Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2025 | 10:50   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Vintage
 HIFI4ALL Forum : Vintage
Emne Emne: Buet plade til Paragon (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline
Sendt: 28 Februar 2008 kl. 21:50 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:
Sveske skrev:
r-l-b skrev:

bjørn skrev:

Og ganske rigtigt, den lyder så forfærdeligt at der kun er to muligheder, destruktion eller reexport til hjemlandet.

Kunne man ikke i forbindelse med reexport for paragon'en forudbetalt og købe en båd for pengene så man kan sejle den over atlanten - den er vist stadig noget af det dyrest hifi der er solgt på epay til dato

Hvor dyrt så?

kan ikke lige finde kilden, men på JBL herritage står der er de går til + 20.000 USD, jeg mener dog at have læst 49.000 USD på epay

Det er vist mere end den kostede i d.kr. midt i 70'erne, personligt ville jeg finde en sulten japaner med for mange lommepenge

Til top Vis bjørn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjørn

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 28 Februar 2008 kl. 23:38 | IP-adresse registreret  

bjørn skrev:
r-l-b skrev:
Sveske skrev:
r-l-b skrev:

bjørn skrev:

Og ganske rigtigt, den lyder så forfærdeligt at der kun er to muligheder, destruktion eller reexport til hjemlandet.

Kunne man ikke i forbindelse med reexport for paragon'en forudbetalt og købe en båd for pengene så man kan sejle den over atlanten - den er vist stadig noget af det dyrest hifi der er solgt på epay til dato

Hvor dyrt så?

kan ikke lige finde kilden, men på JBL herritage står der er de går til + 20.000 USD, jeg mener dog at have læst 49.000 USD på epay

Det er vist mere end den kostede i d.kr. midt i 70'erne, personligt ville jeg finde en sulten japaner med for mange lommepenge

Hello bjørn...

Paragon'en kostede lidt over kr. 40.000 i 1974. Jeg tør næsten ikke tænke på, hvad den ville koste i dag.

Efterhånden er det jo ikke ualmindeligt, at en dyr amerikansk højttaler i et almindeligt firkantet kabinet, med standardenheder af dansk eller norsk herkomst, koster 2-300.000 kroner. Såøhh...!

Hilsen

Niels L.

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Februar 2008 kl. 16:54 | IP-adresse registreret  

Nilau skrev:
bjørn skrev:
r-l-b skrev:
Sveske skrev:
r-l-b skrev:

bjørn skrev:

Hvor dyrt så?

Hello bjørn...

Paragon'en kostede lidt over kr. 40.000 i 1974. Jeg tør næsten ikke tænke på, hvad den ville koste i dag.

Efterhånden er det jo ikke ualmindeligt, at en dyr amerikansk højttaler i et almindeligt firkantet kabinet, med standardenheder af dansk eller norsk herkomst, koster 2-300.000 kroner. Såøhh...!

Hilsen

Niels L.

Det er da også en ualmindelig dårlig pengeanbringelse, så hellere kaste lidt midler efter den levende musik, den er under pres og så lyder det en "milliardmillion" gange bedre.

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 29 Februar 2008 kl. 16:59 | IP-adresse registreret  

Hold op med at piv.

Kender en der har malet sin hvid, og hans kone bruger den til blomsterbro.

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

Sveske
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 29 Februar 2008 kl. 17:44 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:

Hold op med at piv.

Tal pænt.

Puha, det lyder ikke som noget videre kønt syn

Guide til billedupload
Til top Vis Sveske's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sveske

bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Marts 2008 kl. 00:22 | IP-adresse registreret  

Sveske skrev:
jensen skrev:

Hold op med at piv.

Tal pænt.

Puha, det lyder ikke som noget videre kønt syn

Og japaneren vil slet ikke ha den i den tilstand, hvid, våd og jordslået

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 02 Marts 2008 kl. 00:21 | IP-adresse registreret  

bjørn skrev:
Nilau skrev:
bjørn skrev:
r-l-b skrev:
Sveske skrev:
r-l-b skrev:

bjørn skrev:

Hvor dyrt så?

Hello bjørn...

Hilsen

Niels L.

Det er da også en ualmindelig dårlig pengeanbringelse, så hellere kaste lidt midler efter den levende musik, den er under pres og så lyder det en "milliardmillion" gange bedre.

Det er da rigtigt, "bjørn"...

Vi gør da hva' vi kan, ikke? Lidt MNBB-jazz og Urquell...så kører A-linien! 

[Kører jazzbussen på mandag?]

Mvh.

Niels L.

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

pqrannes
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 23 November 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 02 Marts 2008 kl. 16:50 | IP-adresse registreret  

Så er chancen her igen på ebay (NB flotte billeder!).

Husk at lægge porto til den endelige pris

PQR

www.vintagehifi.dk
Til top Vis pqrannes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pqrannes

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 02 Marts 2008 kl. 18:03 | IP-adresse registreret  

Bjørn og andre der har hørt Paragonen - I skriver den lød a h.... til - kan i beskrive hvordan den lød dårligt ?
Buldrede den?, Pev den ? hylede den? raslede den? var den uklar mudret ? eller satanisk detaljeret?

hvad skald er til at trække den ?

Den er efter min mening mindst ligeså grim som noget møbel Finn Juhl har tegnet eller nogen isband Quistgaard ditto har begået

Poeten, designet af Finn Juhl
Designed by Finn Juhl for France & Sons, this stunning rosewood credenza features brilliant book matched grains, impeccable craftsmanship, and fine details throughoutnn Juhls iconic brushed nickel handles nicely punctuate the smooth glassy surface
The interior of the piece is lined in rosewood and included solid brass fittingsere are four drawers; two for files and two shallow drawers aboveo doors on either end allow for ample storage with adjustable shelvingnload=

Chieftain chair

Jens Quistgaard: Isspand

ak ak der har amerikanerne virkeligt skelet til dansk når det var værst

når ja vi skal lige have kalorius med paragon:

vern
Branchemedlem
Branchemedlem
Hificlassic.dk

Bruger siden: 01 November 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 28 Marts 2008 kl. 22:45 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:
Sveske skrev:
r-l-b skrev:

bjørn skrev:

Hvor dyrt så?

Der er et sæt meget flotte Paragon på Belgisk ebay til 7000 euro NU. De er lige sat ned fra euro 10000. stadig ingen bud.

Til top Vis vern's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vern

bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Marts 2008 kl. 12:16 | IP-adresse registreret  

vern skrev:
r-l-b skrev:
Sveske skrev:
r-l-b skrev:

bjørn skrev:

Hvor dyrt så?

Der er et sæt meget flotte Paragon på Belgisk ebay til 7000 euro NU. De er lige sat ned fra euro 10000. stadig ingen bud.

Det tror pokker, brugsværdien er tæt på nul

Obs, Paragon kommer ikke i sæt, det er én stereohøjttaler

bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Marts 2008 kl. 12:23 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:
Bjørn og andre der har hørt Paragonen - I skriver den lød a h.... til - kan i beskrive hvordan den lød dårligt ?
Buldrede den?, Pev den ? hylede den? raslede den? var den uklar mudret ? eller satanisk detaljeret?

hvad skald er til at trække den ?

Den er efter min mening mindst ligeså grim som noget møbel Finn Juhl har tegnet eller nogen isband Quistgaard ditto har begået

Poeten, designet af Finn Juhl
Designed by Finn Juhl for France & Sons, this stunning rosewood credenza features brilliant book matched grains, impeccable craftsmanship, and fine details throughoutnn Juhls iconic brushed nickel handles nicely punctuate the smooth glassy surface
The interior of the piece is lined in rosewood and included solid brass fittingsere are four drawers; two for files and two shallow drawers aboveo doors on either end allow for ample storage with adjustable shelvingnload=

Chieftain chair

ak ak der har amerikanerne virkeligt skelet til dansk når det var værst

når ja vi skal lige have kalorius med paragon:

Den høflige karakteristik er "uartikuleret" på den amerikanske måde. Det har sikket været meningen at den skulle fødes af en JBL forstærker

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes