Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 21:39   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Mangler hjælp (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 12 Marts 2008 kl. 00:33 | IP-adresse registreret  

Til 20 kan man få en 700 watts Crown Reference og VIRKELIG få gang i den!
Til top Vis Mastervol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mastervol

hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004
Sendt: 12 Marts 2008 kl. 00:37 | IP-adresse registreret  

Mastervol skrev:

Ja den ville da også være et super godt køb til de højttalere.

Faktisk rigtig lækker forstærker, som lydmæssigt ligger lang fra PA klassen.

Til top Vis hi-sonny-fi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hi-sonny-fi

Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Marts 2008 kl. 00:37 | IP-adresse registreret  

Hi-Sonny-Fi skrev:
Mastervol skrev:
Hi-Sonny-Fi skrev:

Mastervol skrev:
Ved brokobling får man langt mere effekt, men halverer strømmen. Så med mindre man spiller rigtig højt hele tiden, kan jeg ikke se ideen med det. Bi-amping er langt mere effektivt hvis man søger bedre kontrol.

Har endnu ikke oplevet en af de større modeller fra Cerwin vega hvor det du skriver passer. Men ja ved en traditionel hifi højttallere så har du 100% ret.

Du har langt mere erfaring med Cerwin vega end mig, det er klart. Men det undrer mig lidt at det er tilfældet da CV jo kan drives til enorme lydstyrker ved bare få watt, så jeg skulle mene at de havde mere gavn af en omgang strøm til at styre enhederne?

Hmm ja hvad skal jeg svare? hehe. Det er bare min erfaring. Til de små modeller er jeg enig med dig men når vi er oppe i de helt store størrelser som DC-1515 og CLS-215 osv så sker der bare et eller andet når højttalerne høre høre ordet brokobling der giver et Kick.

Men det er måske Magi. Hvem ved?
Det undre mig også at basserne i Cerwin Vega kan springe ved EKSTREME lydstyrker selv om man lige har poleret magneten?

Hehe... Det kan være at det skal høres

Polering af magneten har jeg heller ikke fået til at virke selvom alt logik jo taler for at det skulle have en kæmpe indvirken!  Næste projekt må være at tjekke om polering af en aluenhed virker, ved bare ikke om Hifiklubben vil stille en B&W DM683 til rådighed!

Sund
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 12 Marts 2008 kl. 00:38 | IP-adresse registreret  

Efter mine mange år i HFK kan jeg garantere dig at din påstand ikke holder en meter, undtagen på prisen. Selv den lille vil spille bedre end to brokoblede 218. Nu ved jeg det jo kun er min personlige erfaring der taler her, og ikke kloge beregninger eller en mening baseret på tro og håb.

Jeg ved godt hvor gode NAD'erne er, men jeg ved også hvor gode Vincenterne er. Og Crown ved jeg også af personlig erfaring hvor gode er, men den mangler stdig en forforstærker, som skal være god/dyr for at kunne leve op til Crown'en.

Kun de der har noget at skjule ønsker begrænsninger.

De, der siger det er umuligt, skal ikke forstyrre dem der er igang med det.

Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Marts 2008 kl. 00:40 | IP-adresse registreret  

Hi-Sonny-Fi skrev:

Mastervol skrev:

Ja den ville da også være et super godt køb til de højttalere.

Faktisk rigtig lækker forstærker, som lydmæssigt ligger lang fra PA klassen.

Ja, den har sq ikke meget med PA at gøre, det er studiekvalitet!  Måske lidt synd at koble den til CV, for den kan meget mere end at spille ekstremt højt, men sikkert sjovt alligevel.

hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 12 Marts 2008 kl. 00:44 | IP-adresse registreret  

Sund skrev:

Efter mine mange år i HFK kan jeg garantere dig at din påstand ikke holder en meter, undtagen på prisen. Selv den lille vil spille bedre end to brokoblede 218. Nu ved jeg det jo kun er min personlige erfaring der taler her, og ikke kloge beregninger eller en mening baseret på tro og håb.

Jeg ved godt hvor gode NAD'erne er, men jeg ved også hvor gode Vincenterne er.

Stadig er 20000 mange penge og til den pris syntes der findes meget andet der vil passe bedre.

Men, Vincent og CV... Hmm... det hænger sgu ikke helt sammen. Hvad siger du til Eltax med Gryphon... Det er bare to forskellige filosofier der ligger bag men den store Vincent der har jeg aldrig hørt så skal heller ikke spille alt for klog.

Kan bare ikke tro at den Vincent vil klare sig når der spilles op til fest med volumen på kl 12 i ca. 10 timer i træk. Det ved jeg tilgengæld at to stk NAD-218 kan klare.

Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Marts 2008 kl. 00:44 | IP-adresse registreret  

Sund skrev:

Jeg ved godt hvor gode NAD'erne er, men jeg ved også hvor gode Vincenterne er. Og Crown ved jeg også af personlig erfaring hvor gode er, men den mangler stdig en forforstærker, som skal være god/dyr for at kunne leve op til Crown'en.

Men husk nu at det er CV, det primære er vel kontrollen med højttaleren. Det kan Crown og så lidt mere til. Hvis han køber mere hifiorienterede højttalere på et tidspunkt behøver han jo bare at opgradere forforstærkeren.

Men ja, de Vincent er sikkert meeeget bedre end NAD'et, men ville du ikke selv sige at det var spildt at bruge så mange penge på et par CV højttalere?

Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Marts 2008 kl. 00:49 | IP-adresse registreret  

Den Vincent virker meget kraftig og jeg tror sagtens den kan holde til at få nogen tæsk. Tror Cerwin Vegaerne giver op først.

hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 12 Marts 2008 kl. 00:51 | IP-adresse registreret  

Mastervol skrev:
Den Vincent virker meget kraftig og jeg tror sagtens den kan holde til at få nogen tæsk. Tror Cerwin Vegaerne giver op først.

Muligvis de nye men DC-1515 der skal satme noget til. Det er noget HEEEEEEEEEEEELT andet end de nye modeller.

EDIT: Men så vil det da være et minus for vegaerne klare sig fint med NAD-218 uden de bugger under

Sund
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Marts 2008 kl. 00:52 | IP-adresse registreret  

Det er en helt anden diskussion hvorvidt det er fornuftigt at bruge 20.000, på en forstærker til et par CV, og så kunne man jo hæfte sig lidt mere ved at der også fås en der er noget billigere, nemlig den lille.

Med hensyn til hvor højt og hvor længe, så kan Vincent'en sagtens køre længe og højt, mens en brokoblet NAD 218 i den belastning den ser når den skal trække en CV med mere end en bas tilstrækkeligt tiol at den klipper en eller flere diskanter eller løber varm.

Crown's forstærkere er en helt anden boldgade, men mindst ligeså dyre som Vincent.

Men det var jo også bare et forslag til en forstærker jeg ved virker med CV højttalere, især hvis de skal spille højt og har flere basser, og ikke en diskussion om hvis far der er stærkest.

Sund
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Marts 2008 kl. 00:54 | IP-adresse registreret  

Muligvis de nye men DC-1515 der skal satme noget til. Det er noget HEEEEEEEEEEEELT andet end de nye modeller.

My point precisely.

hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 12 Marts 2008 kl. 00:57 | IP-adresse registreret  

Sund skrev:

Det er en helt anden diskussion hvorvidt det er fornuftigt at bruge 20.000, på en forstærker til et par CV, og så kunne man jo hæfte sig lidt mere ved at der også fås en der er noget billigere, nemlig den lille.

Med hensyn til hvor højt og hvor længe, så kan Vincent'en sagtens køre længe og højt, mens en brokoblet NAD 218 i den belastning den ser når den skal trække en CV med mere end en bas tilstrækkeligt tiol at den klipper en eller flere diskanter eller løber varm. Christian som også arbejder på CV-C har netop 2 stk NAD-218 brokoblet og DC-1515. Og det du nævner er aldrig sket og virker heller ikke til at man har været i nærheden af det. Så det må jo være uvidenhed om hvad NAD'erne kan. Vi har prøvet!

Crown's forstærkere er en helt anden boldgade, men mindst ligeså dyre som Vincent.

Men det var jo også bare et forslag til en forstærker jeg ved virker med CV højttalere, især hvis de skal spille højt og har flere basser, og ikke en diskussion om hvis far der er stærkest.

Mastervol og Sund - Sov godt. 

Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Marts 2008 kl. 00:58 | IP-adresse registreret  

Hi-Sonny-Fi skrev:

Mastervol skrev:

EDIT: Men så vil det da være et minus for vegaerne klare sig fint med NAD-218 uden de bugger under

Jaaa... Man kan så diskutere om man helst vil have klipning indtil højttalere dør, eller fuld kontrol indtil højttaleren dør.

Men ja, de gamle er givetvis noget andet.

Edit: Hvis den klipper, det har jeg jo kun Sunds ord for den gør. Gonat.

Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Marts 2008 kl. 00:59 | IP-adresse registreret  

Sund skrev:

Med hensyn til hvor højt og hvor længe, så kan Vincent'en sagtens køre længe og højt, mens en brokoblet NAD 218 i den belastning den ser når den skal trække en CV med mere end en bas tilstrækkeligt tiol at den klipper en eller flere diskanter eller løber varm.

Crowns forstærkere behøver bestemt ikke være ligeså dyre. Powertech står til omkring 7-8 k og CE1000 til 4 k.

Sund
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Marts 2008 kl. 01:08 | IP-adresse registreret  

Christian som også arbejder på CV-C har netop 2 stk NAD-218 brokoblet og DC-1515. Og det du nævner er aldrig sket og virker heller ikke til at man har været i nærheden af det. Så det må jo være uvidenhed om hvad NAD'erne kan. Vi har prøvet!

Åbenbart ikke godt nok, ellers har I måske bare været lidt heldige.

Jeg vil mene at 17 års dagligt arbejde med CV og NAD er et rimeligt erfaringsgrundlag.

Jeg har selv haft Vincent i fem år.

Lige nu har jeg en NAD 2600, som jeg altid har ment var god til prisen, men den skuffer i forhold til et par små Vincent jeg har afhændet, og det nye NAD er ikke i nærheden af Vincent i forhold til priserne. Hverken i design, ydelse eller "feel good" fornemmelse.

Det kunne væer en ide at kigge lidt bredere på Vincent siderne og se om der ikke er nogen af deres effekttrin der er interessante at prøve. Så ville vi alle vide hvordan vi opfattede det efter at have prøvet tingene af i virkeligheden.

Et reality check kan ofte ændre på ens oplevelse af hvordan virkeligheden tager sig ud i forhold til hvordan man troede den er.

hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 12 Marts 2008 kl. 07:46 | IP-adresse registreret  

Sund skrev:

Christian som også arbejder på CV-C har netop 2 stk NAD-218 brokoblet og DC-1515. Og det du nævner er aldrig sket og virker heller ikke til at man har været i nærheden af det. Så det må jo være uvidenhed om hvad NAD'erne kan. Vi har prøvet!

Åbenbart ikke godt nok, ellers har I måske bare været lidt heldige.

Jeg vil mene at 17 års dagligt arbejde med CV og NAD er et rimeligt erfaringsgrundlag.

Jeg har selv haft Vincent i fem år.

Lige nu har jeg en NAD 2600, som jeg altid har ment var god til prisen, men den skuffer i forhold til et par små Vincent jeg har afhændet, og det nye NAD er ikke i nærheden af Vincent i forhold til priserne. Hverken i design, ydelse eller "feel good" fornemmelse.

Det kunne væer en ide at kigge lidt bredere på Vincent siderne og se om der ikke er nogen af deres effekttrin der er interessante at prøve. Så ville vi alle vide hvordan vi opfattede det efter at have prøvet tingene af i virkeligheden.

Et reality check kan ofte ændre på ens oplevelse af hvordan virkeligheden tager sig ud i forhold til hvordan man troede den er.

Det har du ret i da jeg som sagt ikke har hørt den nævnte Vincent model.

Men man behøver ikke 17 års erfaring for at teste det setup og det klare det virkelig fint og endda uden at klippe.

Men man skulle en dag nok lige få givet den et lyt.  Godt ser den jo ud.

Emil K.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2007
Lokalitet: Fyn Vest
Sendt: 12 Marts 2008 kl. 13:58 | IP-adresse registreret  

20.000 er langt over den prisklasse jeg søger i

Jeg tror jeg kan skrabe max 3000 sammen til en effektblok. Tror nok det ender med en C 272 alligevel

Hvad kan jeg ca. tage for mine CLS 15?
De er lavet i "kirsebær" så de ligner ikke andre CV CLS, de står i meget velholdt stand, ingen afslåede hjørner hvilket tit ses, de har sådan noget flamingo agtigt noget de står på, som skulle forstille spikes, kostede ca. 200 sagde den tidligere ejer. Jeg er den 2. ejer af dem. Kvitering tror jeg nok jeg har. Selvfølgelig er små skrammer nogle steder, men ikke noget man sådan lige bemærker. Der er noget sterin der er løbet ned af den ene ht, men ikke ind i enhederne. Dog ser det en smule kikset ud, men kan måske få moar til at hjælpe mig med det problem.

Så, et skud i tågen, hvad kunne det være?

Til top Vis Emil K.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Emil K.

interfacelift
Lukket konto
Lukket konto
Lukket, eget ønske!

Bruger siden: 07 Oktober 2006
Sendt: 12 Marts 2008 kl. 15:23 | IP-adresse registreret  

Emil K. skrev:
20.000 er langt over den prisklasse jeg søger i

Jeg tror jeg kan skrabe max 3000 sammen til en effektblok. Tror nok det ender med en C 272 alligevel

Hvad kan jeg ca. tage for mine CLS 15?
De er lavet i "kirsebær" så de ligner ikke andre CV CLS, de står i meget velholdt stand, ingen afslåede hjørner hvilket tit ses, de har sådan noget flamingo agtigt noget de står på, som skulle forstille spikes, kostede ca. 200 sagde den tidligere ejer. Jeg er den 2. ejer af dem. Kvitering tror jeg nok jeg har. Selvfølgelig er små skrammer nogle steder, men ikke noget man sådan lige bemærker. Der er noget sterin der er løbet ned af den ene ht, men ikke ind i enhederne. Dog ser det en smule kikset ud, men kan måske få moar til at hjælpe mig med det problem.

Så, et skud i tågen, hvad kunne det være?

synlige skader trækker en del ned - 1600 kr for dem med stearin og 2000 uden og hvis du ikke meddeler du er 2. ejer så 2500

Til top Vis interfacelift's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af interfacelift

Emil K.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2007
Lokalitet: Fyn Vest
Sendt: 12 Marts 2008 kl. 15:47 | IP-adresse registreret  

1600 kr for begge to?
Tvivler jeg nu meget stærkt på...

Det kan da ikke kun være 1600... Prøv og se rundt omkring, der er aldrig nogen sinde blevet solgt et par CV CLSC 15 for under 2000.

Til top Vis Emil K.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Emil K.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes