| Forfatter |
|
Sveske Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2337
|
| Sendt: 09 Marts 2008 kl. 11:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
DRM er alligevel også i kraftig modvind og visnok på hatig tilbagegang. Det er i hvert fald vad jeg har hørt __________________
Guide til billedupload
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1852
|
| Sendt: 09 Marts 2008 kl. 12:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sveske skrev:
Jeg kan egentlig ret godt lide iTunes, især på grund af podcast funktionen, som jeg ikke har fundet i andre afspillere (men det er også længe siden jeg brugte f.eks. winamp, så det kan jo være kommet senere).
Men noget jeg savner er funktionen som winamp har, hvor man kan søge efter en sang og vælge "afspil som næste" eller "sæt i kø" eller sådan noget. Det eneste der lugter lidt deraf i iTunes er festmix, men man kan ikke gøre det i en hjemmelavet playlist f.eks. Og så synes jeg også, at iTunes er ekstremt dårlig til at finde albumoplysninger og -billeder. Det gør Windows Media Player rigtig godt til gengæld. |
|
|
Det var ellers en smart funktion winamp har der, det ville være et smart tiltag for apple folkene.. Det med covers må jeg give dig ret i at det ikke er Itunes stærke side også temmelig irriterende at den ikke lægge coveret i selve filen når den finder dem, så kunne man se det i andre afspillere også, gør mediaplayer det ?? Jeg har endnu den første skive tilgode som Itunes ikke genkendte, men min musiksmag er også ret mainstream...
|
| Til top |
|
| |
Sveske Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Marts 2008 kl. 12:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Altså billederne ryger i hvert fald med over i iTunes når man har rippet musik i Media Player.
Og iTunes kender f.eks. ikke Radiohead
ELLER Pink Floyd - Echoes f.eks. Den fandt i hvert fald intet billede. __________________
Guide til billedupload
|
| Til top |
|
| |
virious Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 Oktober 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1508
|
| Sendt: 09 Marts 2008 kl. 12:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad er det lige nøjagtig i bruger covers til??
|
| Til top |
|
| |
Sveske Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Marts 2008 kl. 13:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Marts 2008 kl. 13:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sveske skrev:
| Det ser så sødt ud i coverflow!! |
|
|
HØRT... og så er det også ret cool at man kan se covers på sin Ipod...
|
| Til top |
|
| |
nc8000 Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 August 2007 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1460
|
| Sendt: 09 Marts 2008 kl. 13:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Claus-dk skrev:
Det med covers må jeg give dig ret i at det ikke er Itunes stærke side også temmelig irriterende at den ikke lægge coveret i selve filen når den finder dem, så kunne man se det i andre afspillere også, gør mediaplayer det ??
|
|
|
Det her afhænger af fil formatet. I mp3 filer lægges cover art i selve filen så f.eks. windows media player efterfølgende kan se det men i aac filer gemmes cover arts tilsyneladende kun i iTunes database og ikke i selve filen. __________________ Jungson CDT2 > RudiStor RPX-100 > Ed8 APS V2 xlr
(iPod Classic 160GB | iPod Touch 64GB| HiFiMan HM602 | (D-NE920 > iBasso D10)) > RSA Protector > JH13 TWag OM
iPhone 4 > Etymotics MC3
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Marts 2008 kl. 14:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
nc8000 skrev:
Det her afhænger af fil formatet. I mp3 filer lægges cover art i selve filen så f.eks. windows media player efterfølgende kan se det men i aac filer gemmes cover arts tilsyneladende kun i iTunes database og ikke i selve filen.
|
|
|
Jeg kan da ikke se de covers som Itunes henter til mine mp3 filer i f.eks foobar
|
| Til top |
|
| |
Mark.S Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 531
|
| Sendt: 09 Marts 2008 kl. 16:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Claus-dk skrev:
nc8000 skrev:
Det her afhænger af fil formatet. I mp3 filer lægges cover art i selve filen så f.eks. windows media player efterfølgende kan se det men i aac filer gemmes cover arts tilsyneladende kun i iTunes database og ikke i selve filen.
|
|
|
Jeg kan da ikke se de covers som Itunes henter til mine mp3 filer i f.eks foobar
|
|
|
Det er fordi de ligger i iTunes database - altså så andre programmer ikke har adgang til det . Når jeg ripper en CD finder jeg selv coveret på google, og gemmer det som "folder.jpg" - det kan alle programmer finde ud af.
Covers er både pæne at kigge på, og så minder det også lidt om at finde en rigtig CD frem og sætte den på  __________________ Mit setup:
FLAC, Hercules DJ Console, Densen Beat B-100, Qln Signature MK. II
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Marts 2008 kl. 16:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg bruger det samme kneb, min mappe hedder bare covers....Men det er jo ulige lettere hvis afspilleren selv kunne finde ud af sådan noget....
|
| Til top |
|
| |
Skobbolop Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 197
|
| Sendt: 09 Marts 2008 kl. 16:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
nc8000 Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 August 2007 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1460
|
| Sendt: 10 Marts 2008 kl. 09:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Claus-dk skrev:
nc8000 skrev:
|
|
|
|
|
|
Hmmm.... De få gange jeg har haft en mp3 fil med cover art på så har media player også kunnet se det. Gad vist om det er fordi det er cover art jeg specifikt putter i filen ved at dragge en jpg fil ind på cover art fanen i stedet for blot at lade iTunes selv finde cover art. __________________ Jungson CDT2 > RudiStor RPX-100 > Ed8 APS V2 xlr
(iPod Classic 160GB | iPod Touch 64GB| HiFiMan HM602 | (D-NE920 > iBasso D10)) > RSA Protector > JH13 TWag OM
iPhone 4 > Etymotics MC3
|
| Til top |
|
| |
Knoxville Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1708
|
| Sendt: 10 Marts 2008 kl. 09:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
noget helt andet er at det er p*sse besværligt at lægge film ind.... halvdelen accepteres ikke.
__________________ Med Venlig Hilsen
|
| Til top |
|
| |