| Forfatter |
|
van the man Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 19
|
| Sendt: 29 Februar 2008 kl. 12:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
Bruger siden: 02 Januar 2008 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 1405
|
| Sendt: 29 Februar 2008 kl. 12:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for linket. Kender det dog udemærket, og jeg søger en lidt mere "konkret" anbefaling  Der er jo mange skærme at vælge imellem.
Har bla. kigget lidt på:
www.wupti.dk www.elgiganten.dk
__________________ Mvh Mathias Boesgaard
|
| Til top |
|
| |
van the man Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Februar 2008 kl. 12:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
MathiasFB skrev:
van the man skrev:
|
hvis jeg var dig og havde max 4000 til en flaskærm så ville jeg helt sikkert kigge efter en brugt 37" panasonic plasma pv60 i den blå avis! det er muligt at du ikke finder en lige med det samme men nu da de nye modeller(px 80) er kommet kan der ikke gå længe før du vil kunne købe sådan en i den prisklasse.......har selv for nyligt skudt min af på brugtmarkedet og får i næste uge leveret mit nye 42" px80.
du kan IKKE sammeligne samsungs billige lcd skærme med en fornuftig plasma skærm....
bare mit råd . its your call dude
|
|
|
Jeg vil holde øje med brugtmarkedet også. Har dog ikke brug for så stor en skærm til mit lille værelse Tak for rådet.
|
|
|
nu ved jeg self ikke hvor tæt du sidder på skærmen men hvis du sidder mere ned 1,5-2 mtr fra den er et 37 IKKE for stort !
jeg sidder ca 2,5 fra min 42" og selv min kone siger det er ok .....og DE plejer at være kritiske sådan nogle koner
|
| Til top |
|
| |
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
|
| Sendt: 29 Februar 2008 kl. 12:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
|
| Sendt: 29 Februar 2008 kl. 12:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
van the man skrev:
MathiasFB skrev:
van the man skrev:
|
hvis jeg var dig og havde max 4000 til en flaskærm så ville jeg helt sikkert kigge efter en brugt 37" panasonic plasma pv60 i den blå avis! det er muligt at du ikke finder en lige med det samme men nu da de nye modeller(px 80) er kommet kan der ikke gå længe før du vil kunne købe sådan en i den prisklasse.......har selv for nyligt skudt min af på brugtmarkedet og får i næste uge leveret mit nye 42" px80.
du kan IKKE sammeligne samsungs billige lcd skærme med en fornuftig plasma skærm....
bare mit råd . its your call dude
|
|
|
Jeg vil holde øje med brugtmarkedet også. Har dog ikke brug for så stor en skærm til mit lille værelse Tak for rådet.
|
|
|
nu ved jeg self ikke hvor tæt du sidder på skærmen men hvis du sidder mere ned 1,5-2 mtr fra den er et 37 IKKE for stort !
jeg sidder ca 2,5 fra min 42" og selv min kone siger det er ok .....og DE plejer at være kritiske sådan nogle koner
|
|
|
Jeg kommer til at sidde ca. 2m fra skærmen. Ja de gør så  __________________ Mvh Mathias Boesgaard
|
| Til top |
|
| |
sd2100 Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 363
|
| Sendt: 29 Februar 2008 kl. 13:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
6.500 kr. er ca. prisen for et helt nyt 37px80 i Tyskland! Så køb ikke brugt, hvis du skal give mere end 1/3 af nyprisen (dvs ikke den nypris han i sin tid betalte men den nuværende). Udviklingen går meget hurtigt mht. kvalitet (op) og priser (ned).
Jeg ved godt, at du helst ikke vil købe for stort, men for ca. 2 år siden købte jeg for småt! Det er i længde lidt dyrt, da skærmen nu SKAL skiftes.
|
| Til top |
|
| |
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
|
| Sendt: 29 Februar 2008 kl. 14:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er klar over, at man "vænner" sig til skærmstørrelsen. Dette kan så både være i den negative eller positive retning. Et 26" ville nok være det mest fornuftige til mig - og min pengepung  __________________ Mvh Mathias Boesgaard
|
| Til top |
|
| |
Exxtreme Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1694
|
| Sendt: 29 Februar 2008 kl. 17:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
MathiasFB skrev:
Exxtreme skrev:
MathiasFB skrev:
Exxtreme skrev:
MathiasFB skrev:
Exxtreme skrev:
|
Du kan IKKE få en skærm med et godt billede under 32 tommer... Så simpelt er det... De skærme der er mindre end 32 tommer er alt for ringe, og ikke værd at skyde penge efter...
Mit råd er at spare lidt mere op og så vælge er Toshiba LCD i 32 tommer...
|
|
|
Det vil jeg nu ikke give dig ret i. Hvorfor skulle skærmene have et dårligt billede, fordi at de ikke er 32" eller derover?
|
|
|
Jamen hvis du ikke vil give mig ret, så må du have indsigt nok selv til at finde en skærm???
Fordi det har de... Se på dem... Hvilken skærm på under 32 tommer har du set med et godt billede?
|
|
|
Samsung's mindre modeller vil jeg mene, har et udemærket billede til prisen.
|
|
|
Så kan jeg ikke hjælpe dig, for så ligger vores definitioner ALT for langt fra hinanden... Jeg kunne aldrig blive bare LIDT tilfreds med et tv til 4000,-... Ikke engang på toilettet
|
|
|
Du kan ikke hjælpe mig, fordi at jeg har valgt at disponere mine penge til fordel for lyden - Så du kan ikke finde en fornuftigt skærm til mig, fordi at DU ikke selv kan leve med det? 
|
|
|
Netop... Jeg vil ikke anbefale noget jeg ikke selv ville kunne leve med, det lader jeg derfor andre om...
|
| Til top |
|
| |
Eiberg Branchemedlem

Expert, Fields
Bruger siden: 08 August 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 225
|
| Sendt: 29 Februar 2008 kl. 17:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spar lidt op, og køb dette her:
http://soroeradio.dk/tx_32led7-p-365.html
Findes i øvrigt billigere i andre (endda fysiske) butikker. Set til 5499,- Billigt TV, og væsentligt bedre at kigge på en f.eks. Samsung's seneste R-serie.
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3519
|
| Sendt: 29 Februar 2008 kl. 18:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvad med PHILIPS 23PFL5322eller: Philips 32" LCD tv 32PFL3312
Edit, formentlig ikke specielt gode fjernsyn, men kan sikkert vise billede og skifte kanal. Måske det ligefrem er muligt at der er lyd på og måske mulighed for tilslutning af DVD eller lign.  mvh
__________________ mvh
|
| Til top |
|
| |
Emilos88 Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 554
|
| Sendt: 29 Februar 2008 kl. 18:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes du skal holde dig fra philips i de lave nummere det er bare noget bras, jeg tror du skal lytte til det alle skriver Spar Op og køb noget der er til at leve med, og så i mellem tiden et billedrør det er altså et godt der er på dem når det er til dvd og tv og i sær i den størrelse
__________________ Get HIFI or die trying c",
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
| Sendt: 29 Februar 2008 kl. 18:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Nicolai18 Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 908
|
| Sendt: 29 Februar 2008 kl. 21:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
floe skrev:
Exxtreme skrev:
Nicolai18 skrev:
|
Hej jeg vil give Exxtreme ret der laves desværre meget få fornuftige faldskærme under 32". |
|
|
Det vil jeg da håbe for dem der ikke har plads til større i rygsækken når de hopper ud af flyet... 
|
|
|
Hillarious 
|
|
|
Ja ja bare træd i min "lille" slå fejl hehe
Nicolai __________________ Mine Film
Min Biograf
|
| Til top |
|
| |
Tommy21 Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 597
|
| Sendt: 29 Februar 2008 kl. 21:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
6500, man kan få panasonic th37-px80 for under 7k i tyskland __________________ Setup
MartinLogan Vantage, Motif, Fresco i, encore TF
Parasound A21
Parasound C1 Processor
Oppo Bdp-95
Ps3, xbox 360, Wii, PsP
|
| Til top |
|
| |
van the man Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Februar 2008 kl. 22:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tommy21 skrev:
|
6500, man kan få panasonic th37-px80 for under 7k i tyskland
|
|
|
hans grænse er jo som skrevet 4000 så det er det jeg mener han kunne byde....og et pv60 til 4000 er et kup!
|
| Til top |
|
| |
kiro Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 459
|
| Sendt: 29 Februar 2008 kl. 22:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man kan sige meget for og imod et tv til 4000,- men hvis ens krav ikke er hysteriske er det faktisk muligt og få et fornuftigt billed på et tv til billige penge.
Jeg gav min søn et Philips 32" LCD tv 32PFL3312 i julegave, og det syntes jeg faktisk slet ikke er så ringe enda, selvfølgelig kan man da få noget der er meget bedre, det er bare også meget dyrere, og skal man bruge det til DVD også, gør det det faktisk rigtig fint.
Smag og behag er selvfølgelig forskellig, men jeg syntes du skulle give det et kig, også selv om det er 500,- dyre end du umiddelbart havde tænkt på at give for et tv.
Mvh.
kiro
|
| Til top |
|
| |
lpm76 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2004 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 697
|
| Sendt: 02 Marts 2008 kl. 13:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
kiro skrev:
|
Man kan sige meget for og imod et tv til 4000,- men hvis ens krav ikke er hysteriske er det faktisk muligt og få et fornuftigt billed på et tv til billige penge.
Jeg gav min søn et Philips 32" LCD tv 32PFL3312 i julegave, og det syntes jeg faktisk slet ikke er så ringe enda, selvfølgelig kan man da få noget der er meget bedre, det er bare også meget dyrere, og skal man bruge det til DVD også, gør det det faktisk rigtig fint.
Smag og behag er selvfølgelig forskellig, men jeg syntes du skulle give det et kig, også selv om det er 500,- dyre end du umiddelbart havde tænkt på at give for et tv.
Mvh.
kiro
|
|
|
Lige præcis det TV overraskede mig positivt da jeg så på det i Elgiganten. Til 4500, synes jeg det er et helt okay TV. Bevares man kan få langt bedre TV til fx 8000,- men det er så også ca. 80% mere i pris. Hvis man ikke har flere penge, tror jeg godt man kan blive glad for det TV. __________________ Mvh
Lars P. Madsen
|
| Til top |
|
| |
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
|
| Sendt: 02 Marts 2008 kl. 14:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
kiro skrev:
|
Mvh.
kiro
|
|
|
Jeg synes faktisk også at det ser ganske fornuftigt ud. De laver samme TV i 26" til 3500, hvilket jo er utrolig billigt. Det er da værd at overveje. __________________ Mvh Mathias Boesgaard
|
| Til top |
|
| |
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
|
| Sendt: 02 Marts 2008 kl. 14:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Exxtreme skrev:
MathiasFB skrev:
Exxtreme skrev:
MathiasFB skrev:
Exxtreme skrev:
MathiasFB skrev:
Exxtreme skrev:
|
Du kan IKKE få en skærm med et godt billede under 32 tommer... Så simpelt er det... De skærme der er mindre end 32 tommer er alt for ringe, og ikke værd at skyde penge efter...
Mit råd er at spare lidt mere op og så vælge er Toshiba LCD i 32 tommer...
|
|
|
Det vil jeg nu ikke give dig ret i. Hvorfor skulle skærmene have et dårligt billede, fordi at de ikke er 32" eller derover?
|
|
|
Jamen hvis du ikke vil give mig ret, så må du have indsigt nok selv til at finde en skærm???
Fordi det har de... Se på dem... Hvilken skærm på under 32 tommer har du set med et godt billede?
|
|
|
Samsung's mindre modeller vil jeg mene, har et udemærket billede til prisen.
|
|
|
Så kan jeg ikke hjælpe dig, for så ligger vores definitioner ALT for langt fra hinanden... Jeg kunne aldrig blive bare LIDT tilfreds med et tv til 4000,-... Ikke engang på toilettet
|
|
|
Du kan ikke hjælpe mig, fordi at jeg har valgt at disponere mine penge til fordel for lyden - Så du kan ikke finde en fornuftigt skærm til mig, fordi at DU ikke selv kan leve med det? 
|
|
|
Netop... Jeg vil ikke anbefale noget jeg ikke selv ville kunne leve med, det lader jeg derfor andre om...
|
|
|
Det er i orden  __________________ Mvh Mathias Boesgaard
|
| Til top |
|
| |
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
|
| Sendt: 02 Marts 2008 kl. 14:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
mn1974 skrev:
hvad med PHILIPS 23PFL5322
eller: Philips 32" LCD tv 32PFL3312
Edit, formentlig ikke specielt gode fjernsyn, men kan sikkert vise billede og skifte kanal. Måske det ligefrem er muligt at der er lyd på og måske mulighed for tilslutning af DVD eller lign.
mvh
|
|
|
Tak for dine link. De ser begge fornuftige ud  __________________ Mvh Mathias Boesgaard
|
| Til top |
|
| |