Forfatter |
|
StylaH Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 950
|
Sendt: 29 Februar 2008 kl. 22:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du må satme have mishandlet dem  Jeg brugte 4 x 216 thx brokoblet, og ja, de fik satme noget at leve med. Men brænde en bas af, der skal sku alligevel en del til. Jeg havde købte et par grimme dc15'ere til reserve dele.
__________________ Mit udstyr (NAD, Vega, Sanyo):
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=28291&KW=St ylaH
|
Til top |
|
|
heltny Udelukket fra forum

Cujo m.fl.
Bruger siden: 08 Juni 2007 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1336
|
Sendt: 29 Februar 2008 kl. 22:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hi-Sonny-Fi skrev:
heltny skrev:
Hi-Sonny-Fi skrev:
Jeg ved udmærket godt hvordan det fungere. Nu har jeg stået i spidsen for CerwinVega-Club i snart 2 år og er nok den i Danmark foruden medarbejderne i HFK der står med flest spørgsmål omkring Cerwin Vega overhovedet så lad venligst være at så tvivl om min viden om Cerwin Vega... Tak.
Men nu skal jeg fortælle dig en ting:
Når basserne er sprunget så er der en der har spillet for højt. Og jeg vælger ikke at tro, at det er den tidliger ejer da så ville du selvfølgelig ikke have købt dem.
Så det må jo være dig, der har sprunget dem.
Og jov der kommer MEGET STORE udsving ved kl 12. ellers er der noget galt med din NAD-218.
|
|
|
Man kunne måske..... som stående i spidsen for Cerwin Vega Club...... Forrtælle at de fleste forstærkere er for små til en C/V DC-15, idet impedansen når ned på 2,5 ohm ved 30 & 95 Hz............ Lige der hvor der ligger mest energi i musikken.
Ikke så søde fasedrej............. Alt i alt en forstærkerdræber af rang.
DC-15 er født med en 15" bas med dobbelt svingspole som sidder i parrallel........... Den ene spole er så kun aktiv i det dybe........ Sammen med den anden.
En forstærker der ikke er "for lille" til en DC-15, er en forstærker der er ubetinget stabil i 2 ohm.
En NAD 218 kan godt spille i 2 ohm, men det er nok ikke mange watt der trækkes ud af den, for wattene er mere skadelige end gode  .
Med en forstærker der HAR STYR på en DC-15, behøver der såment ikke være STORE udslag på basenhederne. Iøvrigt kan man ikke bare sige at der ER STORE UDSLAG ved volumen kl. 12............ Det kommer helt an på forstærkningen, indgangsfølsomheden og outputtet på signalkilden. 
|
|
|
Jeg kunne tage dine tekniske forklaringer og gøre dem endnu længre men det ændre ikke på de grundlæggende værdier. Det må du gerne, hvis det giver dig et rygklap 
Oki men så er der GENRELT stor udslag ved kl 12. Bedre? 
Dog vil jeg sige at NAD-218 er rimelig hårdføre. Men ja. Du har helt ret! |
|
|
|
Til top |
|
|
hi-sonny-fi Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1886
|
Sendt: 29 Februar 2008 kl. 22:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
heltny skrev:
Hi-Sonny-Fi skrev:
heltny skrev:
Hi-Sonny-Fi skrev:
Jeg ved udmærket godt hvordan det fungere. Nu har jeg stået i spidsen for CerwinVega-Club i snart 2 år og er nok den i Danmark foruden medarbejderne i HFK der står med flest spørgsmål omkring Cerwin Vega overhovedet så lad venligst være at så tvivl om min viden om Cerwin Vega... Tak.
Når basserne er sprunget så er der en der har spillet for højt. Og jeg vælger ikke at tro, at det er den tidliger ejer da så ville du selvfølgelig ikke have købt dem.
Og jov der kommer MEGET STORE udsving ved kl 12. ellers er der noget galt med din NAD-218.
|
|
|
Man kunne måske..... som stående i spidsen for Cerwin Vega Club...... Forrtælle at de fleste forstærkere er for små til en C/V DC-15, idet impedansen når ned på 2,5 ohm ved 30 & 95 Hz............ Lige der hvor der ligger mest energi i musikken.
DC-15 er født med en 15" bas med dobbelt svingspole som sidder i parrallel........... Den ene spole er så kun aktiv i det dybe........ Sammen med den anden.
En forstærker der ikke er "for lille" til en DC-15, er en forstærker der er ubetinget stabil i 2 ohm.
En NAD 218 kan godt spille i 2 ohm, men det er nok ikke mange watt der trækkes ud af den, for wattene er mere skadelige end gode  .
Med en forstærker der HAR STYR på en DC-15, behøver der såment ikke være STORE udslag på basenhederne. Iøvrigt kan man ikke bare sige at der ER STORE UDSLAG ved volumen kl. 12............ Det kommer helt an på forstærkningen, indgangsfølsomheden og outputtet på signalkilden. 
|
|
|
Jeg kunne tage dine tekniske forklaringer og gøre dem endnu længre men det ændre ikke på de grundlæggende værdier. Det må du gerne, hvis det giver dig et rygklap Det gør det ikke. Der er altid et sammenhæng mellem tekniske forklaringer og mange stavefejl når det er mig der går i gang
Dog vil jeg sige at NAD-218 er rimelig hårdføre. Men ja. Du har helt ret!
|
|
|
|
|
|
|
Til top |
|
|

Cujo m.fl.
|
Sendt: 29 Februar 2008 kl. 23:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hi-Sonny-Fi skrev:
heltny skrev:
Hi-Sonny-Fi skrev:
heltny skrev:
Hi-Sonny-Fi skrev:
|
|
|
|
|
|
Jeg kunne tage dine tekniske forklaringer og gøre dem endnu længre men det ændre ikke på de grundlæggende værdier. Det må du gerne, hvis det giver dig et rygklap Det gør det ikke. Der er altid et sammenhæng mellem tekniske forklaringer og mange stavefejl når det er mig der går i gang
Dog vil jeg sige at NAD-218 er rimelig hårdføre. Men ja. Du har helt ret!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Hehehehe........... Fedt svar !!!!!     
|
Til top |
|
|
krillan Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 26
|
Sendt: 01 Marts 2008 kl. 12:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej drenge.
grunden til at de kan spirnge er at, den tidligere bruger har brugt en for lille forstærker.
Hvis en forstærker er for lille, kan den ikk få membranen til at køre HELT ind og ud af spolen (forstil jer f.eks. et søm, hvor mambranen er en 5-krone. Samtidig kan membranen gå lidt skævt på så "5-kronen" kører kun lidt ned af sømet, og i toppen kan "5-kronen" "miste balencen" - hvor den vil få lidt fat i spolen (dette sker fordi forstærkeren, ikke har kræfter nok til at holde 5-kronen helt lige og fast på sømet.. Der vil gå land tid før det starter til bassen dør. Men! hvis man så sætter en kraftig forstærker på. Så vil 5-kronen blive presset HELT i bund, som den ellers ikke vil med en lille forstærker, fordi den ikk er stærk nok. Så brænder bassen af.
Dette skete med mig
|
Til top |
|
|
fidomuh Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 12
|
Sendt: 01 Marts 2008 kl. 13:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Helt alternativt, saa har jeg 2 x 15" Beyma enheder til salg, samt 2 x 15" Zomax... Som gerne skulle vaere vaesentligt bedre end de CV enheder
der sidder i DC15..
PM mig / eller mail mig, hvis du er interesseret :)
|
Til top |
|
|
Kjeldsen Branchemedlem

Kjeldsens forbindelser
Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9389
|
Sendt: 01 Marts 2008 kl. 14:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
fidomuh skrev:
Helt alternativt, saa har jeg 2 x 15" Beyma enheder til salg, samt 2 x 15" Zomax... Som gerne skulle vaere vaesentligt bedre end de CV enheder der sidder i DC15..
PM mig / eller mail mig, hvis du er interesseret :) |
|
|
Cerwin Vega basser er af en ganske glimrende kvalitet, og mindst ligeså gode som Beyma og helt sikkert bedre en Zomax. Desuden vil de basser ikke passer til det delefilter der er i højttalerne.
|
Til top |
|
|
dali1288 Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 149
|
Sendt: 02 Marts 2008 kl. 00:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|

Cujo m.fl.
|
Sendt: 02 Marts 2008 kl. 01:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kjeldsen skrev:
fidomuh skrev:
Helt alternativt, saa har jeg 2 x 15" Beyma enheder til salg, samt 2 x 15" Zomax... Som gerne skulle vaere vaesentligt bedre end de CV enheder der sidder i DC15..
|
|
Cerwin Vega basser er af en ganske glimrende kvalitet, og mindst ligeså gode som Beyma og helt sikkert bedre en Zomax. Desuden vil de basser ikke passer til det delefilter der er i højttalerne.
|
|
|
En Zomax SW 1550 P kan godt gå til det delefilter - den har også 2 svingspoler - og vi snakker LANGT fra hifi her.
Iøvrigt tåler den billige Zomax SW 1550 P ligeså mange tæv som den C/V
|
Til top |
|
|
Kjeldsen Branchemedlem

Kjeldsens forbindelser
|
Sendt: 02 Marts 2008 kl. 10:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
heltny skrev:
Kjeldsen skrev:
fidomuh skrev:
|
|
|
|
|
En Zomax SW 1550 P kan godt gå til det delefilter - den har også 2 svingspoler - og vi snakker LANGT fra hifi her.
|
|
|
Så T/S parametrene er altså identiske for de to enheder?
|
Til top |
|
|
Kjeldsen Branchemedlem

Kjeldsens forbindelser
|
Sendt: 02 Marts 2008 kl. 10:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
dali1288 skrev:
Siden hvornår er Cerwin Vega´s basser blevet af lige så god kvalitet som Beyma ??    |
|
|
Beyma er nogle spanske JBL look a like, og de er ganske fornuftigt bygget op. CV er dog mindst ligeså gode og anvendes også til seriøs PA. Men her er der snak om enheder til hifi.
Der sidder f.eks de samme CV basser i de gamle Dali Skyline højttalere.
|
Til top |
|
|
dali1288 Forum Bruger

|
Sendt: 02 Marts 2008 kl. 11:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|

Cujo m.fl.
|
Sendt: 02 Marts 2008 kl. 11:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kjeldsen skrev:
heltny skrev:
Kjeldsen skrev:
fidomuh skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nej det er de ikke ---- men luk de 3 porte bagpå, så har man en basgengivelse der - efter min mening - er bedre - da den voldsomme "disko"fremhævelse ved 90-100 hz er væk + at bassen går væsentlig dybere..
Forsøget her ER gjort - så det er ikke bare en ide eller tågesnak. 
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 02 Marts 2008 kl. 11:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
heltny skrev:
Kjeldsen skrev:
heltny skrev:
Kjeldsen skrev:
fidomuh skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nej det er de ikke ---- men luk de 3 porte bagpå, så har man en basgengivelse der - efter min mening - er bedre - da den voldsomme "disko"fremhævelse ved 90-100 hz er væk + at bassen går væsentlig dybere..
|
|
|
Det vil jeg så IKKE anbefale. Om det så er prøvet eller ej.
|
Til top |
|
|
Kjeldsen Branchemedlem

Kjeldsens forbindelser
|
Sendt: 02 Marts 2008 kl. 12:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
dali1288 skrev:
Så fordi der sidder CV basser i "de gamle" Dali skyline, er CV basser af bedre kvalitet end Beyma ??    |
|
|
Det betyder jo blot at andre end jeg mener CV basser er af god kvalitet. Jeg ser ikke mange Beyma enheder anvendt i seriøs hifi.
|
Til top |
|
|
dali1288 Forum Bruger

|
Sendt: 02 Marts 2008 kl. 13:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nok mest fordi Beyma´erne var for dyre - (jeg tænker her på da Dali skulle bruge nogle til Skyline modellen, da de jo havde mere eller mindre fri adgang til Cerwin Vegas enheder)
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 02 Marts 2008 kl. 13:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
dali1288 skrev:
Nok mest fordi Beyma´erne var for dyre - (jeg tænker her på da Dali skulle bruge nogle til Skyline modellen, da de jo havde mere eller mindre fri adgang til Cerwin Vegas enheder) |
|
|
Cerwin Vega basenheder har altid været OK anerkendt inden for hifibranchen. Det har nærmere været måden de har været brugt på der har været diskution omkring. fx tynde kabinetter.
|
Til top |
|
|

Cujo m.fl.
|
Sendt: 02 Marts 2008 kl. 13:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hi-Sonny-Fi skrev:
heltny skrev:
Kjeldsen skrev:
heltny skrev:
Kjeldsen skrev:
fidomuh skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ok - og hvorfor så ikke det ?
Der må være en grund til at du IKKE anbefaler det ?
Når du IKKE har prøvet det, hvad er det så der får dig til IKKE at anbefale det ?
Bedre bas..... En højttaler der er "sødere" ved din forstærker..... mangler den røde kant (salgargumentet)............. hvor er katastrofen ?
Sjovt som folk der ikke har prøvet det, skal anbefale IKKE at gøre det 
Og skulle uheldet være ude.............. så går der 3 stk. SW 1550 P på EN DC-15 bas (Efter C/V fik prisstigninger der er til at kaste op over)
C/V er rimeligt opreklameret.......... Se f.eks den KÆMPE STORE VILDE NYE stroker, der brænder af inden de egentlig er ordentligt begyndt med deres effekttest =
http://www.youtube.com/watch?v=lLSoRVZnqzs&feature=relat ed
|
Til top |
|
|
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
Bruger siden: 02 Januar 2008 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 1404
|
Sendt: 02 Marts 2008 kl. 16:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 02 Marts 2008 kl. 17:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
heltny skrev:
Hi-Sonny-Fi skrev:
heltny skrev:
Kjeldsen skrev:
heltny skrev:
Kjeldsen skrev:
fidomuh skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ok - og hvorfor så ikke det ?
Der må være en grund til at du IKKE anbefaler det ?
Når du IKKE har prøvet det, hvad er det så der får dig til IKKE at anbefale det ?
Bedre bas..... En højttaler der er "sødere" ved din forstærker..... mangler den røde kant (salgargumentet)............. hvor er katastrofen ?
Sjovt som folk der ikke har prøvet det, skal anbefale IKKE at gøre det 
Og skulle uheldet være ude.............. så går der 3 stk. SW 1550 P på EN DC-15 bas (Efter C/V fik prisstigninger der er til at kaste op over)
C/V er rimeligt opreklameret.......... Se f.eks den KÆMPE STORE VILDE NYE stroker, der brænder af inden de egentlig er ordentligt begyndt med deres effekttest =
http://www.youtube.com/watch?v=lLSoRVZnqzs&feature=relat ed
|
|
|
Fordi at det vil være dumt at ødelægge en højttaler bare for et forsøgsskyld. Han må da gerne prøve. Jeg vil bare ikke anbefale det. Har selv oplevet en lukke kabinettet. Dog ikke på samme måde som du forslår men uanset var det ikke en succes.
Og som Mathias er inde på så mon ikke der er noget om snakken for folk kan syntes CV er så dårligt som de vil men den der går vidst ikke. Ham fjolset er vidst heller ikke helt neutral med hensyn til CV. Han er i hvert ikke CV fan, kan vi vidst godt konkludere.
EDIT: Manden er jo Orion-mand... Så klippet igen og ja dette går jo bare ud på at få Orion til at vinde og selvfølgelig starter han med at smide deres største konkurrent på lossepladsen.
|
Til top |
|
|