| Forfatter |
|
Lazzeb Forum Bruger

Bruger siden: 03 Marts 2008 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 30
|
| Sendt: 04 Marts 2008 kl. 20:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvilken forstærker er stærst den crown ce1000 eller nad 218
og kan der svare sig at købe brugt ?
|
| Til top |
|
| |
Dan R. Hansen Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 Februar 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 824
|
| Sendt: 04 Marts 2008 kl. 20:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan alså ikke forstå at i blander B&W ind i hans behov. Der er jo en koloenorm afstand mellem Cerwin Vega og B&W design-filosofi  . Han går efter jordskævls bas og partydays  . Cerwin Vega er nok et af de bedre bud på potentiel indblæsing af trummehinden  . Prisen for at sæt Cerwin Vega er også mere inden for din prisklasse. Hvad angår forstærker, ville jeg nok gå efter en effektblok, samt forforstærker.
__________________ Dan R. Hansen
|
| Til top |
|
| |
Lazzeb Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Marts 2008 kl. 21:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
okay.. det er et krav at anlæget skal kunne, at lave noget noget bas. men har læst en artikel om cerwin vega´s nye forstærker som hifi klubben sælger nu, den er ikke blevet rost særligt godt ?
|
| Til top |
|
| |
CasperCU Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 822
|
| Sendt: 04 Marts 2008 kl. 21:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa hvis du vil ha en billig forstærker som kan spille højt så kan du jo evt købe en crown xls 602 som også er den der er brugt i anmeldelsen med cerwin vega forstærkerne tidligere i denne tråd. Den kan købe billigt på www.discoworld.dk jeg købte den for 3400kr og den spiller som en drøm! bedre end både nad 372 og 272. den spiller med mere dynamik og er bedre opløst.. plus den har også en masse ekstra power  Jeg har lavet et "lille" mod på min. det skal nok blive oploadet på et tidspunkt her i DIY forumet
|
| Til top |
|
| |
Lazzeb Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Marts 2008 kl. 21:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
okay.. der er jo et hav og vælge i mellem, men ingen der har erfaring med den fra hi fi klubben cerwin vega forstærker ?
|
| Til top |
|
| |
Dan R. Hansen Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 Februar 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 824
|
| Sendt: 04 Marts 2008 kl. 21:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den er vel fin nok i og for sig, men tror måske du skal vælge en orden motherfuc**r Crow forstærker og et sæt Cerwin Vega CLS 15 højttalere (2999kr stk) i hifiklubben. Eller måske ofre det ekstra og få Cerwin Vega CLS 215 højttalere, med 2 x 15 tommer basser (3999kr stk).
__________________ Dan R. Hansen
|
| Til top |
|
| |
Lazzeb Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Marts 2008 kl. 21:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvilken model crow forstærker ?
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
| Sendt: 05 Marts 2008 kl. 00:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lazzeb skrev:
|
hvilken model crow forstærker ?
|
|
|
CE1000 er klart kraftigere end NAD 218 THX. Jeg har ikke hørt XLS 602, men gad vide om den ikke også er meget kraftigere. Og glem nu de Cerwin Vega forstærkere, du vil sandsynligvis blive meget skuffet!
|
| Til top |
|
| |
hi-sonny-fi Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1886
|
| Sendt: 05 Marts 2008 kl. 00:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Marts 2008 kl. 00:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tjaah, hvad skal man sige, måske skulle Dali også begynde at anmelde deres egne produkter for at sikre sig god omtale? 
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 05 Marts 2008 kl. 00:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mastervol skrev:
|
Tjaah, hvad skal man sige, måske skulle Dali også begynde at anmelde deres egne produkter for at sikre sig god omtale? 
|
|
|
Jeg bliver ikke betalt for at anmelde Cerwin Vega! Og HiFi-Klubben har på ingen måde peget fingre med at de skal anmeldes positivt.
- Jeg har ikke selv CV mere af den grund at det lydmæssigt ikke er godt nok til mig. - Hvis du læser testen vil du også finde ud af at jeg faktisk hælder mest til at man vælger NAD frem for CV.
Så syntes faktisk at jeg gik rimelig neutralt ind til den test.
Men... Bortset fra det hvad er problemet når du kan se at jeg netop anbefaler ham ikke at købe en CV forstærker?
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Marts 2008 kl. 01:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hi-Sonny-Fi skrev:
Mastervol skrev:
|
|
|
|
Jeg bliver ikke betalt for at anmelde Cerwin Vega! Og HiFi-Klubben har på ingen måde peget fingre med at de skal anmeldes positivt.
- Jeg har ikke selv CV mere af den grund at det lydmæssigt ikke er godt nok til mig. - Hvis du læser testen vil du også finde ud af at jeg faktisk hælder mest til at man vælger NAD frem for CV.
Så syntes faktisk at jeg gik rimelig neutralt ind til den test.
Men... Bortset fra det hvad er problemet når du kan se at jeg netop anbefaler ham ikke at købe en CV forstærker?
|
|
|
Jeg har nu aldrig sagt at du bliver betalt for skrive positivt om CV, jeg mener bare at man er blevet farvet i forvejen når man anmelder en Cerwin Vega for Cerwin Vega Club DK.
Det kan godt være at du mener du gik rimeligt neutralt ind til den test, men jeg tænker lidt om der overhovedet findes andre forstærkere end CV og NAD du vil anbefale til Cerwin Vega?
Jeg ved da godt at du sikkert har en stor erfaring med CV og hvilket udstyr man med succes kan bruge det til, men jeg ville bare lige påpege at den går begge veje. Hvis Dali anmeldte sit eget udstyr, fik man sikkert også en en god idé om hvad der er godt og hvad der ikke duer på Dali, men samtidig bliver testen måske lidt positiv og de skarpe kanter bliver slebet væk? 
Mange af de ting du skriver, er også noget Kim Olsen skriver i sin test, dog er der flere ting der står i direkte modsætning. Du skriver at der er kulsort baggrund og god kontrol hvilket er fuldstændig omvendt af hvad Kim O skriver. Nu betragter jeg selv Kim O som en ret neutral anmelder og det fremgår da også af hans anmeldelse at han intet har imod Cerwin Vega som mærke.
Det er ikke fordi jeg vil skændes alt for meget om det, men bliver man ikke lidt farvet af at være formand for Cerwin Vega Club når man nu skal anmelde deres produkter? 
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 05 Marts 2008 kl. 01:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja der findes mange gode alternativer til CV. Bla. Holfi fungere utroligt godt sammen med S1 modellen. Naim er da også prøvet med musikalsk succes men det knev med kontrollen over bassen.
Men ja NAD er jeg god til at anbefale fordi at de laver nogle knald gode forstærkere og folk der køber CV vil somrealt gerne spille højt, stadig med god kontrol. Og det gør NAD som nogle af de bedste uden at budgettet springer, og det skal man også være opmærksom på når man anbefaler for mon ikke Gryphon kan trylle en fin Effektblok frem der vil være perfekt til CV men det hænger jo bare ikke sammen, så derfor er jeg så glad for NAD.
- God kontrol ja det syntes jeg. Men ikke så god som en NAD-218. - Kulsort baggrund. Ja og det står jeg stadig fast ved.
Om jeg er farvet som anmelder tror jeg nu bedst jeg selv kan bedømme. Men som du selv er inde på kan ting altid ses fra to sider.
Anmelder jeg CV godt fordi jeg er CV formand ELLER Er jeg netop CV formand fordi jeg er syntes deres produkter er gode.
Tilgengæld virker du til tider som en "farvet" person når du kommer med anbefalinger.
Det virker til tider som om at du har et så stort behov for at blive anerkendt som en dygtig hifi mand, at alt det går op i Hifi & High End.
Pas nu på med at anbefale Avalon og Denon til nogle som faktisk mere har behov for et PA anlæg.
Men ja lad os ikke skændes. Vi ser nok bare hifi fra to forskellige vinkler.
