Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. maj 2025 | 08:05   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: OAS på besøk (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 10
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Sendt: 23 April 2008 kl. 09:20 | IP-adresse registreret  

Fosse skrev:

Escalante er kun på besøk. Som nevnt i testen er nye Merlin ankommet.

Dem vil vi da også gerne se billeder af

Brian7500

Til top Vis Brian7500's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian7500

Fosse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2005
Lokalitet: Norge
Sendt: 23 April 2008 kl. 09:52 | IP-adresse registreret  

Jeg har ikke så god greie på dette med å laste opp bilder på ekstern side, og slik som hifi4all fungerer nå må jeg redusere billedkvaliteten til 35kb på bildene jeg laster opp her. Da blir de fryktelig dårlige.

Inntil jeg finner ut av det http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,21378.60.h tml

Beklager, skal forsøke å finne ut av dette.

Til top Vis Fosse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fosse Besøg Fosse's Websted

Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 April 2008 kl. 12:37 | IP-adresse registreret  

Tillykke.

Smukt ser det ud.

Brian7500

Fosse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Maj 2008 kl. 17:44 | IP-adresse registreret  

Da har man fått jobbet litt med oppstilling av MXe og må vel innrømme at deres ferdigheter settes mer og mer pris på. De har en evne til å forsvinne i lydbildet som er helt enorm. De har en fantastisk holografi og kaster et dypt og presist lydbilde.

En av de større forskjellene til eldre VSM er trolig trøkket i bassen, mengden men fremfor alt stramheten, og den økte flyten og sammenhengen oppover. Eldre VSM har en litt tiltet topp, her virker MXe bedre balansert.

Har ellers en PS Audio Power Plant P500 på visitt og det var overraskende stor forskjell (har vært litt skeptisk til strømrenseprodukter etter et par dårlige erfaringer tidligere). Med PS Audio opplever jeg en renere topp, tightere bass og fremforalt et lavere støygulv. Dette bidrar til at rommet rundt det enkelte instrument formidles klarere. Opptaksrom og de enkelte instrumenters plassering beskrives mer presist. Det blir i det hele enklere å forstå hva som skjer i opptaket.

Til top Vis Fosse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fosse Besøg Fosse's Websted

Fosse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Maj 2008 kl. 13:50 | IP-adresse registreret  

Noen som har erfaring med PS Audio Power Plant Premiere? Vurderer en slik på sikt.

Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Maj 2008 kl. 14:02 | IP-adresse registreret  

Fosse skrev:
Noen som har erfaring med PS Audio Power Plant Premiere? Vurderer en slik på sikt.

Netop PS Audios Power Plant Premiere har været testet for ganske kort tid siden her på sitet:

http://www.hifi4all.dk/content/templates/anmeldelser.asp?art icleid=1727&zoneid=3

Brian7500

Fosse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Maj 2008 kl. 00:05 | IP-adresse registreret  

Takker for link Brian7500, dette samsvarer godt med mitt inntrykk av P500.

Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Maj 2008 kl. 13:58 | IP-adresse registreret  

Fosse skrev:
Takker for link Brian7500, dette samsvarer godt med mitt inntrykk av P500.

Så den er måske næste item på indkøbslisten?

Brian7500

Fosse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Maj 2008 kl. 14:18 | IP-adresse registreret  

Det tror jeg  Brian. Nå har jeg fått låne en P500 av en kompis, kan få låne denne ut året. Blir nok ikke kjøp av noe med det aller første (med mindre det dukker opp noe spesielt). Det er egentlig ikke så mye jeg har lyst på, annet enn masse tid til å nyte all de nye platene mine.

Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Maj 2008 kl. 21:54 | IP-adresse registreret  

Fosse skrev:

Det tror jeg  Brian. Nå har jeg fått låne en P500 av en kompis, kan få låne denne ut året. Blir nok ikke kjøp av noe med det aller første (med mindre det dukker opp noe spesielt). Det er egentlig ikke så mye jeg har lyst på, annet enn masse tid til å nyte all de nye platene mine.

Har du fået koblet begge dine GM20ere ind i kæden?

Brian7500

Fosse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Maj 2008 kl. 23:07 | IP-adresse registreret  

Skal hente de siste rørene på posten imorgen (for å ha likt i begge forsterkerene), brokoblings-kitet kommer i løpet av et par uker. Inntil da må jeg smøre meg med tolmodighet.

Klarte ikke holde meg helt, så nå har jeg bestillt en ny step-up-trafo, for moro skyld, Altec Peerless 4722. Ikke at jeg tro den spiller bedre enn CCP-1, men det kan være moro å ha litt å bytte på.

Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Maj 2008 kl. 07:55 | IP-adresse registreret  

Fosse skrev:

Skal hente de siste rørene på posten imorgen (for å ha likt i begge forsterkerene), brokoblings-kitet kommer i løpet av et par uker. Inntil da må jeg smøre meg med tolmodighet.

Klarte ikke holde meg helt, så nå har jeg bestillt en ny step-up-trafo, for moro skyld, Altec Peerless 4722. Ikke at jeg tro den spiller bedre enn CCP-1, men det kan være moro å ha litt å bytte på.

Så mangler du bare den store psu til din Acutus. Du er ved at være i mål....

Brian7500

Fosse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Maj 2008 kl. 10:46 | IP-adresse registreret  

Jeg har planer om å låne den store strømforsyningen på sikt. Om ikke annet så for å finne ut om det er vesentlige forskjeller. Ser mer ut som en effektforsterker enn strømforsyning til platespiller. Et eventuelt kjøp ligger uansett langt frem i tid, alt for mye penger for en strømforsyning synes jeg, men det er nå en annen sak….

Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Maj 2008 kl. 11:10 | IP-adresse registreret  

Fosse skrev:

Jeg har planer om å låne den store strømforsyningen på sikt. Om ikke annet så for å finne ut om det er vesentlige forskjeller. Ser mer ut som en effektforsterker enn strømforsyning til platespiller. Et eventuelt kjøp ligger uansett langt frem i tid, alt for mye penger for en strømforsyning synes jeg, men det er nå en annen sak….

Den er også meget dyr synes jeg

Brian7500

Fosse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Juni 2008 kl. 16:30 | IP-adresse registreret  

Brian7500 skrev:
Fosse skrev:

Har du fået koblet begge dine GM20ere ind i kæden?

Det er ikke store forskjeller mellom én og to GM20, mindre enn forventet. Hvis jeg skal våge å si noe etter det lille jeg har hørt hittil var det umiddelbart noe mer bass på lavt nivå.
Den dypeste bassen virket noe mer artikulert og sterkere i nivå, det virket i hvert fall slik, uten at jeg har målt. Godt integrert subwoofer, rett nivåjustert?

Ut over kvelden når jeg vred opp litt så er det klart at det er i bassen man klarest opplever at det er to. Jeg synes også det virket som bassen ble bedre styrt og faktisk var litt lavere,
eller mindre boomig når jeg vridde skikkelig opp, til forskjell fra subwoofer.

Jeg har ikke lyst til å si så veldig, veldig mye mer, fordi jeg ikke har kjørt mer enn en uke med Altecen og jeg switchet med vilje ikke tilbake i går for å ikke rote for mye.
Jeg har en anelse om at det låter litt mer dempet og kanskje noe mer rolig. Men det er så små forskjeller at jeg tør ikke si det.

Så til spørsmålet, som vel ikke er blitt stilt, men velger svarer på: Hører jeg forskjell på modifisert og umodifisert GM20?
Jeg lurte litt på det i går, dro lydbildet en anelse mot venstre? Vel, det opplever man jo på enkelt plater stadig vekk tenkte jeg,
har jeg noe ubalanse i Telefunkenrørene i Hovlanden (som ikke er matchet)? Vel, jeg lot monoblokkene bytte plass i dag, og har vel ikke hørt noen forskjell.
Så, foreløpig kan jeg ikke si at jeg har hørt noen forskjell mellom modifisert og umodifisert. Men, nå spiller jeg litt lavt av hensyn naboskap så det får jeg synse om siden.
Ingen grunn til bekymring så langt.

Jeg opplever forskjellene på én og to GM20 på Merlin, i mitt, ikke for store rom, og med mye av den musikken jeg spiller, å være marginal.
Det er klangmessig mindre forskjell på én og to GM20 enn på skifte av rør. Når det kommer til andre kriterier forholder det seg sikkert annerledes.

Skal forsøke litt ut over sommeren og kanskje høsten, så får vi se om det blir salg av den éne, eller om de blir her begge to.
Kan ikke gi noen umiddelbar og uforbeholden anbefaling til eiere av én GM20 og Merlin om å skaffe seg én til.
Forbeholder meg retten til å konkludere annerledes når jeg har fått spilt litt mer på godt lydnivå, og variert musikken litt mer.

Bare førsteinntrykket dette.

Jakobsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 22 Juni 2008 kl. 17:19 | IP-adresse registreret  

Fosse skrev:

Jeg har ikke så god greie på dette med å laste opp bilder på ekstern side, og slik som hifi4all fungerer nå må jeg redusere billedkvaliteten til 35kb på bildene jeg laster opp her. Da blir de fryktelig dårlige.

Inntil jeg finner ut av det http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,21378.60.h tml

Beklager, skal forsøke å finne ut av dette.

http://img140.imageshack.us/

brug nederste link (direkt link) når billede er oploadet/resized .....

nemt

Til top Vis Jakobsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jakobsen Besøg Jakobsen's Websted

Fosse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Juni 2008 kl. 18:02 | IP-adresse registreret  

Skal gjøre et forsøk her.

Fosse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Juni 2008 kl. 18:08 | IP-adresse registreret  

Ahhh, det funket. Forrige bilde viser da selve kitet. Ledningene med grønne kontakter kobler sammen høyre og venste side signalmessig (én per monoblokk). De andre ledningene, røde og grønn kobler sammen noen elektrolytter på høyre og venste side. Ganske enkelt.

Ferdig oppkoblet.

Fosse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Juni 2008 kl. 18:09 | IP-adresse registreret  

Mange takk Jackobsen. Dette var til stor nytte.

Fosse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Juni 2008 kl. 18:16 | IP-adresse registreret  

Ja, får legge ut et bilde av Altec Peerles 4722, step-up trafo som jeg bruker for tiden. Artig sak til veldig lite penger.

<< Forrige Side af 10 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes