Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 09:22   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: OAS på besøk (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 10
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Medlem
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 August 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 26 Januar 2009 kl. 22:05 | IP-adresse registreret  

DE ER AAAALT FOR STORE DE BILLEDER!!! Min skærm flipper uuuuud...

Helst 800x600 TAK!

Men nice

Til top Vis Medlem's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Medlem

Fosse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2005
Lokalitet: Norge
Sendt: 27 Januar 2009 kl. 16:47 | IP-adresse registreret  

Hmmm, funker fint på min lille laptop. Kanskje jeg får gjøre bildene mindre neste gang.

Til top Vis Fosse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fosse Besøg Fosse's Websted

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 31 Januar 2009 kl. 15:09 | IP-adresse registreret  

Fosse skrev:

Headshell:

Korrekt observert. De er begge Yamamoto. Det ene i ibenholt, det andre i Tsunge wood. Det er forskjellig vekt på disse headshellene. Slik kan man i tillegg påvirke den effektive massen. Prisen ligger på omtrentlig $80-100 mener jeg å huske.

Hej Fosse.

Hvor meget vejer disse headshell? Har du et link til der hvor du har købt ekstra headshell?

MVH WRONG

Fosse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Januar 2009 kl. 16:43 | IP-adresse registreret  

Tsunge veier 8,2 g, Ibenholt 10,2. Jeg kjøpte mine på ebay, nye.

Til top Vis Fosse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fosse Besøg Fosse's Websted

Fosse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Januar 2009 kl. 16:51 | IP-adresse registreret  

Ellers har jeg solgt min step-up og bruker tiden til å finne ut hva som skal stå mellom DRT XV-1s og HP-100.

Moro. Dagen idag har gått med til baristakurs.

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Februar 2009 kl. 13:17 | IP-adresse registreret  

Fosse skrev:

Tsunge veier 8,2 g, Ibenholt 10,2. Jeg kjøpte mine på ebay, nye.

OK. Tak for det

MVH WRONG

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Februar 2009 kl. 13:18 | IP-adresse registreret  

Fosse skrev:

Ellers har jeg solgt min step-up og bruker tiden til å finne ut hva som skal stå mellom DRT XV-1s og HP-100.

Moro. Dagen idag har gått med til baristakurs.

Spændende. Hvilken step-up har du i tankerne?

MVH WRONG

Fosse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Februar 2009 kl. 18:18 | IP-adresse registreret  

Jeg vet ikke helt. Vurderer å teste Bent Mu, Music First, Lyra Erodion eller om jeg skal kjøpe en spiller nummer to, bruke Alltec Lansingen min med Hovland og supplere med separat riaa i tillegg, for spiller nummer to.

Jeg har ikke helt bestemt meg. Jeg har hatt diverse step-uper på besøk hvor jeg kan justere impedanse og XV-1s har gjennomgående fungert best når pickupen ser mer enn 100 ohm. ZYXen min har fast last på 100 ohm. Ingen av de andre jeg har testet har prestet like godt på 100 ohm, så denne er nok noe av det beste jeg har hatt, men jeg mistenker at det finnes produkter som matcher pickupen bedre. Eller, jeg må i det minste finne ut om det gjør.

Jakobsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 02 Februar 2009 kl. 15:52 | IP-adresse registreret  

Fosse skrev:

Jeg vet ikke helt. Vurderer å teste Bent Mu, Music First, Lyra Erodion eller om jeg skal kjøpe en spiller nummer to, bruke Alltec Lansingen min med Hovland og supplere med separat riaa i tillegg, for spiller nummer to.

Jeg har ikke helt bestemt meg. Jeg har hatt diverse step-uper på besøk hvor jeg kan justere impedanse og XV-1s har gjennomgående fungert best når pickupen ser mer enn 100 ohm. ZYXen min har fast last på 100 ohm. Ingen av de andre jeg har testet har prestet like godt på 100 ohm, så denne er nok noe av det beste jeg har hatt, men jeg mistenker at det finnes produkter som matcher pickupen bedre. Eller, jeg må i det minste finne ut om det gjør.

hvad skulle spiller nr 2 så være ???

Til top Vis Jakobsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jakobsen Besøg Jakobsen's Websted

Fosse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Februar 2009 kl. 17:07 | IP-adresse registreret  

Det vet jeg sannelig ikke Jakobesen. Jeg er ikke en gang enig med meg selv om dette hadde vært moro eller bare galskap, men jeg skulle så gjerne hatt en Raven, Brinkmann eller Kuzma der ved siden av min Avid.

Jeg hjalp forresten en kamerat med å sette opp en HRX forrige uke, jeg kunne hatt en slik også forresten.

Du vet hvordan det er, man får lyst på noe nytt å skru på og fikle med, og Acutusen vil jeg ikke kvitte meg med, så blir det noe nytt blir det i tillegg til, ikke i stedet for.

Men først må jeg snuse litt på riaa/step-up siden jeg har solgt min ZYX. Fornøyd med Tron Seven?

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Februar 2009 kl. 17:43 | IP-adresse registreret  

Fosse skrev:

Det vet jeg sannelig ikke Jakobesen. Jeg er ikke en gang enig med meg selv om dette hadde vært moro eller bare galskap, men jeg skulle så gjerne hatt en Raven, Brinkmann eller Kuzma der ved siden av min Avid.

Jeg hjalp forresten en kamerat med å sette opp en HRX forrige uke, jeg kunne hatt en slik også forresten.

Du vet hvordan det er, man får lyst på noe nytt å skru på og fikle med, og Acutusen vil jeg ikke kvitte meg med, så blir det noe nytt blir det i tillegg til, ikke i stedet for.

Men først må jeg snuse litt på riaa/step-up siden jeg har solgt min ZYX. Fornøyd med Tron Seven?

Hej Fosse.

Det lyder som seriøse valg du har gang i angående en "sekundær" pladespiller.

Hvordan lyder HRXeren ifht. Acutusen? Ved godt du ikke har hørt dem begge under samme forhold men hvis du kunne fortælle lidt om foskellene styrker/svagheder ville det være super.

MVH WRONG

Jakobsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 02 Februar 2009 kl. 18:31 | IP-adresse registreret  

Fosse skrev:

ja det kan godt være svært at bestemme sig ....... og det med lysten til noget nyt må jeg indrømme det fanger også mig en gang i mellem ......

Tron Seven Riaa'en ............. ja den skal ikke skiftes

det er en super Riaa ... transparans detaljer og super 3D ... bare naturlig og neutral

Til top Vis Jakobsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jakobsen Besøg Jakobsen's Websted

Fosse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Februar 2009 kl. 19:31 | IP-adresse registreret  

Oppsettetene jeg har hørt HRX-ene i har vært så vesens forskjellig at jeg ikke kan mene noe om det. Rom, pickup, høyttalere og forsterkeri. Beklager men jeg måtte nok hørt dem i mer sammenlignbare systemer for at jeg skulle kunne sagt noe verdifult.

Nå er ikke dette seriøse planer, bare noe jeg undres på om kunne vært en idé, så la oss ikke trekke det for langt.

Rune|WildChild
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2004
Lokalitet: København
Sendt: 20 Februar 2009 kl. 13:50 | IP-adresse registreret  

Fosse skrev:

Et par nye bilder av lytterommet. Her er lytteposisjonen.

Hej, synes dit setup er super lækkert og anderledes, jeg har dog et spm til din cd-holder, har du selv lavet den eller er den købt? Det ligner nemlig en løsning jeg kunne bruge til mine, har store problemer med at få dem opbevaret ordentlig, så de er nemme at komme til og ikke fylder for meget.. Din løsning ser meget elegant og lige til ud..

Fosse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Februar 2009 kl. 17:45 | IP-adresse registreret  

Takk for hyggelig kommentar Rune.

Denne har jeg tegnet selv, og fått en kamerat til å skjære ut med CNC-fres. Videre har jeg pusset og malt den. Den fungerer utmerket synes jeg, har plass til utrolig mange cd-er.

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 24 Februar 2009 kl. 21:03 | IP-adresse registreret  

super lavet, afstands klods/ rør ligner et 16mm pvc el-rør, er det rigtig ?

Fosse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Februar 2009 kl. 23:34 | IP-adresse registreret  

Det stemmer Dan. PVC rør som mellomstykke, og lange forsenkede skruer. Hyllen står på gulvet, skruene sørger for at den ikke vipper, de bærer den ikke.

Rune|WildChild
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Februar 2009 kl. 10:49 | IP-adresse registreret  

Tak for svaret, er igang med at indhente tilbud på at få lavet en sådan, ind til videre går det knap så godt Første sted forlangte 5.000 gode danske finanskrise kroner Det var ca. 4 mere end jeg havde regnet med..

Fosse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Februar 2009 kl. 17:59 | IP-adresse registreret  

5000 høres ikke galt ut.

Regner med at prisen vil avhenge av om du selv leverer underlagsfilen. Det vil si om de må stå for dakingen eller om du gjør det selv.

Rune|WildChild
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Februar 2009 kl. 21:43 | IP-adresse registreret  

Fosse skrev:

5000 høres ikke galt ut.

Regner med at prisen vil avhenge av om du selv leverer underlagsfilen. Det vil si om de må stå for dakingen eller om du gjør det selv.

Det er sikkert en rimelig pris, men som studerende i ejerlejlighed, så har jeg sgu ikke lige 5.000 kr til at smide efter en CD-holder

<< Forrige Side af 10 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes