Forfatter |
|
Jakobsen Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1779
|
Sendt: 22 Juni 2008 kl. 18:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fosse skrev:
Mange takk Jackobsen. Dette var til stor nytte. |
|
|
glad for at kunne hjælpe ..... en hifi nørd 
post bare nogle flere billeder det ser godt ud
denne hylde du har under Avid går jeg ud fra er en afkoblingshylde
virker det på en flydende ophæng pladespiller ..... ??
|
Til top |
|
|
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
Sendt: 22 Juni 2008 kl. 19:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja lad os se lidt flere billeder. Det anlæg er altid værd at kigge lidt på  __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
Til top |
|
|
Fosse Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2005 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 408
|
Sendt: 22 Juni 2008 kl. 19:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er helt korrekt Jakobsen, det er en avkoblingshylle fra Taoc. Aviden er mye mindre ømfintlig for underlag en tidligere platespillere jeg har hatt (Project Perspective og Michell Orbe SE), men det har vist seg at den også blir litt påvirket.
Tidligere brukte jeg en underlagsplate av stein, men den har jeg kvittet med, den gav en hardhet i lyden. Taoc-en er egentlig bare på test, men jeg hadde tenkt jeg skulle snekre meg noe selv av kryssfinér, så får vi se om det blir Taoc dersom dette hjemmelagede ikke funker. Kryssfineren du ser under er bare satt der fordi spikesene under Taocplata er så langt fra hverandre at den ikke går skikkelig inn på racket ellers.

|
Til top |
|
|
Fosse Forum Bruger

|
Sendt: 01 Juli 2008 kl. 13:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det har landet ny cd-spiller i heimen.

|
Til top |
|
|
Fosse Forum Bruger

|
Sendt: 01 Juli 2008 kl. 13:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Fosse Forum Bruger

|
Sendt: 01 Juli 2008 kl. 13:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, et siste bilde fra racket.
|
Til top |
|
|
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
Sendt: 01 Juli 2008 kl. 14:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fosse skrev:
Det har landet ny cd-spiller i heimen.
|
|
|
Hold da op. Sweet.....
På prøve, eller bliver den stående? Var du træt af din Audionet? __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
Til top |
|
|
Fosse Forum Bruger

|
Sendt: 01 Juli 2008 kl. 14:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg var på ingen måte trett av Audioneten, bare lysten på å prøve noe nytt. Det har vært ganske mye snakk om Edge i Norge. Et par av gutta har byttet ut temelig heftige digitalrigger til fordel for denne og jeg var nysgjerrig på hvordan den låt. Derfor ble det handel.
Jeg har tenkt å bruke litt tid på å teste den opp mot Audioneten, så får vi se hva som blir stående. De har litt ulike prioriteringer med hensyn til lyd.
Sånn umiddelbart tenker jeg at Edge har en litt mer frempå karakter. Den spiller nok mer dynamisk og med mer snert, men uten å virke pågående. Subjektivt virker det å være mer nivå i bassen, eller i hvert fall mer slam og strammere. Hele spillestilen og karakteren på spilleren er tørrere og mer opphengt i detaljer. Audionet har en litt mer laidback spillestil med mer fylde i nedre mellomtone (varmere). Den har en våtere karakter med mer flyt/flow. Den virker umiddelbart litt ”snillere”.
|
Til top |
|
|
Jakobsen Forum Bruger

|
Sendt: 01 Juli 2008 kl. 19:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Fosse
dine Pics er for store så der går rod i siden
max 800x600
|
Til top |
|
|
Jakobsen Forum Bruger

|
Sendt: 01 Juli 2008 kl. 19:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fosse skrev:
Jeg var på ingen måte trett av Audioneten, bare lysten på å prøve noe nytt. Det har vært ganske mye snakk om Edge i Norge. Et par av gutta har byttet ut temelig heftige digitalrigger til fordel for denne og jeg var nysgjerrig på hvordan den låt. Derfor ble det handel.
Jeg har tenkt å bruke litt tid på å teste den opp mot Audioneten, så får vi se hva som blir stående. De har litt ulike prioriteringer med hensyn til lyd.
Sånn umiddelbart tenker jeg at Edge har en litt mer frempå karakter. Den spiller nok mer dynamisk og med mer snert, men uten å virke pågående. Subjektivt virker det å være mer nivå i bassen, eller i hvert fall mer slam og strammere. Hele spillestilen og karakteren på spilleren er tørrere og mer opphengt i detaljer. Audionet har en litt mer laidback spillestil med mer fylde i nedre mellomtone (varmere). Den har en våtere karakter med mer flyt/flow. Den virker umiddelbart litt ”snillere”.
|
|
|
lyder spændende...men kender ikke nogen af dem ...
kender godt MF A5 hvordan lå den i forhold til ??? hvis du kan huske det
ser velbygget ud den Edge ... hvad er prisen ?
|
Til top |
|
|
Fosse Forum Bruger

|
Sendt: 01 Juli 2008 kl. 20:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jakobsen, jeg skrev dette om ART V2 rett etter at jeg hadde fått den, og hadde A5 friskt i minne. Jeg står inne for alt, bortsett fra at jeg mener ART nettopp har en fantastisk holografi, hvorfor jeg opplevde det anderledes i starten vet jeg ikke:
"Ja, da har jeg vært en tur på posten. Dette blir noen ganske sparsommelige inntrykk basert på et kort møte. Det er overhode ikke rettferdig sammenligning da MF i tidligere tider har vært koblet opp med Cardas Golden Reference, de er på utlån til Topline og jeg benytter derfor noen simple Monster kabler. Men, i og med at det ikke er forskjell på kabler går det vel for det samme. Ikke er den helt varm heller, så her vil urettferdigheten ingen enda ta.

Hva som er best av MF A5 og Audionet ART V2 handler nok mest om smak, behag og matching. MF virker ha et større lydbilde, muligens bedre holografi og større imponatoreffekt. Den har nok mer sting, på godt og vondt. Den har nok også mer energi oppover, for den har en større tendens til å "stikke av" i toppen (Cassidy Fever f.eks, eller gitaren til Forcione). Sånn sett virker Audionet ha bedre flyt, sammenheng, bedre integrert bass og større ro. Audionet er nok noe varmere og mykere i spillestilen, mer analog om man vil (men platespiller blir den selvfølgelig aldri). I mitt oppsett og etter min smak virker dette å kunne være en oppgradering. Jeg får komme tilbake med flere inntrykk når jeg har fått lyttet litt mer.
At byggekvaliteten er utsøkt er udiskutabelt. Kjempeflott, skikkelig eieglede."
Edge koster vel 55', Edge er nok mest kjent for sine forsterkere. http://www.edgeamp.com/
Audionet har desidert best brukervennlighet og byggekvalitet etter mitt skjønn.
|
Til top |
|
|
Jakobsen Forum Bruger

|
Sendt: 01 Juli 2008 kl. 20:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fosse skrev:
|
|
|
der er bare noget lækkert over en toploader ...
er det manuel åbning af låg ??
det er bedre end motoriseret synes jeg .......
|
Til top |
|
|
Fosse Forum Bruger

|
Sendt: 01 Juli 2008 kl. 20:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Toploaderen er manuelt ja. Så er bunnplaten bestående av en 20mm granittplate, det er bare rått!.
|
Til top |
|
|
Jakobsen Forum Bruger

|
Sendt: 01 Juli 2008 kl. 21:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Fosse Forum Bruger

|
Sendt: 01 Juli 2008 kl. 21:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har hatt lite rørbasert digitalutstyr hjemme. (Sitter rør i MF A5 riktignok). Tron er absolutt et spennende merke ja, men da må man ha drivverk i tillegg, uten at det er noe problem så klart.
Men det er klart du skal ha Tron dac som har Pre og Riaa derifra, det er klart Jakobsen.
|
Til top |
|
|
Jakobsen Forum Bruger

|
Sendt: 01 Juli 2008 kl. 21:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fosse skrev:
Har hatt lite rørbasert digitalutstyr hjemme. (Sitter rør i MF A5 riktignok). Tron er absolutt et spennende merke ja, men da må man ha drivverk i tillegg, uten at det er noe problem så klart.
Men det er klart du skal ha Tron dac som har Pre og Riaa derifra, det er klart Jakobsen.
|
|
|
he he
nej slet ikke ... kun hvis den er bedre end andet man får prøvet ....
jeg regned bare med at køre med Eera'en som drev
|
Til top |
|
|
Fosse Forum Bruger

|
Sendt: 01 Juli 2008 kl. 22:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror du velger etter lyd jeg
Men det hadde vært interessant å få vite hvordan Tron klarer seg på digitalfronten. Selv skal jeg ikke ha så meget mere (men jeg venter en liten pakke imorgen, ikke noe særskilt spennende).
Regner med at du meddeler lytteinntrykkene når du får testet Tron Jackobsen.
|
Til top |
|
|
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3706
|
Sendt: 02 Juli 2008 kl. 16:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fosse skrev:
|
|
|
Og også den mest "problemfri" lyd, så vidt jeg kan læse i dine tidligere indlæg...
Mvh.
Niels L.
|
Til top |
|
|
Fosse Forum Bruger

|
Sendt: 02 Juli 2008 kl. 17:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Etter mitt skjønn, og i mitt oppsett synes jeg definitivt at Audionet var bedre enn MF A5. Jeg finner MF A5 å ha en litt "hvitt, kaldt lys" over musikken. Det synes jeg egentlig kjenntegnet MF Nu Vista også. Den har muligens en litt overdreven tilting i toppen A5, som gir en fornemmelse av å være svært oppløst. Audineten låter vesentlig roligere og mer naturlig.
Med Edge er det litt anderledes, den opplever jeg (personlig) å være like god (bedre på noe, mindre god på annet), men med en annen prioritering.
Du har allikevel helt rett Nilau, Audionet er nok den som er "enklest" å like og enklest å få til. Du kan si at den gjør "de riktige" feilene. Eller om der er feil andre steder så understreker den dem ikke.
Jeg har jobbet litt med akustikk de siste dagene (etter å ha hatt besøk av en kompis med god peiling), det hjalp betrakelig å flytte litt rundt på saker og ting. Akkurat nå er det så mye jobb før sommeren at jeg ikke helt får tid til å lytte så mye. Men jeg skal komme tilbake med flere erfaringer omkring Edge og Audionet så snart jeg får anledning.
|
Til top |
|
|
Medlem Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 August 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 2084
|
Sendt: 30 Juli 2008 kl. 20:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fosse skrev:
Ja, et siste bilde fra racket. |
|
|
Super lækkert setup Fosse, jeg kunne stille mange spørgsmål 
Hvordan er den Edge CD så? Har selv luret lidt på den...
|
Til top |
|
|