Forfatter |
|
bjørn Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline Indlæg: 2916
|
Sendt: 28 Februar 2008 kl. 21:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
Sveske skrev:
r-l-b skrev:
bjørn skrev:
Og ganske rigtigt, den lyder så forfærdeligt at der kun er to muligheder, destruktion eller reexport til hjemlandet.
|
|
|
Kunne man ikke i forbindelse med reexport for paragon'en forudbetalt og købe en båd for pengene så man kan sejle den over atlanten - den er vist stadig noget af det dyrest hifi der er solgt på epay til dato |
|
|
Hvor dyrt så? |
|
|
kan ikke lige finde kilden, men på JBL herritage står der er de går til + 20.000 USD, jeg mener dog at have læst 49.000 USD på epay
|
|
|
Det er vist mere end den kostede i d.kr. midt i 70'erne, personligt ville jeg finde en sulten japaner med for mange lommepenge
|
Til top |
|
|
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3707
|
Sendt: 28 Februar 2008 kl. 23:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
bjørn skrev:
r-l-b skrev:
Sveske skrev:
r-l-b skrev:
bjørn skrev:
Og ganske rigtigt, den lyder så forfærdeligt at der kun er to muligheder, destruktion eller reexport til hjemlandet.
|
|
|
Kunne man ikke i forbindelse med reexport for paragon'en forudbetalt og købe en båd for pengene så man kan sejle den over atlanten - den er vist stadig noget af det dyrest hifi der er solgt på epay til dato |
|
|
Hvor dyrt så? |
|
|
kan ikke lige finde kilden, men på JBL herritage står der er de går til + 20.000 USD, jeg mener dog at have læst 49.000 USD på epay
|
|
|
Det er vist mere end den kostede i d.kr. midt i 70'erne, personligt ville jeg finde en sulten japaner med for mange lommepenge
|
|
|
Hello bjørn...
Paragon'en kostede lidt over kr. 40.000 i 1974. Jeg tør næsten ikke tænke på, hvad den ville koste i dag.
Efterhånden er det jo ikke ualmindeligt, at en dyr amerikansk højttaler i et almindeligt firkantet kabinet, med standardenheder af dansk eller norsk herkomst, koster 2-300.000 kroner. Såøhh...!

Hilsen
Niels L.
|
Til top |
|
|
bjørn Forum Bruger

|
Sendt: 29 Februar 2008 kl. 16:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nilau skrev:
bjørn skrev:
r-l-b skrev:
Sveske skrev:
r-l-b skrev:
bjørn skrev:
|
|
|
|
|
Hvor dyrt så? |
|
|
|
|
|
|
|
|
Hello bjørn...
Paragon'en kostede lidt over kr. 40.000 i 1974. Jeg tør næsten ikke tænke på, hvad den ville koste i dag.
Efterhånden er det jo ikke ualmindeligt, at en dyr amerikansk højttaler i et almindeligt firkantet kabinet, med standardenheder af dansk eller norsk herkomst, koster 2-300.000 kroner. Såøhh...!

Hilsen
Niels L.
|
|
|
Det er da også en ualmindelig dårlig pengeanbringelse, så hellere kaste lidt midler efter den levende musik, den er under pres og så lyder det en "milliardmillion" gange bedre.
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6645
|
Sendt: 29 Februar 2008 kl. 16:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hold op med at piv.
Kender en der har malet sin hvid, og hans kone bruger den til blomsterbro.
|
Til top |
|
|
Sveske Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2337
|
Sendt: 29 Februar 2008 kl. 17:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
Hold op med at piv.
|
|
|
Tal pænt.
Puha, det lyder ikke som noget videre kønt syn __________________
Guide til billedupload
|
Til top |
|
|
bjørn Forum Bruger

|
Sendt: 01 Marts 2008 kl. 00:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sveske skrev:
jensen skrev:
Hold op med at piv.
|
|
|
Tal pænt.
Puha, det lyder ikke som noget videre kønt syn  |
|
|
Og japaneren vil slet ikke ha den i den tilstand, hvid, våd og jordslået
|
Til top |
|
|
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3707
|
Sendt: 02 Marts 2008 kl. 00:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
bjørn skrev:
Nilau skrev:
bjørn skrev:
r-l-b skrev:
Sveske skrev:
r-l-b skrev:
bjørn skrev:
|
|
|
|
|
Hvor dyrt så? |
|
|
|
|
|
|
|
|
Hello bjørn...

Hilsen
Niels L.
|
|
|
Det er da også en ualmindelig dårlig pengeanbringelse, så hellere kaste lidt midler efter den levende musik, den er under pres og så lyder det en "milliardmillion" gange bedre.
|
|
|
Det er da rigtigt, "bjørn"...
Vi gør da hva' vi kan, ikke? Lidt MNBB-jazz og Urquell...så kører A-linien! 
[Kører jazzbussen på mandag?]
Mvh.
Niels L.
|
Til top |
|
|
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 23 November 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1571
|
Sendt: 02 Marts 2008 kl. 16:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er chancen her igen på ebay (NB flotte billeder!). Husk at lægge porto til den endelige pris  PQR
__________________ Masser af vintage grej.
www.vintagehifi.dk
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
Sendt: 02 Marts 2008 kl. 18:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bjørn og andre der har hørt Paragonen - I skriver den lød a h.... til - kan i beskrive hvordan den lød dårligt ? Buldrede den?, Pev den ? hylede den? raslede den? var den uklar mudret ? eller satanisk detaljeret? hvad skald er til at trække den ? Den er efter min mening mindst ligeså grim som noget møbel Finn Juhl har tegnet eller nogen isband Quistgaard ditto har begået   
ak ak der har amerikanerne virkeligt skelet til dansk når det var værst når ja vi skal lige have kalorius med paragon: 
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
Til top |
|
|
vern Branchemedlem

Hificlassic.dk
Bruger siden: 01 November 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 111
|
Sendt: 28 Marts 2008 kl. 22:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
Sveske skrev:
r-l-b skrev:
bjørn skrev:
|
|
|
|
|
Hvor dyrt så? |
|
|
|
|
|
Der er et sæt meget flotte Paragon på Belgisk ebay til 7000 euro NU. De er lige sat ned fra euro 10000. stadig ingen bud.
|
Til top |
|
|
bjørn Forum Bruger

|
Sendt: 29 Marts 2008 kl. 12:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
vern skrev:
r-l-b skrev:
Sveske skrev:
r-l-b skrev:
bjørn skrev:
|
|
|
|
|
Hvor dyrt så? |
|
|
|
|
|
Der er et sæt meget flotte Paragon på Belgisk ebay til 7000 euro NU. De er lige sat ned fra euro 10000. stadig ingen bud.
|
|
|
Det tror pokker, brugsværdien er tæt på nul
Obs, Paragon kommer ikke i sæt, det er én stereohøjttaler
|
Til top |
|
|
bjørn Forum Bruger

|
Sendt: 29 Marts 2008 kl. 12:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
Bjørn og andre der har hørt Paragonen - I skriver den lød a h.... til - kan i beskrive hvordan den lød dårligt ? Buldrede den?, Pev den ? hylede den? raslede den? var den uklar mudret ? eller satanisk detaljeret?
hvad skald er til at trække den ?
Den er efter min mening mindst ligeså grim som noget møbel Finn Juhl har tegnet eller nogen isband Quistgaard ditto har begået

ak ak der har amerikanerne virkeligt skelet til dansk når det var værst når ja vi skal lige have kalorius med paragon: 
|
|
|
Den høflige karakteristik er "uartikuleret" på den amerikanske måde. Det har sikket været meningen at den skulle fødes af en JBL forstærker
|
Til top |
|
|