Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. maj 2025 | 04:04   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: OAS på besøk (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 10
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jakobsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 12 Marts 2008 kl. 08:23 | IP-adresse registreret  

Brian7500 skrev:

Fosse skrev:
HP-200 har fjernkontroll..... Jeg har ikke lange veien til forsterkeren, og godt av litt trim, så jeg klarer meg.

Ja. Men HP-200 er slet ikke lige så lækker som HP-100. Og så er den vel også en halv gang dyrere.

Ja. Trimning kunne vi vel alle tåle

rigtige mænd har ikke fjerbetjening

Til top Vis Jakobsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jakobsen Besøg Jakobsen's Websted

Jakobsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Marts 2008 kl. 08:43 | IP-adresse registreret  

Fosse skrev:
HP-200 har fjernkontroll..... Jeg har ikke lange veien til forsterkeren, og godt av litt trim, så jeg klarer meg.

Hej Fosse

kender du priser på dem

http://www.hovlandcompany.com/products/electronics/default.h tml

Til top Vis Jakobsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jakobsen Besøg Jakobsen's Websted

Jakobsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Marts 2008 kl. 08:46 | IP-adresse registreret  

Brian7500 skrev:
Sjoenne skrev:
Brian7500 skrev:

Sjoenne skrev:
Novisad skrev:
det jeg godt kan lide er at du ikke følger alle andrer
Hehe jah helt solo har han vel ikke været.. hele 2 andre fra OAS har Merlin+Graff.. og endda en genganger på Hovland Pre'en Men lækkert udstyr er det da! Især den Pre.. sådan en gad jeg nu godt at få fingre i en dag!

Ikke helt rigtigt

Det øverste anlæg (Fosses) er faktisk Andres anlæg i en tidligere inkarnation.

Men du har ret så langt at endnu et medlem af OAS har Merlin og en Graaf GM20

Ahhh du har da ret Bwian!

Men jeg har stadig ret i at jeg godt gad at have fingre i sådan en fed pre! Det er ikke noget man lige støder på i Danmark.. kan se at det er PS audio i DK der repræsenterer Hovland... men hvor bliver produkterne af??

PS Audio repræsenterer rigtig mange fede mærker her i landet. Men de gør mildest talt ikke det store væsen af sig med markedsføring.

De plejer dog at være rimeligt flinke til at svare på spørgsmål pr. mail.

PS Audio er i øvrigt også danske importører af Merlin.

du har ret ......

Merlin og Hovland står ikke engang på deres hjemmeside ......

www.psaudio.dk

Fosse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2005
Lokalitet: Norge
Sendt: 12 Marts 2008 kl. 09:04 | IP-adresse registreret  

Jeg har for så vidt heller ikke så stor tro på sub. Har forsøkt litt med en lånt James men det funket ikke. Nå har jeg imidlertid kjøpt en Sonus Faber Cremona sub (men ikke fått den enda) så får vi se om den blir eller om den vandrer. (Kjøpt brukt, så jeg selger den bare videre om det ikke står til forventningene). Nå er det vel mer det at jeg har lyst til å teste noe nytt enn at jeg føler særskilt behov for mer bass. Bytte høyttaler, da ser jeg for meg at jeg lett mister noe av det jeg har jobbet frem, så det må i tilfelle vurderes nøye. Dessuten er ikke rommet så stort, så jeg ønsker ikke noe som gir for mye nivå i bunnen.

Mitt inntrykk er helt klart at det å få skikk på rommet er noe de aller fleste undervurderer. Akustikken er noe av det mest vesentlige vi driver med. Tenk bare hvor godt man hører forskjell på samtale i ulike rom, samtale med lavt nivå og begrenset frekvensspekter. Musikken spiller vi ofte høyere, og her kommer bass og diskant inn i tillegg. Man kan jo selv via høyttaleren i en mobiltelefon fornemme om den man snakker med er i hardt eller dempet rom.

Prisene på Hovland kjenner jeg ikke så godt. Nå har jo dollaren falt så det bør jo influere på europeiske priser. Jeg kjøpte min brukt, men den gang var nyprisen 55 for linjedelen og 10-15 ekstra (tror jeg) om man skulle ha riaa med. Men den gang baserte man seg jo på 10X for dollar.  

Til top Vis Fosse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fosse Besøg Fosse's Websted

Jakobsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Marts 2008 kl. 09:20 | IP-adresse registreret  

Fosse skrev:

Jeg har for så vidt heller ikke så stor tro på sub. Har forsøkt litt med en lånt James men det funket ikke. Nå har jeg imidlertid kjøpt en Sonus Faber Cremona sub (men ikke fått den enda) så får vi se om den blir eller om den vandrer. (Kjøpt brukt, så jeg selger den bare videre om det ikke står til forventningene). Nå er det vel mer det at jeg har lyst til å teste noe nytt enn at jeg føler særskilt behov for mer bass. Bytte høyttaler, da ser jeg for meg at jeg lett mister noe av det jeg har jobbet frem, så det må i tilfelle vurderes nøye. Dessuten er ikke rommet så stort, så jeg ønsker ikke noe som gir for mye nivå i bunnen.

Mitt inntrykk er helt klart at det å få skikk på rommet er noe de aller fleste undervurderer. Akustikken er noe av det mest vesentlige vi driver med. Tenk bare hvor godt man hører forskjell på samtale i ulike rom, samtale med lavt nivå og begrenset frekvensspekter. Musikken spiller vi ofte høyere, og her kommer bass og diskant inn i tillegg. Man kan jo selv via høyttaleren i en mobiltelefon fornemme om den man snakker med er i hardt eller dempet rom.

Prisene på Hovland kjenner jeg ikke så godt. Nå har jo dollaren falt så det bør jo influere på europeiske priser. Jeg kjøpte min brukt, men den gang var nyprisen 55 for linjedelen og 10-15 ekstra (tror jeg) om man skulle ha riaa med. Men den gang baserte man seg jo på 10X for dollar.  

du har ret i akustikken betyder alt ...... alt alt og atter alt ..... man kan ikke lave super lyd uden at have super akustik .... PUNKTUM

og det er ikke let ...... og de fleste vil ikke ofre penge eller tid her
selvom det er her der hentes mest lydmæssigt.

Jakobsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Marts 2008 kl. 09:23 | IP-adresse registreret  

don dario skrev:
Det er godt nok noget seriøst grej du har dig der!! Ser godt ud!!!

Altså den Avid og graaf der...UHA!!!!

Tænkte på dine Daad der... hva koster sådanne nogle makkere??

MVH
Don

Hey Don

find lige ud af hvor vi kan købe DaaD i DK

Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 12 Marts 2008 kl. 09:52 | IP-adresse registreret  

Jakobsen skrev:

Fosse skrev:

Hej Fosse

kender du priser på dem

http://www.hovlandcompany.com/products/electronics/default.h tml

Her er et link til den engelske importør:

www.metropolis-music.co.uk

Han har priser på sin hjemmeside.

Ganske vist opgivet i pund, men det kan dog give et fingerpeg om, hvordan prisniveauet er.

Brian7500

Til top Vis Brian7500's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian7500

don dario
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 12 Marts 2008 kl. 10:53 | IP-adresse registreret  

Jakobsen skrev:

don dario skrev:
Det er godt nok noget seriøst grej du har dig der!! Ser godt ud!!! Altså den Avid og graaf der...UHA!!!! Tænkte på dine Daad der... hva koster sådanne nogle makkere?? MVH Don

Hey Don

find lige ud af hvor vi kan købe DaaD i DK

Ok, jeg prøver at arbejde på sagen:-)

MVH
Don
Til top Vis don dario's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af don dario

Fosse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Marts 2008 kl. 09:15 | IP-adresse registreret  

Den norske importøren er Base Technology. Ellers skrev jeg en test i Fidelity for noen år siden, den er også å lese på hjemmesidene våre http://www.oslo-audio-society.com/html/tester/Tester.html så snart de er oppe og går igjen (vi jobber med ny layout og en del gamle tester er ikke brukket om enda).
Til top Vis Fosse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fosse Besøg Fosse's Websted

Fosse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 April 2008 kl. 15:51 | IP-adresse registreret  

Siden sist har jeg handlet nye VSMXe (men de er ikke hentet enda) og kjøpt en GM20 til (mangler foreløpig brokoblingskit, men det kommer). Cremona-suben har landet og står i aller høyeste grad til forventningene. For øyeblikket benyttes den sammen med Escalante Pinyon som er på visitt i påvente av Merlin.

Må vel si at Cremona suben er av en helt annen klasse enn James. Den har luftighet og klangformidling langt ned i oktavene, ikke sånn meningsløs én-tone-bass.

Kommer vel til å blåse liv i tråden etterhvert som det nye utstyret dukker opp.

Escalante spiller med en fortreffelig hurtighet og leverer en litt mer tilbaktrukket og muligens enda bedre og mer raffinert øvre mellomtone enn eldre Merlin (håper MXe har lært noe her). Lyden fra Merlin slipper høyttaleren i enda større grad og innehar nok et noe større slam nedover, men med subben spiller det særdeles pent (etter min mening).

Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 April 2008 kl. 16:52 | IP-adresse registreret  

Fosse skrev:

Siden sist har jeg handlet nye VSMXe (men de er ikke hentet enda) og kjøpt en GM20 til (mangler foreløpig brokoblingskit, men det kommer). Cremona-suben har landet og står i aller høyeste grad til forventningene. For øyeblikket benyttes den sammen med Escalante Pinyon som er på visitt i påvente av Merlin.

Må vel si at Cremona suben er av en helt annen klasse enn James. Den har luftighet og klangformidling langt ned i oktavene, ikke sånn meningsløs én-tone-bass.

Kommer vel til å blåse liv i tråden etterhvert som det nye utstyret dukker opp.

Escalante spiller med en fortreffelig hurtighet og leverer en litt mer tilbaktrukket og muligens enda bedre og mer raffinert øvre mellomtone enn eldre Merlin (håper MXe har lært noe her). Lyden fra Merlin slipper høyttaleren i enda større grad og innehar nok et noe større slam nedover, men med subben spiller det særdeles pent (etter min mening).

Uha det lyder dejligt.

Du har da godt nok travlt.

Gav det en stor forbedring med den ekstra GM20?

Hvilken farve har du bestilt dine nye højttalere i? Sort piano?

Brian7500

Fosse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 April 2008 kl. 19:39 | IP-adresse registreret  

Takker Brian7500.

Som nevnt mangler jeg brokoblings-kitet slik at jeg ikke får konvertert GM20 til monoblokker, kun én i bruk fortsatt atlså, men, det kommer. Tipper det blir testing av nye Merlin før jeg tester monoblokker. Kan ikke gjøre alt samtidig.

Sort piano ja. Vi får håpe det blir seende nogenlunde ut.

Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 April 2008 kl. 20:09 | IP-adresse registreret  

Fosse skrev:

Takker Brian7500.

Som nevnt mangler jeg brokoblings-kitet slik at jeg ikke får konvertert GM20 til monoblokker, kun én i bruk fortsatt atlså, men, det kommer. Tipper det blir testing av nye Merlin før jeg tester monoblokker. Kan ikke gjøre alt samtidig.

Sort piano ja. Vi får håpe det blir seende nogenlunde ut.

Det tror jeg på at det gør.

Du er en heldig mand

Brian7500

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 10 April 2008 kl. 20:13 | IP-adresse registreret  

Hej Fosse.

De der Daad lyddæmpningsmoduler som er omtalt flere gange på OAS hjemmeside.!. Hvor kan de skaffes? Evt link?

MVH WRONG

Fosse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 April 2008 kl. 23:16 | IP-adresse registreret  

Hei Wrong. I Norge kan de kjøpes hos http://www.base-technology.no/ forhandleren heter Ketil Hansen. Hvem som forhandler i Danmark vet jeg ikke. Anbefales.

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 April 2008 kl. 06:47 | IP-adresse registreret  

Fosse skrev:
Hei Wrong. I Norge kan de kjøpes hos http://www.base-technology.no/ forhandleren heter Ketil Hansen. Hvem som forhandler i Danmark vet jeg ikke. Anbefales.

Ok Tak for det.

Kan de tunes, så de dæmper i forskellige områder eller hvordan?

MVH WRONG

Fosse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 April 2008 kl. 09:58 | IP-adresse registreret  

De er for faste innstallasjoner å regne. Produsenten beregner antall og plassering basert på planskisse fra bruker.

Fosse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 April 2008 kl. 21:41 | IP-adresse registreret  

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 April 2008 kl. 23:34 | IP-adresse registreret  

hej Fosse.

Ser spændende ud. Fik ikke lige fat i, om Merlinerne er blevet byttet ud med de nye, eller om de bare er på besøg for en kort stund??

MVH WRONG

Fosse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 April 2008 kl. 08:53 | IP-adresse registreret  

Escalante er kun på besøk. Som nevnt i testen er nye Merlin ankommet.

<< Forrige Side af 10 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes