| Forfatter |
|
Hygom Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2007 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 45
|
| Sendt: 05 Marts 2008 kl. 19:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Boegedal skrev:
|
Hej Hygom...
Jeg ville foreslå en NAD L54 DVD-receiver til kr. 3.500,- her får du radio, forstærker, CD & DVD-afspiller i en ganske god kvalitet og 2 x 50 ærlige NAD watt...
mvh. Jan |
| |
|
|
Hej Jan. Ja det var måske en mulighed. Har bare læst lidt rundt omkring at 2x50 watt ikke er nok til haydn. Desuden ville jeg gerne have en hdmi udgang hvis jeg skulle anvende den som dvd-afspiller. Og så er den også lige en tand for dyr desværre.
|
| Til top |
|
| |
virious Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 Oktober 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1508
|
| Sendt: 05 Marts 2008 kl. 20:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Halli hallo drenge!
Nu er det sådan at Haydn ikke er en nem højttaler at drive! Den kræver meget mere end hvad den lille NAD-fidus kan trække og desuden er det ikke de to bedste lydfilosofier at sammensætte. Det bliver simpelthen for varmt.
Jeg har en Cayin 153B intgreret forstærker på 2*100W, som trækker dem godt og solidt. Men de kan stadigvæk tåle mere. Den er af og til på KSB til en 3,5-4k og giver utrolig meget for pengene..
Så glem alt om små NAD og DENON systemer - det duer ikke til de perler.
|
| Til top |
|
| |
wildstyle Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2249
|
| Sendt: 05 Marts 2008 kl. 21:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil give virious ret i at du bør lede efter en forstærker med en mere neutral klang, end NAD. Og sørg for at den har rimeligt med kræfter, det nyder de godt af.
Vienna's lydfilosofi er ret buttet og varm og NAD's læner sig også op mod den varme klang, derfor vil det højst sandsynligt ikke være et specielt godt match.
Jeg kan anbefale Densen, selvom det nok er svært at finde for de penge du har til rådighed. Ellers er der, som virious også anbefaler, Cayin som giver rigtig meget value for pengene. Ellers skal du kigge på Rega, som spiller i stil med Densen, men som kan fås til væsentligt færre penge. Thule skulle også matche Vienna ret godt, så det kunne også være en mulighed.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 05 Marts 2008 kl. 21:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
wildstyle skrev:
Jeg vil give virious ret i at du bør lede efter en forstærker med en mere neutral klang, end NAD. Og sørg for at den har rimeligt med kræfter, det nyder de godt af.
Vienna's lydfilosofi er ret buttet og varm og NAD's læner sig også op mod den varme klang, derfor vil det højst sandsynligt ikke være et specielt godt match.
Jeg kan anbefale Densen, selvom det nok er svært at finde for de penge du har til rådighed. Ellers er der, som virious også anbefaler, Cayin som giver rigtig meget value for pengene. Ellers skal du kigge på Rega, som spiller i stil med Densen, men som kan fås til væsentligt færre penge. Thule skulle også matche Vienna ret godt, så det kunne også være en mulighed. |
|
|
 Well spoken
|
| Til top |
|
| |
Deeablo Forum Bruger

Bruger siden: 15 September 2006 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 579
|
| Sendt: 05 Marts 2008 kl. 21:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Han opererer ud fra et budget som ikke kan inkludere hverken Densen eller den dyre ende af NAD...men hvad med en AMC evt.? De ligger ret billigt som brugt for tiden
__________________ Electrocompaniet eci-2
Xindak Muse 1.2 (usa)
Audio Innovations alto
Nordost flatline
kommer snart Audiovector MI3
|
| Til top |
|
| |
Boegedal Forum Bruger

Bruger siden: 24 November 2007 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 194
|
| Sendt: 05 Marts 2008 kl. 21:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Hej rødder....
Med et budget på kr. 2.000,- og et mindste krav på 2 x 100 watt, så kan det godt blive rigtigt svært... så skal det være 'godt' brugt...
Rega er så også ude af billedet.
mvh. Jan |
|
| __________________ Lånt NAD intr. forstærker
Lyngdorf CD-1
Thule TU150 FM/DAB
Nakamichi LX-5
Dali Suite Rear 0.8
|
| Til top |
|
| |
wildstyle Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2249
|
| Sendt: 05 Marts 2008 kl. 22:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så må han jo bare finde den store pung frem.
|
| Til top |
|
| |
Hygom Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Marts 2008 kl. 09:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad siger folk til AMC 3100a? Jeg har fået tilbudt sådan en til 2500kr. Er det en fair pris og ville det matche godt? Den er på 2x100watt så den burde da kunne trække højttalerne.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 06 Marts 2008 kl. 09:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tror det vil fungere helt fint, kan læse, at den ikke er så varm, hvilket vil passe meget godt til Haydn. Dog ved jeg ikke helt, hvor strømstærk den er...
Jo mere juice haydn får, jo bedre lyder den!
|
| Til top |
|
| |
Deeablo Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Marts 2008 kl. 13:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Virious...
Mener du high level imputs? Den er nemlig på 20K ohms og 15mV/200mV
Trafoen i sådan en fætter er ret stor og voldsom __________________ Electrocompaniet eci-2
Xindak Muse 1.2 (usa)
Audio Innovations alto
Nordost flatline
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 06 Marts 2008 kl. 13:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Deeablo skrev:
Virious...
Mener du high level imputs? Den er nemlig på 20K ohms og 15mV/200mV
Trafoen i sådan en fætter er ret stor og voldsom |
|
|
Mener bare, at jo kraftigere forstærker der bliver sat på Haydn, jo bedre synes jeg den lyder... små forstærkere og haydn er ikke godt... Og da det jo er en standerht, skal den jo have lidt effekt.
|
| Til top |
|
| |
Deeablo Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Marts 2008 kl. 13:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er jeg ikke med på hvad du mener...den er opgivet til 2 x 100 w....men jeg må ærligt sige...jeg har aldrig hørt en så kraftig 100 watts forstærker som den amc laver...
mener den ligger på 560va, men jeg er ikke sikker...kan ikke finde det nogen steder lige nu og her...
Men trafoen er absurt stor __________________ Electrocompaniet eci-2
Xindak Muse 1.2 (usa)
Audio Innovations alto
Nordost flatline
|
| Til top |
|
| |
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
Bruger siden: 02 Januar 2008 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 1405
|
| Sendt: 06 Marts 2008 kl. 14:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kender en lokal butik, der vil give dig 500,- rabat på et sæt System Audio SA505 i ahorn. Så lander de på 2500,- i alt.
For 3500,- har de også et sæt Jamo Concert 8 ! __________________ Mvh Mathias Boesgaard
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 06 Marts 2008 kl. 14:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
MathiasFB skrev:
Jeg kender en lokal butik, der vil give dig 500,- rabat på et sæt System Audio SA505 i ahorn. Så lander de på 2500,- i alt.
For 3500,- har de også et sæt Jamo Concert 8 ! |
|
|
Han har jo købt ht...
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 06 Marts 2008 kl. 14:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Deeablo skrev:
Så er jeg ikke med på hvad du mener...den er opgivet til 2 x 100 w....men jeg må ærligt sige...jeg har aldrig hørt en så kraftig 100 watts forstærker som den amc laver...
mener den ligger på 560va, men jeg er ikke sikker...kan ikke finde det nogen steder lige nu og her...
Men trafoen er absurt stor |
|
|
Jeg har da heller ikke sagt, at den er for svag - kender den ikke! 2*100W kan altså variere meget og nu handler det jo også om at sætte to passende lydfilosofier sammen, således at man får den ønskede lyd. Haydn ligger til den ret varme side og skal ikke have noget, der er alt for vamt.
|
| Til top |
|
| |
Deeablo Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Marts 2008 kl. 14:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
virious skrev:
Deeablo skrev:
|
Men trafoen er absurt stor
|
|
|
Jeg har da heller ikke sagt, at den er for svag - kender den ikke!
2*100W kan altså variere meget og nu handler det jo også om at sætte to passende lydfilosofier sammen, således at man får den ønskede lyd. Haydn ligger til den ret varme side og skal ikke have noget, der er alt for vamt.
|
|
|
Nej nej...jeg var bare i tvivl om du mente watt, va eller noget andet 
men jo det svinger meget. Med alle de amps jeg har haft er der dog noget der gør sig gældende....holder man sig indenfor mærkerne som er relativt gengse, så ender man ikke elt ude i hampen.
Pt har jeg selv Electrocompaniet eci-2 som er rated 2 x 50 klasse A og den trækker et sæt Audiovector C2 uden problemer.
Men med amps er det jo som med biler....man ved at en 1.6´er er større end en 1.3´er, men en 1.3´er vankel motor spytter altså meget mere ud end end 3.0 motor fra Opel.
Man skal lige kigge under hjælmen og se hvad der ligger i for en trafo/motor  __________________ Electrocompaniet eci-2
Xindak Muse 1.2 (usa)
Audio Innovations alto
Nordost flatline
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 06 Marts 2008 kl. 14:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige præcis hehe... noget af en sammenligning, men det passer jo egentlig meget godt...
|
| Til top |
|
| |
Hygom Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Marts 2008 kl. 15:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Deeablo har lidt et skjult budskab idet han gerne vil sælge mig en AMC 3100a til 2250 plus porto. Jeg er ikke klar om det er en god handel. Hvad ville dit bud være på dette virious? Skal jeg lige slå koldt vand i blodet og vente til det rette dukker op? f.eks. thule eller cayin som dig eller vil denne AMC være "bang for the buck" så at sige? hehe.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 06 Marts 2008 kl. 15:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hygom skrev:
Deeablo har lidt et skjult budskab idet han gerne vil sælge mig en AMC 3100a til 2250 plus porto. Jeg er ikke klar om det er en god handel. Hvad ville dit bud være på dette virious? Skal jeg lige slå koldt vand i blodet og vente til det rette dukker op? f.eks. thule eller cayin som dig eller vil denne AMC være "bang for the buck" så at sige? hehe.
|
|
|
Kunne godt fornemme, at der var noget der ligger bag hehe... Problemet er lidt, at jeg overhovedet ikke kender til AMC 3100a eller rettere sagt AMC generelt... Kender mere til Thule og Cayin, som jeg vældig godt kan li' - har jo selv Cayin... og det er absolut ikke nogen dårlig combi med Haydn... Men du finder ikke nogen Cayin til 2250,- desværre. Så det er et "tough call" må man sige... Deeablo kan du ikke sige lidt om lydfilosofien bag AMC?
|
| Til top |
|
| |
Hygom Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Marts 2008 kl. 15:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg overvejer stadig en NAD c352, som jeg kan få til 1800kr inkl. porto i titanium (LANGT pænere end AMC'en), og så vil den nok være lettere at afsætte igen hvis jeg finder noget andet. Nu har jeg ikke rigtig forstand på hifi som I andre herinde. NAD'en er lidt varm i lyden, og samme er haydn. Ville en "first-timer" som mig være istand til at høre forskellen på en varm forstærker og så en neutral forstærker?
|
| Til top |
|
| |