Tilbage til HIFI4ALL.DK 4. juni 2026 | 23:49   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Kommentarer til nyheder
 HIFI4ALL Forum : Kommentarer til nyheder
Emne Emne: Meget tæt på originalen - Pioneer G-Clef (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
CarstenH
Branchemedlem
Branchemedlem

Expert Frederiksberg (Bøjes Radio)

Bruger siden: 28 August 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 01 Marts 2008 kl. 18:58 | IP-adresse registreret  

Vil sige til prisen er det ganske fint valg af stereo anlæg.

Dog er den bare meget lys i lyden. så man skal have lidt mørke højtalere på..

Men igen, til hr og fru jensen der bare skal ha lidt over standarten er det jo super anlæg.
eller det andet unge par der ingen dyt ved om lyd.

Kommer jo an på målgruppen. de fleste her inden vil jo næppe blive helt tilfredse med det anlæg :-)
Til top Vis CarstenH's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CarstenH

Zakken
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 01 Marts 2008 kl. 19:38 | IP-adresse registreret  

Jeg vil da gerne påtage mig at finde 10 tråde herinde, omhandlende udstyr som lydmæssigt er væsentligt ringere end det omtalte Pioneer, men som er købt til noget højere pris. Men det bliver man jo nok ikke just populær på.

Skal vi ikke bare nøjes med at kalde "High End" et fortærsket begreb, og anlægget fra Pioneer kan vi jo så kalde rimeligt til prisen?

Til top Vis Zakken's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zakken

dtomsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 01 Marts 2008 kl. 23:17 | IP-adresse registreret  

Lidt billeder af indmaden.....

Pioneer PD-D6-J

Pioneer A-A9-J

Pioneer A-A6-J

High-end, hmmmmm....

Til top Vis dtomsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dtomsen

jenssmed
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 01 Marts 2008 kl. 23:39 | IP-adresse registreret  

ja ja, mon ikke der har været en reklamemand inde over, pioneer kalder vist ikke selv serien for high end, og hvad andgår billeder, synes jeg ikke krell eller så mange andre såkaldte high end mærker er meget flottere, det er vist de færeste der kan genkende high end på billeder.

pioneer har i mange år leveret rigtig godt lydende hifi udstyr, i en kvalitet mange andre kunne lære en del af.....

Smeden

Til top Vis jenssmed's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jenssmed

Sjoenne
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 20 Oktober 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 01 Marts 2008 kl. 23:39 | IP-adresse registreret  

Skidt være med om man kan kalde det highend eller ej - jeg er ret sikker på at der god value for money i de Pioneer kasser der! Og flotte er de ihvertfald - i forhold til så meget andet i samme prisklasse.
Til top Vis Sjoenne's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sjoenne

levendemusik
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Marts 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 02 Marts 2008 kl. 18:20 | IP-adresse registreret  

Altså - nyhederne her på siden er baseret på pressemeddelelser fra importøren, og det fremgår også.
De vil naturligvis gerne have lidt opmærksomhed - se f.eks, om de nyeste Yamaha nyheder - der "lyder fantastisk!" Og redaktionen af siden lever i en form for symbiose med leverandørerne, ellers kan det slet ikke løbe rundt. Vis mig et kommercielt magasin, hvor det ikke er tilfældet.
Vi har været der før, men man kan stadig ikke se på prisen eller et foto af udstyret, hvordan det lyder, og det er vel det afgørende. Umiddelbart ville jeg være nysgerrig og give udstyr fra Pioneer et lyt med min medbragte musik, før jeg drømte. Mærket var et af de første japanske, der blev importeret til Danmark af Ortofon, der også importerede Thorens og andet godt dengang, og det er nok slet ikke så tosset konstrueret eller skruet sammen.

Til top Vis levendemusik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af levendemusik

levendemusik
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Marts 2006
Sendt: 02 Marts 2008 kl. 18:21 | IP-adresse registreret  

levendemusik skrev:
før jeg drømte.

Kunne jeg godt have ment, men der skulle nu stå, "før jeg dømte".

Til top Vis levendemusik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af levendemusik

djaan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 04 Marts 2008 kl. 23:03 | IP-adresse registreret  

CarstenH skrev:

Kommer jo an på målgruppen. de fleste her inden vil jo næppe blive helt tilfredse med det anlæg :-)

størstedelen af brugerne herinde er helt tilfredse med dali på nad så hvordan kan du vurdere at de ikke vil være tilfredse med pioneer. fordi pioneer ikke er en stor spiller på hifi-markedet?

personligt synes jeg at det virker som om alt hvad pioneer har fingrende i er top-notch kvalitet. se blandt andet deres skærme, højtalere og dj udstyr! 

NillerViborg
Lukket konto
Lukket konto

Sound2Vision/LC Audio. Efter eget ønske!

Bruger siden: 17 Februar 2005
Sendt: 05 Marts 2008 kl. 00:23 | IP-adresse registreret  

Chr. R. skrev:

StarTrek skrev:
Selv anlæg i Aldi bliver solgt som HIGH-END, nej navnet er mistbrug til at sælge billig anlæg, og sælge billig anlæg dyrt

Men "modigt" at se, et branchemedlem giver udtryk for sådanne en holdning på et forum som dette  

- Har du hørt det??? - Det har jeg, det er faktisk ikk' så tosset endda...

Problemet er jo bare der, hvad skal der til for at du tør kalde noget for High End??? - Skal der sidde mindst 8 300B rør bare i CD'en, skal prisen på hele anlægget være højere end et gennemsnintligt parcelhus i provinsen???

I min verden er det High End, hvis det spiller fornuftigt, og man bliver positivt overrasket ifht. prisen, hvis jeg glemmer at studere servicemanualen og bare sidder og nynner og tramper i gulvet når jeg får nyt legetøj hjem i butikken... - Det opfylder Pioneer'ne, og andre mærker der ikke afviger voldsomt i pris.

Selvfølgelig kan du ikke sammenligne med noget ML til over 10 gange så meget, som man traditionelt "må kalde High End"...

Men er High End ikke bare de anlæg man sælger til dem der vil ha et anlæg for at lytte til musik, istedet for bare baggrundsstøj og pressens radio-avis...??

Lars / Viborg

Disclaimer..:  Ovenstående er ikke en reklame for Pioneer'ne, men en protest imod at man bare affærdiger noget man ikke selv har hørt, men nogen andre kalder High End.

Til top Vis NillerViborg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NillerViborg

Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Oktober 2007
Sendt: 05 Marts 2008 kl. 02:05 | IP-adresse registreret  

NillerViborg skrev:
Chr. R. skrev:

StarTrek skrev:
Selv anlæg i Aldi bliver solgt som HIGH-END, nej navnet er mistbrug til at sælge billig anlæg, og sælge billig anlæg dyrt

Men "modigt" at se, et branchemedlem giver udtryk for sådanne en holdning på et forum som dette  

- Har du hørt det??? - Det har jeg, det er faktisk ikk' så tosset endda...

Problemet er jo bare der, hvad skal der til for at du tør kalde noget for High End??? - Skal der sidde mindst 8 300B rør bare i CD'en, skal prisen på hele anlægget være højere end et gennemsnintligt parcelhus i provinsen???

I min verden er det High End, hvis det spiller fornuftigt, og man bliver positivt overrasket ifht. prisen, hvis jeg glemmer at studere servicemanualen og bare sidder og nynner og tramper i gulvet når jeg får nyt legetøj hjem i butikken... - Det opfylder Pioneer'ne, og andre mærker der ikke afviger voldsomt i pris.

Selvfølgelig kan du ikke sammenligne med noget ML til over 10 gange så meget, som man traditionelt "må kalde High End"...

Men er High End ikke bare de anlæg man sælger til dem der vil ha et anlæg for at lytte til musik, istedet for bare baggrundsstøj og pressens radio-avis...??

Lars / Viborg

Disclaimer..:  Ovenstående er ikke en reklame for Pioneer'ne, men en protest imod at man bare affærdiger noget man ikke selv har hørt, men nogen andre kalder High End.

Nej jeg har ikke hørt de omtalte produkter, og jeg har heller ikke udtalt mig hverken positivt eller negativt om dem. Derimod er det din professionelle holdning til de vare - du formodes at sælge - der skræmmer, når man som branchemedlem skriver et indlæg som dette:

NillerViborg skrev:
Prismæssigt kan man vel i denne verden hvor et komplet HiFi-anlæg med højttalere og sådan kan købes til 795,- i supermarkederne, tillade sig at kalde dem for High End...

Dette er at misbruge/forflade ordet high-end, og det selvom lyden formodes at være klart bedre end et "hi-fi"anlæg fra Bilka! 

NillerViborg
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 05 Marts 2008 kl. 20:19 | IP-adresse registreret  

Chr. R. skrev:

NillerViborg skrev:
Prismæssigt kan man vel i denne verden hvor et komplet HiFi-anlæg med højttalere og sådan kan købes til 795,- i supermarkederne, tillade sig at kalde dem for High End...

Dette er at misbruge/forflade ordet high-end, og det selvom lyden formodes at være klart bedre end et "hi-fi"anlæg fra Bilka! 

Så det komplette Pioneer system til over 20k må ikke kaldes High End?? - Hvor dyrt skal det så være, og er det lige meget hvordan det spiller, for at det må kaldes High End??

Jeg vil godt påpege at min oprindelige kommentar var tydeligt møntet på A9 og D9 ( og 6'er - tuneren... )

Lars / Viborg 

Til top Vis NillerViborg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NillerViborg

NillerViborg
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 05 Marts 2008 kl. 20:28 | IP-adresse registreret  

Chr. R. skrev:

Nej jeg har ikke hørt de omtalte produkter, og jeg har heller ikke udtalt mig hverken positivt eller negativt om dem. Derimod er det din professionelle holdning til de vare - du formodes at sælge - der skræmmer, når man som branchemedlem skriver et indlæg som dette:

NillerViborg skrev:

- Jeg kan stadig ikke se hvor du vil hen, Hifi er rent faktisk specificeret ifht DIN45500 som værende et anlæg med over 2 x 6 Watt Sinus, og en kanalseparation bedre end svjh. 35dB - hvilket vel selv stort set en Ipod kan overholde??

Altså er der en prisforskel på nævnte komponenter og "hifi-systemet" på vel omkring 25 gange - det er da priser i den høje ende

Jeg vil godt pointere at det jeg forsøger at angribe er folk der afviser systemet uden at ha' set eller hørt det, klart fordi prisen ikke er high end.

- Din holdning skinner så klart igennem - men hvornår er et anlæg high end for dig??

Lars / Viborg

Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Oktober 2007
Sendt: 05 Marts 2008 kl. 21:19 | IP-adresse registreret  

Min holdning ???

Du er vist den eneste der her, ser og forsvarer high-end begrebet ud fra prisen, eller er det måske blot ud fra hvor et anlæg sælges? 

High-end er jo ikke et veldefineret begreb, men min fortolkning af high-end begrebet går alene på lyden, og således hverken på pris eller forhandler.

Og underligt at du angriber mig for "afviser systemet uden at ha' set eller hørt det", når der herfra ikke er skrevet et eneste indlæg der blot antyder dette.

NriK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2003
Lokalitet: København
Sendt: 05 Marts 2008 kl. 21:38 | IP-adresse registreret  

...hermed et andet citat fra nyheds-artiklen:

"Men det er ikke nok at skrive om lyd – den skal lyttes til, så kom ned til din nærmeste forhandler og bed om en lyttetest. Du vil blive positivt overrasket over lydkvaliteten."

Til top Vis NriK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NriK

MathiasFB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi

Bruger siden: 02 Januar 2008
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 06 Marts 2008 kl. 08:37 | IP-adresse registreret  

Jeg synes da, at det ser ganske fornuftigt ud

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes