| Forfatter |
|
texe Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2007 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 401
|
| Sendt: 12 Marts 2008 kl. 19:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej guys,
Jeg håbede at lære lidt i dag. Jeg har lige smadret mine Senn 595 og må derfor købe nye. Efter at have luret lidt herinde ser jeg at alle tilsyneladende ejer en forstærker til deres headgear. Selv har jeg altid kun haft mine bøffer plugget direkte ind i mit soundblaster x-fi music, men det skal så være slut nu.
Forklar venligst hvordan det fungerer med en forstærker sat til computeren - kører den gennem lydkortet og hvor meget giver det mig?
Sidst kunne jeg godt tænke mig en anbefaling af et "begyndersæt": hørebøffer af samme kvalitet som mine 595 og en anstændig forstærker passende til.
Mange tak for hjælpen :)
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2515
|
| Sendt: 12 Marts 2008 kl. 20:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen hejsa
Der er mange måder du kan koble en amp til din computer, enten direkte fra lydkortet, eller via eks. optisk ud over i en DAC også videre over i amp. Nogen enkelte amps har også indbyggede DAC´s såsom nogle af Meier´s, som du kan se inde på meier-audio.de.
Mht en begynder sæt, så afhænger det meget af hvilken musik de kan lide m.m., og ikke mindst hvilken type lyd du kan lide. Senn 595 er de lyseste sennheiser, og hvis du godt kunne lide deres lyd signatur, så bør lede efter noget AKG, eller beyerdynamic.
Men fortæl lidt mere, hvad kan du lide osv, og ikke mindst hvilket prisleje ;-)
|
| Til top |
|
| |
texe Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Marts 2008 kl. 20:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg hører primært dødsmetal, men også minimalistisk techno og klassisk i ny og næ.
Jeg kunne godt tænke mig at prøve en anden lyd end den i mine 595.
Selvom det er computeren de skal sættes til, så er det udelukkende til musik. Budgetmæssigt skal de nye bøffer som minimum kunne tangere mine 595, men mere behøver jeg ikke. Altså ca. samme prisleje som mine gamle 595.
Forstærkeren skal blot give bøfferne et lille spark så jeg kan prøve at opleve forskellen "med og uden". Vi er ikke ude i noget vildt og voldsomt. 1000-2000 til forstærker hvis muligt.
Det ville være fint om den bare kunne kobles direkte til lydkortet.
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Marts 2008 kl. 21:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm du lyder som en der vil elske et par Beyerdynamic dt770 Pro 80ohms 
De kan fint trækkes af de dit lydkort, de har en super bas, men stadig relativt veldetaileret, de er Comfy, de er bygget utroligt stabilt, de isolerer lige nok til at man ikke kan høre sin computer og de er lette at få fat på 
Jeg har et par og slap 130usd via ebay.com + fragt og lidt moms.
Jeg fandt lige et link til dig, inde hos Thomann (god side) der har de dem relativt billigt, også slipper du for told og moms og 2-3 ugers fragt og kamp med tolden.
http://www.thomann.de/gb/beyerdynamic_dt770pro.htm?partner_i d=79570
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Marts 2008 kl. 21:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
texe Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Marts 2008 kl. 21:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak! Det kunne være jeg skulle kaste mig ud i sådan et par når lønnen går ind. Hvis vi leger med tanken om også at købe en fix lille forstærker, har du så en anbefaling?
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Marts 2008 kl. 22:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmm til dt770 80ohm´s vil jeg ik mene du har brug for en, de er ret lette at trække. Men hvis du skulle have en, ville jeg kigge efter noget brugt, gerne inde fra head-fi.org. Du kunne kigge på en Meier audio Head-six, det er i bund og grund en Arietta http://www.meier-audio.homepage.t-online.de/
De koster vel 150usd eller deromkring og er rigtig god value for money.
Men du kunne også overveje et godt lydkort.
Lydkort som eks. ESI Juli@ (se inde ved dolphin music), eller emu 0404 eller Audiotrak HD2/prodidy er alle rigtigt gode og langt bedre til musik end eks. Creative x-fi m.m.
De står til ca 1000 kr alle sammen, og står i den rækkefølge jeg ville vælge 
Grunden til det er, at hvis du køber en god forstærker så ender du med at dit lydkort blir din flaskehals. Og alle disse lydkort er rimeligt stærke og burde sagtens kunne trække de dt770.
Du skal dog huske at hvis du også skal game, så vælg audiotrak, og hvis du ikke skal have 7.1 funktionalitet så tag HD2.
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Marts 2008 kl. 22:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Marts 2008 kl. 22:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg skal lære at holde mig fra de brugt salgs forummer 
Men her har du et andet bud på et par kandidater foruden dt770, det er en par audio technica a900LTD!!!
Har haft deres lillebror, og de er også sweet! Og prisen her er også super godt, også indenfor EU.
http://www.head-fi.org/forums/f10/fs-a900ltd-brandnew-pads-e urope-300669/
De er mere "spacy" end dt770, men meget mere... hvad skal man sige, high-end lyd. Og de er stadig lette at trække.
Du kan prøve selv at læse lidt inde på head-fi om dem, men til den pris de står til der er de ufatteligt billige!
Men om de er så gode til dødsmetal osv, ved jeg sgu ik, men prøv en søgning derinde.
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1852
|
| Sendt: 12 Marts 2008 kl. 23:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
du mente vel headsix, headfive laves jo ikke mere......
Til metal ville jeg nok gå efter gradoer i stedet for beyer, men det er jo alt sammen et sprøgsmål om smag og behag, men jeg synes ikke beyers modeller er hurtige nok til hård metal...
|
| Til top |
|
| |
el_serpiente Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 546
|
| Sendt: 13 Marts 2008 kl. 12:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har selv et par Grado SR 225 og jeg er ikke vild med lyden hvis man hører metal a al Emperor, Darkthrone og Thorns.
De er dog helt vildt gode til det mere groovy metal som AC/DC, Metallica, iron maiden mm.
Jeg syntes heller ikke at de er særligt gode til at formidle klassisk musik dog går det lidt bedre hvis vi snakker opera da de er ret godt til at formidle vokalerne.
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Marts 2008 kl. 16:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er jeg jo ikke den store dødsmetal fan for at sige det pænt, men hører masser af det groovy metal, så det var det jeg gik udfra, godt at få en anden og mere erfaren mening, tak for det... Lige for tiden overvejer jeg selv meget kraftigt at investere i Philips nye topmodel HP 9000, som er afløseren for HP1000 som jeg har været utroligt glad for, HP1000´s tone er lidt mørkere end mine beyer dt 880 og har en kraftigere bas. Sammenlignet med 595eren er den meget tæt på, men mere "kraftfuld", men ellers minder de to bøffer en del om hinanden Philipsen er bare lidt bedre til det hele og billigere, nemme at trække er de også... Den kan fåes i et sæt med en ganske glimrende forstærker til, som har digitalt ind, sættet er nogle gange til salg på tysk-ebay, hvor jeg fik mit fra ny af til lige omkring 1000 kroner, det er uden sammenligning det bedste køb jeg har gjort i ørebøffer..... p.s texe hvad mener du med en forstærker, man skal da mindst have 5 
|
| Til top |
|
| |
texe Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Marts 2008 kl. 18:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er ikke meget "groove" over det metal jeg hører, så bøfferne skal egne sig til lynhurtig melo death som In Flames og Soilwork ect. Jeg falder ikke umiddelbart i svime over lyden i mine 595, så jeg tror jeg hopper på beyer dt770 for at prøve noget helt andet.
I skal alle sammen have tusind tak for hjælpen og har I mere at tilføje er I velkomne, det er fedt at se nogle forskellige typer bøffer.
|
| Til top |
|
| |
el_serpiente Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 546
|
| Sendt: 13 Marts 2008 kl. 19:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg hører ikke In Flames eller Soilwork (selv om Soilwork egentligt er ret godt), det hænder at der kommer Meshuggah på og det klarer Grado'erne fint.
Personligt kunne jeg godt tænke mig et par mere neutrale og analytiske til at høre blackmetal og klassisk, det bliver dog ikke lige med det samme. Jeg vil dog ikke af med mine grado'er, at høre AC/DC gennem dem er intet mindre end sublimt.
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Marts 2008 kl. 19:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
el_serpiente skrev:
Jeg hører ikke In Flames eller Soilwork (selv om Soilwork egentligt er ret godt), det hænder at der kommer Meshuggah på og det klarer Grado'erne fint.
Personligt kunne jeg godt tænke mig et par mere neutrale og analytiske til at høre blackmetal og klassisk, det bliver dog ikke lige med det samme. Jeg vil dog ikke af med mine grado'er, at høre AC/DC gennem dem er intet mindre end sublimt.
|
|
|
Rammstein er nu heller ikke værst gennem Gradoer......
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Marts 2008 kl. 19:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
texe skrev:
Der er ikke meget "groove" over det metal jeg hører, så bøfferne skal egne sig til lynhurtig melo death som In Flames og Soilwork ect. Jeg falder ikke umiddelbart i svime over lyden i mine 595, så jeg tror jeg hopper på beyer dt770 for at prøve noget helt andet.
I skal alle sammen have tusind tak for hjælpen og har I mere at tilføje er I velkomne, det er fedt at se nogle forskellige typer bøffer.
|
|
|
Jeg tror at hvis du vælger at gå beyer ruten at du ville blive mere glad for dt880.....
|
| Til top |
|
| |
texe Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Marts 2008 kl. 20:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kender ikke forskellen, men antager at det blot er en dyrere model? :)
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Marts 2008 kl. 21:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
dt 880 er åben, dt770 er lukket
de er meget forskellige i deres lyd synes jeg, lige en graf fra headroom: jeg har lagt 595 ind så har du lidt at gå ud fra http://www.headphone.com/technical/product-measurements/buil d-a-graph.php?graphID%5B0%5D=579&graphID%5B1%5D=585& graphID%5B2%5D=243&graphID%5B3%5D=&graphType=0&b uttonSelection=Compare+Headphones
Hvor du kan se at dt770 er meget hakket i dens frekvenskurve og dt880 er mere jævn og tættere på neutral, hvilket jeg godt kan lide, nu har jeg ikke lyttet så fandens meget til dt770, men synes den har lidt tendens til at have bulderbas og en lidt ubehagelig "skærende" diskant..
Begge høretelefoner er også lysere i deres klang end dine 595er
Det er også mit indtryk at 880eren er hurtigere end dt770 (mindre mudret i lyden)...Hviket er noget jeg går ud fra er ret vigtigt med den type musik du hører, 770 er bestemt ikke dårlig, men som sagt tror jeg at dt 880 ville være et valg som du vil blive mere tilfreds med...
Ulempen med 880 er at den sender støj ud i omverdenen samt at den har brug for en forstærker for at lyde som den skal og bør....
Det bedste ville sæføllig være at gå ud og lyt til de bøffer som du overvejer for smag og behag er jo som bekendt meget forskellig.. Det afhænger også meget af hvilket tonespektrum der er vigtigst for dig (bas, mellem, diskant)
En anden mulighed var at lave en profil på head-fi.org og så send en pm til MAZA, det er en flinke finne som har en musik smag der minder meget om din......
|
| Til top |
|
| |
texe Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Marts 2008 kl. 22:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Interessant :) Mine bøffer må tilstøje omgiveserne ligeså meget de vil, det gør ikke noget. Mht. 880, hvis de kræver en forstærker, så er det jo også pludselig et helt andet budget vi snakker end blot at købe 770.
|
| Til top |
|
| |
Kane Forum Bruger

Bruger siden: 03 Maj 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 472
|
| Sendt: 13 Marts 2008 kl. 22:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg hører ikke rigtig metal, kun Rammstein, Tool, SOAD og lign. og her foretræk jeg i langt højere grad mine Grado SR225 end mine beyer dt880. Det blev alt for mudret med beyerne, det er noget andet de kan efter min mening.
|
| Til top |
|
| |