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 05 Marts 2008 kl. 08:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
find et par brugte AL 1000, eller endnu bedre og hvis du er heldig, et par 1215mkII .. og så en god forstærker, og for guds skyld ikke nad eller holfi til CV, det skal være en med greb i bassen. du kan være heldig at finde en harmankardon signature 1.5 i den prisklasse, den burde klare opgaven.
|
| Til top |
|
| |
rskriver Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2315
|
| Sendt: 05 Marts 2008 kl. 08:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vi behøver jo egentlig heller ikke absolut at bruge hele hans budget.. Vi skulle da vel nok kunne sammensætte noget der kan spille op til fest uden at det absolut behøver at koste 7k-10k ikk? 
edit: nå ikk .. Jamen så bare tidl. nævnte AL-1000 og noget NAD 218.. have fun
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Marts 2008 kl. 10:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hi-Sonny-Fi skrev:
|
Ja der findes mange gode alternativer til CV. Bla. Holfi fungere utroligt godt sammen med S1 modellen. Naim er da også prøvet med musikalsk succes men det knev med kontrollen over bassen.
Men ja NAD er jeg god til at anbefale fordi at de laver nogle knald gode forstærkere og folk der køber CV vil somrealt gerne spille højt, stadig med god kontrol. Og det gør NAD som nogle af de bedste uden at budgettet springer, og det skal man også være opmærksom på når man anbefaler for mon ikke Gryphon kan trylle en fin Effektblok frem der vil være perfekt til CV men det hænger jo bare ikke sammen, så derfor er jeg så glad for NAD.
- God kontrol ja det syntes jeg. Men ikke så god som en NAD-218. - Kulsort baggrund. Ja og det står jeg stadig fast ved.
Om jeg er farvet som anmelder tror jeg nu bedst jeg selv kan bedømme. Men som du selv er inde på kan ting altid ses fra to sider.
Anmelder jeg CV godt fordi jeg er CV formand ELLER Er jeg netop CV formand fordi jeg er syntes deres produkter er gode.
Tilgengæld virker du til tider som en "farvet" person når du kommer med anbefalinger.
Det virker til tider som om at du har et så stort behov for at blive anerkendt som en dygtig hifi mand, at alt det går op i Hifi & High End.
Pas nu på med at anbefale Avalon og Denon til nogle som faktisk mere har behov for et PA anlæg.
Men ja lad os ikke skændes. Vi ser nok bare hifi fra to forskellige vinkler.
|
|
|
Jamen det er jo min pointe, vi er alle sammen farvede af de tilhørsforhold vi har og det synes jeg ikke jeg lægger skjul på (og det bør man heller ikke). Har man købt et produkt og anbefaler det til andre er man enormt farvet, man skal bare huske at stå ved det.
Desuden mener jeg jo netop at han har brug for en PA forstærker i det her tilfælde, Denon ville være skudt forbi mål. Jeg kan ikke se at jeg har anbefalet højttalere i Avalon-klassen her? Og det kan da godt være der er noget om det du siger, men at anbefale Crown som hifi herinde er altså ikke noget der giver ekstra anerkendelse blandt "hifi kyndige", det er en lang vej op ad bakke i modvind. 
Nå, men lad os komme tilbage til emnet. 
|
| Til top |
|
| |
Lazzeb Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Marts 2008 kl. 19:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
lyder til at det skal være en nad 218 forstærker som kan klare opgaven.. men hvad er forskellen fra en nad 218 Thx og nad 218
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 05 Marts 2008 kl. 19:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lazzeb skrev:
| lyder til at det skal være en nad 218 forstærker som kan klare opgaven.. men hvad er forskellen fra en nad 218 Thx og nad 218 |
|
|
Det er den samme forstærker.
Nogle syntes bare det er "sejt" at kalde den for THX også.
|
| Til top |
|
| |
Lazzeb Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Marts 2008 kl. 19:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
okay.. nogen der har en erfaring med en eltax forstærker, og vil sårn en passe til mit musik behov :D
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 05 Marts 2008 kl. 19:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
De er faktisk ikke så dårlige som mange siger, men til netop dit behov så tror jeg du skal glemme Eltax.
Eltax har ikke råstyrke som NAD-218.
|
| Til top |
|
| |