| Forfatter |
|
Lazzeb Forum Bruger

Bruger siden: 03 Marts 2008 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 30
|
| Sendt: 05 Marts 2008 kl. 20:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
okay.. det er fordi syntes en nad 218 er for dyr de koster mindst 4 brugt.. og det overskrider mit budget når jeg også skal ud og købe afspiller og højtalere.
|
| Til top |
|
| |
hi-sonny-fi Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1886
|
| Sendt: 05 Marts 2008 kl. 20:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lazzeb skrev:
| okay.. det er fordi syntes en nad 218 er for dyr de koster mindst 4 brugt.. og det overskrider mit budget når jeg også skal ud og købe afspiller og højtalere. |
|
|
Hvad med en NAD 216?
Men hvis jeg var dig så find lige ud af hvilken højttalere du skal have først. Så tager vi den med forstærkeren bagefter. 
|
| Til top |
|
| |
simonhughes Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 40
|
| Sendt: 05 Marts 2008 kl. 20:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Lazzeb Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Marts 2008 kl. 20:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
leder efter forstærkeren først.. skal bare være en der kan klare nogle store højtalere og til en fornufttig pris.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 05 Marts 2008 kl. 20:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Godt være at det mig der er tabt i tråden her men er det ikke anlæg til hjemmebrug du skal bruge.
For PA er frygteligt at høre på derhjemme. Det spiller højt med en bas der ikke går specielt dybt og en diskant der er frygtelig til tider.
|
| Til top |
|
| |
Lazzeb Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Marts 2008 kl. 20:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
CasperCU Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 822
|
| Sendt: 05 Marts 2008 kl. 20:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Synes også du burde overveje denne. fandt en svensk high-end hifi hjemmeside som lavede målingere på den og var meget imponerede over den "evner" det er til prisen et røverkøb efter deres mening og det var vel og mærket til ca 7000kr klassen de snakkede om. her er til sølle 2799kr http://www.discoworld.dk/shop/product_info.php?cPath=38_124& amp; amp;products_id=19826
Skal nok lige finde linket til hjemmesiden inden længe så du selv kan læse hvad de skriver.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 05 Marts 2008 kl. 20:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan ikke svare dig da jeg aldrig har hørt dem men de dur ikke til at spille HØJT med.
Hvis det anlæg udenlukkende skal bruges til fester. Så find nogle store Cerwin Vega højttallere og smid en stor NAD effektforstærker på.
Det står på alle drengerøvsværelser rundt om i verden. Og det er fordi at det virker 
|
| Til top |
|
| |
Lazzeb Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Marts 2008 kl. 20:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja men er i tvivl om forstærkeren vil gerne have en kraftig forstærker til fornufte penge.
|
| Til top |
|
| |
simonhughes Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Marts 2008 kl. 20:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
CasperCU Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 822
|
| Sendt: 05 Marts 2008 kl. 20:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja jeg ved ikke lige hvad der sker for firefox. men hver gang jeg prøver at bruge link knappen kommer der ingenting frem  det er da godt nok det billigeste jeg har set den til
|
| Til top |
|
| |
simonhughes Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Marts 2008 kl. 20:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hi-Sonny-Fi skrev:
|
Godt være at det mig der er tabt i tråden her men er det ikke anlæg til hjemmebrug du skal bruge.
For PA er frygteligt at høre på derhjemme. Det spiller højt med en bas der ikke går specielt dybt og en diskant der er frygtelig til tider.
|
|
|
Han siger jo han vil spille højt, høre techno og have masser af bass. Så det er vel ikke helt af vejen, specielt til prisen.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 05 Marts 2008 kl. 20:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
simonhughes skrev:
Hi-Sonny-Fi skrev:
|
|
|
|
Han siger jo han vil spille højt, høre techno og have masser af bass. Så det er vel ikke helt af vejen, specielt til prisen.
|
|
|
Jo det syntes jeg.
Vi behøver ikke enige men jeg syntes PA generelt lyder dårligt sammenlignet med hifi. Det spiller højt men er ikke sjovt at lytte til.
|
| Til top |
|
| |
simonhughes Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Marts 2008 kl. 21:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeps, det er klart. Jeg ville da heller ikke drømme om at købe dem da jeg har nogle andre behov, men hvis jeg skulle bruge et anlæg til fester så er det jo fint. Ville da bare lige sige at der også er andre muligheder end at købe sig fattig i Cerwin Vega og NAD i Hifiklubben. ;)
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
| Sendt: 06 Marts 2008 kl. 00:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lazzeb:
Jeg har selv testet den Crown CE1000 op imod en NAD 216. Ikke alene er CE1000 langt kraftigere, den spiller også meget bedre. Det er altså ikke alt PA der lyder skidt, Crown laver no-nonsense produkter der gør mange hifi produkter til skamme.
Hvis du synes det er nemmere eller billigere bare at købe NAD, så go ahead, den skal da nok få lyd ud af de højttalere du køber. Men så kraftig er den NAD 216 alligevel heller ikke som mange vil gøre den til!
Men det var vist mine 50 cent i den her tråd, nu skal jeg nok lade være med at ævle mere om Crown. Hvis du er interesseret kan du sende mig en PB og så skal jeg nok svare hvis du har spørgsmål. 
|
| Til top |
|
| |
rskriver Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2315
|
| Sendt: 06 Marts 2008 kl. 08:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det bare ud og købe de AL-1000.. de koster 4000,-
så har du stadig 3-6k til en forstærker som skulle være mere end rigeligt Indlæg rettet af witzel. salg i forum er IKKE tilladt !!
CD-spille får man jo næsten smidt i nakken
Mvh
|
| Til top |
|
| |
Lazzeb Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Marts 2008 kl. 18:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
har været ude og kigge på forstærker i dag.. og fandt en god en en nad c372 lyder rigtigt godt og man har en del muligheder med den.. hørte også nogle store cerwin vega højtalere.. men det var ikke sagen.. da der også godt måtte være noget mere lyd. hørte så nogle concept 8 højtalere. de lød sku godt. men de ting er også halv dyre.
|
| Til top |
|
| |
Roky Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1974
|
| Sendt: 09 Marts 2008 kl. 20:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Lazzeb
Jeg kan forstå på dig at du også gerne vil have de kan bruges til film og alm. musik lytning. Hvis du ikke synes at CW lyder godt så lad for guds skyld være med at købe dem.
Hvad med at finde nogle "lidt mindre" højtalere, som til gengæld kan spille næsten lige så højt om ikke højere, men også er meget bedre til normal lytning? Det handler ikke kun om at have 4*15'' for at spille bas. Mindre kan sagtens klare det. En højtaler med en god 12" kan spille næsten lige så meget bas. Til dit budget vil 4*15" store enheder med stor sandsynlighed ikke blive udnyttet ordentligt. Det var en rimelig stor stue/sal du skulle spille op ikke? Hvad med at supplere med en subwoofer der kan give det sidste bas?- Denne kunne du købe efterfølgende hvis du ikke synes højtalerne giver nok.
|
| Til top |
|
| |
Roky Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1974
|
| Sendt: 09 Marts 2008 kl. 20:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er oceaner af penge at spare ved at købe brugt. Og nye PA højtalere til det budget du har, vil ikke give dig ret god lyd.
|
| Til top |
|
| |