Emne: Bedste MP3-afspiller ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Allan. A Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 366
|
| Sendt: 27 Februar 2008 kl. 14:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
techtrino
Det ved jeg godt :) der er lige så mange meninger som der er mennesker.
Vil sgu gi dig ret i at Sonic stage og iTunes er noget være pis. Går helt klart ind for træk og slip metoden.
Men jeg kender vist ikke til desiie afspillere du omtaler. Men jeg har haft lejlighed til at teste den nye Sony, og jeg kan bestemt anbefale den.
Hvis man synes prisen er lidt i den forkerte ende, kan man evt. gå på kompromis med lagerkapaciteten og købe en 4 gb eller en 2 gb, men jeg ved faktisk ikke hvor stor forskel der er. __________________ /Allan
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1852
|
| Sendt: 27 Februar 2008 kl. 15:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sonys nye linie af afspillere bliver rost til skyerene på head-fi, så lyden på sådan en skulle være tip top...Sonicstage er også et levn fra fortiden
som sony ikke bruger mere....
Alt det der med drag n drop og Flac er ikke et problem på en Ipod, den skal bare rockboxes, så virker den også på den, i mine øjne, håbløs
gammeldags måde som dragn drop er, nu er det lidt ligegyldigt hvis man har 2 GB musik på sin afspiller, men har man, som jeg, en 30GB
afspiller er det altså lidt af et arbejde at fylde musik på, i vil aldrig nogensinde kunne overbevise mig om at det vil være lettere, end at lave en
playlist i Itunes og synkronisere med den, alene det arbejde der ligger i at skulle udvælge 3200 sange og fylde på (ud af 9000) er en plagsom
proces, så er det noget lettere at sige til Itunes tag den 4. og den 7. sang på hvert album og fyld på...
Itunes er da ikke verdens bedste program slet ikke, men det har altså nogle funktioner som er lysår foran dragn drop.
At sammenligne det med sonicstage er altså meget langt ude, Itunes virker det gør sonicstage ikke, det gør altså en forskel...
Nu ved jeg godt at jeg vil få at vide "jamen at Meizu og Cowon osv er bedre afspillere" det er også helt OK at anbefale dem, men så længe det
skal anbefales fordi man har et horn i siden på Apple og deraf sviner Ipods til, vil jeg forsvare Ipods til min sidste blodsdråbe, det må da kunne
lade sig gøre at anbefale et produkt uden at kritisere et andet ???
"Du skal vælge en meizu fordi Ipods spiller dårligere og deres program er noget l**t" det er sq ligesom at høre en valgkamp på tv, hvor man
hævder sig selv og sit budskab ved at kritisere de andres, det er sq sørgeligt.......Og mine øjne slet ikke et argument....
I bund og grund er det mig inderligt ligegyldigt hvilket produkt OP vælger, jeg synes bare det ville være rart med anbefalinger og argumenter på
et bare nogenlunde sagligt plan i stedet for "min far kan banke din far", underbyg da jeres argumenter med andet end at Itunes/Ipods er
dumme....
Det var så lige dagens sure opstød...
|
| Til top |
|
| |
Allan. A Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 366
|
| Sendt: 27 Februar 2008 kl. 15:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
My Point :)
Holder stadig på Sony´en __________________ /Allan
|
| Til top |
|
| |
jacobtc Forum Bruger

Bruger siden: 25 September 2007 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 174
|
| Sendt: 27 Februar 2008 kl. 15:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Claus-dk skrev:
Sonys nye linie af afspillere bliver rost til skyerene på head-fi, så lyden på sådan en skulle være tip top...Sonicstage er også et levn fra fortiden
som sony ikke bruger mere....
Alt det der med drag n drop og Flac er ikke et problem på en Ipod, den skal bare rockboxes, så virker den også på den, i mine øjne, håbløs
gammeldags måde som dragn drop er, nu er det lidt ligegyldigt hvis man har 2 GB musik på sin afspiller, men har man, som jeg, en 30GB
afspiller er det altså lidt af et arbejde at fylde musik på, i vil aldrig nogensinde kunne overbevise mig om at det vil være lettere, end at lave en
playlist i Itunes og synkronisere med den, alene det arbejde der ligger i at skulle udvælge 3200 sange og fylde på (ud af 9000) er en plagsom
proces, så er det noget lettere at sige til Itunes tag den 4. og den 7. sang på hvert album og fyld på...
Itunes er da ikke verdens bedste program slet ikke, men det har altså nogle funktioner som er lysår foran dragn drop.
At sammenligne det med sonicstage er altså meget langt ude, Itunes virker det gør sonicstage ikke, det gør altså en forskel...
Nu ved jeg godt at jeg vil få at vide "jamen at Meizu og Cowon osv er bedre afspillere" det er også helt OK at anbefale dem, men så længe det
skal anbefales fordi man har et horn i siden på Apple og deraf sviner Ipods til, vil jeg forsvare Ipods til min sidste blodsdråbe, det må da kunne
lade sig gøre at anbefale et produkt uden at kritisere et andet ???
"Du skal vælge en meizu fordi Ipods spiller dårligere og deres program er noget l**t" det er sq ligesom at høre en valgkamp på tv, hvor man
hævder sig selv og sit budskab ved at kritisere de andres, det er sq sørgeligt.......Og mine øjne slet ikke et argument....
I bund og grund er det mig inderligt ligegyldigt hvilket produkt OP vælger, jeg synes bare det ville være rart med anbefalinger og argumenter på
et bare nogenlunde sagligt plan i stedet for "min far kan banke din far", underbyg da jeres argumenter med andet end at Itunes/Ipods er
dumme....
Det var så lige dagens sure opstød...  |
|
|
Har en Ipod som jeg også have med på mødet... en nano 1.gen som siges at skulle have den bedste wolfson DAC af alle ipods, og vil stadig sige min Cowon lyder bedre... Her er min liste over Mp3 afspiller med plusser og minusser: Sony A818: + God afspiller, rigtig god lyd, mere varm end Cowon - Afspiller ikke FLAC eller noget ander lossless codec, jeg syntes den mærkes skrøbelig Cowon i7: + Rigtig god lyd, føles robust, behøves ikke at ampes da den har rigelig med kraft til lidt større hørebøffer - Nogle mener den har koldere lyd en Sony'en, lille skærm, Swing touch skal man vænne sig til Ipod: + Kan ampes, så den kommer op på samme lyd kvali som Sony'en og Cowon. Godt design, føles robust, og ja alle kender en Ipod sååå  - Det er en pengesluger hvis man skal have god lyd, det er kun Ipod Photo, 5.5 og Nano som kan Rockboxes, og ifølge mig er en HDD baseret Ipod ikke til at motionere med, som jeg kender mange som gør alligevel  Bare mine ord Jacob
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2515
|
| Sendt: 27 Februar 2008 kl. 16:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe vil ik svine ipods til, mener heller ik jeg har gjort, synes bare at folk idag ser dem som det eneste der er derude. Og ja skal man have meget plads så er en ipod da ok, og ja de kan rockboxes, så det er ik det. Men alt taget i betragning, så er de ikke i min opfattelse på højde med eks. Cowon. Synes bare de er mere fashion ikoner end afspillere, just my2cent.
|
| Til top |
|
| |
jacobtc Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Februar 2008 kl. 17:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
techtrino skrev:
| Hehe vil ik svine ipods til, mener heller ik jeg har gjort, synes bare at folk idag ser dem som det eneste der er derude. Og ja skal man have meget plads så er en ipod da ok, og ja de kan rockboxes, så det er ik det. Men alt taget i betragning, så er de ikke i min opfattelse på højde med eks. Cowon. Synes bare de er mere fashion ikoner end afspillere, just my2cent. |
|
|
Vil også mene det er fordi at Ipod jo ikke er en MP3 afspiller, men en Ipod! folk køber den. Det der så undrer mig er at hvorfor Apple smider kvalitets komponenter i, når folk udelukkende køber den udfra designet. Folk jeg kender er da fuldkommen ligeglad med om der er god lyd, de skal bare spille højt siger de! Deres forbistrede techno!
|
| Til top |
|
| |
darkless Forum Bruger

Bruger siden: 31 August 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 314
|
| Sendt: 27 Februar 2008 kl. 18:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
jacobtc, du skulle overveje at blive ørelæge eller fabrikant af høreapparater. Der kommer til at være en lind strøm af kunder om ganske få år pga. "højere-er-bedre" folket.
__________________ Chord DAVE -> Benchmark AHB2 -> Tannoy Canterbury GR + SVS PB13-Ultra
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
| Sendt: 27 Februar 2008 kl. 18:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
jacobtc skrev:
Claus-dk skrev:
Sonys nye linie af afspillere bliver rost til skyerene på head-fi, så lyden på sådan en skulle være tip top...Sonicstage er også et levn fra fortiden som sony ikke bruger mere....
Alt det der med drag n drop og Flac er ikke et problem på en Ipod, den skal bare rockboxes, så virker den også på den, i mine øjne, håbløs gammeldags måde som dragn drop er, nu er det lidt ligegyldigt hvis man har 2 GB musik på sin afspiller, men har man, som jeg, en 30GB afspiller er det altså lidt af et arbejde at fylde musik på, i vil aldrig nogensinde kunne overbevise mig om at det vil være lettere, end at lave en playlist i Itunes og synkronisere med den, alene det arbejde der ligger i at skulle udvælge 3200 sange og fylde på (ud af 9000) er en plagsom proces, så er det noget lettere at sige til Itunes tag den 4. og den 7. sang på hvert album og fyld på... Itunes er da ikke verdens bedste program slet ikke, men det har altså nogle funktioner som er lysår foran dragn drop.
Nu ved jeg godt at jeg vil få at vide "jamen at Meizu og Cowon osv er bedre afspillere" det er også helt OK at anbefale dem, men så længe det skal anbefales fordi man har et horn i siden på Apple og deraf sviner Ipods til, vil jeg forsvare Ipods til min sidste blodsdråbe, det må da kunne lade sig gøre at anbefale et produkt uden at kritisere et andet ???
"Du skal vælge en meizu fordi Ipods spiller dårligere og deres program er noget l**t" det er sq ligesom at høre en valgkamp på tv, hvor man hævder sig selv og sit budskab ved at kritisere de andres, det er sq sørgeligt.......Og mine øjne slet ikke et argument....
I bund og grund er det mig inderligt ligegyldigt hvilket produkt OP vælger, jeg synes bare det ville være rart med anbefalinger og argumenter på et bare nogenlunde sagligt plan i stedet for "min far kan banke din far", underbyg da jeres argumenter med andet end at Itunes/Ipods er dumme....
|
|
Har en Ipod som jeg også have med på mødet... en nano 1.gen som siges at skulle have den bedste wolfson DAC af alle ipods, og vil stadig sige min Cowon lyder bedre... Her er min liste over Mp3 afspiller med plusser og minusser:
Sony A818: + God afspiller, rigtig god lyd, mere varm end Cowon - Afspiller ikke FLAC eller noget ander lossless codec, jeg syntes den mærkes skrøbelig
Cowon i7: + Rigtig god lyd, føles robust, behøves ikke at ampes da den har rigelig med kraft til lidt større hørebøffer - Nogle mener den har koldere lyd en Sony'en, lille skærm, Swing touch skal man vænne sig til
Ipod: + Kan ampes, så den kommer op på samme lyd kvali som Sony'en og Cowon. Godt design, føles robust, og ja alle kender en Ipod sååå  - Det er en pengesluger hvis man skal have god lyd, det er kun Ipod Photo, 5.5 og Nano som kan Rockboxes, og ifølge mig er en HDD baseret Ipod ikke til at motionere med, som jeg kender mange som gør alligevel 
Bare mine ord
Jacob
|
|
|
Svjv. kan både gen. 3 og 4 også rockboxes. __________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
jacobtc Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Februar 2008 kl. 18:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper Juul skrev:
jacobtc skrev:
Claus-dk skrev:
Sonys nye linie af afspillere bliver rost til skyerene på head-fi, så lyden på sådan en skulle være tip top...Sonicstage er også et levn fra fortiden som sony ikke bruger mere....
Alt det der med drag n drop og Flac er ikke et problem på en Ipod, den skal bare rockboxes, så virker den også på den, i mine øjne, håbløs gammeldags måde som dragn drop er, nu er det lidt ligegyldigt hvis man har 2 GB musik på sin afspiller, men har man, som jeg, en 30GB afspiller er det altså lidt af et arbejde at fylde musik på, i vil aldrig nogensinde kunne overbevise mig om at det vil være lettere, end at lave en playlist i Itunes og synkronisere med den, alene det arbejde der ligger i at skulle udvælge 3200 sange og fylde på (ud af 9000) er en plagsom proces, så er det noget lettere at sige til Itunes tag den 4. og den 7. sang på hvert album og fyld på... Itunes er da ikke verdens bedste program slet ikke, men det har altså nogle funktioner som er lysår foran dragn drop.
Nu ved jeg godt at jeg vil få at vide "jamen at Meizu og Cowon osv er bedre afspillere" det er også helt OK at anbefale dem, men så længe det skal anbefales fordi man har et horn i siden på Apple og deraf sviner Ipods til, vil jeg forsvare Ipods til min sidste blodsdråbe, det må da kunne lade sig gøre at anbefale et produkt uden at kritisere et andet ???
"Du skal vælge en meizu fordi Ipods spiller dårligere og deres program er noget l**t" det er sq ligesom at høre en valgkamp på tv, hvor man hævder sig selv og sit budskab ved at kritisere de andres, det er sq sørgeligt.......Og mine øjne slet ikke et argument....
I bund og grund er det mig inderligt ligegyldigt hvilket produkt OP vælger, jeg synes bare det ville være rart med anbefalinger og argumenter på et bare nogenlunde sagligt plan i stedet for "min far kan banke din far", underbyg da jeres argumenter med andet end at Itunes/Ipods er dumme....
|
|
Har en Ipod som jeg også have med på mødet... en nano 1.gen som siges at skulle have den bedste wolfson DAC af alle ipods, og vil stadig sige min Cowon lyder bedre... Her er min liste over Mp3 afspiller med plusser og minusser:
Sony A818: + God afspiller, rigtig god lyd, mere varm end Cowon - Afspiller ikke FLAC eller noget ander lossless codec, jeg syntes den mærkes skrøbelig
Cowon i7: + Rigtig god lyd, føles robust, behøves ikke at ampes da den har rigelig med kraft til lidt større hørebøffer - Nogle mener den har koldere lyd en Sony'en, lille skærm, Swing touch skal man vænne sig til
Ipod: + Kan ampes, så den kommer op på samme lyd kvali som Sony'en og Cowon. Godt design, føles robust, og ja alle kender en Ipod sååå  - Det er en pengesluger hvis man skal have god lyd, det er kun Ipod Photo, 5.5 og Nano som kan Rockboxes, og ifølge mig er en HDD baseret Ipod ikke til at motionere med, som jeg kender mange som gør alligevel 
Bare mine ord
Jacob
|
|
|
Svjv. kan både gen. 3 og 4 også rockboxes. |
|
|
Det er rigtigt ja, men tror ikke de kan fås mere
|
| Til top |
|
| |
Anda8000 Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1416
|
| Sendt: 27 Februar 2008 kl. 23:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fordelen ved iPod er dog at man nemt kan benytte lineout til headamp... (Eneste grund til at jeg købte min) Jeg var også bange for at SKULLE bruge iTunes, men Winamp har support for i hvert fald nye iPods så nu bruger jeg kun iTunes til at opdatere firmware! Ripper i LAME, smider det i Winamp bibliotek og synkroniserer med iPod
|
| Til top |
|
| |
Maniitsoq Forum Bruger

Bruger siden: 25 Marts 2004 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 26
|
| Sendt: 02 Marts 2008 kl. 17:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er også ude og se efter en Mp3 afspiller, har haft en IPod 5th gen med 30 Gb. Jeg har været rimeligt tilfreds. Men nu er harddisken stået af  , jeg har ikke noget dårligt af sige om IPoden Men nu overvejre jeg at købe en Iriver Clix2 http://reviews.cnet.com/mp3-players/iriver-clix-4gb-second/4 505-6490_7-32327766.html eller en Cowon Iaudio7 http://reviews.cnet.com/mp3-players/cowon-iaudio-7-8gb/4505- 6490_7-32515729.html?tag=prod.txt.2 Måske en Samsung P2 http://reviews.cnet.com/mp3-players/samsung-yp-p2-8gb/4505-6 490_7-32588459.html?tag=box4505 Begge fordi de skulle have en rigtigt god lyd, P2 har jeg fået anbefalet da den også skulle have god lyd. Det skal siges at jeg ikke er ser film på den. - Rasmus
|
| Til top |
|
| |
jacobtc Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Marts 2008 kl. 17:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
jacobtc Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Marts 2008 kl. 17:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmmm  får en IDE! Hvad med at vi går ud til alle børnene med deres ipod, og sælger dem billige amps, lad os sige Cmoy eller mini3, på baggrund af at de kommer til at kunne sprige deres små ibuds, eller det andet  Ej okay, lidt syndt for dem...
|
| Til top |
|
| |
Skobbolop Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 197
|
| Sendt: 02 Marts 2008 kl. 17:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
techtrino skrev:
| Hehe vil ik svine ipods til, mener heller ik jeg har gjort, synes bare at folk idag ser dem som det eneste der er derude. Og ja skal man have meget plads så er en ipod da ok, og ja de kan rockboxes, så det er ik det. Men alt taget i betragning, så er de ikke i min opfattelse på højde med eks. Cowon. Synes bare de er mere fashion ikoner end afspillere, just my2cent. |
|
|
AMEN! enig med dig på alle punkter... hvis jeg skulle have en afspiller i dag ville jeg nok gå efter en Meizu A6 eller en af de nye sony afspillere.. iaudio7 lyder også spændende.. især den lange batterlevetid er imponerende (60 timer!), men er lidt skeptisk hvad angår brugerinterface og skærmstørrelse... pt. er jeg dog fint tilfreds med min iRiver Clix 2, selvom 8 gb er alt for lidt til mig forbrug...
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2515
|
| Sendt: 02 Marts 2008 kl. 18:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
hehe In nomine patris et filii et spiritus sancti
|
| Til top |
|
| |
FrederikS Forum Bruger

Bruger siden: 16 Februar 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 69
|
| Sendt: 04 Marts 2008 kl. 20:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe, har lige prøvet en ok LOD på en iPod idag og prøvet at høre forskellen på det i forhold til en Cowon iAudio i7. Faktisk lyder en i7 med 39/40 volumen amped bedre end en 5.0 generation amped via LOD. i7eren afsløre flere detaljer hvorimod iPod lyder lidt varmere med samme amp. Meget spas man kan have med DAPs + amps. Bægge lyder rigtig godt de er bare lidt forskellige.
Ville langt foretrække en 80 GB i7 med lineout men man kan åbenbart ikke få det bedste fra to verdener i en DAP :(
|
| Til top |
|
| |
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|