| Forfatter |
|
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
| Sendt: 13 Marts 2008 kl. 17:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lethvig skrev:
abel skrev:
Det er faktisk sjovt så stor størrelsesforskel der er mellem Mentor 5 og Mentor 6 (og også op til Mentor 8) - men at prisforskellen kun er 1000,- / stk. Så det er nok de færreste der vælger Mentor 5 for at spare lidt :-)
Mens Mentor 8 tager et stort pris hop (6000,- / stk.).....lidt underligt!
...og nej, det er ikke prisen på enhederne der gør forskellen - så dyre er størrer/ekstra enheder heller ikke. Men med de roser Mentor 6 får, kan det godt være den er sat for billigt. Måske skulle prisen have været:
Mentor 5: 7.995,- Mentor 6: 10.995 Mentor 8: 14.995,-
|
|
|
ja mine har jo så kun kostet kr. 4.500,- stykket fra ny så de er måske prissat lidt for højt 
|
|
|
Den må du forklare nærmere.
Kan man få navnet på den forhandler? __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
Lethvig Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 493
|
| Sendt: 13 Marts 2008 kl. 17:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
åhhh den ligger på grønland...fik forhandlet mig ned fra 11.500 til 9000 parret...så det der direkte salg de fører (eller førte) i hifiklubben som skulle gøre det billigere kan jeg ikke helt få til at passe...selv hvis man fratrækker momsen her oppe som vi ikke har og lægger den ekstra omkostning til fragt oven i...
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Marts 2008 kl. 18:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lethvig skrev:
|
åhhh den ligger på grønland...fik forhandlet mig ned fra 11.500 til 9000 parret...så det der direkte salg de fører (eller førte) i hifiklubben som skulle gøre det billigere kan jeg ikke helt få til at passe...selv hvis man fratrækker momsen her oppe som vi ikke har og lægger den ekstra omkostning til fragt oven i...
|
|
|
Hvordan kan de sælges så billigt deroppe? __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
Lethvig Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Marts 2008 kl. 19:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian7500 skrev:
Lethvig skrev:
|
|
|
|
Hvordan kan de sælges så billigt deroppe?
|
|
|
Ja det undrer mig også meget ...det kunne godt se ud til at de er værdi sat for højt i hifiklubben....
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Marts 2008 kl. 20:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lethvig skrev:
Brian7500 skrev:
Lethvig skrev:
|
|
|
|
|
|
|
Ja det undrer mig også meget ...det kunne godt se ud til at de er værdi sat for højt i hifiklubben....
|
|
|
Det kunne det lyde til, ja.... __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
Lethvig Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Marts 2008 kl. 20:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian7500 skrev:
Lethvig skrev:
Brian7500 skrev:
Lethvig skrev:
|
|
|
|
Da jeg købte dem sagde sælgeren at da de købte dem direkte ved Dali, kunne han få dem så billigt, at han kunne sælge dem til den pris...
|
|
|
|
|
|
Det kunne det lyde til, ja.... |
|
|
|
| Til top |
|
| |
fredslund Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2008 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 2
|
| Sendt: 14 August 2008 kl. 19:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lyder mere som en forhandler der er desperat efter at komme af med sine højtalere. Prisen i Hi-Fi klubben er ifølge mine oplysninger de laveste i verden, da DALI startede som et Hi-Fi Klubben mærke, og de stadig deler lagerbygninger og har hovedkontor lige ved siden af hinanden. Det var i hvert fald hvad vi fik at vide til DALI arrangement i Hi-Fi Klubben. Og da priserne i verden hurtigt kan findes via internettet tror jeg på DALI manden, uden at have undersøgt det nærmere...
Og mine mentor 6 spiller fornemt i en stue på ca 20 m2... Men skal vist have lavet forsøg med forskellige placeringer når de er spillet helt til, for der er vist endnu mere at hente i baskontrol hvis de bliver placeret rigtigt.
|
| Til top |
|
| |
Anda8000 Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1416
|
| Sendt: 14 August 2008 kl. 19:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
fredslund skrev:
Det lyder mere som en forhandler der er desperat efter at komme af med sine højtalere. Prisen i Hi-Fi klubben er ifølge mine oplysninger de laveste i verden, da DALI startede som et Hi-Fi Klubben mærke, og de stadig deler lagerbygninger og har hovedkontor lige ved siden af hinanden. Det var i hvert fald hvad vi fik at vide til DALI arrangement i Hi-Fi Klubben. Og da priserne i verden hurtigt kan findes via internettet tror jeg på DALI manden, uden at have undersøgt det nærmere...
Og mine mentor 6 spiller fornemt i en stue på ca 20 m2... Men skal vist have lavet forsøg med forskellige placeringer når de er spillet helt til, for der er vist endnu mere at hente i baskontrol hvis de bliver placeret rigtigt. |
|
|
Det passer ikke... Hvis butikken som Lethvig nævner er den i Nuuk, så var salgspriserne på ihvert fald Dali's Blue-serie lavere end de var i HFK på samme tidspunkt - Er dog nogle år siden jeg sidst kiggede på Dali derinde, så ved ikke om det stadig er sådan...
|
| Til top |
|
| |
Boegedal Forum Bruger

Bruger siden: 24 November 2007 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 194
|
| Sendt: 14 August 2008 kl. 20:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Fredslund....
Hvilken forstærker bruger du til dine Mentor 6....? og hvordan spiller i forhold til andre Dali højttalere du kender...?
mvh. Jan
__________________ Lånt NAD intr. forstærker
Lyngdorf CD-1
Thule TU150 FM/DAB
Nakamichi LX-5
Dali Suite Rear 0.8
|
| Til top |
|
| |