Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 18:10   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Er AKG 701 sværere at drive end HD650? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
nicoleif
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 02 Marts 2008 kl. 19:13 | IP-adresse registreret  

Jeg har planer om at skifte mine Senn HD650 ud med et par AKG 701 (eller alternativt et par ATH-W1000) til brug sammen med en Pimeta DIY head-amp der er en fint kombi.Er HD650 ikke noget af det sværeste at drive? Grunden til udskiftning er forøvrigt at HD650 er for åbne til mit brug! 
Til top Vis nicoleif's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nicoleif

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 02 Marts 2008 kl. 19:18 | IP-adresse registreret  

Øhm k701 er ligeså åbne desværre.

Men ja k701 er meget svære at trække ordenligt og de er meget kræsne mht amp også
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino

nicoleif
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Marts 2008 kl. 19:30 | IP-adresse registreret  

techtrino skrev:
Øhm k701 er ligeså åbne desværre.

Men ja k701 er meget svære at trække ordenligt og de er meget kræsne mht amp også

Ok. Grunden til at jeg konkludere at K701 er mere lukkede end HD650 er at der i følgende tråd http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=61843&K W=lukkede skrives at 701 lukker meget mindre lyd ud end Grado RS2!

Nå men så kigger jeg på W1000. Er deer forøvrigt ikke nogle lukkede Stax med god lyd i samme prisleje som HD650??

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Marts 2008 kl. 19:44 | IP-adresse registreret  

hehe gør de også, men rs2 og grado generelt er også dem der lukker mest lyd ud overhovedet

Hmm stax, tror jeg ik, og de er meget svære at trække, der skal du næsten ha en stax amp.
Men ja hvis du vil have gode lukkede er dit bedste bud w1000 og w5000, w5000 koster brugt ca 600usd, på head-fi.org btw

nicoleif
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Marts 2008 kl. 19:47 | IP-adresse registreret  

techtrino skrev:
hehe gør de også, men rs2 og grado generelt er også dem der lukker mest lyd ud overhovedet

Hmm stax, tror jeg ik, og de er meget svære at trække, der skal du næsten ha en stax amp.
Men ja hvis du vil have gode lukkede er dit bedste bud w1000 og w5000, w5000 koster brugt ca 600usd, på head-fi.org btw

Hvad kan man få W1000 til brugt?

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Marts 2008 kl. 19:59 | IP-adresse registreret  

uha dem har jeg aldrig selv kigget efter, men vel ca 300-400 usd, men ved det ik... prøv at søg derinde, mon ik der er blevet solgt nogen fornyligt

nicoleif
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Marts 2008 kl. 20:07 | IP-adresse registreret  

techtrino skrev:
uha dem har jeg aldrig selv kigget efter, men vel ca 300-400 usd, men ved det ik... prøv at søg derinde, mon ik der er blevet solgt nogen fornyligt

Jeg prøver. Vil dog helst finde dem indenfor EU. Er der forøvrigt sværere at drive end HD650?

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Marts 2008 kl. 20:10 | IP-adresse registreret  

Nej generelt er ath ret lette at trække

Men du burde ik holde dig tilbage hvis du finder et godt tilbud i usa, der en masse fif til at undgå told

Og husk, w5000 osv, kig på hvor hyppigt de dukker op, vel et par om ugen, så tålmodighed

nicoleif
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Marts 2008 kl. 08:57 | IP-adresse registreret  

techtrino skrev:
Nej generelt er ath ret lette at trække

Men du burde ik holde dig tilbage hvis du finder et godt tilbud i usa, der en masse fif til at undgå told

Og husk, w5000 osv, kig på hvor hyppigt de dukker op, vel et par om ugen, så tålmodighed

Fint. W5000 - selv brugte - er nok lidt udenfor min nuværende budget. Har du forøvrigt lyttet til Beyer Dynamic DT770 og hvis du har, giver de så - i din mening - betydelig ringere lydgengivelse end W1000? 

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 03 Marts 2008 kl. 09:24 | IP-adresse registreret  

Jeg har ikke hørt w1000 men jeg har hørt et to par beyer dt 770 og de var vidt forskellige, den jeg hørte på træffet i Kolding var blød og mild og
overraskende god, hvorimod plafitracer´s som jeg hørte i forrige weekend var skarp og med pruttebas og med en temmelig ringe mellemtone....
Det kunne tyde på at de skal spilles ordentligt til inden de bliver gode....Men så spiller de også godt....

Et andet alternativ i lukkede beyers er dt150, de er grimme som arvesynden, men spiller faktisk rigtigt godt og isolere meget fint, sidst men ikke
mindst så koster de kun en tusse..

Jeg tror at foskellen i hvordan 701 og 650 er at trække ligger i at senn´s bøffer er mere tilgivende end 701 er, for skal du have rigtig superlyd ud
af 650eren skal de også parres med en god forstærker, men de kan fint trækkes med godt resultat med en mellemforstærker, jeg prøvede 701
med Solvins rørdrøm, cute beyond og min egen headsix og de lød fint med alle tre, dog lød de fantastisk fint med solvins rørdims og kun godt
med de 2 andre, hvis det giver nogen mening...

Hvis du bruger dine bøffer i tog eller bus var IEMs måske en idé ?? gruppekøbet af Freq er stadigt åbent, hvis det er en rute du måske vil ned af
en dag....
Til top Vis Claus-dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus-dk

nicoleif
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Marts 2008 kl. 09:31 | IP-adresse registreret  

Claus-dk skrev:
Jeg har ikke hørt w1000 men jeg har hørt et to par beyer dt 770 og de var vidt forskellige, den jeg hørte på træffet i Kolding var blød og mild og
overraskende god, hvorimod plafitracer´s som jeg hørte i forrige weekend var skarp og med pruttebas og med en temmelig ringe mellemtone....
Det kunne tyde på at de skal spilles ordentligt til inden de bliver gode....Men så spiller de også godt....

Et andet alternativ i lukkede beyers er dt150, de er grimme som arvesynden, men spiller faktisk rigtigt godt og isolere meget fint, sidst men ikke
mindst så koster de kun en tusse..

Jeg tror at foskellen i hvordan 701 og 650 er at trække ligger i at senn´s bøffer er mere tilgivende end 701 er, for skal du have rigtig superlyd ud
af 650eren skal de også parres med en god forstærker, men de kan fint trækkes med godt resultat med en mellemforstærker, jeg prøvede 701
med Solvins rørdrøm, cute beyond og min egen headsix og de lød fint med alle tre, dog lød de fantastisk fint med solvins rørdims og kun godt
med de 2 andre, hvis det giver nogen mening...

Hvis du bruger dine bøffer i tog eller bus var IEMs måske en idé ?? gruppekøbet af Freq er stadigt åbent, hvis det er en rute du måske vil ned af
en dag....

DT-770 kan fås på ebay.de til 1050 kr uden transport, så det er ikke megt dyrere end DT-150! 

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 03 Marts 2008 kl. 09:56 | IP-adresse registreret  

Mht. DT-770 så husk at der er forskellige udgaver af den! vil man ikke bruge en hovedtelefonforstærker, så overvej PRO 80 Ohm udgaven i forhold til "hifi" udgaven. Med en amp i lyder den naturligvis endnu bedre, men det fungerer . I mine øre er DT770 ikke særlig neutral, men hvis du er til bund og atter bund, så er den et godt valg. Klart min farvorit heavy metal / techno / electronica hovedtelefon.

Mht. letheden af at trække HD650, så har jeg ikke oplevet en hovedtelefon der var så foranderlig i forhold til hvad den er spændt efter. Jeg har efterhånden prøvet mine på rigtig meget grej, og jo mere magt jo bedre. Til mødet i Kolding var jeg godt nok imponeret over AKG 701, de havde en åbenhed og stort perspektiv, som jeg ikke har hørt i HD650. Omvendt så manglede de den pondus og mangt, som HD650 har. Ak ja, man kan sgu ikke få det hele! øvøv

Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted

nicoleif
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Marts 2008 kl. 10:13 | IP-adresse registreret  

Nogen der har erfaring med Denon AH-D2000?

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Marts 2008 kl. 12:06 | IP-adresse registreret  

nicoleif skrev:

Men før vi begynder og tale dt770 kontra forskellige andre osv. Hvad kan du så godt lide af musik? Skal de kun bruges til musik, eller bruger du dem også til computer spil osv.

Men generelt dt770 pro 80ohms er sgu gode, men til meget musik har de for meget bas osv, derfor er det lidt vigtigt vi lige kender dine preferancer

nicoleif
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Marts 2008 kl. 12:13 | IP-adresse registreret  

techtrino skrev:
nicoleif skrev:

Men før vi begynder og tale dt770 kontra forskellige andre osv. Hvad kan du så godt lide af musik? Skal de kun bruges til musik, eller bruger du dem også til computer spil osv.

Men generelt dt770 pro 80ohms er sgu gode, men til meget musik har de for meget bas osv, derfor er det lidt vigtigt vi lige kender dine preferancer

Jeg hører blandet musik, skal ikke bruges til spil. Ikke så meget heavy mere men ellers mest jazz og rock/disko. Også en del filmmusik.

Har HD650 ikke mere bas end DT770?

Forøvrigt så skal hovedtelefonerne anvendes sammen med en DIY Pimeta head-amp. 

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 03 Marts 2008 kl. 13:16 | IP-adresse registreret  

nicoleif skrev:

Har HD650 ikke mere bas end DT770?

Under ingen omstændigheder! DT770 er et bund monster ... jeg har begge, så det er ikke ud af blå luft jeg kommer med betragtningen Som jeg skrev i mit tidligere indlæg, så er DT770 i den udgave jeg har ikke neutral, men egner sig rigtig godt til nogle ting. Film og spil er også områder, hvor jeg syntes de passer godt med den indbyggede loudness.

I øvrigt syntes jeg at til prisen på ca. en tusse, at de er imponerende gode. Bare husk at de ikke kan det samme som dine HD650'ere. Jeg lever godt og trygt med begge, og ville ikke undvære den ene frem for den anden. Det er jo forbandelsen og velsignelsen ved hovedtelefoner - du kan aldrig få nok

Frekvensmålinger DT770 (ikke 80 ohm! men 250 ohm udgaven desværre) , HD650

Og her samlet
Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Marts 2008 kl. 13:34 | IP-adresse registreret  

Hmm jeg tror faktisk at dt770 ville blive for bastunge til dig. Men må jeg lige høre hvorfor var det at de ikke måtte være åbne?
For du lyder som en det ville elske et par grado sr225

nicoleif
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Marts 2008 kl. 14:36 | IP-adresse registreret  

techtrino skrev:
Hmm jeg tror faktisk at dt770 ville blive for bastunge til dig. Men må jeg lige høre hvorfor var det at de ikke måtte være åbne?
For du lyder som en det ville elske et par grado sr225

Jeg har jo pt HD650 og lytter til dem hovedsageligt i min stue hvor anlæg og tv er samlet. Derfor bliver min anden halvdel forstyrret af at jeg sidder i sofaen når hun ser tv og at hun der kan hører det meste af musiken fra bøfferne (når jeg kører med bare lidt volumen). 

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Marts 2008 kl. 18:39 | IP-adresse registreret  

nicoleif
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Marts 2008 kl. 19:32 | IP-adresse registreret  

techtrino skrev:
Se evt her http://www.head-fi.org/forums/f10/fs-audio-technica-ath-a900 ltd-w-canare-cable-stand-297503/ De er faktisk ret gode!
Har du prøvet Limited Edition(som er den der her sælges) eller kun standard udgaven?

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes