| Forfatter |
|
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
| Sendt: 19 Juni 2008 kl. 11:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe - ja det er det der er så fantastisk og irriterende ved rør, hvert rør sin klang!
Prøv Telefunken og de russiske 6AS7.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
burning777 Branchemedlem

Konsulent ved B&O
Bruger siden: 28 Maj 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1022
|
| Sendt: 20 Juni 2008 kl. 08:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milu skrev:
| Hehe - ja det er det der er så fantastisk og irriterende ved rør, hvert rør sin klang! |
|
|
Det er da en super sport med rør. Jeg er allerede hooked...
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

|
| Sendt: 20 Juni 2008 kl. 12:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Har du fået testet lidt mere?
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
burning777 Branchemedlem

Konsulent ved B&O
|
| Sendt: 20 Juni 2008 kl. 16:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milu skrev:
Hej.
Har du fået testet lidt mere?
Mvh. |
|
|
Jeg har lyttet en hel del. Men jeg har også fundet frem til at jeg ikke er klar til en ændring lige med det samme. Jeg nyder stadig lyden fra de første rør så meget. Så jeg er lige på vej på posthuset med pakken så du har den retur igen snarest - mange tak for lån!!!
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

|
| Sendt: 20 Juni 2008 kl. 16:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Super! Så sparede du de penge!
Det var så lidt.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Kalle_dk Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1086
|
| Sendt: 20 Juni 2008 kl. 16:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg bruger Telefunken ECC81 som driver, og RCA 6AS7G som udgangsrør. Det lyder ikke helt ringe  Svetlana rørene (6AS7G) var nu osse gode, men efter mange timers lytning til RCA, konkluderer jeg nu at de er lidt bedre end Svetlana, men det er ikke revolutionerende. Jeg får (forhåbentlig) snart nogle Mullard ECC81 "Valve Electronic". Jeg er spændt på om det er noget der duer. De var ikke så dyre, så der er råd til at eksperimentere. Hvis det viser sig at Telefunken er bedre, må Mullard rørene blive en del af mit reservedelslager
|
| Til top |
|
| |
burning777 Branchemedlem

Konsulent ved B&O
|
| Sendt: 25 Juni 2008 kl. 14:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et kort spørgsmål om rør: Hvad er forskellen på ECC801, ECC81, ECC82, ECC83 ?
Hvad angiver tallet?
|
| Til top |
|
| |
Kalle_dk Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1086
|
| Sendt: 25 Juni 2008 kl. 15:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
HER kan du læse meget mere om de rør du nævner. ECC801 og ECC81 er umiddelbart ens, og kan bruges til samme "ting", såvidt jeg er orienteret. ECC801 er vist mere håndplukket (og dyrere) end ECC81, men det er der sikkert en meget længere forklaring på, når rør-eksperterne kommer forbi.
|
| Til top |
|
| |
Solvin Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1263
|
| Sendt: 25 Juni 2008 kl. 15:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
burning777 skrev:
|
Et kort spørgsmål om rør: Hvad er forskellen på ECC801, ECC81, ECC82, ECC83 ?
Hvad angiver tallet?
|
|
|
Som Kalle_dk rigtig nok skriver, er den eneste forskel på ECC801 og ECC81 at ECC801 er en selekteret udgave. Et ECC82 er ikke at sammenlige, da det har væsentligt mindre forstærkning, du kan dog godt bruge det i din forstærker, men du mister følsomhed, samt forstærkeren får mindre modkobling.
ECC83 har en meget høj forstærkningsfaktor på 100 dette opnåes ved at røret har en meget høj indremodstand på 62.5 Kohm, den høje forstærkning er kun velegnet til brug i en RIAA, du kan ikke benytte dette rør i din forstærker, da det kræver en ombygning, simpelhen fordi de nuværende anode/katode-modstande er optimeret til ECC81, så det rør har de bedste betingelser, man beregner disse modstande så arbejdspunktet ikke kommer til at ligge i den krumme del af kurven, samtidig skal man tage højde for at anodetabet ikke bliver overskredet, hvilket vil resultere i at røret meget hurtigt er færdigt.
Mvh
Torben
|
| Til top |
|
| |
burning777 Branchemedlem

Konsulent ved B&O
|
| Sendt: 26 Juni 2008 kl. 10:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Taaak... rart med lidt viden. Der er jo mange muligheder. Men jeg må sige at der nok kommer til at gå lidt tid inden jeg køber nye rør. Den spiller jo bare godt.
|
| Til top |
|
| |
Søren84 Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger.
Bruger siden: 04 Juni 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 249
|
| Sendt: 10 Juli 2008 kl. 23:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej burning777
Hvordan spiller iQuben sammen med AKG K701? Det har du ikke rigtigt beskrevet, så vidt jeg lige kunne skimte.
|
| Til top |
|
| |
burning777 Branchemedlem

Konsulent ved B&O
|
| Sendt: 11 Juli 2008 kl. 17:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja - jeg har faktisk ikke gjort så meget i det endnu. Min iQube og HD650 ligger fast i campingvognen og K701 ligger fast hjemme sammen med rørforstærkeren. MEN du spørger netop om dette på en dag hvor jeg har campingvognen hjemme for at blive pakket til ferien. Så jeg tillader mig at tage en lytter med den kombination - selvom konen nok hellere havde set at jeg gik i gang med at pakke. Jeg får nok skæld ud over noget alligevel når hun kommer hjem...   Nå - men jeg startede lige med at lytte på iQuben med HD650 for lige at huske hvor godt det var. Og skiftede lidt frem og tilbage med K701. Wow - de er begge rigtig gode med iQuben. K701 er dog en del lysere men stadig med stor soundstage. Det er som om at med K701 er det vokalerne / mellemtonerne der kommer længere frem og bass og diskant ligger lidt længere tilbage. Men HD650 er det omvendt hvor bassen er rigtig god og diskanterne er virkelig fine og bløde. Men det overrasker ikke eftersom det også siger nok mere om karakteristikken på de to hovedtelefoner. iQuben er i sig selv utrolig neutral. Med begge hovedtelefoner er lyden er rigtig detaljeret og instrumenterne har meget luft mellem sig. Omend K701 spiller rigtigt godt så er det HD650 der passer finest til iQuben. Jeg foretrækker stadig at bruge K701 med rør forstærker, hvor der kommer et gyldent og sprødt skær hen over musikken. Jeg tror K701 skal have et større spark bagi end iQuben kan give for at få klarheden i bunden med som på HD650. Så den mangler lige det sidste for at give samme grad af kuldegysninger som HD650 gør på iQuben. Så min foretrukne "fortelts-kombi" er stadig iQube/HD650.  Jeg prøvede lige med GS1000 og det lyder altså også godt. Men har ikke lige tid til mere... nu kommer konen snart hjem. (Man er vel tøffelhelt...)
|
| Til top |
|
| |
Søren84 Lukket konto

|
| Sendt: 15 Juli 2008 kl. 22:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
burning777 skrev:
Ja - jeg har faktisk ikke gjort så meget i det endnu. Min iQube og HD650 ligger fast i campingvognen og K701 ligger fast hjemme sammen med rørforstærkeren.
MEN du spørger netop om dette på en dag hvor jeg har campingvognen hjemme for at blive pakket til ferien. Så jeg tillader mig at tage en lytter med den kombination - selvom konen nok hellere havde set at jeg gik i gang med at pakke. Jeg får nok skæld ud over noget alligevel når hun kommer hjem...  
Nå - men jeg startede lige med at lytte på iQuben med HD650 for lige at huske hvor godt det var. Og skiftede lidt frem og tilbage med K701. Wow - de er begge rigtig gode med iQuben. K701 er dog en del lysere men stadig med stor soundstage. Det er som om at med K701 er det vokalerne / mellemtonerne der kommer længere frem og bass og diskant ligger lidt længere tilbage. Men HD650 er det omvendt hvor bassen er rigtig god og diskanterne er virkelig fine og bløde. Men det overrasker ikke eftersom det også siger nok mere om karakteristikken på de to hovedtelefoner. iQuben er i sig selv utrolig neutral.
Med begge hovedtelefoner er lyden er rigtig detaljeret og instrumenterne har meget luft mellem sig.
Omend K701 spiller rigtigt godt så er det HD650 der passer finest til iQuben. Jeg foretrækker stadig at bruge K701 med rør forstærker, hvor der kommer et gyldent og sprødt skær hen over musikken. Jeg tror K701 skal have et større spark bagi end iQuben kan give for at få klarheden i bunden med som på HD650. Så den mangler lige det sidste for at give samme grad af kuldegysninger som HD650 gør på iQuben.
Så min foretrukne "fortelts-kombi" er stadig iQube/HD650. 
Jeg prøvede lige med GS1000 og det lyder altså også godt. Men har ikke lige tid til mere... nu kommer konen snart hjem. (Man er vel tøffelhelt...)
|
|
|
Ok, tak for beskrivelsen. Det lyder interessant. Jeg overvejer om jeg skal give den et lyt, men er nok gået lidt over til en almindelig hovedtelefonforstærker istedet. Men nu må vi se hvad der sker.
Men jeg takker i hvert fald, det var brugbart. Håber ikke du fik for meget ballade 
|
| Til top |
|
| |
burning777 Branchemedlem

Konsulent ved B&O
|
| Sendt: 25 Oktober 2008 kl. 15:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes lige i jeg ville vise min nye kilde og opdatere min gamle tråd. Vincent S6MK er byttet med mine GS-1000. De blev ikke brugt så frygteligt meget efter jeg fik rør-forstærker hvor K701'erne har overtaget jobbet. Jeg må sige at det har været tiltrængt med en ny afspiller. Der er virkelig mange flere detaljer i musikken end med Sony'en. LISA III'eren har også vundet meget mere spilletid på det seneste.   Også lige et par shots af rejseudstyret:   Nu går jagten ind på et sæt Grado SR325i eller RS-1... Grado skal man da ha mindst et sæt af!
|
| Til top |
|
| |
Totoronto Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 436
|
| Sendt: 25 Oktober 2008 kl. 15:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Super fødder du har på Solvin´s forstærker  . De er der naturligvis pga. blæseren i bunden. Men var det ikke en idé, at male dem sorte?
|
| Til top |
|
| |
burning777 Branchemedlem

Konsulent ved B&O
|
| Sendt: 25 Oktober 2008 kl. 15:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Haha jo!...  idéen har hele tiden været at finde nogle egnede i plast eller gummi men jeg har bare ikke lige fundet det helt rigtige endnu. Men jeg tror nu også lyden er bedst på ren træ  så den har levet med træ indtil nu.
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1852
|
| Sendt: 26 Oktober 2008 kl. 00:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
sort bejdse ville være flot til de ben....
|
| Til top |
|
| |
burning777 Branchemedlem

Konsulent ved B&O
|
| Sendt: 27 Marts 2009 kl. 21:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er Solvins rør-forstærker kørt ud af døren... Men godt jeg har modtaget flg. mail tidligere op dagen: Your fedex tracking # is 8669 XXXX XXXXRegards:Ray
|
| Til top |
|
| |
Sveske Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2337
|
| Sendt: 27 Marts 2009 kl. 21:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser da meget hæderligt ud.
Men hør, den der AKG, mangler de ikke lidt i bunden?
Spøg til side, det er sgu noget lækkert udstyr. Jeg går også selv og drømmer om at gøre noget mere seriøst ud af head-fi,
men det bliver nok ikke lige foreløbig. __________________
Guide til billedupload
|
| Til top |
|
| |
Søren84 Lukket konto

|
| Sendt: 27 Marts 2009 kl. 22:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
burning777 skrev:
Så er Solvins rør-forstærker kørt ud af døren... Men godt jeg har modtaget flg. mail tidligere op dagen:
Your fedex tracking # is 8669 XXXX XXXX Regards: Ray

|
|
|
Hov - det lyder da spændende! Men det er jo nok ikke en Hornet..? Hehe
|
| Til top |
|
| |