Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 19:23   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Mentor 5 og 6 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Sendt: 13 Marts 2008 kl. 17:19 | IP-adresse registreret  

Lethvig skrev:

abel skrev:
Det er faktisk sjovt så stor størrelsesforskel der er mellem Mentor 5 og Mentor 6 (og også op til Mentor 8) - men at prisforskellen kun er 1000,- /
stk. Så det er nok de færreste der vælger Mentor 5 for at spare lidt :-)

Mens Mentor 8 tager et stort pris hop (6000,- / stk.).....lidt underligt!

...og nej, det er ikke prisen på enhederne der gør forskellen - så dyre er størrer/ekstra enheder heller ikke. Men med de roser Mentor 6 får, kan det
godt være den er sat for billigt. Måske skulle prisen have været:

Mentor 5: 7.995,-
Mentor 6: 10.995
Mentor 8: 14.995,-

ja mine har jo så kun kostet kr. 4.500,- stykket fra ny så de er måske prissat lidt for højt

Den må du forklare nærmere.

Kan man få navnet på den forhandler?

Brian7500

Til top Vis Brian7500's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian7500

Lethvig
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 13 Marts 2008 kl. 17:40 | IP-adresse registreret  

åhhh den ligger på grønland...fik forhandlet mig ned fra 11.500 til 9000 parret...så det der direkte salg de fører (eller førte)  i hifiklubben som skulle gøre det billigere kan jeg ikke helt få til at passe...selv hvis man fratrækker momsen her oppe som vi ikke har og lægger den ekstra omkostning til fragt oven i...

Til top Vis Lethvig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lethvig

Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Marts 2008 kl. 18:54 | IP-adresse registreret  

Lethvig skrev:

åhhh den ligger på grønland...fik forhandlet mig ned fra 11.500 til 9000 parret...så det der direkte salg de fører (eller førte)  i hifiklubben som skulle gøre det billigere kan jeg ikke helt få til at passe...selv hvis man fratrækker momsen her oppe som vi ikke har og lægger den ekstra omkostning til fragt oven i...

Hvordan kan de sælges så billigt deroppe?

Brian7500

Lethvig
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Marts 2008 kl. 19:55 | IP-adresse registreret  

Brian7500 skrev:
Lethvig skrev:

Ja det undrer mig også meget ...det kunne godt se ud til at de er værdi sat for højt i hifiklubben....

Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Marts 2008 kl. 20:04 | IP-adresse registreret  

Lethvig skrev:
Brian7500 skrev:
Lethvig skrev:

Ja det undrer mig også meget ...det kunne godt se ud til at de er værdi sat for højt i hifiklubben....

Det kunne det lyde til, ja....

Brian7500

Lethvig
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Marts 2008 kl. 20:09 | IP-adresse registreret  

Brian7500 skrev:
Lethvig skrev:
Brian7500 skrev:
Lethvig skrev:

Da jeg købte dem sagde sælgeren at da de købte dem direkte ved Dali, kunne han få dem så billigt, at han kunne sælge dem til den pris...

Det kunne det lyde til, ja....

fredslund
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2008
Lokalitet: Odense
Sendt: 14 August 2008 kl. 19:26 | IP-adresse registreret  

Det lyder mere som en forhandler der er desperat efter at komme af med sine højtalere. Prisen i Hi-Fi klubben er ifølge mine oplysninger de laveste i verden, da DALI startede som et Hi-Fi Klubben mærke, og de stadig deler lagerbygninger og har hovedkontor lige ved siden af hinanden. Det var i hvert fald hvad vi fik at vide til DALI arrangement i Hi-Fi Klubben. Og da priserne i verden hurtigt kan findes via internettet tror jeg på DALI manden, uden at have undersøgt det nærmere...

Og mine mentor 6 spiller fornemt i en stue på ca 20 m2... Men skal vist have lavet forsøg med forskellige placeringer når de er spillet helt til, for der er vist endnu mere at hente i baskontrol hvis de bliver placeret rigtigt.

Til top Vis fredslund's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af fredslund

Anda8000
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007
Lokalitet: København
Sendt: 14 August 2008 kl. 19:51 | IP-adresse registreret  

fredslund skrev:

Det lyder mere som en forhandler der er desperat efter at komme af med sine højtalere. Prisen i Hi-Fi klubben er ifølge mine oplysninger de laveste i verden, da DALI startede som et Hi-Fi Klubben mærke, og de stadig deler lagerbygninger og har hovedkontor lige ved siden af hinanden. Det var i hvert fald hvad vi fik at vide til DALI arrangement i Hi-Fi Klubben. Og da priserne i verden hurtigt kan findes via internettet tror jeg på DALI manden, uden at have undersøgt det nærmere...

Og mine mentor 6 spiller fornemt i en stue på ca 20 m2... Men skal vist have lavet forsøg med forskellige placeringer når de er spillet helt til, for der er vist endnu mere at hente i baskontrol hvis de bliver placeret rigtigt.

Det passer ikke... Hvis butikken som Lethvig nævner er den i Nuuk, så var salgspriserne på ihvert fald Dali's Blue-serie lavere end de var i HFK på samme tidspunkt - Er dog nogle år siden jeg sidst kiggede på Dali derinde, så ved ikke om det stadig er sådan...
Til top Vis Anda8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anda8000

Boegedal
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 November 2007
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 14 August 2008 kl. 20:45 | IP-adresse registreret  

Hej Fredslund....

Hvilken forstærker bruger du til dine Mentor 6....? og hvordan spiller i forhold til andre Dali højttalere du kender...?

mvh. Jan

Nakamichi LX-5
Dali Suite Rear 0.8
Til top Vis Boegedal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boegedal

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes