| Forfatter |
|
Claus-dk Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1852
|
| Sendt: 02 Marts 2008 kl. 20:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
nc8000 skrev:
Efter min opfattelse er der intet galt med iTunes. Det gør alt hvad jeg ønsker en song manager skal gøre og den fungerer lige
præcis sådan som jeg ville forvente et sådant program skal fungere. Det er muligt det skyldes at jeg er så gammeldags at jeg stadig behandler alt i
hele albums og ikke som blandede enkelt sange. Jeg har brugt det siden det blev tilgængeligt på windows pc'er hvilket var længe før jeg havde en
iPod.
|
|
|
Vi må mødes en dag
|
| Til top |
|
| |
js1973 Forum Bruger

Bruger siden: 26 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 60
|
| Sendt: 02 Marts 2008 kl. 20:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Claus-dk skrev:
js1973 skrev:
Claus-dk skrev:
Jeg undrer mig ofte over hvorfor folk er så meget imod Itunes, personligt synes jeg det
fungerer
problemfrit og virker perfekt
når jeg skal
synkronisere min Ipod...
Jeg har prøvet masser af forskellige afspillere foobar, winamp, mediaplayer, mediamonkey, whisset og en masse andre, men ingen af dem har
haft
Itune´s funktionalitet eller behagelige brugerflade...Jeg kan f.eks nævne itunes smartlist, det er intet mindre end genialt i mine øjne..
Så kort og godt hvad er der galt med Itunes ??? |
|
|
Hej,
Jeg bruger også Itunes til at høre wav filer (cd kvalitet) fra min computer - via mit protools mbox hjemmestudio setup hvor der der sidder en ok
converter - og derfra over i min amp.
Nå men Itunes er efter min mening lidt noget hø fordi : hvis du f.eks har købt nogle musikfiler på nettet og har dem til at ligge i en folder på din
computer og derefter kopierer dem over i Itunes - kan du ikke navngive dem anderledes end det de hedder i den originale folder - hvis du forstår
?
Hvis du gør det kan Itunes ikke genkende filen og vil ikke af spille den - det er noget hø ! Jeg tror også at der er forskellige andre problemer men
det kan jeg ikke huske pt. Folk brokker sig ihvertfald jævnligt på de forskellige fora. Derudover er Itunes ok - rent brugermæssigt.
|
|
|
Ok jeg har så endnu til gode at købe musik I Itunes eller over internettet for den sags skyld, jeg synes det er lidt synd at betale for noget der
ikke er cdkvalitet, men kan snildt forstå din frustration, hvad hvis man brænder dem på en cd i WAV format, består problemet så ?? synes jeg har
læst at det kunne løse problemet.... |
|
|
Problemet er ikke om Itunes kan afspille wav format eller ej. Under "avanceret" kan man indstille Itunes til at importere i wav format - altså på den måde
sørge for at Itunes importerer i højest mulig opløsning og derved bevarer kvaliteten på en evt. cd du indfører. Hvis du instiller "import" på mp3, mener jeg
at Itunes selv omkonverterer wav/ cd kvaliteten til mp3 og du mister således den gode opløsning. MEN omtalte problem gælder når du f.eks har musik fra
en ekstern harddisk som du kopierer over på din computer i en seperat (back up) folder og derefter kopierer videre til Itunes. Hvis du så ændrer navnet
på filen i Itunes kontra den originale fil du har i folderen - vil Itunes ikke spille/genkende den fordi "originalen" hedder noget andet - det er der miseren
ligger ! Desuden kan man ikke uden videre bare afspille en fil via Itunes fra en ekstern harddisk - men jeg har dog set et par steder på nettet hvor dette
problem kan omgås. Jeg har ihvertfald tænkt mig at prøve - på et eller andet tidspunkt - at gøre brug af afspilning direkte fra ekstern harddisk - for
derved at spare plads på min Imac som jeg bruger til musik produktion. Wav filer fylder trods alt en del mere en Mp3.
Håber du kan bruge det til noget.
__________________ Mvh.
JS1973
Audio Physic Scorpio. Marantz CD 63, Amp Pm 65. Mogami 3130. Flatline Black Knight. Pulsar Points.
Protools 8 Digi 003. Imac. ESI. Sennheiser. Future Sonics. Fender Strat Gibson Epiph
|
| Til top |
|
| |
Mark.S Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 531
|
| Sendt: 02 Marts 2008 kl. 21:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Claus-dk skrev:
Den kræver timevis af arbejde bare for at finde ud af hvordan man får den til at se bare nogenlunde normal ud...
Man kan ikke skippe tilbage når den kører Random, Randomfunktionen stopper når man skipper frem....
Den er grim og kræver at man virkelig sætter sig ind i den for at gøre den bare nogenlunde brugervenlig...
Coverflow ????
Playlisterne skal man selv lave ved at udvælge hver enkelt sang....
Den kan ikke finde covers på internettet....
Jeg ved godt at den er meget lidt ressoursekrævende, men det er jo ingen kunst når den ingen funktionalitet eller brugervenlighed har og hvor vigtigt er det lige at den bruger få ressourser med de PC der bruges i dag ?? det er jo de færreste der har en pentium 100hz....
Den er ufattelig ressoursekrævende for brugeren....
Jeg synes at biblioteket er meget uoverskueligt...
Den er tudegrim
Hvis man vil søge i sit bibliotek skal man ind og vise den hvor man skal søge, hallo du skal søge i musik biblioteket.....
Den har ikke noget ratingfunktion..
Det er faktisk den musikafspiller jeg synes er ringest og jeg har virkelig forsøgt at vænne mig til den for alle nørder siger den er åhhh såååå god, de skriver godt nok selv (på foobars hjemmeside)at den ikke er et hak bedre end alle andre og kan man høre nogen forskel er det ren placebo..
Fik jeg nævnt at den var grim, sådan rigtig grim ??
Den er måske simpel og effektiv som program, men bestemt ikke for brugeren....
Man kan ikke starte den på en sang man synes er god og så sætte den på random og så høre den sang man er i gang med færdig, næ så skal man høre en anden sang med det samme..
Den mangler kollonner til album titlen, så man kan sortere efter dem...
Der mangler en browserfunktion..
Der er flere andre grunde til at jeg ikke bryder mig om den blandt andet synes jeg den er en øjebæ.... |
|
|
Prøv at tage et kig på nogle configs til Panels UI-pluginet, de tilføjer rigtig meget funktionalitet (rating, albumbrowsing, bedre søgefunktion, etc.) og så ligner de bestemt ikke det normale Foobar. FoFR og Elegance er nogle af de bedste jeg har fundet - http://www.fooblog2000.com/category/config. FoFR-configget kommer endda med en installer, så du ikke selv skal ud at lede efter plugins. Foobar er bestemt ikke særlig brugervenligt, men når det først er sat op kører det hurtigt og stabilt. Og forøvrigt er der ved at blive lavet et Coverflow-plugin til Foobar  __________________ Mit setup:
FLAC, Hercules DJ Console, Densen Beat B-100, Qln Signature MK. II
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Marts 2008 kl. 23:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
js1973 skrev:
Claus-dk skrev:
js1973 skrev:
Claus-dk skrev:
Jeg undrer mig ofte over hvorfor folk er så meget imod Itunes,
personligt synes jeg det
fungerer
problemfrit og virker perfekt
når jeg skal
synkronisere min Ipod...
Jeg har prøvet masser af forskellige afspillere foobar, winamp, mediaplayer, mediamonkey, whisset og en masse andre, men ingen af dem har
haft
Itune´s funktionalitet eller behagelige brugerflade...Jeg kan f.eks nævne itunes smartlist, det er intet mindre end genialt i mine øjne..
Så kort og godt hvad er der galt med Itunes ??? |
|
|
Hej,
Jeg bruger også Itunes til at høre wav filer (cd kvalitet) fra min computer - via mit protools mbox hjemmestudio setup hvor der der sidder en ok
converter - og derfra over i min amp.
Nå men Itunes er efter min mening lidt noget hø fordi : hvis du f.eks har købt nogle musikfiler på nettet og har dem til at ligge i en folder på din
computer og derefter kopierer dem over i Itunes - kan du ikke navngive dem anderledes end det de hedder i den originale folder - hvis du forstår
?
Hvis du gør det kan Itunes ikke genkende filen og vil ikke af spille den - det er noget hø ! Jeg tror også at der er forskellige andre problemer men
det kan jeg ikke huske pt. Folk brokker sig ihvertfald jævnligt på de forskellige fora. Derudover er Itunes ok - rent brugermæssigt.
|
|
|
Ok jeg har så endnu til gode at købe musik I Itunes eller over internettet for den sags skyld, jeg synes det er lidt synd at betale for noget der
ikke er cdkvalitet, men kan snildt forstå din frustration, hvad hvis man brænder dem på en cd i WAV format, består problemet så ?? synes jeg har
læst at det kunne løse problemet.... |
|
|
Problemet er ikke om Itunes kan afspille wav format eller ej. Under "avanceret" kan man indstille Itunes til at importere i wav format - altså på
den måde
sørge for at Itunes importerer i højest mulig opløsning og derved bevarer kvaliteten på en evt. cd du indfører. Hvis du instiller "import" på mp3,
mener jeg
at Itunes selv omkonverterer wav/ cd kvaliteten til mp3 og du mister således den gode opløsning. MEN omtalte problem gælder når du f.eks har
musik fra
en ekstern harddisk som du kopierer over på din computer i en seperat (back up) folder og derefter kopierer videre til Itunes. Hvis du så ændrer
navnet
på filen i Itunes kontra den originale fil du har i folderen - vil Itunes ikke spille/genkende den fordi "originalen" hedder noget andet - det er der
miseren
ligger ! Desuden kan man ikke uden videre bare afspille en fil via Itunes fra en ekstern harddisk - men jeg har dog set et par steder på nettet
hvor dette
problem kan omgås. Jeg har ihvertfald tænkt mig at prøve - på et eller andet tidspunkt - at gøre brug af afspilning direkte fra ekstern harddisk -
for
derved at spare plads på min Imac som jeg bruger til musik produktion. Wav filer fylder trods alt en del mere en Mp3.
Håber du kan bruge det til noget.
|
|
|
Alt det musik jeg afspiller ligger på en seperat harddisk, du skal bare have Itunes biblioteket liggende på den separate HD istedet for på c
drevet....
Bibliotekfilen ligger stadig i my music så den skal man lige huske at gemme på en anden lokation af og til, så skal man ikke begynde helt forfra
med ratings og playlister, den husker på den måde også din ipod og dens indstillinger.....
Derefter laver jeg en Klon af mit musikbibliotek på en anden seperat Harddisk, hvis den jeg bruger går kold...
Hvis jeg dobbelt klikker på enhver musikfil placeret hvorsom helst, så afspiller Itunes den da uden bøvl og vil jeg have den i Itunes biblioteket
importerer jeg bare filen/mappen....eller konsolidere mit musik....
Jeg har tagget masser af filer på min separate HD uden problemer, så jeg forstår ikke rigtigt hvad du mener, med at den ikke kan genkende
originalen.....for jeg tagger jo netop originalen....som jeg så kloner på den anden disk...
Jeg kan så heller ikke helt forstå du importerer wav filer istedet for at importere dem som applelossless som fylder noget mindre...
Måske det kan hjælpe på dit problem, jeg bruger så windows måske opfører den sig anderledse på en mac ??
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Marts 2008 kl. 23:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
"Prøv at tage et kig på nogle configs til Panels UI-pluginet, de tilføjer rigtig meget funktionalitet (rating, albumbrowsing, bedre søgefunktion, etc.) og
så ligner de bestemt ikke det normale Foobar. FoFR og Elegance er nogle af de bedste jeg har fundet -
http://www.fooblog2000.com/category/config. FoFR-configget kommer endda med en installer, så du ikke selv skal ud at lede efter plugins.
Foobar er bestemt ikke særlig brugervenligt, men når det først er sat op kører det hurtigt og stabilt.
Og forøvrigt er der ved at blive lavet et Coverflow-plugin til Foobar"
Jeg må ærligt indrømme at jeg synes det er noget nemmere bare at bruge Itunes i stedet for at modifisere foobar, det har jeg lidt svært ved at se
formålet med, altså at få foobar til at ligne Itunes, så kan man da lige så godt bruge Itunes eller hvad ??
Den eneste ulempe Itunes har er at den ikke afspiller flac, men jeg konvertere bare flac filerne til alac, no problem...
|
| Til top |
|
| |
nc8000 Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 August 2007 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1460
|
| Sendt: 03 Marts 2008 kl. 09:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det er da muligt at andre playere/organisere er bedre/smartere/kan mere end iTunes, men når nu iTunes gør hvad jeg har brug for kan jeg heller ikke se nogen grund til at gå andre steder hen. Og så er integrationen med iPod's jo også bare i orden. Dermed ikke være sagt at der ikke er ting man kunne ønske sig i iTunes men det er ting jeg sagtens kan leve uden. Et eksempler er
Det kunne være fedt hvis det samme album kunne optræde under flere kunstnere eller under flere genrer
__________________ Jungson CDT2 > RudiStor RPX-100 > Ed8 APS V2 xlr
(iPod Classic 160GB | iPod Touch 64GB| HiFiMan HM602 | (D-NE920 > iBasso D10)) > RSA Protector > JH13 TWag OM
iPhone 4 > Etymotics MC3
|
| Til top |
|
| |
Mark.S Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 531
|
| Sendt: 03 Marts 2008 kl. 11:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Claus-dk skrev:
Jeg må ærligt indrømme at jeg synes det er noget nemmere bare at bruge Itunes i stedet for at modifisere foobar, det har jeg lidt svært ved at se formålet med, altså at få foobar til at ligne Itunes, så kan man da lige så godt bruge Itunes eller hvad ??
Den eneste ulempe Itunes har er at den ikke afspiller flac, men jeg konvertere bare flac filerne til alac, no problem... |
|
|
En del af Foobar-konceptet er jo, at det kan modificeres til netop det man vil have, at det så kræver lidt vilje og google-skills er en anden sag  . Men jeg synes nu det er besværet værd, når man kan få et program der kan lige det det skal og ikke mere. iTunes understøtter heller ikke ASIO eller DS, hvilket er meget centralt i et ordenligt computer-as-source system. MEn alt i alt tror det hele koger ned til; forskellig software til forskellige folk  __________________ Mit setup:
FLAC, Hercules DJ Console, Densen Beat B-100, Qln Signature MK. II
|
| Til top |
|
| |
Morten014 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juli 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1151
|
| Sendt: 03 Marts 2008 kl. 19:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige siden jeg fik min ipod har jeg brugt i tunes, før havde jeg drag and drop. Jeg har aldrig haft lyst til at gå tilbage. I Tunes er nemt at finde rundt i og så er det lækkert at hente podcast uden at åbne et nyt program. Jeg skal da også have en apple næste gang det bliver tid til en ny bærbar afspiller.
Mvh. Morten.
|
| Til top |
|
| |
Eagles Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 10
|
| Sendt: 07 Marts 2008 kl. 13:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej nogle der har styr på itunes lyd normalisering feature? Kan man ændre så man undgår clipping på numrene? Synes bare featuren gør lyden lavere and thats it.
Er forresten enig i at der ikke bør være et applikationsbehov for at overføre musik til en MP3 afspiller.
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Marts 2008 kl. 14:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg bruger et program der hedder mp3gain, til normalisering og til at fjerne clipping...
|
| Til top |
|
| |
Brian321 Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 774
|
| Sendt: 07 Marts 2008 kl. 14:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bruger stadig winamp - nok primært bare en vanesag, men en ting som jeg ihverfald vil mangle med andre afspillere er milkdrop visualization plugin'et. Det er simpelthen for trippet på en projektor, og de adderer konstant nye effekter til det.
Men hvis det findes i en afskygning der kan integreres i mediamonkey/foobar/whatever så kunne det da være man skulle prøve at udvide sin horisont :)
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 07 Marts 2008 kl. 14:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Claus-dk skrev:
| Jeg bruger et program der hedder mp3gain, til normalisering og til at fjerne clipping... |
|
|
Ja den kan jeg også anbefale. Jeg bruger den variant der hedder aacgain som kan håndtere både aac og mp3 filer. __________________ Jungson CDT2 > RudiStor RPX-100 > Ed8 APS V2 xlr
(iPod Classic 160GB | iPod Touch 64GB| HiFiMan HM602 | (D-NE920 > iBasso D10)) > RSA Protector > JH13 TWag OM
iPhone 4 > Etymotics MC3
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Marts 2008 kl. 15:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
nc8000 skrev:
Claus-dk skrev:
| Jeg bruger et program der hedder mp3gain, til normalisering og til at fjerne clipping... |
|
|
Ja den kan jeg også anbefale. Jeg
bruger den variant der hedder aacgain som kan håndtere både aac og mp3 filer. |
|
|
Ved du om det også kan normalisere ALACfilerne ??
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 07 Marts 2008 kl. 18:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Claus-dk skrev:
nc8000 skrev:
Claus-dk skrev:
|
|
Ja den kan jeg også anbefale. Jeg
bruger den variant der hedder aacgain som kan håndtere både aac og mp3 filer. |
|
|
Ved du om det også kan normalisere ALACfilerne ?? |
|
|
Det kan den ikke og jeg har aldrig fundet/hørt om noget der kan det. __________________ Jungson CDT2 > RudiStor RPX-100 > Ed8 APS V2 xlr
iPhone 4 > Etymotics MC3
|
| Til top |
|
| |
virious Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 Oktober 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1508
|
| Sendt: 08 Marts 2008 kl. 18:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skobbolop skrev:
foobar og det nyeste winamp behandler også alt musik i albums hvis man vil have dem til det...
Til virious... Det fede ved foobar er for mig netop at man kan customize alt lang ind i helvede og lege med designet så det passer til en selv...
Fair nok hvis man ikke gider bruge tid på det... men sådan er det jo ofte. Hvis man ikke gider bruge tid på at sætte sig ind i linux, så er det heller ikke særlig fedt til at begynde med...
|
|
|
Exactly! Dog har jeg ikke prøvet at ændre designet, da jeg synes at den er fin, som den er... Nu bruger jeg dog Rhythmbox, der ligger standard i Ubuntu (Linux, for dem der ikke kender det)
|
| Til top |
|
| |
jazzman Udelukket fra forum

Sven tager en pause!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3787
|
| Sendt: 08 Marts 2008 kl. 18:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Marts 2008 kl. 22:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som nævnt tidligere i tråden så kunne jeg aldrig drømme om at købe musik i mp3 kvalitet, så det der DRM kunne ikke rage mig mindre....
|
| Til top |
|
| |
jazzman Udelukket fra forum

Sven tager en pause!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3787
|
| Sendt: 09 Marts 2008 kl. 11:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Claus-dk skrev:
| Som nævnt tidligere i tråden så kunne jeg aldrig drømme om at købe musik i mp3 kvalitet, så det der DRM kunne ikke rage mig mindre....
|
|
|
DRM rammer alt online indhold i flæng, osse blu-ray og alt muligt andet.
|
| Til top |
|
| |
Sveske Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2337
|
| Sendt: 09 Marts 2008 kl. 11:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan egentlig ret godt lide iTunes, især på grund af podcast funktionen, som jeg ikke har fundet i andre afspillere (men det er også længe siden jeg brugte f.eks. winamp, så det kan jo være kommet senere).
Men noget jeg savner er funktionen som winamp har, hvor man kan søge efter en sang og vælge "afspil som næste" eller "sæt i kø" eller sådan noget. Det eneste der lugter lidt deraf i iTunes er festmix, men man kan ikke gøre det i en hjemmelavet playlist f.eks. Og så synes jeg også, at iTunes er ekstremt dårlig til at finde albumoplysninger og -billeder. Det gør Windows Media Player rigtig godt til gengæld. __________________
Guide til billedupload
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Marts 2008 kl. 11:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
jazzman skrev:
Claus-dk skrev:
| Som nævnt tidligere i tråden så kunne jeg aldrig drømme om at købe musik i mp3 kvalitet, så det der DRM kunne ikke rage mig mindre....
|
|
|
DRM rammer alt online indhold i flæng, osse blu-ray og alt muligt andet.
|
|
|
Jamen når man som jeg køber sin musik og sine film på skiver, har jeg svært ved at se problemet...Men man kan jo som forbruger vælge at undlade at købe ting der er DRMet og på den måde vise sin utilfredshed..... I øvrigt har DRM jo ikke så meget med selve afspilleren at gøre, men mere butikken Itunes som ikke bryder sig om at folk stjæler deres produkter....
|
| Til top |
|
| |