Tilbage til HIFI4ALL.DK 3. juni 2025 | 14:03   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Ståltrådsbøjler vs. monsterkabler (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 05 Marts 2008 kl. 05:59 | IP-adresse registreret  

Red King skrev:

Hvor herre bevares Stanley og i andre, der mener det ikke er forskel på kabler!

Godt nok handler det meget om tro, men ligefrem at blande Vorherre ind i det er nok for meget.

Red King skrev:

Jeg har forsøgt at holde denne kommentar tilbage flere gange, fordi jeg mener at man ikke unødigt behøver at provokere andre, men alligevel.

I må have vat i ørene, for jeg er ikke et sekund i tvivl om, at alle kabler IKKE lyder ens!!!!

Du skal skam ikke holde noget tilbage. Et så sagligt og veldokumenteret indlæg kan vi da slet ikke undvære. Du glemmer dog at forskellen måske slet ikke opstår i ørerne, men snarere mellem ørerne.

Til top Vis Stanley's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stanley

Sveske
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 06 Marts 2008 kl. 23:25 | IP-adresse registreret  

Dan R. Hansen skrev:

Det er den samme snak om og om og om og.....Der er nogle fysiske kreterier, så som modstand, "rodet" rækkefølge af elektronerne, overflade(hører delvist med til modstand). KLIP!Og lige et spørgsmål til. Hvordan kan et kabel lyden bedre?Jeg mener, det teoretiske bedste kabel har fuld gennemgang, men det betydder jo ikke at det gør lyden bedre hvad angår fx stereo billede mm.?Den overføre jo bare signalet som det var fra forstærkeren.I må selvfølgelig ikke hænge mig op på det, da det kun er spekulationer.Jeg er bestemt ikke ekspert, men jeg kan godt lide at være lidt skeptisk over for dyre kabler.

Skal vi ikke lige holde elektronrækkefølgen ude af debatten. Det må helt ærligt være noget du eller en anden har opfundet for at lyde klog (no offense). For her er vi altså nede på et størrelsesniveau hvor den mest avancerede videnskab har svært ved at finde ud af, hvad der foregår. Og hvis der så sidder et par HiFInørder i lille Danmark og kan høre om elektronerne nu ligger parvis eller tre og tre, ja så er de nok interesserede på CERN.
Snakken om materialer og alt der fikumdik kan jeg desværre ikke tilføje noget til.
Jeg har dog godt nok svært ved at tro særligt meget på dyre kabler.
Vi burde lave en saglig, og så videnskabelig som muligt, test herinde

Guide til billedupload
Til top Vis Sveske's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sveske

kaso
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2005
Sendt: 14 Marts 2008 kl. 14:52 | IP-adresse registreret  

Red King skrev:

Det er jo ellers ikke så skide svært at bevise, at kabler gør en forskel.

Tag for eksempel signal kabler.

1. Tag et styk billigt l**te lakrids kabel, hør musik, dan indtryk!

2. Tag et styk kvalitets kabel, hør musik, dan indtryk!

Så bør man opdage en ændring til det positive, det kan de fleste vel være enige i?

Kun hvis man vil høre en forskel... (som f.eks. man ønsker at ens investering ikke var spildt...)

Kast et blik på dette billede - og fortæl mig så, at dine sanser ikke kan narres: http://www.chessbase.com/puzzle/puzz10b.htm

Til top Vis kaso's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kaso

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes