Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 16:54   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Er netkabler ren indbildning ? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 7
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Tweaker
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 12 Marts 2008 kl. 13:27 | IP-adresse registreret  

Tjaeh, de rigtigt gode systemer er da nok mere immune overfor kablernes indflydelse, men mon ikke det også ligger i, at systemet er så godt, at det nærmest ikke KAN lyde dårligt, lige meget hvad man sætter på
Til top Vis Tweaker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tweaker

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Sendt: 12 Marts 2008 kl. 13:36 | IP-adresse registreret  

Music4life skrev:

Hej

Har spekuleret på netkabler. Er det ren indbildning og hvad opnår man ved at skifte sit standardkabel ud med de noget dyrere netkabler. Erfaringer efterlyses

Føler ikke at jeg kan blive klog på hvad der er godt og hvad der er skidt

De erfaringer du efterlyser må du selv indhente!  ;-)

Be all ears!

Mvh.

Niels L.

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

Oluf
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 12 Marts 2008 kl. 14:10 | IP-adresse registreret  

Som jeg så Frederik havde skrevet, har jeg også lyst til at sige at ja netkabler er ren indbildning - de findes slet ikke. Det er bare noget vi tror - kunne jeg så tilføje, for det er netop der hvor denne diskussion er havnet. Et sted mellem tro, tvivl og personlige lytteindtryk. "Skeptikerne" der føler sig kloge iforhold til de naive og tåbelige mennesker som er tilfalds for placebo og underlødige reklametricks. De mener, at de bygger deres skepsis på viden, men i virkeligheden er det maskeret tro. Eller "viden" som de tror fuldt og fast på.

Folk forstår ikke at sætte grænser for deres erfaringer - men opfatter dem som en absolut sandhed. Hvis en har erfaret at han ikke kan høre forskel på forskellige netkabler, ja så mener denne at det dermed kan ophæves til en almen gyldig sandhed. Men sådan fungerer videnskab altså ikke. Og omvendt dem der har hørt forskel på netkabler får let den opfattelse at så kan man "altid" høre forskel. Og hvis ikke så er der enten noget galt med anlæget eller de andres ører. Altså igen ofte tro.

Problemet er at der mangler en rationel tilgang til "problemet". Ulrik mm er vel den der kommer med det bedste råd. Nemlig prøv med flere forskellige netkabler og gerne også nogle gamle for her var materialesammensætningen ofte anderledes end den er idag. Det handler om at danne sig et bredt empirisk vidensgrundlag, så den ide er ganske enkelt helt rigtig. Det er første skridt på vejen mod noget, der kan lugte af videnskab.

Var det ikke en lille flodhest eller noget en fotofælde havde afsløret den anden dag? Ud fra denne tankegang skulle man kunne afvise eksistensen af denne foldhest, fordi man ikke havde set den med sine egne øjne. Skeptikerne vil så nok omvendt sige om det så betyder at man så skal tro på ufoer, fordi der er nogle som hævder, at de har set dem. Nej, men man kan give sig til at undersøge de såkaldte UFO oplevelser og som det næsten altid viser sig så er der en rationel forklaring på de oplevede fænomener.

Jeg har selv hørt forskel på netkabler. Men der er sikkert steder, hvor man ikke kan høre forskel på netkabler, og det kan der være mange forskellige grunde til. Jeg skal ikke give mig til at kloge i hvorfor, for det har jeg ikke et grundlag for.

Derfor er det såre simpelt. Prøv det hjemme hos digselv. Kan du ikke høre forskel. Ja så kan du enten sige. Fint så vil jeg ikke bruge mere energi på det. Eller du kan kigge videre og sige - nogle kan høre forskel lad mig tage ud og prøve hos dem. Hvis vi så antager at vedkommende stadig ikke kunne høre forskel, vil nogle sikkert sige. Godt så er der ikke forskel på netkabler. Men det kan man ikke. Du kan i princippet besøge 50 der hævder, at de kan høre forskel på netkabler. Og hvis du hver gang må sige. Jeg kan ikke høre forskel, så kan du stadig ikke konkludere, at der ikke er forskel. Hvis alle 50 samtidig med at du lyttede hævdede at de kunne høre en markant forskel, ja så kunne det være du skulle få dine ører undersøgt. Det kunne også være at en blindtest ville være en god ide selv om denne metode indeholder en række problemer. Man kan så omvendt sige, at hvis du havde besøgt 50, der hævdede at de kunne høre forskel, og du ikke kunne, og du ved, at der ikke er noget fundamentalt galt med dine ører eller den måde du lytter på, ja så er der en hel del evidens som peger i retning af at netkabler mange steder ikke spiller en afgørende rolle".

Groove det lyder som om du tror på denne anmelders oplevelse af at jo bedre anlæget bliver jo mindre betyder netkablerne. Er det også dine egne erfaringer? Hvad menes der i øvrigt med "bedre"?
Til top Vis Oluf's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Oluf

Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 12 Marts 2008 kl. 21:16 | IP-adresse registreret  

ulrikmm skrev:

Hej Stanley - Det er muligt vi taler forbi hinanden. Det jeg har kaldt ripple, er den rest af støj efter AC-DC konverteringen i ensretterbroen. Så vidt jeg forstår på dig, mener du med ripple noget der opstår når forstærkeren bruger mere strøm, end trafoen kan levere. Når en forstærker har for lav elektrolytkapacitet, kan man faktisk høre 50 Hz brum gennem forstærkeren.

Jeg tror nu egentlig at vi er næsten enige. Ladelytterne har den funktion at de skal holde en ren og stabil DC-forsyning. Det vil sige at de skal fjerne ripple som du skriver ( det er dog normalt 100Hz ) og desuden forsøge at bidrage med ekstra energi ved høj belastning. Når jeg har fokuseret mest på den anden funktion skyldes det at du talte om frekvenslinearitet.

ulrikmm skrev:

Det er selvfølgelig rigtigt, at forsyningsspændingen ved ekstrem belastning kan falde. Det kan man se målinger på i hifibladene. Men der er jo tale om statiske målinger på en sinustone i maksimal udstyring. Dynamiske musiksignaler er derimod det, vi alle går og lytter på (håber jeg).

Hvis netdelen er underdimensioneret ses det også ved dynamiske musiksignaler. Jeg tror de fleste har set en ældre radio med skalalys der blinker i takt til musikken hvis man spiller højt. Dette skyldes netop at DC-spændingen på ladelytterne falder når der bruges meget energi, d.v.s. ved lave frekvenser og høj styrke. På en kvalitetsforstærker med en effektiv netdel er det problem dog meget mindre. Her kan man tale om at netdelen adskiller forstærkerne fra lysnettet ved at levere en stabil DC-forsyning og eliminere de variationer der måtte komme fra begge sider.

ulrikmm skrev:

Og der er det selvfølgelig afgørende, hvilke flaskehalse, forsyningsstrømmen til forstærkertrinnene skal igennem. Disse overføringsflaskehalse må inkludere elektrolytterne, trafoen, AC tilledningen.

Netkablet er ikke en flaskehals. Det netkabel der følger med en hifi-forstærker leder stømmen ligeså godt som det alm. installationskabel der er brugt på den anden side af stikkontakten. De forskelle der evt kunne være i ledeevnen for to forskellige netkabler er så mikroskopiske i forhold til de variationer der altid er på lysnettet, så de er helt uden betydning. En kvalitetsnetdel vil eliminere langt større variationer.

Til top Vis Stanley's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stanley

gl.jas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 13 Marts 2008 kl. 09:51 | IP-adresse registreret  

oluf skrev:

1: Problemet er at der mangler en rationel tilgang til "problemet". Ulrik mm er vel den der kommer med det bedste råd. Nemlig prøv med flere forskellige netkabler og gerne også nogle gamle for her var materialesammensætningen ofte anderledes end den er idag. Det handler om at danne sig et bredt empirisk vidensgrundlag, så den ide er ganske enkelt helt rigtig. Det er første skridt på vejen mod noget, der kan lugte af videnskab.

2: Groove det lyder som om du tror på denne anmelders oplevelse af at jo bedre anlæget bliver jo mindre betyder netkablerne. Er det også dine egne erfaringer? Hvad menes der i øvrigt med "bedre"?

1: Videnskab eller ej, så er princippet om bred erfaring baseret på forskellige netkabler netop tilgangen. Hvis man ikke "leger" med en bred vifte af FORSKELLIGE kabler, hvorfra skal erfaringen så komme? Kun ved denne fremgangsmåde reducerer man intuition, tro, fornemmelse etc.

2: Der er EN anmelder på norske fidelity der har udtalt sig sådan, men det behøver bestemt IKKE være nogen sandhed! De fleste anmeldere mener netop det modsatte; at jo "bedre" et system er, des "bedre" respons på forskellige netkabler. Med andre ord: et "bilkaanlæg " reagerer ikke på forskellige netkabler (eller andre kabler for den sags skyld).

Til top Vis gl.jas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gl.jas

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 13 Marts 2008 kl. 12:35 | IP-adresse registreret  

gl.jas skrev:

oluf skrev:

1: Problemet er at der mangler en rationel tilgang til "problemet". Ulrik mm er vel den der kommer med det bedste råd. Nemlig prøv med flere forskellige netkabler og gerne også nogle gamle for her var materialesammensætningen ofte anderledes end den er idag. Det handler om at danne sig et bredt empirisk vidensgrundlag, så den ide er ganske enkelt helt rigtig. Det er første skridt på vejen mod noget, der kan lugte af videnskab.

2: Groove det lyder som om du tror på denne anmelders oplevelse af at jo bedre anlæget bliver jo mindre betyder netkablerne. Er det også dine egne erfaringer? Hvad menes der i øvrigt med "bedre"?

1: Videnskab eller ej, så er princippet om bred erfaring baseret på forskellige netkabler netop tilgangen. Hvis man ikke "leger" med en bred vifte af FORSKELLIGE kabler, hvorfra skal erfaringen så komme? Kun ved denne fremgangsmåde reducerer man intuition, tro, fornemmelse etc.

2: Der er EN anmelder på norske fidelity der har udtalt sig sådan, men det behøver bestemt IKKE være nogen sandhed! De fleste anmeldere mener netop det modsatte; at jo "bedre" et system er, des "bedre" respons på forskellige netkabler. Med andre ord: et "bilkaanlæg " reagerer ikke på forskellige netkabler (eller andre kabler for den sags skyld).

Jamen, så har jeg IKKE et " blikanlæg"

For forskellen kan høres, men ikke alle netkabler lyder ens - så jeg er igang med at samle erfaringer om det er noget som jeg vil smide penge efter. Det bedste jeg endnu har hørt er det Van den hul mainstream og det sparker ikke bunden ud af sparebøssen 

plafitracer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 19 Januar 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 13 Marts 2008 kl. 12:49 | IP-adresse registreret  

Jeg har et par gange, forgæves, indbudt til netkabel lytning - med dem jeg har og man har været mere end velkommen til at medbringe sine egne - for netop at konstatere om der er hørbar forskel - der kom ikke et øje på dagene.

Jeg vil meget gerne afholde endnu et arrangement, men det kræver lissom at der kommer nogen - at jeg sidder for mig selv en søndag efter middag og blindtester netkabler er der ikke rigtig nogen, der får noget ud af.

dette indlæg skal ikke ses som et reklamefremstød for mine produkter, men en oprigtig invitation til både skeptikere og dem, der mener at netkabler gør en forskel.

Lad mig vide, evnt via pm, om det er noget der er interesse for.
Til top Vis plafitracer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af plafitracer

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 13 Marts 2008 kl. 16:57 | IP-adresse registreret  

plafitracer skrev:
Jeg har et par gange, forgæves, indbudt til netkabel lytning - med dem jeg har og man har været mere end velkommen til at medbringe sine egne - for netop at konstatere om der er hørbar forskel - der kom ikke et øje på dagene.

Jeg vil meget gerne afholde endnu et arrangement, men det kræver lissom at der kommer nogen - at jeg sidder for mig selv en søndag efter middag og blindtester netkabler er der ikke rigtig nogen, der får noget ud af.

dette indlæg skal ikke ses som et reklamefremstød for mine produkter, men en oprigtig invitation til både skeptikere og dem, der mener at netkabler gør en forskel.

Lad mig vide, evnt via pm, om det er noget der er interesse for.

Et rigtig godt initiativ og kom glædeligt hvis jeg boede på de breddegrader. Kunne der komme nogen lignende arrangementer i Jylland ? og gerne i Århus området

osprey
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 26 Januar 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 13 Marts 2008 kl. 17:09 | IP-adresse registreret  

Særlige kabler til strømforsyning? Da vil jeg indrømme her går min grænse, når der som Stanley  skrev om, hvordan det så ud på den anden side stikkontakterne.

Når man anvender 3 faser ved Radio/Tv sendere, hvorfor gør man ikke mere ud af 2 eller 3 faser til en Strømforsyning?

Kim
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juni 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 13 Marts 2008 kl. 19:52 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=Music4life

Et rigtig godt initiativ og kom glædeligt hvis jeg boede på de breddegrader. Kunne der komme nogen lignende arrangementer i Jylland ? og gerne i Århus området

Jeg deltager gerne i et netkabeltræf, det kunne være spændende at lytte på forskellige kabler ! Medbringer selv et  vdHul Mainserver, som lige har sparet mig for at købe ny Cd-afspiller.

Skeptikere er velkomne til at komme hos mig og høre om DE også kan høre forskel ! Blot send en pb

Til top Vis Kim's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kim

Gymnasten
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2008
Sendt: 14 Marts 2008 kl. 00:45 | IP-adresse registreret  

Mercury skrev:
Gymnasten skrev:

Dyre netkabler er fup.

Jeg har skrevet lidt mere om sagen i en anden tråd om "en videnskabelig forklaring" og vil gentage følgende her:

Nordost må være et fup-firma med denne 2 m nedledning til 4500 kr:

http://www.nordost.com/index.php?id=338

Produktet anvender sølv, oxygenfrit kobber og "precision twisted FEP Mono-Filament" i isolationen. Nordost lover "The result is fabulous sound and stunning picture quality". Men fra din nærmeste transformerstation har du typisk 300 m almindeligt oxygenfyldt kobber eller aluminiumskabel med 230 V spænding. Derfra mindre kabler i din husinstallation af oxygenfyldt kobber og til slut omkring 40 m kobbertråd i forstærkerens interne nettransformer med oxygenfyldt kobber og helt almindelige isolationsmaterialer. Intet af dette har set oxygenfrit kobber, sølv eller "precision twisted FEP Mono-Filament". Hvad betyder så 2 m netledning i den sammenhæng? Så denne 2 m netledning gør ingen forskel i forhold til den almindelige billige netledning med kobberledere. Der er i øvrigt også mange andre kontaktovergange undervejs ved sikringer og afbrydere, som aldrig har set guld.

Til din lokale transformerstation leveres der strøm ved højspæning over langt større afstande - så reelt er du ikke færdig med de 300 m til din lokale transformer.

Køb en almindelig billig netledning og koncentrere indsatsen ved andre ting, som betyder noget (som Otto er inde på).

Det rigtige må være at forlange et effektivt bevis for en forbedring fra de rådgivere, producenter og leverandører, som vil sælge dig noget, som er dyrere. Og hvis du selv vil vurdere ved lyttetests og lignende, så lad dig ikke forblænde af noget og lav om muligt blindtests.

Næste gang du vover dig ud i den virkelige verden, jeg ved godt det er en skræmmende oplevelse, så tag lige lakridsen ud af ørerne og prøv at lytte. Med din indstilling, som jo er en holdning er jeg dog nervøs for at du ikke kan komme fra en tankeproces til en lytteproces. Din fejl er at fordi du ikke kan tænke dig og resonere dig til et resultat, ja så kan der i den virkelige verden ikke være et resultat af bedre ledninger.
Prøv at gå ind til en af dine forhadte Nordost-forhandlere og be om en demonstration af forskellen på netkabler.

Den verden som gælder kablerne fra kraftværket til din forstærker er meget reel og ikke-teoretisk. Til gengæld vil jeg postulere, at din "lytteproces" er i en drømmeverden og aldrig tåler en blindtest, som lakmusprøve i min "virkelige verden". Ingen har endnu kunnet klare at vise forskelle i en blindtest, så hvorfor skulle du kunne?

Jeg kan godt lytte - men at høre på netkabler er bare helt udnødvendigt - forskellen er ikke eksisterende. Brug tiden på højtaler, deres placering og akkustik i rummet - her sker noget. Så kom ud af din drømmeverden om tekniske ting, som ingen betydning har.

Til top Vis Gymnasten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gymnasten

osprey
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 26 Januar 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 14 Marts 2008 kl. 15:30 | IP-adresse registreret  

Hver gang jeg har problemer med Strøm vender jeg tilbage til "The Lenkurt Demodulator" fra midten af 60-erne. Her var der en artikel om strøm. Jeg håber dette giver en forklaring på min Negative holdning til Net- eller strømkabler. Signal- og Højttalerkabler overlader jeg til folk med bedre hørelse.

Denne gik mere på "Ændre det hidsige 60Hz (50Hz) direkte fra Nettet og til noget bedre og uden alt for megen støj". Som så blev brugt til forsyne hvad man nu skulle bruge, og som krævede en Pænere strøm.

Da jeg beklageligvis ikke har artiklen eller alle de andre gode/fremragende artikler, for eks. noget med Flydende Nafta til opvarme en Krystal frekvens standard blot for nævne mit yndlingsemne. 

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Sendt: 14 Marts 2008 kl. 18:05 | IP-adresse registreret  

Gymnasten skrev:

Jeg kan godt lytte - men at høre på netkabler er bare helt udnødvendigt - forskellen er ikke eksisterende. Brug tiden på højtaler, deres placering og akkustik i rummet - her sker noget. Så kom ud af din drømmeverden om tekniske ting, som ingen betydning har.

Hu-hej hvor du kan! Du aner ganske enkelt ikke hvad du snakker om! Din uvidenhed kender tilsyneladende ingen grænser.

Prøv dog at være en smule 'open minded'. Andre store videnskabsmænd (sic!) har måttet sluge kameler. Det er du vel ikke for stor til?

N.

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

hifihuset.dk
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Hifihuset.dk

Bruger siden: 24 December 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 14 Marts 2008 kl. 18:26 | IP-adresse registreret  

Der er noget her jeg ikke er med på her i tråden.  I er uenige om hvorvidt  kabler lyder forskelligt. Jeg har hørt omkring 10 forskellige elkabler og de lød alle forskellige. Har hørt dem på forskellige anlæg over en lang periode, nogle gange var jeg alene og andre gagne saammen med andre. Og de gange jeg var til samlytning, kunne vi alle høre forskel. Ganske tydeligt.

Det her er for at sige at anlægget man lytter på skal kunne afsløre en del ting, det skal være af høj transparant klasse, ellers kan man ikke høre forskel.

Det er osse for at sige at vi kunne høre forskel, men vi var ikke enige om hvad der var "bedst". Nogle foretrak standardlakrisserne, nogle specialkabel X og andre Y. Så kabler er som krydderier, men der er dæleme forskel på deres lyd!

Det er muligt nogle mener man skal bruge pengene på noget andet. Ja, men hvad kommer det denne snak ved? Man kunne også istedet købe en ny frakke, men det er lissom osse noget andet...

Og kabler gør det ikke alene. En god stikfordeler/dåse med jord hjælper altså osse.

Og som Poul Erik Krogen altid sagde: "Å ve I hva? Så er æ ingengang løwn"!

Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 14 Marts 2008 kl. 18:57 | IP-adresse registreret  

Nilau skrev:
Gymnasten skrev:

Hu-hej hvor du kan! Du aner ganske enkelt ikke hvad du snakker om! Din uvidenhed kender tilsyneladende ingen grænser.

Prøv dog at være en smule 'open minded'. Andre store videnskabsmænd (sic!) har måttet sluge kameler. Det er du vel ikke for stor til?

N.

Så det du siger er han han skal give dig ret fordi DU siger du har...

Til top Vis Exxtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Exxtreme Besøg Exxtreme's Websted

Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 14 Marts 2008 kl. 19:10 | IP-adresse registreret  

hifihuset.dk skrev:
Der er noget her jeg ikke er med på her i tråden.  I er uenige om hvorvidt  kabler lyder forskelligt. Jeg har hørt omkring 10 forskellige elkabler og de lød alle forskellige. Har hørt dem på forskellige anlæg over en lang periode, nogle gange var jeg alene og andre gagne saammen med andre. Og de gange jeg var til samlytning, kunne vi alle høre forskel. Ganske tydeligt.

Jeg har hørt mere end 10 forskellige strømkabler på en del forskellige anlæg, og har ikke kunnet høre forskel... Og dem jeg kender der HAR købt dyre netkabler kunne heller ikke når det kom til stykket... Vi lavede blindtests hvor vi f.eks. satte det samme billige lakridskabel til 2 gange i træk, men det lød HELT KLART mere åbent og man kunne høre KLAR forskel... På samme kabel

Det her er for at sige at anlægget man lytter på skal kunne afsløre en del ting, det skal være af høj transparant klasse, ellers kan man ikke høre forskel.

Det er osse for at sige at vi kunne høre forskel, men vi var ikke enige om hvad der var "bedst". Nogle foretrak standardlakrisserne, nogle specialkabel X og andre Y. Så kabler er som krydderier, men der er dæleme forskel på deres lyd!

Det er muligt nogle mener man skal bruge pengene på noget andet. Ja, men hvad kommer det denne snak ved? Man kunne også istedet købe en ny frakke, men det er lissom osse noget andet...

Det kommer denne snak ved, på den måde at flere inkl. mig selv synes det er spild af penge at købe dyre elkabler... Til trods for at jeg har gjort en del for at undersøge om der er forskel...

Og kabler gør det ikke alene. En god stikfordeler/dåse med jord hjælper altså osse.

For ikke at glemme nypolerede hifi-sikringer og stjernekoblede stikdåser...

Ham stoler jeg sgu ikke på

Til top Vis Exxtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Exxtreme Besøg Exxtreme's Websted

Gymnasten
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2008
Sendt: 15 Marts 2008 kl. 18:22 | IP-adresse registreret  

hifihuset.dk skrev:
Jeg har hørt omkring 10 forskellige elkabler og de lød alle forskellige. Har hørt dem på forskellige anlæg over en lang periode, nogle gange var jeg alene og andre gagne saammen med andre. Og de gange jeg var til samlytning, kunne vi alle høre forskel. Ganske tydeligt.
...

...

Jeg går ud fra, at du har hørt om placeboeffekten. Den betyder med andre ord, at når man tror, at der kan være en forskel, så hører man også en forskel. Når man hører nogle af kommentarerne fra dem, som har prøvet kontrollerede blindtests, så bliver de meget overrasket over alligevel ikke at kunne høre forskel. Så hvis man i hifihuset kan høre forskel, så vil det være oplagt at udføre en kontrolleret blindtest dér. Men da alle andre forsøgte blindtests ikke har kunnet vise, at der var forskel - så vil være en sensation om hifihuset kan vise andet.

Til top Vis Gymnasten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gymnasten

plafitracer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 19 Januar 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 15 Marts 2008 kl. 19:32 | IP-adresse registreret  

Kim skrev:

Music4life skrev:

Jeg deltager gerne i et netkabeltræf, det kunne være spændende at lytte på forskellige kabler ! Medbringer selv et  vdHul Mainserver, som lige har sparet mig for at købe ny Cd-afspiller.

Skeptikere er velkomne til at komme hos mig og høre om DE også kan høre forskel ! Blot send en pb

Jeg vil meget gerne stille op med 3-4 forskellige fabrikater af netkabler - også gerne i Jylland - Der skal bare være et egnet lokale med et high-end anlæg - gider ikke at spilde min tid på low-fi...

Jeg kan stille med kabler fra ca 500 kr til 4.000

Gymnasten skrev:

Men da alle andre forsøgte blindtests ikke har kunnet vise, at der var forskel - så vil være en sensation om hifihuset kan vise andet.

Alle, aldrig og altid er meget farlige ord at bruge - især på skrift.

Jeg kan, ligesom hifihuset, høre og fornemme en forskel i netkabler - jeg kan måske ikke, i en blindtest, pin-pointe hvilken flavor der lige bruges - men jeg kan høre en forskel.

Til top Vis plafitracer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af plafitracer

ChristianK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 15 Marts 2008 kl. 19:41 | IP-adresse registreret  

Men hvis man kan høre det den ene dag og ikke den anden, hvorfor så bruge tid på det?
Til top Vis ChristianK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ChristianK

Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 15 Marts 2008 kl. 20:27 | IP-adresse registreret  

plafitracer skrev:

Jeg vil meget gerne stille op med 3-4 forskellige fabrikater af netkabler - også gerne i Jylland - Der skal bare være et egnet lokale med et high-end anlæg - gider ikke at spilde min tid på low-fi...

Jeg tror at der er mange forskellige meninger om hvad der er low-fi / hi-fi / high-end. Kan du evt. definere hvor du sætter grænserne, bare med cirkapriser.

Til top Vis Stanley's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stanley

<< Forrige Side af 7 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes