| Forfatter |
|
Deeablo Forum Bruger

Bruger siden: 15 September 2006 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 579
|
| Sendt: 06 Marts 2008 kl. 16:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
AMC....jamen den er meget al´a NAD. Efter min mening får man bare mere for pengene. Jeg vil lige for god ro og ordens skyld påpege, at jeg ikke har sat den til salg. hverken her eller andre steder. Det var kun fordi Hygom leder efter det umulige til umulige penge. Han smider om sig med navne som NAD og Cayin uden at vide hvad det egentlig er.
Jeg kom med tilbudet for at hjælpe ham igang til det budget han har. At jeg reelt mister 3150 kr på en forstærker der knap er 16 mdr gammel er ikke noget jeg udstiller herinde heller.
Jeg har selv haft Nad, ( har en stående lige nu T754 ) og jeg mener stadig, at de spiller lige op, altså ikke T754´erne med AMC´en, men de gengse NAD stereo amps.
Lyden i Amc´en vil jeg beskrive som neutral til varm, alt efter ht´er og kabler. Jeg har Amc´en sat til et sæt AE AEGIS neo1 lige nu og lyden er super lækker. Fyldig diskant og sprød bas, med masser af detaljer. Dertil bruger jeg så lidt atypiske kabler på dette setup, men de gør det fornuftigt.
Jeg har bevidst valgt ikke at snakke om salg herinde, men i privaten, da det er god skik og fornuftig kotume, men når Hygom selv bringer det på banen i hans egen tråd vil jeg da gerne forsvare mit "skjulte budskab/dagsorden" ved igen at gøre opmærksom på, at det var svar på tiltale herinde og ikke falsk reklame.
Tilbudet mener jeg selv er mere end reelt og mere end godt og det var udelukkende da Hygom starter det samme sted som jeg startede for år tilbage, men med et betragteligt mindre budget end mig __________________ Electrocompaniet eci-2
Xindak Muse 1.2 (usa)
Audio Innovations alto
Nordost flatline
kommer snart Audiovector MI3
|
| Til top |
|
| |
virious Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 Oktober 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1508
|
| Sendt: 06 Marts 2008 kl. 18:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hygom skrev:
Jeg overvejer stadig en NAD c352, som jeg kan få til 1800kr inkl. porto i titanium (LANGT pænere end AMC'en), og så vil den nok være lettere at afsætte igen hvis jeg finder noget andet. Nu har jeg ikke rigtig forstand på hifi som I andre herinde. NAD'en er lidt varm i lyden, og samme er haydn. Ville en "first-timer" som mig være istand til at høre forskellen på en varm forstærker og så en neutral forstærker?
|
|
|
Det er ikke sikkert, men det skal nok komme, når man bevæger sig op i rækkerne... Jeg vil bare prøve at "vise" dig, hvad Haydn egentlig kan... Men jo, C352'eren er en fin forstærker!
|
| Til top |
|
| |
Hygom Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2007 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 45
|
| Sendt: 06 Marts 2008 kl. 18:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den burde jo ikke være så svær at sælge igen hvis det endelig er jeg får lyst til at prøve kræfter med noget større til de kære haydn :) Så mangler jeg kun kabler!! Hehe. Håber ikke jeg er alt for besværlig. Hvor dyre skal diverse kabler være? Er det nødvendigt med 50kr pr. meter kabel til højttalerne?
|
| Til top |
|
| |
wildstyle Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2249
|
| Sendt: 06 Marts 2008 kl. 18:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er en Thule Spirit IA60 til salg på KSB i øjeblikket.
Den har måske ikke helt så mange kræfter som en NAD C352, men jeg vil stadig mene at det vil være en bedre løsning, i hvert fald klangmæssigt.
|
| Til top |
|
| |
Hygom Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Marts 2008 kl. 19:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
wildstyle skrev:
Der er en Thule Spirit IA60 til salg på KSB i øjeblikket.
Den har måske ikke helt så mange kræfter som en NAD C352, men jeg vil stadig mene at det vil være en bedre løsning, i hvert fald klangmæssigt. |
|
|
Jeg har haft kontakt til sælger. Sælger opførte sig dog ikke særlig anstændigt så ham gider jeg ikke have mere med at gøre.
|
| Til top |
|
| |
Deeablo Forum Bruger

Bruger siden: 15 September 2006 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 579
|
| Sendt: 06 Marts 2008 kl. 19:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hygom skrev:
Den burde jo ikke være så svær at sælge igen hvis det endelig er jeg får lyst til at prøve kræfter med noget større til de kære haydn :) Så mangler jeg kun kabler!! Hehe. Håber ikke jeg er alt for besværlig. Hvor dyre skal diverse kabler være? Er det nødvendigt med 50kr pr. meter kabel til højttalerne?
|
|
|
Hygom....NAD´en er ude af produktion og billig fordi der er så mange på markedet.
Start nu i det små. Det er en jungle at finde rundt i og det der med salg koster altid sælger penge. Køb noget nu som du er sikker på. Leg lidt med diverse kabler og find din lyd. Det skal nok komme, at du vil opgradere hen af vejen, men du bliver nødt til at starte med at lytte til noget og ikke mindst..lære at lytte. 
Gode ht kabler som ville gøre Haydn optimale afhænger af hvilken klang din forstærker har, dit lytte rum, afstand til sweetspot, fyld i rummet osv osv.
Mærker som Supra og Nordost er ikke helt af vejen og de laver også nogle i den lidt billigere ende af prisskalaen...
Men regn altid med 10 - 20% af nyprisen på dit anlæg til kabler __________________ Electrocompaniet eci-2
Xindak Muse 1.2 (usa)
Audio Innovations alto
Nordost flatline
kommer snart Audiovector MI3
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 06 Marts 2008 kl. 19:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hygom skrev:
|
|
|
Jeg vil i hvert fald anbefale et kabel der hedder Teflar 2. Det matcher Haydn godt, synes jeg og koster ikke alverden. http://www.lcaudio.dk/index.php?page=319Bestil det uden WBT-sleeves, de skulle ikke give noget ekstra - jeg har det også uden. Lækkert kabel til prisen!
|
| Til top |
|
| |
wildstyle Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2249
|
| Sendt: 06 Marts 2008 kl. 20:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et godt og billigt kabel kunne også være Van Den Hul Clearwater, det er der mange der har været/er glade for.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 06 Marts 2008 kl. 20:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
wildstyle skrev:
| Et godt og billigt kabel kunne også være Van Den Hul Clearwater, det er der mange der har været/er glade for. |
|
|
Helt sikkert...
|
| Til top |
|
| |
Hygom Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Marts 2008 kl. 21:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
wildstyle skrev:
| Et godt og billigt kabel kunne også være Van Den Hul Clearwater, det er der mange der har været/er glade for. |
|
|
Det har jeg også hørt en masse god omtale om. Har du et link til hvor man kan købe dette kabel?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 06 Marts 2008 kl. 21:33 | IP-adresse registreret
|
|
|