Naiera skrev:
notional skrev:
| Og hvilke to producenter er det? Jeg går ud fra den ene er Pioneer, der sjovt nok begynder at udgive LCD tv senere på året. Hvad mener du helt præcis med opdateringshastigheden? Så længe den er på 60hz er det nok. |
|
|
Den anden er selvfølgelig Panasonic. At Pioneer begynder at lave LCD tv er irrelevant.
Opdateringshastighed har intet at gøre med hertz.
|
|
|
At Pioneer begynder med LCD tv er da overhoved ikke irrelevant når du bruger dem som argument for at plasma er bedst. Ved sidste hifimesse i KBH tog AV Presicion et LCD tv med, (nok mest for at være kontroversiel ) der kunne gengive nogen billeder der bestemt ikke var plasma underlegne.
Der var en grund til at jeg spurgte hvad du mente med opdateringshastighed, men siden du ik vil sige det og ikke mener hertz, så må det være responsetime, hvilket ikke er et problem på LCD'ere mere og ikke har været det i mange år. Jeg spiller uden problemer FPS på LCD skærme, der ofte er hurtigere i billedet end film. Min skærm slår på alle måder CRT, så plasma gør ingen praktisk forskel.
Mht. artiklen er den baseret på 1080i broadcastbilleder. At interlaced 1080 billeder består af to forskudte 540 liniers billeder kan måske forklare noget af konklusionen. Men uanset er artiklen baseret på test af korrekt deinterlacing, hvilket ikke decideret har noget med opløsning og detaljegrad at gøre og bestemt IKKE konkluderer at 1080p skærme er ligegyldige.
Men uanset, så vil kvaliteten, alt andet lige, altid bestemmes af de penge der lægges. Man får hvad man betaler for.
Og jeg ved godt de fleste efterhånden er indoktrineret til at tro, at full hd kun er lidt brugbart på et 300000" lærred hvor ens øje skal have fysisk kontakt med det før man kan se forskel, men det må absolut være subjektiv for den enkelte og dennes synsevner. Jeg har over normal synsevne og kan absolut godt se forskel. Også på 42". |