Bruger siden: 05 December 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 264
Sendt: 07 Marts 2008 kl. 20:47 | IP-adresse registreret
plafitracer skrev:
Kinnaps skrev:
Jeg vil foreslå at du er opmærksom mht. indpakningen, når du køber brugt. Jo større afstand, jo flere gange skifter pakken som regel hænder undervejs. Jeg har købt brugt hifi i udlandet ca. 12 gange. I 4 af tilfældene var tingene delvist eller helt smadret. En ML forstærker, en Luxman CD og to strømforsyninger. Et af problemerne kan være, at ikke alle har den originale emballage til deres grej længere. Specielt ikke det ældre, der kan have haft indtil flere ejere. Selv med original emballage, kan det jo stadig gå galt. Den luksus at kunne se det og få det demonstreret inden køb, er bestemt værd at overveje. Så kan du jo også selv stå for transporten.
Mht indpakning har du helt ret - det er de færreste, der kan pakke en tung forstærker ind. Jeg ved at fx Audio Research har originale dobbeltkasser til de fleste af deres produkter til ca 45-50$ - man kan ringe til dem og bede dem sende til sælger - ikke noget problem. Jeg kunne forestille mig at flere andre prodcenter kan levere denne service.
Ja det lyder fornuftigt nok. Som minimum vil jeg mene, at indpakningen skal kunne klare, at kassen tabes fra 1m højde. Der skal faktisk rigtig meget matriale til at holde f.eks. 50kg alene fra den højde. Det meste jeg har modtaget i uoriginal indpakning, ville ikke kunne klare det 100%.
Bruger siden: 26 Oktober 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 309
Sendt: 09 Marts 2008 kl. 10:17 | IP-adresse registreret
Jeg har købt næsten alt mit gear i udlandet, dvs. Sverige, Tyskland og Holland. Husk at få dokumenteret hvad du køber gennem rigeligt med billeder også gerne med strøm på så man kan se at der en en sandsynlighed for at det virker
Prøv evt. også her www.hifi.nl der finder du også et bredt udvalg af CD´er med høj indspildningskvalitet.
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum