ægte vintage for at finde samme målgruppe.
Så rabler det da hvis for dig din sveske.  |
|
|
Man kan da sagtens sammenligne designet på den forstærker der med krell. Det svarer jo til at forbyde at foretrække designet på en folkevogn frem for designet på en lamborghini, hvis man nu tilfældigvis foretrækker førstnævnte. Jeg lavede en sammenligning på nye produkter, så det havde været forkert at sammenligne med rigtig vintage (hviket jeg vil foretrække til hver en tid!)
EDIT: Det er egentlig fuldstændig åndssvagt, for jeg snakker i virkeligheden om den hypotetiske model med mørkt træ (a la rskriver). Det fik jeg så ikke lige givet udtryk for
Til r-l-b og LouBP: Bare rolig, så hurtigt er det heller ikke gået. Jeg ejer intet Tandberg, men jeg regner bestemt med at prøve noget på et tidspunkt - og ja, det er nok mest på grund af tantens propaganda, men det er også så hulens pænt. Jeg har faktisk kun hørt et tandbergprodukt så vidt jeg ved, og det var min fars gamle spolebåndsmaskine. Jeg var ikke gammel nok til at lægge mærke til lydkvaliteten - kun at det var sjovt at ind- og afspille i forskellige hastigheder. Den røg desværre ud i regnen (bogstavelig talt) og så på genbrugspladsen. Sammen med en lille, men vistnok ret fin samling optagelser
Øv øv øv! __________________
Guide til billedupload
|
| Til top |
|
| |
LouBP Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2428
|
| Sendt: 27 Februar 2008 kl. 19:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sveske skrev:
Hi-Sonny-Fi skrev:
Sveske skrev:
|
|
Så rabler det da hvis for dig din sveske. 
|
|
|
Man kan da sagtens sammenligne designet på den forstærker der med krell. Det svarer jo til at forbyde at foretrække designet på en folkevogn frem for designet på en lamborghini, hvis man nu tilfældigvis foretrækker førstnævnte. Jeg lavede en sammenligning på nye produkter, så det havde været forkert at sammenligne med rigtig vintage (hviket jeg vil foretrække til hver en tid!)
EDIT: Det er egentlig fuldstændig åndssvagt, for jeg snakker i virkeligheden om den hypotetiske model med mørkt træ (a la rskriver). Det fik jeg så ikke lige givet udtryk for
Til r-l-b og LouBP: Bare rolig, så hurtigt er det heller ikke gået. Jeg ejer intet Tandberg, men jeg regner bestemt med at prøve noget på et tidspunkt - og ja, det er nok mest på grund af tantens propaganda, men det er også så hulens pænt. Jeg har faktisk kun hørt et tandbergprodukt så vidt jeg ved, og det var min fars gamle spolebåndsmaskine. Jeg var ikke gammel nok til at lægge mærke til lydkvaliteten - kun at det var sjovt at ind- og afspille i forskellige hastigheder. Den røg desværre ud i regnen (bogstavelig talt) og så på genbrugspladsen. Sammen med en lille, men vistnok ret fin samling optagelser Øv øv øv! |
|
|
Der er vidst en fin Tandberg på Lauritz.com. Jeg gider slet ikke høre tandberg, nu har man læst så meget i den tråd man snart for nok __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
| Til top |
|
| |
Sveske Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Februar 2008 kl. 19:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 27 Februar 2008 kl. 19:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Sveske Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Februar 2008 kl. 19:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 27 Februar 2008 kl. 19:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sveske skrev:
a-what-what? Fået... det...? |
|
|
Det var en af de kedelige den der. Afsløret!!!
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 27 Februar 2008 kl. 19:30 | IP-adresse registreret
|
|
|