Forfatter |
|
krillan Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 26
|
Sendt: 27 Februar 2008 kl. 23:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nogle der ved hvir man kan skaffe basser til cerwin Vega DC15?
- mine egne er sprunget
|
Til top |
|
|
hi-sonny-fi Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1886
|
Sendt: 27 Februar 2008 kl. 23:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
DC basserne produceres ikke mere. Så du må henvende dig i hifiklubben.
|
Til top |
|
|
Savklinge Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 613
|
Sendt: 28 Februar 2008 kl. 20:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
krillan skrev:
- mine egne er sprunget
|
|
|
HEJ KRILLAN !
Hvordan sprænger man sådan nogle basser?
|
Til top |
|
|
Kjeldsen Branchemedlem

Kjeldsens forbindelser
Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9389
|
Sendt: 28 Februar 2008 kl. 20:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Savklinge skrev:
krillan skrev:
- mine egne er sprunget
|
|
|
HEJ KRILLAN !
|
|
|
Nu er det jo ikke mine, men mon ikke forstærkeren har været for lille
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 28 Februar 2008 kl. 20:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kjeldsen skrev:
Savklinge skrev:
krillan skrev:
- mine egne er sprunget
|
|
|
HEJ KRILLAN !
|
|
|
Nu er det jo ikke mine, men mon ikke forstærkeren har været for lille
|
|
|
Ja mon ikke. Eller selv med en for lille forstærker skulle de gerne kunne holde hvis man bare tænker sig lidt om.
|
Til top |
|
|
krillan Forum Bruger

|
Sendt: 28 Februar 2008 kl. 22:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har en NAD 218 THX (2*200 watt i 8 ohm), så det skulle IKKE være fordi den er lille.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 28 Februar 2008 kl. 22:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
krillan skrev:
jeg har en NAD 218 THX (2*200 watt i 8 ohm), så det skulle IKKE være fordi den er lille.
|
|
|
Nej ikke lige udmidlbart men 2 x 15" basser kan hurtigt trætte en forstærker. Manges standard for DC15 er 2 x NAD-218 brokoblet = 2 x 700 watt.
Men du vælger selv. Er det ikke forstærkeren den er galt med så må det jo være dig der ikke kan finde ud af at styre en volumenkontrol? 
|
Til top |
|
|
krillan Forum Bruger

|
Sendt: 28 Februar 2008 kl. 22:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det tror jeg dog, ikke. Spiller ikke højere end til kl. 12.
tror at det er den tidligere ejer som har brugt en for lille forstærker 
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 28 Februar 2008 kl. 22:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
krillan skrev:
Det tror jeg dog, ikke. Spiller ikke højere end til kl. 12.
tror at det er den tidligere ejer som har brugt en for lille forstærker 
|
|
|
Ved voldsomme udsving kan kl 12 også være for meget. Nu er der vel heller ikke skruet op på basknappen?
....... øhh. Tidliger ejer? Var de ødelagt da du fik dem? Ellers kan det vel ikke være ham?
|
Til top |
|
|
krillan Forum Bruger

|
Sendt: 29 Februar 2008 kl. 17:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er ikke meget udsving, der sker først ved kl 2-3, så højt har jeg dog ALDIG spillet...
jeg tror ikk helt at du forstår hvordan det fungerer???
|
Til top |
|
|
krillan Forum Bruger

|
Sendt: 29 Februar 2008 kl. 17:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
HI-sonny-FI .... Tror ikke helt du ved hvordan det fungerer...
|
Til top |
|
|
Kjeldsen Branchemedlem

Kjeldsens forbindelser
Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9389
|
Sendt: 29 Februar 2008 kl. 19:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis basserne er sprunget samtidig, tror jeg der er spillet for højt. Enheder kan være defekte, men det er meget sjældent at se samme fejl på to enheder opstå nøjagtig samme tid.
Under alle omstændigheder er det hifi klubbens service værksted du skal have fat på. Men som ævnt kan de enheder være mere end svære at få fat på.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 29 Februar 2008 kl. 20:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ved udmærket godt hvordan det fungere. Nu har jeg stået i spidsen for CerwinVega-Club i snart 2 år og er nok den i Danmark foruden medarbejderne i HFK der står med flest spørgsmål omkring Cerwin Vega overhovedet så lad venligst være at så tvivl om min viden om Cerwin Vega... Tak.
Men nu skal jeg fortælle dig en ting:
Når basserne er sprunget så er der en der har spillet for højt. Og jeg vælger ikke at tro, at det er den tidliger ejer da så ville du selvfølgelig ikke have købt dem.
Så det må jo være dig, der har sprunget dem.
Og jov der kommer MEGET STORE udsving ved kl 12. ellers er der noget galt med din NAD-218.
|
Til top |
|
|
Savklinge Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 613
|
Sendt: 29 Februar 2008 kl. 20:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
HEJ KRILLAN!
Måske er du alligevel en heldig mand, jeg har selv DC 15 har du tjekket sikringer,
i din NAD 218, jeg mener helt sikker at have set et eller andet sted, at der skulle
være bas sikring i DC 15 indvendig i højtaleren, (som jeg har læst her på forumet)
jeg har aldrig haft mine åbnet. Jeg har haft NAD S 200 til mine DC 15 med meget
store menbran udsving det var OK, Men lyden var altid ren!
M V H SAVKLINGE!
|
Til top |
|
|
Red King Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 552
|
Sendt: 29 Februar 2008 kl. 20:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hi-Sonny-Fi skrev:
Jeg ved udmærket godt hvordan det fungere. Nu har jeg stået i spidsen for CerwinVega-Club i snart 2 år og er nok den i Danmark foruden medarbejderne i HFK der står med flest spørgsmål omkring Cerwin Vega overhovedet så lad venligst være at så tvivl om min viden om Cerwin Vega... Tak.
Når basserne er sprunget så er der en der har spillet for højt. Og jeg vælger ikke at tro, at det er den tidliger ejer da så ville du selvfølgelig ikke have købt dem.
Og jov der kommer MEGET STORE udsving ved kl 12. ellers er der noget galt med din NAD-218.
|
|
|
Slam så kunne han lære det Eller....... Jeg tror bare i har snakkede lidt hen over hoved på hindanden!
|
Til top |
|
|
BasHunter Udelukket fra forum

Bruger siden: 15 November 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 96
|
Sendt: 29 Februar 2008 kl. 20:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kunne han ikke bare få hjælp til at skifte dem istedet for det kvindesnak om hvem som spiller højt.
Han har tydeligt fået et anlæg....hvilket vi fleste har herinde.... __________________ Ingen Diskant, tak
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 29 Februar 2008 kl. 21:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Savklinge skrev:
Jeg mener helt sikker at have set et eller andet sted, at der skulle
være bas sikring i DC 15 indvendig i højtaleren, (som jeg har læst her på forumet)
|
|
|
Der er ikke et ligende sikring-kredsløb i DC-15 som på de nye. Skrues der højt nok op så springer de ganske enkelt.
Red King skrev:
Slam så kunne han lære det Eller....... Jeg tror bare i har snakkede lidt hen over hoved på hindanden! |
|
|
Meget muligt Men syntes bare ikke man får noget svar på noget som helst. Bare brok tilbage.
|
Til top |
|
|
heltny Udelukket fra forum

Cujo m.fl.
Bruger siden: 08 Juni 2007 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1336
|
Sendt: 29 Februar 2008 kl. 21:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hi-Sonny-Fi skrev:
Savklinge skrev:
Jeg mener helt sikker at have set et eller andet sted, at der skulle
|
|
|
Der er ikke et ligende sikring-kredsløb i DC-15 som på de nye. Skrues der højt nok op så springer de ganske enkelt.
Red King skrev:
Slam så kunne han lære det Eller....... Jeg tror bare i har snakkede lidt hen over hoved på hindanden! |
|
|
Meget muligt Men syntes bare ikke man får noget svar på noget som helst. Bare brok tilbage.
|
|
|
*
|
Til top |
|
|
heltny Udelukket fra forum

Cujo m.fl.
Bruger siden: 08 Juni 2007 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1336
|
Sendt: 29 Februar 2008 kl. 22:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hi-Sonny-Fi skrev:
|
|
|
Man kunne måske..... som stående i spidsen for Cerwin Vega Club...... Forrtælle at de fleste forstærkere er for små til en C/V DC-15, idet impedansen når ned på 2,5 ohm ved 30 & 95 Hz............ Lige der hvor der ligger mest energi i musikken.
Ikke så søde fasedrej............. Alt i alt en forstærkerdræber af rang.
DC-15 er født med en 15" bas med dobbelt svingspole som sidder i parrallel........... Den ene spole er så kun aktiv i det dybe........ Sammen med den anden.
En forstærker der ikke er "for lille" til en DC-15, er en forstærker der er ubetinget stabil i 2 ohm.
En NAD 218 kan godt spille i 2 ohm, men det er nok ikke mange watt der trækkes ud af den, for wattene er mere skadelige end gode  .
Med en forstærker der HAR STYR på en DC-15, behøver der såment ikke være STORE udslag på basenhederne. Iøvrigt kan man ikke bare sige at der ER STORE UDSLAG ved volumen kl. 12............ Det kommer helt an på forstærkningen, indgangsfølsomheden og outputtet på signalkilden. 
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 29 Februar 2008 kl. 22:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
heltny skrev:
Hi-Sonny-Fi skrev:
|
|
|
Man kunne måske..... som stående i spidsen for Cerwin Vega Club...... Forrtælle at de fleste forstærkere er for små til en C/V DC-15, idet impedansen når ned på 2,5 ohm ved 30 & 95 Hz............ Lige der hvor der ligger mest energi i musikken.
Ikke så søde fasedrej............. Alt i alt en forstærkerdræber af rang.
DC-15 er født med en 15" bas med dobbelt svingspole som sidder i parrallel........... Den ene spole er så kun aktiv i det dybe........ Sammen med den anden.
En forstærker der ikke er "for lille" til en DC-15, er en forstærker der er ubetinget stabil i 2 ohm.
En NAD 218 kan godt spille i 2 ohm, men det er nok ikke mange watt der trækkes ud af den, for wattene er mere skadelige end gode  .
Med en forstærker der HAR STYR på en DC-15, behøver der såment ikke være STORE udslag på basenhederne. Iøvrigt kan man ikke bare sige at der ER STORE UDSLAG ved volumen kl. 12............ Det kommer helt an på forstærkningen, indgangsfølsomheden og outputtet på signalkilden. 
|
|
|
Jeg kunne tage dine tekniske forklaringer og gøre dem endnu længre men det ændre ikke på de grundlæggende værdier.
Oki men så er der GENRELT stor udslag ved kl 12. Bedre? 
Dog vil jeg sige at NAD-218 er rimelig hårdføre. Men ja. Du har helt ret!
|
Til top |
|
|