Emne: Er netkabler ren indbildning ? ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Music4life Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3776
|
| Sendt: 11 Marts 2008 kl. 08:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
kites4ever skrev:
|
Vi har nu leget lidt med div. kabler og er kommet frem til at min hjemmelavet løsning med støjfilter og jordlederen kontra min vens 6700 .- løsning med stikdåse og netledninger til hvert apperat ikke har nogen forskel.
Min ven kunne helt klart høre forskel i starten indtil vi gik over i blind testen 
Men det ville jeg nok også bilde mig selv ind, hvis jeg havde fyret så mange kroner efter det. Min konklusion må være at et lille støjfilter og jordet kabler til 178 ´.- i mine øjne er lige så fint som en løsning til 6700 .- 
Så jo man kan hente noget ved kabler, men lad nu ikke en smart sælger binde jer noget P.... dyrt på ærmet. Prøv i det mindste nogle forskellige løsninger og vær tro mod det i kan høre og ikke hvad sælgerne helt sikkert kan få jer til at høre.
Just my 50 cent 
|
|
|
En konlusion som jeg til dels deler med dig __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
gl.jas Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1469
|
| Sendt: 11 Marts 2008 kl. 08:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mercury skrev:
Exxtreme skrev:
tarup 13 skrev:
Exxtreme skrev:
Et andet bud kunne være jeg ikke er så modtagelig overfor placebo-effekten...  |
|
|
Placebo. har ikke noget at gøre i en blindtest, der ved du jo ikke om det er trikkerens kabel til en ti'er eller det er et valhalla til 20K. 
|
|
|
Korrekt... Men jeg kunne ikke høre forskel på de kabler jeg har testet, og især når vi snakker netkabler er placebo effekten meget fremtrædende...
Jeg har læst om flere der har spurgt til netkabler på forskellige fora, og x siger så at hans netkabel til mange penge er rigtig godt, det tror spørgeren så på og bestiller det... Og allerede inden han har koblet det til kan han faktisk høre hvor godt det spiller... Især fordi det har flotte stik osv...
Det holder bare ikke at der er forskel... I får måske også bedre billede på jeres tv ved at skifte netkabel derpå??? 
|
|
|
Helt ærligt, hvis det er i det anlæg du selv har du har prøvet netkabler tror jeg gerne du ikke kunne høre nogen forskel. De gange jeg har hørt dine højtalere på det NAD udstyr i klubben må jeg næsten smågrine over hvad folk tror er ægte lyd. Magen til forvrænget, komprimeret perspektiv og livløs lyd skal man desværre ikke lede særlig længe efter. Det kræver altså lidt mere end en gammel Skoda at teste forskellen på almindeligt brænfdstof og Formel-1 brændstof. Ja det kræver netop en Formel-1 bil. Med billedet vil jeg gerne henlede opmærksomheden på at de gange jeg tydeligt har kunnet høre forskel på net-kabler er i anlæg som var utrolig godt "balanceret". Ikke altid hundedyre, men utrolig velbalancerede. Hvorfor er det vigtigt jo, fordi utrolig mange mennesker ser på:Hvad har jeg betalt, hvad har jeg fået, ok det må være godt - basta. Og hvis man så ikke kan høre forskel på kabler er der ikke forskel på kabler og alle der siger dette er tåber der hopper på halvreligiøse salgsfif.
Nej, men det kræver at man selv gør en indsats og det er helt ærligt for tåbeligt at man tror det er 100% sikkert at man i alle anlæg/setup vil kunne høre forskellen.
Det jeg ikke forstår er at så mange med teknisk baggrund ikke har mere fantasi end til at sætte et halvdårligt kabel i sit eget anlæg og så efter ikke at kunne høre forandring udtaler, "der er ingen forskel for mig, hos mig og derfor kan der heller ikke være det hos andre!"
Jeg kunne godt tænke mig at høre alle i denne debat, hvormange har været inde og høre en Nordost netkabel demonstration? Hvormange har ikke kunnet høre en tydelig forskel fra de enkelte kabler?
Jeg forstår godt mange ikke oplever forskellen på kabler når man ikke tør tage de rigtig gode, men det som i virkeligheden er svindelvaren her, nemlig standardledninger i forklædning. Prøv dog den ægte vare.
|
|
|
Helt enig... Kritisk holdning er godt men er man ikke opsøgende og undersøgende i bred forstand bliver det unægtelig svært at komme videre. Men denne debat om netkabler har været ført ganske mange gange og er helt parallel til debatten om højttaler/signalkabel-debatten for år tilbage: hvis man ikke indhenter bred erfaring på området negligerer man notorisk kablernes betydning. Det betyder ingen lunde, at man skal investere i dyre kabler, som enkelte ynder at fremføre deres skeptiske argumenter på. Hvis man sørger for at låne og afprøve en bred vifte af kabler( og naturligvis sørger for at fasen er korrekt ) er der overvejende "risiko" for at selv den mest hærdede skeptiker må ændre standpunkt, også selv om denne forskel ikke umiddelbart kan forklares rent videnskabeligt! Og ja. Netkabler har betydning for skærmbilledet( jeg har kun prøvet på lcd-skærme).
læs fx: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=52902&K W=gl%2Ejas
eller : http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=35977&K W=gl%2Ejas
eller : http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=25540&K W=gl%2Ejas
|
| Til top |
|
| |
Exxtreme Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1694
|
| Sendt: 11 Marts 2008 kl. 16:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mercury skrev:
Exxtreme skrev:
tarup 13 skrev:
Exxtreme skrev:
Et andet bud kunne være jeg ikke er så modtagelig overfor placebo-effekten...  |
|
|
Placebo. har ikke noget at gøre i en blindtest, der ved du jo ikke om det er trikkerens kabel til en ti'er eller det er et valhalla til 20K. 
|
|
|
Korrekt... Men jeg kunne ikke høre forskel på de kabler jeg har testet, og især når vi snakker netkabler er placebo effekten meget fremtrædende...
Jeg har læst om flere der har spurgt til netkabler på forskellige fora, og x siger så at hans netkabel til mange penge er rigtig godt, det tror spørgeren så på og bestiller det... Og allerede inden han har koblet det til kan han faktisk høre hvor godt det spiller... Især fordi det har flotte stik osv...
Det holder bare ikke at der er forskel... I får måske også bedre billede på jeres tv ved at skifte netkabel derpå??? 
|
|
|
Helt ærligt, hvis det er i det anlæg du selv har du har prøvet netkabler tror jeg gerne du ikke kunne høre nogen forskel.
Hvis du havde læst mine indlæg ville du opdage at jeg har testet flere steder... Ikke kun hos mig selv...
De gange jeg har hørt dine højtalere på det NAD udstyr i klubben må jeg næsten smågrine over hvad folk tror er ægte lyd. Magen til forvrænget, komprimeret perspektiv og livløs lyd skal man desværre ikke lede særlig længe efter.
Så kan jeg kun smågrine over din manglende høreevne... 
Jeg er ganske tilfreds med mit udstyr, og du kan ikke skrive noget der får mig til at ændre mening... Men det er meget voksent af dig at svine mit anlæg til uden grund...
Det kræver altså lidt mere end en gammel Skoda at teste forskellen på almindeligt brænfdstof og Formel-1 brændstof. Ja det kræver netop en Formel-1 bil.
Hvor er det typisk at mange (inkl. dig) ikke kan komme med andre sammenligningsgrundlag end biler hver gang i mangler noget sagligt at opbakke jeres vanvittige påstande med... Det er da helt ude i skoven og temmelig meget til grin...
Med billedet vil jeg gerne henlede opmærksomheden på at de gange jeg tydeligt har kunnet høre forskel på net-kabler er i anlæg som var utrolig godt "balanceret". Ikke altid hundedyre, men utrolig velbalancerede.
Har du tænkt over om du var beruset de gange du har kunnet høre forskel???
Hvorfor er det vigtigt jo, fordi utrolig mange mennesker ser på:Hvad har jeg betalt, hvad har jeg fået, ok det må være godt - basta. Og hvis man så ikke kan høre forskel på kabler er der ikke forskel på kabler og alle der siger dette er tåber der hopper på halvreligiøse salgsfif.
Nej, men det kræver at man selv gør en indsats og det er helt ærligt for tåbeligt at man tror det er 100% sikkert at man i alle anlæg/setup vil kunne høre forskellen.
Hvem siger at man skulle kunne høre forskel i alle setups???
Det jeg ikke forstår er at så mange med teknisk baggrund ikke har mere fantasi end til at sætte et halvdårligt kabel i sit eget anlæg og så efter ikke at kunne høre forandring udtaler, "der er ingen forskel for mig, hos mig og derfor kan der heller ikke være det hos andre!"
Jeg tror nu nok de fleste der påstår der ikke er forskel, har prøvet flere forskellige kabler på flere forskellige setups... Jeg har i hvert fald selv...
Jeg kunne godt tænke mig at høre alle i denne debat, hvormange har været inde og høre en Nordost netkabel demonstration? Hvormange har ikke kunnet høre en tydelig forskel fra de enkelte kabler?
Jeg har ikke, men jeg har testet 2 forskellige Nordost netkabler... Husker ikke navnene eller pris, men husker at der ikke var nogen forskel, og de blev også testet på 3 andre setups i samme weekend... Alle var enige
Jeg forstår godt mange ikke oplever forskellen på kabler når man ikke tør tage de rigtig gode, men det som i virkeligheden er svindelvaren her, nemlig standardledninger i forklædning. Prøv dog den ægte vare.
Jeg forstår også godt at man KAN høre forskel når man har købt et dyrt netkabel og fortryder det...
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Exxtreme Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Marts 2008 kl. 16:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er egentlig sjovt de samme diskussioner altid skal genopstå, og det er egentlig også sjovt vi gider bruge tid på det...
Jeg tror ikke på der er forskel, for jeg har på intet tidspunkt oplevet en forskel...
Der er så flere andre der siger de kan høre forskel, og fred være med det... Men der kan aldrig blive enighed om emner som dette, og det ender altid i personlig mudderkastning som Mercury allerede er i fuld gang med, derfor gider jeg ikke deltage yderligere i diskussionen om forskel på netkabler...
|
| Til top |
|
| |
Bassøe Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1567
|
| Sendt: 11 Marts 2008 kl. 16:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fatter ikke folk bilder sig ind, at netkabler har nogen som helst effekt på lyden. Hvad skulle et netkabel kunne gøre når spændingen alligevel skal igennem ern trafo med rigtig mange meter kobber, en tur igennem en/flere ensrettere og så ellers lige oplagres i en/flere kondensatorer.
Så længe netkablet er i en ordentlig kvalitet med fornuftig opbygning og god afskærmning så er der nada forskel på dem.
Utroligt hvad der bliver acceptret som fakta i hifi verdenen, ting som der uden for den lille cirkel af hifi super nørder ville blvie betragtet som totalt latterligt og som alskens videnskabelige eksperter ville ryste på hovedet af. Men i hifi verdenen er al sund fornuft og dømmekraft sat ud af spillet og de mest latterlige ting bliver fremstillet som fakta. Kan godt forstå mange almindelige mennesker opfatter hifi folk som skøre i hovedet.
|
| Til top |
|
| |
Imbalance Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 813
|
| Sendt: 11 Marts 2008 kl. 17:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey
Jeg står midt imellem de meninger der tilkendegives, for det første ser jeg netkabler som en form for filter, ikk nøvendigvis kun som et stykke kabel der forsyner et strømkrævende apperat, for det andet så bør man stadig prøve kabler af før man kan sige til og fra, og for det 3. så skal den første overraskelse/det modsatte over et evt dyrt kabel lige synkes og man bør benytte kablerne noget tid før man overhovedet kan hører forskel eller troen på der er, forhandlerne og brugere der foretrækker disse kan jo sige nok så meget.
Kabler er et segment hvor jeg selv er blevet noget klogere og det er faktisk noget af det der tjenes mest på og giver den mindste ydelse, men derfor kan man jo stadig optimere i lavere prisklasser hvor en vis isolering, stik, lodninger osv er i god kvalitet, der hører netkabler altså os under...
Jeg har selv for en god uge siden fået lavet en separat fase med 2 stik uden afbryder og 2*2,5kv til hver samt rigtig jord via jordspyd, og som start har jeg bare købt noget almindelig 3*2,5 kabel med hård plast isolering, det bliver så mine nye billige reference reference kabler når evt nye netkabler skal testes, og her får de så gode forhold som muligt, nu hvor jeg ved at strømmen fra stikket har sin egen gruppe samt 13A sikring,..
Dem der køber de dyre net/kabler og mener de er pengene værd, har nok også lidt andre ambitioner end de fleste, andre ofre meget på så mange andre ting, og placere så tingene elendigt for at hjemmet ikk må bære præg af man lytter til musik og går op i det, så kan man jo selv vælge hvor man vil ofre eller trække fra..
__________________ If You Cant Eat It Or F**k It.. Then Kill It!
|
| Til top |
|
| |
tarup 13 Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1646
|
| Sendt: 11 Marts 2008 kl. 17:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Exxtreme skrev:
|
Det er egentlig sjovt de samme diskussioner altid skal genopstå, og det er egentlig også sjovt vi gider bruge tid på det...
Jeg tror ikke på der er forskel, for jeg har på intet tidspunkt oplevet en forskel...
Der er så flere andre der siger de kan høre forskel, og fred være med det... Men der kan aldrig blive enighed om emner som dette, og det ender altid i personlig mudderkastning som Mercury allerede er i fuld gang med, derfor gider jeg ikke deltage yderligere i diskussionen om forskel på netkabler...
|
|
|
Du kan jo kun skrive om dine egne erfaringer. Jeg har hørt setups til både 1 og 2 mill. Du må aldrig tro dit NAD spiller godt, sammenlignet med disse. Det spiller sikkert godt til prisen, jeg har selv haft meget NAD, men jeg kunne ikke drømme om at købe det, efter jeg har hørt, mærker som PASS Accuphase Burmeister Krell og lign. Brug dit NAD på drengeværelset, og lad være med at øffe over netkabeldiskusionen.
vh. T
Jeg kan nu se, du er 30 år, så det med drengeværelset var en fejl, men jeg håber du forstår meningen. __________________ B&W 801, VPI Scout m. transfiguration phoenix PU,EAR riaa, Pass 150 int. amp. Ayre cd, VDH Clearwater dobbelt, yter signalkabeler, Samsung 50"plasma tv. AKG 271.
|
| Til top |
|
| |
The Sandman Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2007 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 212
|
| Sendt: 11 Marts 2008 kl. 18:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bassøe skrev:
Fatter ikke folk bilder sig ind, at netkabler har nogen som helst effekt på lyden. Hvad skulle et netkabel kunne gøre når spændingen alligevel skal igennem ern trafo med rigtig mange meter kobber, en tur igennem en/flere ensrettere og så ellers lige oplagres i en/flere kondensatorer.
Så længe netkablet er i en ordentlig kvalitet med fornuftig opbygning og god afskærmning så er der nada forskel på dem.
Utroligt hvad der bliver acceptret som fakta i hifi verdenen, ting som der uden for den lille cirkel af hifi super nørder ville blvie betragtet som totalt latterligt og som alskens videnskabelige eksperter ville ryste på hovedet af. Men i hifi verdenen er al sund fornuft og dømmekraft sat ud af spillet og de mest latterlige ting bliver fremstillet som fakta. Kan godt forstå mange almindelige mennesker opfatter hifi folk som skøre i hovedet.
|
|
|
Hehe det kan jeg godt bliv enig med dig i, at det ikke har nogen betydning! Men det kunne være jeg skulle opgradere min netledning til min kaffe maskine til et 500kr's kabel, så kan det være den laver super kaffe!  __________________ Parasound HCA2200 MKII|P/LD-2000|M2Tech Young DSD|Apple Mac Mini|Apple TV|Panasonic VT55|Beogram 6500|Magnepan MG12|Harmonic Tech|Van Den Hul
|
| Til top |
|
| |
ChristianK Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1160
|
| Sendt: 11 Marts 2008 kl. 18:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
tarup 13 skrev:
Exxtreme skrev:
|
|
|
|
Du kan jo kun skrive om dine egne erfaringer. Jeg har hørt setups til både 1 og 2 mill. Du må aldrig tro dit NAD spiller godt, sammenlignet med disse. Det spiller sikkert godt til prisen, jeg har selv haft meget NAD, men jeg kunne ikke drømme om at købe det, efter jeg har hørt, mærker som PASS Accuphase Burmeister Krell og lign. Brug dit NAD på drengeværelset, og lad være med at øffe over netkabeldiskusionen.
vh. T
Jeg kan nu se, du er 30 år, så det med drengeværelset var en fejl, men jeg håber du forstår meningen.
|
|
|
Jeg har da hørt folk gå i koma over hifi-sikringer på mindre anlæg, så hvorfor ikke NAD...? Kunne det tænkes at forskellen bare ikke var der...?
|
| Til top |
|
| |
heltny Udelukket fra forum

Cujo m.fl.
Bruger siden: 08 Juni 2007 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1336
|
| Sendt: 11 Marts 2008 kl. 18:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
The Sandman skrev:
Bassøe skrev:
|
|
|
|
Hehe det kan jeg godt bliv enig med dig i, at det ikke har nogen betydning!
Men det kunne være jeg skulle opgradere min netledning til min kaffe maskine til et 500kr's kabel, så kan det være den laver super kaffe! 
|
|
|
Tror ikke man kan høre strømudstrålingen fra netkablet smutte hen i signalkablerne og forstyrre/forvrænge det sarte signal.................... På en kaffemaskine ?
Menes ikke at ha set en kaffemaskine med signalkabler ?
Nu er det jo udstrålingen fra kablet der er det altafgørende............. ikke hvor godt/dårligt det leder............ Heller ikke (som nogle tror) at app ikke ser hinanden gennem disse dyre kabler. (Så skal de godt nok være DÅRLIGT ledende) 
Der er kort sagt 2 grunde til at man ikke kan høre forskel på netkabler: (Og det skal man da være glad for) 
1. Man HAR ikke problemer med udstrålingen (Kan være af mange årsager (f.eks selve netstrømmen)) 2. Anlægget er ikke godt nok til at afsløre den forskel der kan være.
|
| Til top |
|
| |
Mercury Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2172
|
| Sendt: 11 Marts 2008 kl. 18:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Exxtreme skrev:
Mercury skrev:
Exxtreme skrev:
tarup 13 skrev:
Exxtreme skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
Helt ærligt, hvis det er i det anlæg du selv har du har prøvet netkabler tror jeg gerne du ikke kunne høre nogen forskel.
Hvis du havde læst mine indlæg ville du opdage at jeg har testet flere steder... Ikke kun hos mig selv...
De gange jeg har hørt dine højtalere på det NAD udstyr i klubben må jeg næsten smågrine over hvad folk tror er ægte lyd. Magen til forvrænget, komprimeret perspektiv og livløs lyd skal man desværre ikke lede særlig længe efter.
Så kan jeg kun smågrine over din manglende høreevne... 
Jeg er ganske tilfreds med mit udstyr, og du kan ikke skrive noget der får mig til at ændre mening... Men det er meget voksent af dig at svine mit anlæg til uden grund...
Det kræver altså lidt mere end en gammel Skoda at teste forskellen på almindeligt brænfdstof og Formel-1 brændstof. Ja det kræver netop en Formel-1 bil.
Hvor er det typisk at mange (inkl. dig) ikke kan komme med andre sammenligningsgrundlag end biler hver gang i mangler noget sagligt at opbakke jeres vanvittige påstande med... Det er da helt ude i skoven og temmelig meget til grin...
Med billedet vil jeg gerne henlede opmærksomheden på at de gange jeg tydeligt har kunnet høre forskel på net-kabler er i anlæg som var utrolig godt "balanceret". Ikke altid hundedyre, men utrolig velbalancerede.
Har du tænkt over om du var beruset de gange du har kunnet høre forskel???
Hvorfor er det vigtigt jo, fordi utrolig mange mennesker ser på:Hvad har jeg betalt, hvad har jeg fået, ok det må være godt - basta. Og hvis man så ikke kan høre forskel på kabler er der ikke forskel på kabler og alle der siger dette er tåber der hopper på halvreligiøse salgsfif.
Hvem siger at man skulle kunne høre forskel i alle setups???
Jeg tror nu nok de fleste der påstår der ikke er forskel, har prøvet flere forskellige kabler på flere forskellige setups... Jeg har i hvert fald selv...
Jeg har ikke, men jeg har testet 2 forskellige Nordost netkabler... Husker ikke navnene eller pris, men husker at der ikke var nogen forskel, og de blev også testet på 3 andre setups i samme weekend... Alle var enige
Jeg forstår også godt at man KAN høre forskel når man har købt et dyrt netkabel og fortryder det...
|
|
|
|
|
|
Det var da rart du ikke gider deltage mere, så slipper vi da for dine tåbelige kommentarer, det man kan læse taler jo fuldstændig for sig selv!
|
| Til top |
|
| |
tarup 13 Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Marts 2008 kl. 18:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
ChristianK skrev:
tarup 13 skrev:
Exxtreme skrev:
|
|
|
|
vh. T
Jeg kan nu se, du er 30 år, så det med drengeværelset var en fejl, men jeg håber du forstår meningen.
|
|
|
Jeg har da hørt folk gå i koma over hifi-sikringer på mindre anlæg, så hvorfor ikke NAD...? Kunne det tænkes at forskellen bare ikke var der...?
|
|
|
Hej Christian
Det er da klart, der ikke er forskel; det kan kun høres på anlæg der er meget afslørende. Så han har ret, der er ikke forskel. (på hans anlæg)
vh. T __________________ B&W 801, VPI Scout m. transfiguration phoenix PU,EAR riaa, Pass 150 int. amp. Ayre cd, VDH Clearwater dobbelt, yter signalkabeler, Samsung 50"plasma tv. AKG 271.
|
| Til top |
|
| |
ChristianK Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1160
|
| Sendt: 11 Marts 2008 kl. 18:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm jeg tror sq jeg er blevet snydt da jeg købte mit ATC-setup, for jeg kan ikke høre forskellen... Eller måske er vores ører bare ikke de fantastiske måleapparater som vi ellers gerne vil fremstille dem som... GISP!
|
| Til top |
|
| |
tarup 13 Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Marts 2008 kl. 18:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
ChristianK skrev:
| Hmm jeg tror sq jeg er blevet snydt da jeg købte mit ATC-setup, for jeg kan ikke høre forskellen... Eller måske er vores ører bare ikke de fantastiske måleapparater som vi ellers gerne vil fremstille dem som... GISP! |
|
|
Jeg har ikke hørt dit setup, man du er helt sikkert ikke blevet snydt, hvis du har købt det v. Poul halvpris  
PS, ørerne er verdens fineste måleapparater, hvis de ikke er skadet af for meget høj musik, og blikarb. som mit det ene øre er. __________________ B&W 801, VPI Scout m. transfiguration phoenix PU,EAR riaa, Pass 150 int. amp. Ayre cd, VDH Clearwater dobbelt, yter signalkabeler, Samsung 50"plasma tv. AKG 271.
|
| Til top |
|
| |
Exxtreme Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Marts 2008 kl. 19:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
tarup 13 skrev:
Exxtreme skrev:
|
|
|
|
Du kan jo kun skrive om dine egne erfaringer.
Det er netop også det jeg gør...
Jeg har hørt setups til både 1 og 2 mill.
Tillykke med det, men hvor vil du hen med det???
Du må aldrig tro dit NAD spiller godt, sammenlignet med disse.
Det er da dig der er dum hvis du tror jeg ikke ved at mit anlæg ikke spiller lige så godt som et anlæg til 1 eller 2 millioner...
Det spiller sikkert godt til prisen, jeg har selv haft meget NAD, men jeg kunne ikke drømme om at købe det, efter jeg har hørt, mærker som PASS Accuphase Burmeister Krell og lign.
Det er også i en anden prisklasse, forstår ikke din pointe...
Brug dit NAD på drengeværelset, og lad være med at øffe over netkabeldiskusionen.
vh. T
Nej jeg forstår netop IKKE meningen... Det er ikke mit anlæg der diskuteres i denne tråd. |
|
|
|
| Til top |
|
| |
Stanley Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3344
|
| Sendt: 11 Marts 2008 kl. 19:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Exxtreme skrev:
|
Nej jeg forstår netop IKKE meningen... Det er ikke mit anlæg der diskuteres i denne tråd.
|
|
|
Jeg tror han prøver at sige at man kun kan høre forskel på netkabler hvis man har et anlæg der har kostet over 500.000,- kr. Man kan så undre sig over hvad andre hører når de mener at de kan høre forskel på langt billigere anlæg end dit. 
|
| Til top |
|
| |
Tweaker Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1750
|
| Sendt: 11 Marts 2008 kl. 19:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
http://en.wikipedia.org/wiki/Inductive_coupling
"In electronics, inductive coupling refers to the transfer of energy from one circuit component to another through a shared magnetic field. A change in current flow through one device induces current flow in the other device."
Overført til diskussionen her, må det være klart, at trafoer koblet sammen i samme strømskinne, kan "se" og påvirke hinanden. Hvor meget de gør det, afhænger af strømtrækket i dem, og hvor tykt eller hvor langt netkablet er. Umiddelbart kunne det være fristende, at bruge tykke kabler, idet det giver en bedre jording af apparaternes støjkomponenter. Problemet bliver så bare en større induktiv kobling til de andre apparater, tilsluttet i strømskinnen. Så jo, netkabler _har_ betydning. Det er blot naivt at tro, at sølvcoatede og teflonisolerede kabler, har nogen som helst betydning i denne sammenhæng. I modsætning til signal og højttalerkabler, har det _nada_ betydning, i forbindelse med 230V 50hz .
Jeg bruger selv helt ens computer strømkabler, til alle apparater, fordi jeg bilder mig ind, at de giver det bedste kompromis, mht til tykkelse og længde. Rent faktisk, så lyder det bedre i mit system, end skærmede netkabler fra QED og Supra.
Men måske er det bare placebo effekt 
|
| Til top |
|
| |
Hattori Hanzo Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1950
|
| Sendt: 11 Marts 2008 kl. 19:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
heltny skrev:
Der er kort sagt 2 grunde til at man ikke kan høre forskel på netkabler: (Og det skal man da være glad for)
1. Man HAR ikke problemer med udstrålingen (Kan være af mange årsager (f.eks selve netstrømmen))
2. Anlægget er ikke godt nok til at afsløre den forskel der kan være.
|
|
|
Listen stopper altså ikke ved 2 punkter...næh nej da....du glemmer helt følgende som kan ligge til grund for at folk ikke kan høre forskel:
Døve lyttere:
.....(de findes som regel i flok når der ikke kan høres forskel)
Dårligt anlæg der ikke kan afsløre forskelle:
....(dem findes der efterhånden en del af ude i den store vide verden..sørgeligt nok)
Elendige højttalere:
....(ak ja....god smag og kvalitetssans er åbenlyst IKKE en forudsætning for at købe højttalere for mange)
Forkert kabel til lige præcis det testede anlæg:
....(surt at være uheldig men sådan er der jo så mange der er efterhånden)
For godt anlæg til at høre en forskel:
....(surt for de få men ellers glædeligt for de mange)
Dårlige akustikforhold:
....(den forskel der måtte være drukner i rummets mangler...øv øv men prøv med tæpper til højre og venstre)
For "gode" akustikforhold:
....( samme som ovenstående bare modsat....dog knap så meget øv øv da man i det mindste har ramt noget rigtigt)
Sikringerne i huset er for dårlige og ødelægger en oplevet forskel:
....(heldigvis en billig "reparation"...men man burde måske skynde sig...prisen på gyldne "HIFI-sikringer" synes stærkt stigende)
Kom gerne selv på flere faktorer da "listen" absolut ikke er fyldestgørende...langtfra! __________________ "Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"
|
| Til top |
|
| |
RogueAgent Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2359
|
| Sendt: 12 Marts 2008 kl. 12:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
tarup 13 skrev:
| Det er da klart, der ikke er forskel; det kan kun høres på anlæg der er meget afslørende. Så han har ret, der er ikke forskel. (på hans anlæg) |
|
|
Jeg synes der er en stærk selvmodsigelse i den opfattelse at det kræver et anlæg af meget, meget høj kvalitet at høre forskel på netkabler.
Det er vist almindeligt kendt at den strøm vi får leveret fra el-selskabet er af temmelig svingende kvalitet, hvad angår støj fra alverdens ting og sager og udsving i spændingen.
Det er vel bl.a. disse udsving og urenheder som netstøjsfilter, strømforsyning og ladelytter med mere skal forsøge at jævne ud så de ikke påvirker lyden..?
Er det så helt forkert at antage at eksempelvis en forstærker der er konstrueret med disse ting for øje i højere grad vil være i stand til at levere god lyd med et "standard" netkabel, end en der ikke er..?
Med andre ord: For mig at se burde eventuelle forskelle mellem et "godt" og et "dårligt" netkabel blive tydeligere jo billigere konstrueret anlægget er, ikke omvendt. __________________ Pioneer VSX-859 - Carver 753x - Energy RVS - Technics SL-1210mkII/Denon DL110 - Panasonic BD35 - Toshiba HD-XE1 - Pioneer CLD-D704 - LG 50PS8000 - Panasonic AE500
|
| Til top |
|
| |
Groove Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1787
|
| Sendt: 12 Marts 2008 kl. 12:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
tarup 13 skrev:
ChristianK skrev:
tarup 13 skrev:
Exxtreme skrev:
|
|
|
|
vh. T
|
|
|
|
|
|
Hej Christian
Det er da klart, der ikke er forskel; det kan kun høres på anlæg der er meget afslørende. Så han har ret, der er ikke forskel. (på hans anlæg)
vh. T
|
|
|
Sjovt nok så har en af anmelderene i det norske tidsskrift Fidelity (der har et af de mest kompromisløse anlæg i Noge og det bedste redaktøren har hørt privat), den holdning at jo bedre hans anlæg er blevet, jo mindre betyder kablerne...
Så de der "kejserens nye klæder" udmeldinger om at man ikke har et godt nok anlæg (er ikke fin nok), er rent vås....
Rart at nogle har mod til at råbe: "Der er jo ikke fedt på klokkeværket"  __________________ "Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|