| Forfatter |
|
Boegedal Forum Bruger

Bruger siden: 24 November 2007 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 194
|
| Sendt: 28 Februar 2008 kl. 21:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Abel...
Jeg ville helt klart købe en lækker stereoforstærker, og lave et stereoanlæg med 'sorround-tilbygning' - brug din nuværende Denon AVR-2807 og kør fronthøjttalerne via pre-out på AVR-2807... så får du lækker stereo lyd og surround på et rimeligt nievau... AVR-2807 får også mere overskud til at trække sorround højttalerne, når den slipper for at trække fronterne...
mvh. Jan __________________ Lånt NAD intr. forstærker
Lyngdorf CD-1
Thule TU150 FM/DAB
Nakamichi LX-5
Dali Suite Rear 0.8
|
| Til top |
|
| |
abel Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2005 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 566
|
| Sendt: 28 Februar 2008 kl. 22:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Boegedal skrev:
Hej Abel...
Jeg ville helt klart købe en lækker stereoforstærker, og lave et stereoanlæg med 'sorround-tilbygning' - brug din nuværende Denon AVR-2807 og
kør fronthøjttalerne via pre-out på AVR-2807... så får du lækker stereo lyd og surround på et rimeligt nievau... AVR-2807 får også mere overskud til
at trække sorround højttalerne, når den slipper for at trække fronterne...
mvh. Jan |
|
|
Så måske skal jeg droppe at lede efter en ny surroundforstærker, og bruge pengene på en effektforstærker og en god CD - AVR-2807 har jo en
"Direct Mode" som gør at den nok skulle gøre det godt som forforstærker....? __________________ /Abel
|
| Til top |
|
| |
Boegedal Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Februar 2008 kl. 08:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Abel...
Nej det er ikke det jeg mener.. en lækker stereo int. forstærker, som kan fungere som hovedkraftværk når du hører musik... jeg gør det selv sådan, jeg har et stereo forstærkersæt, og en sorroundreceiver Denon AVR-3803, når jeg hører musik er sorroundreceiveren slet ikke tændt... så er det et rent stereoanlæg... når der spilles film, sættes volumekontrolen på stereoforstærkeren på 'kl.12' position og volumen styres via sorruondreceiveren... jeg har så en DVD og en Super-VHS maskine tilsluttet surroundreceiveren og på stereo siden er tilsluttet CD - tuner - båndoptager og pladespiller til stereoforstærkersættet... så hele 'filmsiden' er tilsluttet stereoforstærkeren på AUX indgangen som om det kun var een enhed...
Lyngdorf CD-1
Thule TU150 FM/DAB
Nakamichi LX-5
Dali Suite Rear 0.8
|
| Til top |
|
| |
Boegedal Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Februar 2008 kl. 09:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen igen...
Jeg vil tro en NAD M3 fra Master serien vil gøre det rigtigt godt med dine Dali Mentor 6, den koster godt nok lidt mer' end dit budget, meeem...
Lyngdorf CD-1
Thule TU150 FM/DAB
Nakamichi LX-5
Dali Suite Rear 0.8
|
| Til top |
|
| |
abel Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Februar 2008 kl. 10:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Boegedal skrev:
Hej igen igen...
Jeg vil tro en NAD M3 fra Master serien vil gøre det rigtigt godt med dine Dali Mentor 6, den koster godt lidt mer' end dit budget, meeem...
mvh. Jan |
|
|
Nu er M3 jo "kun" en stereoforstærker - men ja, jeg er sikker på den vil gøre det fantastisk...det kunne være man skulle spare lidt mere sammen
og købe NAD's Master Series Surround sæt (44.000 kr.) __________________ /Abel
|
| Til top |
|
| |
abel Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Februar 2008 kl. 10:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Boegedal skrev:
Hej Abel...
Nej det er ikke det jeg mener.. en lækker stereo int. forstærker, som kan fungere som hovedkraftværk når du hører musik... jeg gør det selv
sådan, jeg har et stereo forstærkersæt, og en sorroundreceiver Denon AVR-3803, når jeg hører musik er sorroundreceiveren slet ikke tændt... så er
det et rent stereoanlæg... når der spilles film, sættes volumekontrolen på stereoforstærkeren på 'kl.12' position og volumen styres via
sorruondreceiveren... jeg har så en DVD og en Super-VHS maskine tilsluttet surroundreceiveren og på stereo siden er tilsluttet CD - tuner -
båndoptager og pladespiller til stereoforstærkersættet... så hele 'filmsiden' er tilsluttet stereoforstærkeren på AUX indgangen som om det kun var
een enhed...
mvh. Jan |
|
|
Det er selvfølgelig en mulighed.....! __________________ /Abel
|
| Til top |
|
| |
stku Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2003 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 274
|
| Sendt: 29 Februar 2008 kl. 10:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Boegedal Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Februar 2008 kl. 11:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
abel skrev:
Boegedal skrev:
|
Hej igen igen...
Jeg vil tro en NAD M3 fra Master serien vil gøre det rigtigt godt med dine Dali Mentor 6, den koster godt lidt mer' end dit budget, meeem...
mvh. Jan
|
|
|
Nu er M3 jo "kun" en stereoforstærker - men ja, jeg er sikker på den vil gøre det fantastisk...det kunne være man skulle spare lidt mere sammen og købe NAD's Master Series Surround sæt (44.000 kr.) |
|
|
Hej Abel...
Ved at købe M3 til kr. 22.000,- og så beholde din Denon AVR-2807, så sparer du et kabinet og 22.000,- kr. og du vil så ha' et rent stereoanlæg til musik... pluds du så har et surround system med Nad M3 + Denon AVR-2807
Lyngdorf CD-1
Thule TU150 FM/DAB
Nakamichi LX-5
Dali Suite Rear 0.8
|
| Til top |
|
| |
stku Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2003 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 274
|
| Sendt: 29 Februar 2008 kl. 12:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
abel Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Februar 2008 kl. 13:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogen der kender til Primare og hvordan deres lyd er?
__________________ /Abel
|
| Til top |
|
| |
FableGuy Forum Bruger

Bruger siden: 11 Marts 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2
|
| Sendt: 29 Februar 2008 kl. 13:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Abel.
Jeg har selv fornøjelsen af spille på en Primare SPA20 og en DVD V25 på et par avance Signature 8 mk3’er.
Hvad angår SPA20, så er det en bedste Stereo lyd jeg har hørt fra en surround forstærker. Så jeg vil til en hver tid anbefale Primare.
Lyden er jo svære at beskrive, for det kommer meget an på dine højttalere og din lyd-kilde.
Så der er kun en vej frem…. Ud i butikken for at lytte.
P.s. hvis der kommer en ny SPA til marts, så kan du sikkert få en SPA21 ”Billigt”. Lige inden SPA21 kom kostede SPA20 ca. 20.000.
|
| Til top |
|
| |
wildstyle Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2249
|
| Sendt: 29 Februar 2008 kl. 14:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kunne også prøve en Audia Flight One, på den måde vil stereo stadig være i højsædet.
Den kan nemlig fungere som en 6 kanals surround preamp. Så skal du bare have en effektblok af en art til at trække de sidste 3 kanaler.
Det burde være muligt at finde det brugt indenfor dit budget.
Dertil kan du jo så fint købe en Audia Flight CD Two, som kan anskaffes brugt til omkring 10.000 kr.
|
| Til top |
|
| |
Tommy21 Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 597
|
| Sendt: 29 Februar 2008 kl. 14:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg bruger en onkyo 905 sammen med en 2 kanals parasound a23 effektforstærker til stereo, det lyder super.
Tommy __________________ Setup
MartinLogan Vantage, Motif, Fresco i, encore TF
Parasound A21
Parasound C1 Processor
Oppo Bdp-95
Ps3, xbox 360, Wii, PsP
|
| Til top |
|
| |
LBA75 Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 264
|
| Sendt: 29 Februar 2008 kl. 23:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bladelius Thor Mk II, har processor indgang, så du kan bruge den som ren stereo forstærker, og med et tryk på en knap, så skifter den om til ren effektforstærker og bruger pre-Out fra din surround reciever som kilde - det virker perfekt og Bladelius er en super forstærker!
Mvh
LBA75
PS: det er der selvfølgelig mange stereoforstærkere der kan, jeg taler bare om min egne erfaring med Bladelius - Du kunne også købe "Tyr", lillebroderen til Thor og så koster den "kun" 16000kr.
|
| Til top |
|
| |